7 Септември, 2022 09:40, обновена 7 Септември, 2022 19:10 48 966 66

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda

  • mazda-
  • cx-60-
  • тест

Моделът CX-60 PHEV е първият Plug-in хибрид на Mazda

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda - 1

Леверкузен, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Още преди да се качим за първи път в новата Mazda, от компанията побързаха да ни информират, че това е най-луксозният модел от новата им гама, като идеята му е да се намеси сред европейските премиум брандове. Новата Mazda CX-60 съчетава техния прочут Skyactiv-G 2.5-литров четирицилиндров бензинов двигател, електрически мотор и 17.8 kWh батерия. Как се представя това луксозно SUV, ви разказваме сега.

Предвид съвместната работа на електромотор и двигател с вътрешно горене, системната мощност на автомобила е 327 к.с., които се предават на четирите колела през осемстепенна автоматична трансмисия. Всичко това прави най-луксозната Mazda и най-мощната, правена някога. Това модерно задвижване предлага избор и от режими на шофиране: нормален, спортен, офроуд, за теглене и EV, като последният прави възможно шофирането само на ток в продължение на 60 километра, което е повече от средното пътуване до работното място и обратно.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda

В съответствие с философията на Mazda колата има три основни нива на оборудване, Exclusive-Line, Homura и Takumi. А най-общо погледнато CX-60 разширява SUV гама на Mazda, надграждайки над ставащата все по-популярната у нас и в Европа Mazda CX-5.

Първият PHEV на Mazda впечатлява и с изключителни екологични качества с WLTP комбиниран разход на гориво от 1.25 литра на 100k километра по стандарта WLTP, което в реални условия естествено не е точно така, но въпреки това голямото SUV се оказа доста икономично. Средният разход, който отчете борд компютърът след теста ни, беше 4.2 литра на 100. Комбинираното задвижване осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за само 5.8 секунди с максимална скорост от 200 км/ч.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda

Mazda CX-60 Exclusive-Line може да бъде съчетана с трите опционални пакета, за да предложи максимален избор на клиентите и да допълни обширното стандартно оборудване на CX-60. Homura се отличава визуално от Exclusive-Line чрез лайстни в цвета на каросерията на арките на калниците и тъмно покритие на радиаторната решетка, плюс лъскави черни огледала и обработка на решетката с форма на пчелна пита, докато 20-цоловите черни алуминиеви джанти завършват открояващия се външен вид.

В горната част на изцяло новата Mazda CX-60 е нивото на оборудване Takumi, което разполага с 20-цолови черни машинно обработени алуминиеви джанти и огледала в цвета на каросерията, комбинирани с хромирана характерна радиаторна решетка. Като цяло дизайнът на радиаторната решетка е различен и уникален за тази модификация.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda

Mazda CX-60 споделя същия внимателно обмислен дизайн на кокпита, който се среща във всички автомобили на Mazda, със симетрично оформление, фокусирано върху водача с цел да се достави уникалното за Mazda усещане за едно цяло с колата. Като най-голям автомобил, CX-60 осигурява 570-литров багажник и щедро място за петима души.

Дизайнът използва силна твърдост на каросерията и настройка на предното окачване с двойни носачи и многораменно задно окачване, за да осигури спортно шофиране, което е синоним на много от моделите на марката. Поставянето на батерия между предния и задния мост и възможно най-ниско в пода, допълнително спомага за центъра на тежестта и стабилността на CX-60. Возията е мека, но въпреки твърденията на инженерите, крен в завоите се усеща.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda

Както вече споменахме силовият тракт е съчетан с изцяло нова осемстепенна автоматична трансмисия и системата за задвижване на всички колела i-Activ. подобно на возията и трансмисията е настроена за плавно шофиране. Смяна на предавките почти не се усеща, колата е приятна и за дълъг пробег, и за градско шофиране, но определено не е предназначена за динамично шофиране. Тоест ще се хареса на онези от водачите, които предпочитат комфорта, пред динамиката.

