Прилична кола с пробег от 200 000 км за под 5 000 лева, разбира се, е трудно да се намери. Каквато и да вземете ще трябва допълнително да инвестирате в нея, но единственият въпрос е цената на тези инвестиции да не надвишава цената на самата кола - резервните части днес не са евтини.
Има обаче един вариант за свръхбюджетна кола на старо, която се характеризира със сравнително надежден и максимално опростен двигател и със здраво окачване и надеждна скоростна кутия. Става дума за първото поколение на Dacia Logan, произвеждащо се през периода 2004 - 2012 година.
Дори десетгодишни екземпляри могат да се намерят за сума под 5 000 лева
Естествено те са с пробег от порядъка на 200 хиляди км, но тук говорим за реален пробег. Факт е, че тези коли на Dacia, ако не са били служебни или таксѝта, са със значително по-малък пробег от алтернативите, внесени от Германия и Италия.
Освен това французите направиха Logan изненадващо подходящ за нашите пътища и условия. А фактът, че ръждясва малко по-бързо, отколкото бихте очаквали, е единствения по-сериозен минус, но пък като компенсация получавате енергоемкото окачване и либералните цени. Но това не е всичко
Проучванията от специалистите показват, че този модел има много надеждни двигатели, защото те имат чугунен цилиндров блок
Препоръчителни са основно бензиновите агрегати. Тези агрегати най-вероятно ще надживеят каросерията. Това важи както за много старите 8-клапанови K7J 1.4 (75 к.с.) и K7M 1.6 (84 или 87 к.с.), така и за по-модерните 16-клапанови K4M 1.6 (102 к.с.).
Разбира се, има слаби места по двигателите (свързани главно с проблеми със запалителните бобини), но като цяло това са прости и ремонтнопригодни агрегати, а частите за тях са сравнително евтини. Ръчните трансмисии в Logan също са много надеждни, но автоматичните скоростни кутии трябва да се избягват. Те рядко изкарват 200 000, а ремонтът им е доста скъп и често надвишава цената на автомобила.
Естествено е по-добре да търсите екземпляр след фейслифта на модела, който се характеризира с малко повече екстри и с по-добра сглобка на материалите в салона. Освен това при тези варианти, произведени след 2008 година са изчистени някои от основните "детски болести" на модела. Какви екземпляри от първата Dacia Logan се продават у нас, можете да видите ТУК.