Тъй като технологиите за подпомагане на водача в превозните средства се разширяват непрекъснато, производствените им разходи и цената на ремонта се увеличават драстично. Не е тайна, че новите и употребяваните автомобили са по-скъпи от всякога, но ново проучване на AAA повдига друг проблем с разходите, за който може би не сте се замисляли. При повреда – дори и лека – ремонтът на тези технически системи може да бъде изключително скъп.
Цените варират в зависимост от различни фактори, но AAA установява, че средно 37.6 процента от разходите, свързани с ремонта на щети от катастрофа, се харчат само за ремонт и калибриране на сензори и камери, използвани за усъвършенстваните системи за управление. Това включва системи като динамичен круиз контрол и поддържане на лентата, където се задействат радари и камери. Но не трябва да се забравят и по-старите технологии като сензорите за паркиране отзад, например.
„Автомобилите, оборудвани с по-сложни системи за безопасност, са много по-често срещани сега, особено след като NHTSA лобира за правило по-рано тази година, изискващо автоматично аварийно спиране на всички нови коли“, казва Грег Бранън, директор на автомобилното инженерство на AAA. „Потребителите трябва да са наясно с разходите за ремонт, свързани с тези технологии. Но те също трябва да разберат колко е важно да ги поправят, тъй като неизправните системи могат да доведат до фатален отказ на автомобила."
Задълбочавайки се, AAA оценява няколко конкретни автомобила от моделна година 2023, оборудвани с усъвършенствани системи за подпомагане на водача. Средно ремонтът и правилното калибриране на радарни сензори добавя между $500 и $1 300 към сметката за ремонт. Ултразвуковите сензори, често използвани за помощ при паркиране, добавят от $300 до $1 000, докато системите с камери на предното стъкло струват от $900 до $1 200. Отново, това са разходи само за технически системи.
Друга потресаваща статистика в доклада са страничните огледала. Системите за съраунд наблюдение и мъртвите зони често включват сензори и/или камери в страничните огледала и могат да добавят от $740 до $1 600 към цената на ремонта. AAA изчислява, че това може да бъде 70.8 процента от цената на простата подмяна на огледалото.
Въпреки че такива системи със сигурност увеличават цената, няма съмнение, че тези функции спасяват животи. Проучване на Застрахователния институт за пътна безопасност установява, че колите, оборудвани с автоматично аварийно спиране, са имали 43 процента по-малко удари отзад и 42 процента по-малко наранявания на водача е пасажерите в колата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 редник
Коментиран от #13
13:43 25.12.2023
2 Пияната тояга
Коментиран от #10, #12
13:47 25.12.2023
3 Баба Тошка
14:02 25.12.2023
4 Порно
14:03 25.12.2023
5 Пешо
Коментиран от #7
14:24 25.12.2023
6 Тъй шъй
Затова и ремонтите са по-скъпи. Щото има едни дето казват, че телевизорите с кинескоп са по-добри. Забравихте какви чупливи бракми бяха старите коли и телевизори, или няма как да знаете ако сте твърде млади.
Коментиран от #14
15:12 25.12.2023
7 Тоз
До коментар #5 от "Пешо":
Пешо, каква алчност като фирмите печелят по няколкостотин долара от бройка автомобил, а като продадат пластмасовите маратонки на четворна цена и огромна печалба никой не мрънка.Да не говорим как се организира автопроизводство.
15:20 25.12.2023
8 Накрадко
15:25 25.12.2023
9 Алчност
15:39 25.12.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 За мен няма значение
16:16 25.12.2023
12 Факт
До коментар #2 от "Пияната тояга":
1.8Т е един от последните здрави мотори на концерна ФВ- АУДИ . Турбината се разваля , някоя от бубините , обича да похапва масълце , но иначе е чук . Макар и морално остарели , надживяват много по нови и съвременни двигатели , щото имат заложено качество .Коментиран от #15
07:38 26.12.2023
13 аясвдефргтхъйу
До коментар #1 от "редник":
Преди години и аз тъй си мислех... Докато дилъра на БМВ в Питер не ме покани на представянето на новото Х7- едната демонстрация беше точно на системата за аварийно спиране... Просто казано:Караш с 30км/ч покрай редица с паркирани коли и в произволен момент на 15м. пред теб (през 3 коли) се пуска надуваема кукла... Буквално НИКОЙ от над 40 човека на събитието не успя да спре навреме- и това при положение, че очакваме това да се случи... Аз карах с левият крак почти натиснал спирачката- пак НЕ успях...
После всички го минахме тоя тест като пътници на дясна седалка и с автомобилен пилот зад волана- и той не успяваше всеки път да спре...
За финал го минахме теста разчитайки само на компютъра в колата- успяваше да спре дори и при 40км/ч...
11:38 27.12.2023
14 Хохохо
До коментар #6 от "Тъй шъй":
Толкова чупливи, че Ауди и Мерцедес от края на 80-те години са в движение все още. А и имам телевизор Филипс от 1996г със страхотни цветове, не ми дава сърце да го изхвърля.12:39 27.12.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Нане
15:50 18.01.2024