Комфортното изживяване на борда на CX-60 се допълва и от няколко нови технологии, които дебютират в модела: See-Through View - следващо поколение 360-градусов монитор с разширено зрително поле при ниски скорости; Hill Descent Control (HDC), който помага за безопасно спускане по стръмни склонове с хлъзгави или неравни пътни настилки; и адаптивен круиз контрол (i-ACC), който вече включва ограничения на скоростта от системата за разпознаване на пътни знаци. Всички те работят изключително добре и са част от търсения ефект за истински премум автомобил.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda

Ако трябва да обобщим, то ще кажем, че най-луксозната и най-мощна Mazda предвещава началото на нова глава за марката, не само че е първата кола с plug-in хибридно задвижване, но също така поставя нови стандарти за качество на интериора, дизайн и технология - подчертавайки стремежа на японската марка към премиум сегмента.

Изцяло новата Mazda CX-60 е първият от двата нови модела на компанията, които ще бъдат представени в цяла Европа в близко бъдеще, като вторият е триредовият Mazda CX-80. Освен това към 2.5-литровия e-Skyactiv PHEV задвижващ механизъм в гамата на CX-60 на по-късен етап ще се присъединят два нови двигателя на Mazda, които са разработени с помощта на концепцията за „правилно оразмеряване“, която изисква оптимизиран работен обем за подобрена горивна и енергийна ефективност.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda

Това са новото поколение редови шестцилиндров 3.0-литров e-Skyactiv X бензинов мотор и по-интересното - 3.3-литров e-Skyactiv D дизелов двигател. И двата мотора ще разполагат с M Hybrid Boost – 48V мека хибридна система на Mazda и ще комбинират висока мощност с отлична икономия на гориво и емисии.

И двата силови агрегата ще са съчетани със същата осемстепенна автоматична скоростна кутия и система за задвижване на всички колела i-Activ като при PHEV версията, но дизеловият агрегат e-Skyactiv D и бензиновият двигател e-Skyactiv X са разработени да бъдат предлагани и само със задно задвижване на колелата.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda

Изцяло новата Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV предвещава нова глава в SUV историята на Mazda и се присъединява към електрическата Mazda MX-30, Mazda M Hybrid CX-30 и наскоро актуализираната Mazda CX-5 2022 г. в цялостната SUV гама на марката. А що се отнася до цените, то те не изглеждат ниски и започват от 98 590 лв с ДДС. Що се отнася обаче до премиум сегмента в който се е прицелил модела, то те, сравнени с аналози от германското луксозно трио, са си направо атрактивни.

Бързи факти:

Mazda CX-60
Цена: 98 590 лв с ДДС
Механична: 327 к.с. 4 цилиндъра 2,5 литра бензин/електрически, 8 сп. и 4WD
0-100 км/ч: 5.8 сек
Максимална скорост: 200 км/ч
CO2 емисии: 33 г/км
Комбиниран разход по WLTP: 1.25 л/100 км
Размер: дължина 4.75м, широчина 2.14м, височина 1.68м
Багажник: от 570 до 1 726 литра
Собствено тегло: 1 981 кг

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda

Плюсове: просторен салон, много икономичен силов тракт, добре проектирани седалки, качествен интериор, мека возия.

Минуси: Известна мудност при ускорение, идваща от плавния ход на трансмисията, по-голям крен в завоите.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 51 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бангеев

    59 6 Отговор
    Добро ревю на Радо Славчев. Тази Mazda наистина изглежда премиум, но и цената й е като за премиум - тоест доста висока. Иначе ми харесва.

    Коментиран от #13

  • 2 Доста добре изглежда

    55 6 Отговор
    Даже бих казал страхотна е! Човек само пари да има :)
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Коко

    14 95 Отговор
    Платена реклама...
    Сигурно стетналяли литър масло само за теста.
    Мазда отдавна стана едно голямо НИЩО !!!

