25 Декември, 2023 13:30 8 052 17

Защо ремонтите на по-новите употребявани коли са по-скъпи

  • употребявани автомобили-
  • технологии за безопасност-
  • ремонт-
  • оскъпяване

Технологиите за безопасност правят ремонтите на автомобили много по-сложни и респективно - скъпи

Защо ремонтите на по-новите употребявани коли са по-скъпи - 1

Тъй като технологиите за подпомагане на водача в превозните средства се разширяват непрекъснато, производствените им разходи и цената на ремонта се увеличават драстично. Не е тайна, че новите и употребяваните автомобили са по-скъпи от всякога, но ново проучване на AAA повдига друг проблем с разходите, за който може би не сте се замисляли. При повреда – дори и лека – ремонтът на тези технически системи може да бъде изключително скъп.

Цените варират в зависимост от различни фактори, но AAA установява, че средно 37.6 процента от разходите, свързани с ремонта на щети от катастрофа, се харчат само за ремонт и калибриране на сензори и камери, използвани за усъвършенстваните системи за управление. Това включва системи като динамичен круиз контрол и поддържане на лентата, където се задействат радари и камери. Но не трябва да се забравят и по-старите технологии като сензорите за паркиране отзад, например.

Защо ремонтите на по-новите употребявани коли са по-скъпи

„Автомобилите, оборудвани с по-сложни системи за безопасност, са много по-често срещани сега, особено след като NHTSA лобира за правило по-рано тази година, изискващо автоматично аварийно спиране на всички нови коли“, казва Грег Бранън, директор на автомобилното инженерство на AAA. „Потребителите трябва да са наясно с разходите за ремонт, свързани с тези технологии. Но те също трябва да разберат колко е важно да ги поправят, тъй като неизправните системи могат да доведат до фатален отказ на автомобила."

Задълбочавайки се, AAA оценява няколко конкретни автомобила от моделна година 2023, оборудвани с усъвършенствани системи за подпомагане на водача. Средно ремонтът и правилното калибриране на радарни сензори добавя между $500 и $1 300 към сметката за ремонт. Ултразвуковите сензори, често използвани за помощ при паркиране, добавят от $300 до $1 000, докато системите с камери на предното стъкло струват от $900 до $1 200. Отново, това са разходи само за технически системи.

Защо ремонтите на по-новите употребявани коли са по-скъпи

Друга потресаваща статистика в доклада са страничните огледала. Системите за съраунд наблюдение и мъртвите зони често включват сензори и/или камери в страничните огледала и могат да добавят от $740 до $1 600 към цената на ремонта. AAA изчислява, че това може да бъде 70.8 процента от цената на простата подмяна на огледалото.

Въпреки че такива системи със сигурност увеличават цената, няма съмнение, че тези функции спасяват животи. Проучване на Застрахователния институт за пътна безопасност установява, че колите, оборудвани с автоматично аварийно спиране, са имали 43 процента по-малко удари отзад и 42 процента по-малко наранявания на водача е пасажерите в колата.

Защо ремонтите на по-новите употребявани коли са по-скъпи


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 редник

    44 7 Отговор
    Всички тези системи вдигат цените на автомолите като нови и употребявани, без да има съществена полза от тях...

    Коментиран от #13

  • 2 Пияната тояга

    28 13 Отговор
    На километража на моя gti 18Т показва 480 000км.Само каране на пропан/бутан ,по двигателя не съм пипал НИЩО.Купувах го преди 12 години за 5 хиляди левчета и съм дал за ремонти до тук 400-500 лева по ходовата част,че живея на място без улици..Сигурно съм голям балък трябвало е да се набутам с някоя Дачия.

    Коментиран от #10, #12

  • 3 Баба Тошка

    56 5 Отговор
    Колкото по-смарт стават автомобилите, толкова по-несмарт стават шофьорите. И обратно. Колкото повече заттъпяват шофьорите, толкова повече им е нужен автомобил, който само да спира, да се самопаркира и т.н. Удобствата ще превърнат масово хората във физически и умствено изостанали.
  • 4 Порно

    40 4 Отговор
    Дядо ми все с радарна система и камери паркираше
  • 5 Пешо

    32 4 Отговор
    По-скъпи са заради алчност.

    Коментиран от #7

  • 6 Тъй шъй

    9 27 Отговор
    Да се замислите малко и да разберете, че сегашните коли са несравнимо по-добри от на дядовците ви.
    Затова и ремонтите са по-скъпи. Щото има едни дето казват, че телевизорите с кинескоп са по-добри. Забравихте какви чупливи бракми бяха старите коли и телевизори, или няма как да знаете ако сте твърде млади.

    Коментиран от #14

  • 7 Тоз

    8 6 Отговор

    До коментар #5 от "Пешо":

    Пешо, каква алчност като фирмите печелят по няколкостотин долара от бройка автомобил, а като продадат пластмасовите маратонки на четворна цена и огромна печалба никой не мрънка.
    Да не говорим как се организира автопроизводство.
  • 8 Накрадко

    23 8 Отговор
    Защото повечето технологии в новите коли са тотален боклук-както и самите коли. И това е нарочно така-за да може да ни стрижат постоянно....Бившият главен конструктор на Ауди каза преди години-какви наивници сме били,та да правим здрави и качествени коли....
  • 9 Алчност

    26 4 Отговор
    Сензор, дето китаеца ще го продаде за 5 долара в алиекспрес, заедно с доставката, автопроизводителя ще му сложи цена 300 долара. Защото милиони печалба не им стига, трябват им милиарди.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 За мен няма значение

    14 4 Отговор
    Шараните дето купуват тия коли да му мислят. Аз си карам старата кола , която няма такива проблеми и ще продължавам да си я карам
  • 12 Факт

    10 5 Отговор

    До коментар #2 от "Пияната тояга":

    1.8Т е един от последните здрави мотори на концерна ФВ- АУДИ . Турбината се разваля , някоя от бубините , обича да похапва масълце , но иначе е чук . Макар и морално остарели , надживяват много по нови и съвременни двигатели , щото имат заложено качество .

    Коментиран от #15

  • 13 аясвдефргтхъйу

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "редник":

    Преди години и аз тъй си мислех... Докато дилъра на БМВ в Питер не ме покани на представянето на новото Х7- едната демонстрация беше точно на системата за аварийно спиране... Просто казано:

    Караш с 30км/ч покрай редица с паркирани коли и в произволен момент на 15м. пред теб (през 3 коли) се пуска надуваема кукла... Буквално НИКОЙ от над 40 човека на събитието не успя да спре навреме- и това при положение, че очакваме това да се случи... Аз карах с левият крак почти натиснал спирачката- пак НЕ успях...
    После всички го минахме тоя тест като пътници на дясна седалка и с автомобилен пилот зад волана- и той не успяваше всеки път да спре...
    За финал го минахме теста разчитайки само на компютъра в колата- успяваше да спре дори и при 40км/ч...
  • 14 Хохохо

    6 3 Отговор

    До коментар #6 от "Тъй шъй":

    Толкова чупливи, че Ауди и Мерцедес от края на 80-те години са в движение все още. А и имам телевизор Филипс от 1996г със страхотни цветове, не ми дава сърце да го изхвърля.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Нане

    0 1 Отговор
    Дреме ми - я съм с пълно каско :)