Mazda CX-70 се очакваше още през 2023 г., но подготовката за пускането на модела отне повече време и той дебютира едва в последния ден на януари 2024 г. И бяхме изненадани: оказа се, че CX-70 е голям кросоувър, който практически не отстъпва по размери на "по-стария" CX-90 , а основните разлики се свеждат до липсата на трети ред седалки.
Продажбите на CX-70 ще започнат първо в САЩ, през пролетта на тази година, оборудването и цените ще бъдат декласифицирани непосредствено преди събитието.
Моделът CX-70 вече е третият на Mazda, изграден върху архитектура със задно задвижване с надлъжно разположение на двигателя. Новият кросоувър се оказа по-голям от очакваното: той е дълъг 5.1 метра с междуосие от 3.1 метра, а разликата с CX-90 е само няколко милиметра.
Ще можете да разпознаете CX-70 на пътя по леко ревизираната предна част на купето. "Седемдесетката" има различен модел на радиаторната решетка, големи странични въздухозаборници на предната броня и черен декор вместо хром.
Отвътре CX-70 изглежда удивително подобен на CX-90, поне докато не разберете, че няма трети ред седалки. Наличната червена кожа с черна акцентираща ивица е изключителна за CX-70, допълвайки черния интериор с контрастни червени шевове на панелите на вратите и волана.
Сивата пластмасова облицовка с отпечатан мотив от въглеродни влакна отклонява вниманието от иначе отличните материали и Mazda може да предложи шевове „kakenui“ на таблото и облицовка от естествено дърво, поне като опция.
Поради липсата на трети ред седалки, Mazda CX-70 има по-голям багажник, под пода на който има допълнителна ниша за съхранение.
Задвижванията са същите като на Mazda CX-90. Два силови тлакта, като и двата са хибридни. Това е "мек" хибрид M-Hybrid Boost с 3.3-литров "турбо шестак" и 48-волтова електрическа надстройка и e-Skyactiv PHEV хибрид с 2.5-литров "атмосферен двигател" и батерия с капацитет 17.8 киловатчаса.
Мощността все още не е оповестена, но същите агрегати развиват съответно 345 и 327 конски сили на CX-90. Скоростната кутия е осемстепенна автоматична, като въртящият момент се предава и на четирите колела.