    Коментиран от #24, #27, #65

  • 9 Име

    43 1 Отговор
    Реалистичен тест, поздравления за автора, с плюсове и минуси, като най-големият е цената. Иначе колата безспорно е красива, луксозна и както се вижда от последната снимка - икономична.
  • 10 Премиум е

    51 2 Отговор
    Това изисква да имаш доход поне 8-10 хиляди, което е непосилно за 99% от държавата за жалост. Иначе ежипчето е топ.
  • 11 Добре

    24 1 Отговор
    136 коня е електрическия мотор!!! бензиновия е над 190.

    Коментиран от #14

  • 12 Алексей

    44 6 Отговор
    Дори с чист доход около 5000 лева автомобили на цени близки до 100 000 и над са недостижими и неатрактивни

    Коментиран от #30

  • 13 тони

    43 0 Отговор

    До коментар #1 от "Бангеев":

    цената изобщо не е висока за това, което предлага. Hyundai tucson plugin хибрид е на подобна цена, а е по-малък и по-бавен

    Коментиран от #15

  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    28 0 Отговор

    До коментар #11 от "Добре":

    Трябва да отчетеш , че системната мощност не е механичен сбор от двете . Защото не отдават едновременно пълната мощност .

    Коментиран от #18


  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    50 2 Отговор

    До коментар #13 от "тони":

    Така е !
    Не цената е висока, а доходите ни са ниски !
    Те вече 100 000 искат за базови Опели и Шкоди !
  • 16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 10 Отговор
    Ама това ЦЯЛ литър, че и 250 гр. на СТО километра не е ли ГОЛЯМ РАЗХОД 😉😉😉😉😉😉😉😉
    Варна -София с цели ПЕТ литра бензин 🤔🤔🤔🤔
  • 17 Минувач

    14 54 Отговор
    Нищо премиум не видях. Интериорът е на нивото на Голф, скучен и банален, не виждам да има и по-скъпи и хубави дисплеи, по-качествени материали, като на премиум автомобил. Ускорението не е постижение, дори е слабо за тази мощност и тегло на купето по съвременните стандарти за 4х4. Няма как моята кола да ускорява по-добре от тази, а да е само 50 коня отгоре, но и 200-300 кг по-тежка, че и само на задно, модел на 15 години, без лоунчове и прочие. Да не говорим, че тази Мазда има и ел. тяга. Слабо е това време. За мен - не си струва парите от всяка гледна точка.

    Коментиран от #48

  • 18 Добре

    13 4 Отговор

    До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Понеже съм проверявал колко е очевАдно автора е копирал електрическата мощност като бензинова, която дават на други места точно 136 коня. Бензиновия мотор го дават 192 или 191 в различни източници. Иначе съм наясно че в повечето случаи не е прост сбор. Но 2.5 бензин 136 коня 2022 година ?!?

    Коментиран от #19, #22

  • 19 Име

    10 3 Отговор

    До коментар #18 от "Добре":

    Прочети пак статията и се върни да си поговорим. Никъде не се казва колко мощност имат отделните мотори, а то не е и нужно.

    Коментиран от #20, #21, #23

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 1 Отговор

    До коментар #18 от "Добре":

    Схванах ‼️
  • 23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 0 Отговор

    До коментар #19 от "Име":

    Никой не е коментирал и затова все още не е коригирал, че тестват
    НАЙ-МОЩНАТА и НАЙ-ЛУКСОЗНАТА,
    а обявяват БАЗОВА ЦЕНА
    ( често е 50% от тази на ТОП версията)
  • 24 Гост

    22 2 Отговор

    До коментар #8 от "Коко":

    Най-вероятно изобщо нямаш досег до новите Мазди.

