Last news in Fakti

16 Януари, 2024 12:17 63 476 23

Надежден двигател, отличен автоматик - един японски кросоувър на старо под 20 000 лв.

  • автомобилът на старо-
  • suzuki-
  • grand vitara

Ако сте се ориентирали към третата генерация на Vitara, то трябва да изберете правилния мотор

Надежден двигател, отличен автоматик - един японски кросоувър на старо под 20 000 лв. - 1

Как да изберем надежден кросоувър в ценовата категория до 30 000 лв, който да не е оборудван с трицилиндров двигател или със съмнителен вариатор или робот, а с истинска хидравлична автоматична скоростна кутия и "нормален" четирицилиндров ДВГ? На този въпрос отговарят италианския специалист Микеле Занди, който дава ясен набор от информация, с която трябва да подходите към покупката на такъв автомобил. Неговият фаворит е Suzuki Grand Vitara от трето поколение.

Надежден двигател, отличен автоматик - един японски кросоувър на старо под 20 000 лв.

Този автомобил с повишена проходимост се произвежда цели десет години през периода 2005 - 2015, така, че цените варират според годината на производство и според състоянието на модела. Трябва да знаете обаче, че всички версии на „третата“ Grand Vitara са със задвижване всички колела, дизеловите варианти са по-редки, а базовият мотор е бензинов с обем 1.6 литра и се предлага само с ръчна скоростна кутия и каросерия с три врати. Но, разбира се, в арсенала на въпросната трета генерация има доста по-впечатляващи варианти. Какво си струва да знаете за тях?

Надежден двигател, отличен автоматик - един японски кросоувър на старо под 20 000 лв.

Достатъчно е да сте наясно с другите двигатели, а още по-добре е да знаете, че сред тях няма кошмарни. Масово произвежданите аспирирани 2.0 (140 к.с.) и 2.4 (169 к.с.) имат въпроси относно живота на веригата за синхронизация: тя често дава проблем до 120 - 150 хиляди км. През същия този период обикновено в тези мотори се натрупват сажди двигателя. Друг проблем е, че водните помпи често "сдават багажа". Като цяло това не са лоши двигатели, а между 2.0 и 2.4 изборът е по-скоро в полза на първия - по-евтин е за ремонт, веригата средно издържа по-дълго и моторът е по-малко склонен към прегряване.

Надежден двигател, отличен автоматик - един японски кросоувър на старо под 20 000 лв.

И двата са съчетани със стария четиристепенен автоматик Aisin AW03-72LE. За него е добре да сте информирани, че той е феноменално надежден, като единствените "заболявания" обикновено са свързани с износване на съединителите, което дори и без смяна на маслото засяга само коли на над 200 хиляди км. С нормална поддръжка този автоматик може да изкара и 500 хиляди километра.

Надежден двигател, отличен автоматик - един японски кросоувър на старо под 20 000 лв.

Най-големият V6 3.2 двигател (233 к.с.) се задвижва от друга автоматична скоростна кутия – петстепенна Aisin TB‑50LS (A750F). Той също така е приличен агрегат, използван е на Land Cruiser и Pajero. Но тук, при Suzuki двигателят предизвиква повече съмнения - той започва да харчи масло по-рано и повече, а разходът на гориво е огромен. Веригата и тук създава проблеми, при това доста рано.

Надежден двигател, отличен автоматик - един японски кросоувър на старо под 20 000 лв.

Така в заключение можем за кажем, че автоматичните трансмисии на третата генерация на Suzuki VItara са отлични, окачването и каросерията също не страдат от сериозни проблеми. Дългата база е препоръчителна, освен ако не взимате това японско "джипче" основно за офроуд. Но колко успешен ще се окаже изборът ще зависи най-вече от двигателя. Ако се интересувате от други кросоувъри в тази ценова категория, по-добре обърнете внимание на RAV4 или на CR-V, а ако твърдо искате Grand Vitara, то заложете на двулитровия бензинов мотор, съчетан с автоматик. Основното предимство на модела е по-добрата му проходимост от т.нар. "паркетни" аналози. А какви екземпляри от модела се продават у нас, можете да видите ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 77 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Един

    42 34 Отговор
    Дизайна и интериора,мязат на модел от началото на 90-те.
  • 2 Шестманджев на черешата

    70 5 Отговор
    чувАли сме за вода у горивото, и ръжда в резервоара, ама за сажди у водната помпа, сефте!

