Автомобилният завод в Уляновск възобнови поредица от публикации за редки и непознати за повечето версии на техния легендарен всъдеход, които през годините са били разработвани от инженерите на УАЗ. Сега ви разказваме за триосната "Буханка".
Експерименталният UAZ-452K е пуснат през 1973 година. Всъдеходът е представен в две модификации - с товарна платформа и ван за 16 души. Колата има три оси и две опции за задвижване: 6x4 или 6x6.
Лююбопитно е още, че задното окачване е от т.нар. балансиран тип, а системата за задвижване на всички колела е с двустепенна трансферна кутия. Оказва се обаче че няма перспектива за серийна версия на UAZ-452K.
„За съжаление, новата кола, с по-голямото си тегло, се оказва със значително по-лоша проходимост и с още по-висок разход на гориво. Сложността на конструкцията пък прави UAZ-452К и по-скъп, и по-труден за ремонт“, казват от завода.
Поради всички тези причини е взето решение да се откажат от по-нататъшни модификации на триосния ван. Въпреки това идеята за UAZ е реализирана почти 20 години по-късно. В Грузия, в края на 80-те години, започна производството на триосни всъдеходи Medea.
Последните са създадени на базата на UAZ-452. Те са оборудвани с реанимационна апаратура за оказване на спешна медицинска помощ. Medea се ползва от планинските спасители. Общият ѝ тираж от 1989 до 1994 г. е приблизително 500 екземпляра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Точно де !
09:42 16.10.2023
2 Койчо
09:43 16.10.2023
3 за Руския
Коментиран от #8, #10, #11
09:46 16.10.2023
4 Българин
Коментиран от #16
10:00 16.10.2023
5 Яяяяя
10:04 16.10.2023
6 Барни Ръбъл
10:36 16.10.2023
7 технологичен бум
Защо Уляновския завод вади стари спомени от архива? Причината е в загниващия Запад. В Щатите в момента има мания по 6х6 и руските другари са се сетили, че и те са имали такъв експеримент. Вярно - неуспешен. И американският е безуспешен по моите критерии, но там критериите са други. Те използват двойният заден мост за да реализират в ускорение огромният въртящ момент, който са в състояние да доставят на колелетата. Ще вдигнат повече пушилка, ще изгорят повече гориво и ще впечатлят повече публика. Щом това ги устройва - ОК.
При Буханката случаят е друг. Тя е в производство от 1958 година и концептуално и технологично не е мръднала. Не защото е толкова успешна, а защото точно за този модел все още има търсене. Богатите руски фирми и заможните руснаци не ползват Буханки, но масата потребители все още ги търсят. Когато се замогнат минават на нещо друго.
Минал съм по този път и искрено ви пожелавам да не се занимавате с УАЗ-452. Няма да ви донесе удоволетворение, пари или приятни изживявания.
10:45 16.10.2023
8 за руския север
До коментар #3 от "за Руския":
За руския север в стандартното си изпълнение УАЗ-452 е просто непригоден. Онова, което си виждал в Ютюб, са специално преработени и оборудвани автомобили.10:51 16.10.2023
9 А вие чували ли сте
11:04 16.10.2023
10 Гост
До коментар #3 от "за Руския":
Не завиждам на тези, на които им се налага да ѝ "лягат" в руския север. Дано поне са ѝ сменили диференциалите с нещо читаво, например от Волга(който не е точно руски) или от Патрол и са сложили някакви нормални масла, че тежко им да правят уазков мост на полето. Добре би било и да не се налага да правят синхронизатори на скоростната кутия в полеви условия или да си носят капак за нея, чийто вилки и лостове си се скапват като стой та гледай. Не е като да не съм експлоатирал такъв автомобил и то не с чук и пирони и вестници, а с най-точни замервания и монтаж на най-виско клас части. Еми за руския север бих избрал друг автомобил пред 452/469Б11:09 16.10.2023
11 зле
До коментар #3 от "за Руския":
избърши си лигите че нешо се разпени по рузкия север и си го натопи в канче със студена вода да ти спадене че е неприлично да павиш можки на уазкаКоментиран от #13
11:35 16.10.2023
12 Русия отново под монголско робство !
11:41 16.10.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Верно
23:26 16.10.2023
15 Валери Божинов
08:40 18.10.2023
16 Симо гъската
До коментар #4 от "Българин":
Па иди в Украйна , и ще видиш всичко дето си изброил.17:47 03.10.2024