  • 25 Питащ

    6 2 Отговор
    Няма достатъчно инфо как е извън асфалта. Нямам предвид тежък офроуд, а да речем по черен път или малко кал или киша. Най-вече просвета ме интересува и ъгъла на заход.

    Коментиран от #31

  • 26 Йосип Броз Тито

    14 3 Отговор
    Мощност и икономия са две противоположни понятия.
    Когато се смесят, животът на двигателя намалява.
  • 27 Куку

    36 5 Отговор

    До коментар #8 от "Коко":

    Имам мазда 6 2016 г. Една от малкото красиви и здрави коли днешно време. 2.5 бензин без турбо 194 коня. Прочети за двигателя и скоростна кутия какви технологии използват и тогава пиши глупости...
  • 28 тикви

    3 7 Отговор
    Форд Куга
  • 29 Ники

    7 12 Отговор
    Като изключим проблемите с ръждата, които имат и най-новите им модели, Мазда са чудесни автомобили, особено след 2013 година. Но тази в задната част прилича на BMW от Aliexpress.

    Коментиран от #39, #51

  • 30 Сериозния

    15 29 Отговор

    До коментар #12 от "Алексей":

    Дори с доход от 14 хил. лева не бих си взел това недоразумение.
    100 хил. лева са много пари за кола, още повече за мазда.

    Коментиран от #40

  • 31 Така е

    13 1 Отговор

    До коментар #25 от "Питащ":

    Какъв просвет, като плъгин хибридите както и елкарите имат батерия на дъното на колата.Офроуд колкото и лек да е е твърде рискован.90%от шофьорите ще наранят корема на колата поне 1път.Едно леко хлътване и батерията е на 1 см от УЖ здравото дъно.Винаги си на тръни.Нито обикновен хибрид ще пострада сериозно,нито старите коли при подпиране от някой остър камък отдолу.
    Това за мен е сериозен минус на елколи и плъгин хибриди за който не се говори.Засега.А застраховка това не поема.
  • 32 морския

    5 19 Отговор
    Тествали сте нещо супер тъпо на супер цена.
  • 33 4убрицов

    3 8 Отговор
    абе нито рак нито риба. мерси
  • 34 Минуси:

    8 4 Отговор
    Много е евтина. Само 1ОО ООО ЛЕВА!
    Можеше да бъде малко по-скъпа!
    какво са 1ОО ООО за богатите Българи!

    Коментиран от #35

  • 35 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 1 Отговор

    До коментар #34 от "Минуси:":

    От 100 хилки тръгва ‼️
    Двигател - екстра❗
    Автомат- екстра❗
    Плъг ин - екстра❗
    Дори цвят е - екстра ❗
    Това Най- най- ... ще скочи над 150 хилки ‼️
  • 36 Алекс

    3 21 Отговор
    Един лизингжия с такава го издухах с Lancia Kappa 3.0 ръчка с двигател Busso V6!!
    Не за друго защото се направи на селски тежкар да ме изпревари след като аз си карах със 130 на магистрала Струма!

    Коментиран от #38

  • 37 авто фен

    6 10 Отговор
    Тия цигански джанти в коша още след закупуването.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Пич

    4 3 Отговор

    До коментар #29 от "Ники":

    Напротив, бмвето прилича на Тойота Ланд Круизер от Али Експрес.

    Коментиран от #50

  • 40 Съдията Дред

    12 0 Отговор

    До коментар #30 от "Сериозния":

    Да не забравяме, че за няколко месеца цените на новите коли скочиха почти двойно. Например Пежо 308 от 35000 сега започва от 57000. Доскоро имаше Пежо 301 за 25000 , спряха ги от производство.И с другите марки е така.
  • 41 Аш ко нящо

    8 1 Отговор
    Нищо пара,100 бона.И разход никъв.Не бих се учудил утре сабален прочета ,че завода не можел да изпълни заявките само от България.
  • 42 До коментар #38

    3 3 Отговор
    Да знам за ограничението но аз не карах постоянно с тази скорост но кой ли я спазва и по другите магистрали...
    При положение че на Тракия в определени участъци разрешената скорост е 140 а ме изпреварват с над 150,160 км. кой е комплексар и бърза за свети Петър..?!

