Как да изберем надежден кросоувър в ценовата категория до 30 000 лв, който да не е оборудван с трицилиндров двигател или със съмнителен вариатор или робот, а с истинска хидравлична автоматична скоростна кутия и "нормален" четирицилиндров ДВГ? На този въпрос отговарят италианския специалист Микеле Занди, който дава ясен набор от информация, с която трябва да подходите към покупката на такъв автомобил. Неговият фаворит е Suzuki Grand Vitara от трето поколение.
Този автомобил с повишена проходимост се произвежда цели десет години през периода 2005 - 2015, така, че цените варират според годината на производство и според състоянието на модела. Трябва да знаете обаче, че всички версии на „третата“ Grand Vitara са със задвижване всички колела, дизеловите варианти са по-редки, а базовият мотор е бензинов с обем 1.6 литра и се предлага само с ръчна скоростна кутия и каросерия с три врати. Но, разбира се, в арсенала на въпросната трета генерация има доста по-впечатляващи варианти. Какво си струва да знаете за тях?
Достатъчно е да сте наясно с другите двигатели, а още по-добре е да знаете, че сред тях няма кошмарни. Масово произвежданите аспирирани 2.0 (140 к.с.) и 2.4 (169 к.с.) имат въпроси относно живота на веригата за синхронизация: тя често дава проблем до 120 - 150 хиляди км. През същия този период обикновено в тези мотори се натрупват сажди двигателя. Друг проблем е, че водните помпи често "сдават багажа". Като цяло това не са лоши двигатели, а между 2.0 и 2.4 изборът е по-скоро в полза на първия - по-евтин е за ремонт, веригата средно издържа по-дълго и моторът е по-малко склонен към прегряване.
И двата са съчетани със стария четиристепенен автоматик Aisin AW03-72LE. За него е добре да сте информирани, че той е феноменално надежден, като единствените "заболявания" обикновено са свързани с износване на съединителите, което дори и без смяна на маслото засяга само коли на над 200 хиляди км. С нормална поддръжка този автоматик може да изкара и 500 хиляди километра.
Най-големият V6 3.2 двигател (233 к.с.) се задвижва от друга автоматична скоростна кутия – петстепенна Aisin TB‑50LS (A750F). Той също така е приличен агрегат, използван е на Land Cruiser и Pajero. Но тук, при Suzuki двигателят предизвиква повече съмнения - той започва да харчи масло по-рано и повече, а разходът на гориво е огромен. Веригата и тук създава проблеми, при това доста рано.
Така в заключение можем за кажем, че автоматичните трансмисии на третата генерация на Suzuki VItara са отлични, окачването и каросерията също не страдат от сериозни проблеми. Дългата база е препоръчителна, освен ако не взимате това японско "джипче" основно за офроуд. Но колко успешен ще се окаже изборът ще зависи най-вече от двигателя. Ако се интересувате от други кросоувъри в тази ценова категория, по-добре обърнете внимание на RAV4 или на CR-V, а ако твърдо искате Grand Vitara, то заложете на двулитровия бензинов мотор, съчетан с автоматик. Основното предимство на модела е по-добрата му проходимост от т.нар. "паркетни" аналози. А какви екземпляри от модела се продават у нас, можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Един
12:38 16.01.2024
2 Шестманджев на черешата
Коментиран от #4
13:06 16.01.2024
3 Трол
Коментиран от #23
13:40 16.01.2024
4 Име
До коментар #2 от "Шестманджев на черешата":
Я пак прочети статията, ама малко по.задълбочено. Това не е тик ток14:21 16.01.2024
5 НеЧеНещо
Коментиран от #6, #14
14:46 16.01.2024
6 А на мен пък
До коментар #5 от "НеЧеНещо":
Моите родители ми взеха чисто ново Порше....бензинка15:24 16.01.2024
7 Съдията Дред
Коментиран от #8
15:44 16.01.2024
8 НеЧеНещо
До коментар #7 от "Съдията Дред":
точно това исках да кажа, каквото да ти рекламират старо има много минуси, още вече че и всяка година "забраняват да ги позлваш" - деомкрацията е много шантво нещо, много неща били позволени, но били и регулирани и дефакто не може всеки да ги ползва :) По-лицемерно название, че само богатите ще имат повече свобнода не можаха да измислят :)15:56 16.01.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 гост
16:25 16.01.2024
11 Ще плачете после
16:39 16.01.2024
12 Мммммм, дааааа
От статията става ясно и, че човек у нас трябва да е невероятен късметлия, че да набара употребяван такъв автомобил без проблеми. Което на практика означава, че няма смисъл да се търси такъв, защото ако имаше дори един невероятен късметлия у нас, нямаше да ни управляват тези, дето ни управляват сега.
Коментиран от #16
16:48 16.01.2024
13 Преслав
Коментиран от #17
19:39 16.01.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Доко
21:46 16.01.2024
16 Що то
До коментар #12 от "Мммммм, дааааа":
Като намериш такъв ,ще си го платиш .Тук няма ли измама няма продажба ,или продаваш на загуба ,или купуваш Изгодно22:18 16.01.2024
17 Не знам
До коментар #13 от "Преслав":
Каръл съм от по старите витари ,гори и не върви22:19 16.01.2024
18 Не благодаря
23:23 16.01.2024
19 Ако купите това
23:23 16.01.2024
20 Бахура
10:15 17.01.2024
21 Сусура
23:22 17.01.2024
22 Автото
13:05 19.01.2024
23 ганю
До коментар #3 от "Трол":
много правилно и с верига задължителносменяш на километри не на години
00:51 12.03.2024