Световната футболна звезда Кристиано Роналдо реши да се раздели с един от най-красивите модели в гаража си: неговото Bugatti Centodieci. И причината не е маловажна. Според думите на Роналдо: "тя консумира твърде много...". Изненадващо, нали?
Информацията първо обиколи футболния свят, преди да стигне до автомобилния. И за малко да го пропуснем (но имаме фенове на футбола в редакцията!), защото вече е на няколко дни.
Коклкото и да звучи невероятно свръхбогатата международна футболна звезда, с 610 милиона последователи в Instagram, иска да се раздели с една от колите си. Нищо много изненадващо или изключително, може да кажете. Защото това се случва всеки ден в света на футболните звезди. Така че защо да говорим за това? Има две причини.
Първата се крие в модела, който Роналдо иска да продаде. Това не е нищо повече и нищо по-малко от най-редката и ексклузивна кола в неговата колекция. Да, сред тридесетте автомобила, всички повече или по-малко луксозни или тип суперавтомобили (Bugatti Veyron Gran Sport Vitesse, Bugatti Chiron , McLaren Senna , Rolls Royce Phantom , Class G V12 Brabus, Ferrari F12 TDF, Bentley Continental GTC и др.) , който португалският нападател притежава, именно неговото Bugatti Centodieci ще бъде пуснато за продажба.
Да, правилно прочетохте, това е Bugatti Centodieci . Рядкост изработена в 10 броя. Тази кола беше на цена от 8 милиона евро без данъци. CR7 все пак побърза да се сдобие с една такава... Но обектът на разочарованието на Кристиано Роналдо се оказа именно ексклузивното Bugatti Centodieci.
Роналдо плаща 9.84 милиона евро през 2020 г. (8 милиона без данък + 23% ДДС в Португалия, където е регистрирана колата). Автомобилът е доставен през 2022 г. и носи номер 7 от 10 (очевидно!). Но както се вижда тази хиперкола вече му създава проблеми .
Но не е проблем мощността или производителността. Ще припомним, че тази ракета, предназначена да почете марката за нейната 110-годишнина, е оборудвана с W16 мотор с четири турбокомпресора с мощност 1600 к.с. и катапултира пилота си от 0 до 100 за 2.4 секунди, преди да достигне максимална скорост от 380 км/ч.
Няма проблем и с външния вид. Той всъщност е различен от Chiron, който служи като основа, и в много аспекти и дори предлага няколко намигвания към легендарния EB110 от 1991 г., включително малката подкова на решетката и входовете на въздухозаборниците в задната част на вратите.
За Роналдо едва ли са проблем и парите, които плаща за гориво. Тази кола харчи около 22 литра на 100 километра по заводски данни, но всъщност реалният ѝ разход е около 40 литра на 100 км. Според автомобилни експерти и лизки до играча, причината е, че Роналдо иска да е в тренд с екологичните тенденции и с продажбата на автомобила си, да направи въглеродния си отпечатък по-малък.