    Коментиран от #46

  • 43 Джи Джи

    6 1 Отговор
    Добра, добра е колицата.
    Добри показатели и наистина конкурентна цена спрямо конкуренцията, както посочва автора. Това ще е за сметка на нещо по комфорта, но няма как. В много случаи се оказва пък за добро.
    Интересно е как започват ерата с много опростена визия отпреди 20 години. Направо се втрещих. Явно хубавите ръбчета след 3-4 година няма да са актуални.
    Някакъв такъв седан, хечбек излезнал ли е, очаква ли се?
  • 44 Джи джи

    4 0 Отговор
    Обаче не става ясно от статията, колко е разхода извънградско, след като се изтощи батерията. И тази ел. енергията използва ли се при ускорение да речем от 80 до 100 и от 100 до 140 квм/ч. Ако може някой компетентен да хвърли яснота!
  • 45 Трътлю

    3 1 Отговор
    Няма по-добра от MX-5. Абсолютната класика, но не е за България.
  • 46 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 1 Отговор

    До коментар #42 от "До коментар #38":

    Тях що не ги настигаш и да ги "издухваш"‼️❓
  • 47 Джапанка

    7 3 Отговор
    Японците, май наистина са от друга планета! Такъв разход, с автоматична скоростна кутия, с двойно предаване, с такова ускорение, с такива емисии и с какво ли още не?
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Дилър

    1 0 Отговор
    На цената на панелка в Люлин.
  • 50 хаха

    2 2 Отговор

    До коментар #39 от "Пич":

    Така е гроздето е кисело за това си купи смазда и си я бутай със здраве .
  • 51 Ужас

    7 0 Отговор

    До коментар #29 от "Ники":

    Кой би дал 12 години гаранция против корозия, ако има проблеми с това?
  • 52 Ужас

    8 0 Отговор
    Вядях я на живо при един дилър. Беше бял металик и вътре с бяла естествена кожа. Качих се и я разгледах. Колата е много добре направена, комфортен салон и хубави материали. А що се отнася до цената. Щом едно Пежо, една Тойота или един Опел може да струва над 100000лв, защо една Мазда да не може!?
  • 53 Не е

    1 1 Отговор
    Няма истинска кожа вече и в двойно по-скъпи.Добра имитация на кожа.
    БМВ му викат веган-кожа.В ниски и средни нива на Sклас също е мушама.

    Коментиран от #54

  • 54 Тео

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "Не е":

    Пак някакъв коментар на, некомпетентен. Седалките са не само истинска, животинска кожа, ами са най-висок клас кожа - Напа. Моята Cx 5 има обдухване на седалките, отопление на волана, 360 градуса камера, истинско дърво по вратите и таблото. Всички екстри, които имат висок клас коли. Само Българските разбирачи, каращи Skoda и Wolkswagen, си мислят, че това са премиум марки. Дори по-простите американци знаят, че Мазда прави коли в между среден и ентри премиум, и е дори спечели първо място по надеждност, биейки Lexus в Consumer Report. Хора, които не са се доближавали до нова Мазда плюят една от малкото изцяло in house направени коли, все още изцяло сглобявана в Япония.

    Коментиран от #55

  • 55 Не е

    1 2 Отговор

    До коментар #54 от "Тео":

    Това "истинско" дърво ще се изметне от слънце и влага.А трябва и против дървояди да го мажете.
    Невероятен премиум е тази Мазда 5сх.
    То един разбирач приятел, работещ с кожи влезе в моя "премиум" Тойота (наистина най-висок клас)и реши че мушамата е истинска кожа и даже мирише на кожа.Замълчах си.
    Иначе Мазда е един приличен автомобил с много кусури, много надценен.Хората се ловят на приятния дизайн,добри изкуствени материали в интериора.Това е единствената марка, която прави интериори с еднакво качество(почти) от Мазда 2 до Мазда 6.
    Нищо общо няма с висок клас Тойота и Лексъс.
    За возене,пъргавина,икономичност,корозиоустойчивост и мн. други-важни експлоатационни качества няма сравнение.

