Моделът Sorento е един от флагманите на корейската марка Kia. Той се произвежда от 2002 година, като до днес излиза в четири различни генерации. Ние обръщаме внимание на третата генерация на модела и по-конкретно на версиите след рестайлинга. Третата генерация се появява през 2014 година, а модернизацията под формата на т.нар. рестайлинг се случва в края на 2018. Именно на тези автомобили с повишена проходимост е добре да обърнете внимание.
На българския пазар на употребявани автомобили има много кросоувъри, но въпреки това, не всички модели са достойни за покупка и последвала безпроблемна употреба. От различни гледни точки, включително от гледна точка на надеждност, много от тях не са препоръчителни. Сега, както вече споменахме, обръщаме внимание на един автомобил с повишена проходимост, който се характеризира с надеждност, икономичност и практичност.
Става дума за рестайлинг версията на третата генерация Kia Sorento
Това е голям автомобил с повишена проходимост, който може да се намери на родния пазар за употребявани автомобили на цени под 50 000 лева. Говорим за екземпляри на възраст пет и под пет години, оборудвани с едни от най-важните екстри за българина - дизел, 4х4, автоматик. Ако търсите голям кросоувър, то непременно обърнете внимание на този модел.
Кратка справка в най-големия сайт за автомобили в България mobile.bg показва, че плюс-минус 50 000 лева струва петгодишна Kia Sorento. Лъвският дял от тези автомобили са оборудвани с 2.2 турбодизелов двигател с мощност 200 к.с. Но това, което е по-важно е, че този двигател е практически безпроблемен: първата сериозна намеса, при условие на внимателна поддръжка и внимателна експлоатация, не трябва да се очаква преди 200 хиляди км.
Горе-долу при този пробег се появяват проблеми с горивната помпа. Вярно е, че е по-добре да играете на сигурно и да я смените при първите признаци на износване. В противен случай металните стружки, попадащи в дизеловото гориво, бързо ще довършат двигателя. Понякога и турбо компресорите "сдават багажа" на 200 хиляди километра, но това е по-скоро изключение, отколкото правило.
Няма почти никакви оплаквания за осемстепенната автоматична A8MF1 скоростна кутия, която е абсолютно безпроблемна, особено след рестайлинга на модела. Но трябва да и сменяте маслото на всеки 40 хиляди км - в противен случай ще получите скъпи ремонти. Що се отнася до окачването, то е здраво и идеално за родните пътища. Каросерията е добре обработена против ръжда и въпреки по-тънката ламарина, корозия се среща рядко.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
11:19 11.03.2024
2 Гост
11:30 11.03.2024
3 Стумбов
Коментиран от #13
11:32 11.03.2024
4 Старите модели са по качествени
11:41 11.03.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 провинциалист
Коментиран от #19
11:44 11.03.2024
7 българин
11:44 11.03.2024
8 сервиз
Коментиран от #9
11:45 11.03.2024
9 Киро факиро
До коментар #8 от "сервиз":
Аман от "спецове" ,ти карал ли си такава ,че толкова знаеш???Коментиран от #11, #12
11:47 11.03.2024
10 ...
11:50 11.03.2024
11 сервиз
До коментар #9 от "Киро факиро":
И съм карал ,и съм ремонтирал , ами ти ?11:51 11.03.2024
12 Иван
До коментар #9 от "Киро факиро":
Аз съм карал (за щастие не собствен) и абсолютно потвърждавам написаното. Беше на 3 години и около 90к километра, карах го 2 седмици докато ми оправяха щета на моята кола. Ужасно скърцащ интериор(ама наистина) и отвратително дървена возия. Седалките стандартно за този клас коли бяха доста неудобни, но това вече си е лично мнение де, а и Форд и Мазда съм карал и въобще не са ми удобни, макар и да не съм особено едър (90 кг). За разхода не мога да коментирам, защото съм свикнал да доста висок и си ми беше ОК :)11:55 11.03.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 112
За здравина и комфорт нямам наблюдения. Може би братовчедът Tucson е по-добрият избор.
15:35 11.03.2024
15 Колата и Топ !
15:53 11.03.2024
16 Ломския
16:05 11.03.2024
17 Кико
А качеството на материалите смея да твърдя е над средното. Работя във фирма, която се занимава с транспорт на автомобили и имам доста база за сравнение - реално всичко, което излиза на пазара.
Коментиран от #20
16:18 11.03.2024
18 Пенсионер ОСВ
Карам си старото Субару на 12 години и си гледам кефа!!
Коментиран от #23
17:06 11.03.2024
19 Дейвид
До коментар #6 от "провинциалист":
Ако от коментара трябва да се подразбира, че комбайна работи с нискокачествен дизел, това съвсем не е така. Може да е било по соцвремената отпреди 60 год., но модерната техника е толкова фина, че е по-чувствителна към лошо гориво отколкото двигател на премиум марка. Напр. Fendt Ideal.Коментиран от #32
17:18 11.03.2024
20 ошашавен
До коментар #17 от "Кико":
Велик си ! Този фейс на КИА излиза есента на 2018 г. , обаче ти вече го имаш от 6 години ?! Респект ! Имал си го преди да са го произвели .Коментиран от #25
17:33 11.03.2024
21 факти и само истински
17:51 11.03.2024
22 ФАКТ
18:25 11.03.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Порно
20:16 11.03.2024
25 Кико
До коментар #20 от "ошашавен":
Ще си останеш ошашавен, модела е 2018, а реално е на пазара от 12.2017. Та точно така, от 6 години го имам.Коментиран от #27
22:00 11.03.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 ошашавен
До коментар #25 от "Кико":
Е , както казах - ти си велик и ги знеш тези неща . Значи - леваците в AUTO DATA не знаят , че още от 2017 г. се произвежда този фейс и затова са написали 10 месец на 2018 г. , разбрах . Пък ти си и човека закупил първият произведен КИА с този фейс лифт . Сигурно си "гъст" с Президента на компанията . Оше веднъж - РЕСПЕКТ !Коментиран от #30
08:23 12.03.2024
28 Бай Благой
RAV4-ката е класи над тази (фъш)КИА - разход на дизел, здравина, возия, интериор....
09:07 12.03.2024
29 някойситам
10:30 12.03.2024
30 Кико
До коментар #27 от "ошашавен":
Талон и снимка с рама ако искаш мога да ти пратя да докажа, мой човек.15:50 12.03.2024
31 Еко шпек
21:12 12.03.2024
32 До комбайнера
До коментар #19 от "Дейвид":
Колегата го е написал много точно който разбрал,разбрал.21:16 12.03.2024
33 Каруцар
08:33 13.03.2024