5 Август, 2024 13:00 3 478 13

Mazda 3 и Mazda CX-30 бяха обновени и станаха по-мощни

  • mazda-
  • cx-30-
  • 3
Mazda 3 и Mazda CX-30 бяха обновени и станаха по-мощни - 1

Mazda CX-30 и Mazda 3 получиха нов, по-мощен и подобрен базов двигател за моделната година 2025. Тези версии на Mazda 3 вече са налични за покупка, а поръчките за кросоувъра Mazda CX-30 ще бъдат отворени скоро.

Новият 2.5-литров бензинов двигател e-Skyactiv G с мека хибридна технология, подобен на този, монтиран в популярната Mazda CX-5, вече произвежда 138 к.с. и 238 Нм въртящ момент, което значително „превъзхожда“ предишния 2.0-литров двигател със 120 к.с. и 213 Нм.

Допълнителната мощност на новия двигател позволява ускорение до 100 км/ч със секунда по-бързо от преди. Въпреки това, Mazda се фокусира върху подобряване на производителността в реалния свят благодарение на увеличения въртящ момент на новия двигател.

Mazda също така твърди, че новото устройство има подобрени показатели за шум, вибрации и твърдост, осигурявайки по-високо ниво на комфорт. Новите функции включват технология за деактивиране на цилиндрите и мека хибридна система, която помага за подобряване на икономията на гориво и прави спирането и тръгването в трафика възможно най-гладко.

Новият агрегат може да се комбинира както с шестстепенна механична, така и с автоматична скоростна кутия в моделите Mazda 3 и CX-30. Междувременно двигателят e-Skyactiv-X със 183 конски сили, предлаган и в двата автомобила, остава непроменен и остава единственият наличен двигател за седана Mazda 3.

Екстериорът и интериорът на Mazda 3 и CX-30 остават непроменени, но тяхната информационно-развлекателна система вече включва интегриран виртуален асистент Amazon Alexa и може да получава актуализации за навигация чрез облака.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Град Козлодуй

    7 5 Отговор
    Страхотно👏
  • 2 Хенри

    18 9 Отговор
    2.5 литра бензинов двигател със 138 коня??
    Е браво, доживяхме голяма мощност от Мазда.......
    Що за глупости пишете бре??

    Коментиран от #3

  • 3 някойситам

    19 0 Отговор

    До коментар #2 от "Хенри":

    Възможно, това е нещо подобно на технологията на чист дизел, без турбо. Голям обем, малка мощност, висока издържливост, само че с бензин. Извод: тиха работа, нисък расход на гориво, приемлив въртящ момент. Ако искаш и ускорението, има и със турбо модели, с по 250 кс, същия 2.5 литра бензин.
  • 4 ха ха

    9 0 Отговор
    - Сири, включи навигацията!... Ъ-ъ-ъ, Алекса...включи навигацията!
    - Коя е Сири?
    - Ъ-ъ, няма значение... Алекса, включи навигацията!
    - Ко-я Е Си-ри!
    - Алекса! Включи навигацията!
    - Сири да ти я включи!!!!
  • 5 Куку

    14 0 Отговор
    Имам вече 3 години Мазда 6 с 2.5 бензин 192к автоматична, искам малко повечко мощност. Гледах немски мремиуми , ами те след 2017 всички са 2.0 турбота с 240-250 коня ,но на двойни цени спрямо японеца .За надеждност са всичките проблемини вече няма качество немеца ,само таблети и шарени ледове...

    Коментиран от #7

  • 6 тъй шъй

    9 4 Отговор
    Нещо объркаха с "производителността" в конски сили, ама карай. Иначе Мазда върви надолу с тези меки хибриди и ако не вземе мерки и най-вече не вкара тойотовския хибрид и в тези модели, е аут от играта. С разход 10 в града и слаба динамика, няма шанс, колкото и хубавички да изглеждат. А тази батерия струва много скъпо и се налага смяна много преди батериите на пълните хибриди.
  • 7 Тоз

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "Куку":

    Мощността никога не стига. Свиква се с всичко и искаш повече. Преди 30 години мечта беше кола с 100 кс. Тези дни карам такава, ужасно тромаво нещо-110кс. Но скоро и с двойно по-голямата мощност и много повече въртящ момент ще свикна. Но е неумно постоянно да се мисли за повече. Сега между 200 и 250 е напълно приемлива и безопасна динамика.

    Коментиран от #8

  • 8 Куку

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Тоз":

    До някъде съм съгласен, но на 5 метра и 1.5 тона кола 200 коня не са много. И не годим максимална скорост а еластичност и ускорение ,и наистина изпреварването е много по бързо и безопасно отколкото със слаб двигател да отнеме двойно по дълга дистанция...

    Коментиран от #10, #11

  • 9 УрсуЗла

    3 3 Отговор
    Аааа не така! Не така..Забранявам! Никви 3-дупкови, мощни коли, даже мисля да наредя да се правят вече 2-дупкови,,,2 цилиндера стигат ви!
  • 10 Ввв

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Куку":

    Не са много?!Ако е атмосферен асматик със сигурност не са!
  • 11 такае

    1 3 Отговор

    До коментар #8 от "Куку":

    За България наистина си трябва мощен мотор защото се изпреварва много, най-вече заради спестовници дето карат с половината на ограничението да спестят едни 5 лева от гориво. Където и да мръднеш в друга държава е кажи-речи все тая колко коня ти е колата, защото всички си карат с колкото трябва и няма нужда да се изпреварва. Та в тоя ред на мисли, наистина не стигат конете на маздата, още повече че е без турбо и като се изпреварва на нагорнище много бръмчи. Аз лично за това смених марката и съм ок. Може би с хибрид е една идея по-добре, но не съм я тествал.

    Коментиран от #12

  • 12 Куку

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "такае":

    Абсолютно съгласен съм за спестовниците каращи като баби,и като тръгнеш да ги изпреварваш натискат до дупка...иначе 2.5 бензиновия на маздата не е асматик и се газира супер и колата е лека и върви на равно със всеки 180 - 190 коня макар и с турбо на всички марки, тествано многократно... а и разхода е 9-10 не като на Ауди или Бмв ...

    Коментиран от #13

  • 13 такае

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Куку":

    Спор няма че си е екстра маздата, при мен проблема е че малко да избръмчи колата и жената почва да мрънка, а почне ли един път да мръка няма спиране целия път. За това кола с турбо ми е по-на оферта защото не се чува толкова двигателя като настъпя да изпреваря и тя си плещи нейните без да се усеща с колко карам. Иначе аз си харесвам атмосферки, сега си мисля дали да не си взема някоя малка колица да бия прекъсвачи и да се радвам като карам сам.