    Коментиран от #4

  • 3 Трол

    25 22 Отговор
    Гният много, по-добре е ръчка, има и доста дизелови с 1,9 двигател на рено, който не е за предпочитане. по-добри са от РАВ4 и СРВ в това, че имат и бавни скорости.

    Коментиран от #23

  • 4 Име

    23 1 Отговор

    До коментар #2 от "Шестманджев на черешата":

    Я пак прочети статията, ама малко по.задълбочено. Това не е тик ток
  • 5 НеЧеНещо

    5 68 Отговор
    Не че нещо, но за родителите си купих електрическа кола на малко километри: по-лесно от автоматик се кара, няма шумове, след шофиране излизат починали, а не изморени и то при градско в София.... и не на последно място под 30 хиляди я взех :)

    Коментиран от #6, #14

  • 6 А на мен пък

    60 4 Отговор

    До коментар #5 от "НеЧеНещо":

    Моите родители ми взеха чисто ново Порше....бензинка
  • 7 Съдията Дред

    22 5 Отговор
    Да си купиш камион на бензин, как ли пък не

    Коментиран от #8

  • 8 НеЧеНещо

    37 5 Отговор

    До коментар #7 от "Съдията Дред":

    точно това исках да кажа, каквото да ти рекламират старо има много минуси, още вече че и всяка година "забраняват да ги позлваш" - деомкрацията е много шантво нещо, много неща били позволени, но били и регулирани и дефакто не може всеки да ги ползва :) По-лицемерно название, че само богатите ще имат повече свобнода не можаха да измислят :)
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 гост

    53 0 Отговор
    статията е добра... само не ми е ясно от къде ще намериш такъв автомобил на под 200 000 км..... щото до толкова е безпроблемен
  • 11 Ще плачете после

    40 17 Отговор
    Suzuki Grand Vitara е пълна скръб , избягвайте този боклук .
  • 12 Мммммм, дааааа

    35 3 Отговор
    С други думи, фаворитът на италинския "разбирач" не става за нищо и ни предлагат Тойота или Хонда. Все по-често се питам, тези списвачи в сайта четат ли изобщо какво са нахвърляли с лопатата на две, на три и са го пляснали тук да губят времето на хората?!? А Сузуки винаги са правили по-добри мотоциклети, отколкото коли. Що се занимават с глупости, не мога да разбера? Един приятел преди години си купи чисто ново такова Сузуки и му се беше счупила надлъжна щанга на задното окачване, докато карал със 140 по АМ "Тракия". Заводска шупла в щангата се оказа причината за инцидента. Размина се без жертви и ранени, ама въпреки това колата замина директно за продажба.
    От статията става ясно и, че човек у нас трябва да е невероятен късметлия, че да набара употребяван такъв автомобил без проблеми. Което на практика означава, че няма смисъл да се търси такъв, защото ако имаше дори един невероятен късметлия у нас, нямаше да ни управляват тези, дето ни управляват сега.

    Коментиран от #16

  • 13 Преслав

    30 6 Отговор
    Много минуси има този автомобил,и е трагично муден.

    Коментиран от #17

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Доко

    17 5 Отговор
    С двулитровия бензинов мотор е пълна скръб тая жипка. А в комбинация с автоматичната кутия е трудно за описване. За сравнение имам неуДачия Логан дългата база със 1.6 на газ. Дачията е несравнимо "по-динамичния" от двата автомобила.
  • 16 Що то

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Мммммм, дааааа":

    Като намериш такъв ,ще си го платиш .Тук няма ли измама няма продажба ,или продаваш на загуба ,или купуваш Изгодно
  • 17 Не знам

    20 1 Отговор

    До коментар #13 от "Преслав":

    Каръл съм от по старите витари ,гори и не върви
  • 18 Не благодаря

    21 5 Отговор
    Това е един от най-лошите сув
  • 19 Ако купите това

    21 2 Отговор
    Най-вече ще получите ръжда
  • 20 Бахура

    8 1 Отговор
    Това тежко купе на бензин е като ламя. И не стсва за газ. Ако се търси лек офроудър, предното поколение е по-удачно. И е с хидравлични повдигачи на клапаните.
  • 21 Сусура

    8 6 Отговор
    СУЗУКИ Е НАЙ СМОТАНАТА ЯПОНСКА МАРКА
  • 22 Автото

    4 2 Отговор
    2.0 бензин е адски тъп , харчещ , развалящ се двигател.
  • 23 ганю

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Трол":

    много правилно и с верига задължително
    сменяш на километри не на години