    Коментиран от #56

  • 56 Тео

    2 0 Отговор

    До коментар #55 от "Не е":

    Вместо да се правиш на разбирач отвори и прочети. Мазда се предлага, както с изкуствена, така и с естествена кожа, а последния пакет е с напа кожа. Почти никоя марка в среден клас не предлага напа кожа. Някои даже не предлагат никаква естествена кожа. Интериора на Тойота изглежда като на кола на половина на цената на Мазда. Дървото е abachi и е от Африка. Няма нужда от разбирачи, има си достатъчно информация и ревюта, само трябва някой да чете. Интериора на Мазда е всичко друго, но не и евтин или изкуствен. Личи си от километри, чел нито си влизал в нова Мазда, нито си прочел нещо. Поредния разбирач.

    Коментиран от #57, #66

  • 57 Не е

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "Тео":

    Напълно вярно е напата и дървото в най-високото ниво.
    Но не може и дума да става да се сравнява премиум усещането примерно на Камри с Мазда 6. Или на Хайландър с СХ5.Въпреки изкуствените материали комфортът е далеч по-висок при Тойота. А сравнение даже и с най-ниския ЕS Лексъс е неуместно.Техническото превъзходство,надеждност,чудесното возене и др. отсъстват при малкия японски производител.Доста станаха и дефектите на Мазда през последните години.А гръмко рекламирания X мотор се провали.Малко се надскачат, но имат и някои добри качества.
    Скоро се возих в CX 30 и се изненадах, как няма никакви паразитни звуци при невероятно твърдото возене.
    Имам добра представа от повечето модели Мазда и изборът ми на друга марка беше категоричен.
    Пък и като споменавате класации, може да стане дума за постепенното значително намаляване на продажбите в USA и в Европа.То Мазда са имали и имат модели само до средния клас.Изключение правят Кседос но беше за кратко.И Тойота произвеждат в по-висок клас модели.Да не говорим за Лексъс.Трябва много да се внимава при сравнения.В Япония има Тойота/Лексъс и всички останали значително по-малки производители,който произвеждат до среден клас.

    Коментиран от #58

  • 58 Тео

    2 0 Отговор

    До коментар #57 от "Не е":

    Като говорим за сравнения да се сравнява Highlander с Cx 5 е все едно да сравняваш golf с passat. Highlander е с цена 100 000+. Cx 60 е първия модел на Мазда над 100 хиляди и по-луксозен или скъп от Cx 5. За Cx 5 сравнение е Rav 4, Crv, Rogue, Tiguan. Няма нищо в тези модели, което да превъзхожда Cx 5, освен опция за хибрид и по-нисък разход - неща, които не са важни за мен. Пъргавост и Тойота??? Тойота е с CVT трансмисия - нещо което е тотална противоположност на пъргавост и надеждност. Само тук спорът приключва. Rav4 е много по тромава, с по-евтин интериор и екстри от Cx 5. Както казах, отвори и виж Consumer Report (престижна класация в щатите) и виж, че последните години Мазда е първа или втора - пред Тойота. С Premium марка като Лексус сравнение не трябва да има, но съм се качвал в Nx и със сигурност разликата в цената не е оправдавана. Лексус е хубава кола, но си има своите недостатъци. Както казах, моделите директна конкуренция на Cx 5 не впечатляват с нищо освен с по-нисък разход или опция за хибрид. Продажбите не са измерител за качество - тогава Мерцедес ще са на последните места, а Тойота/Форд на първите.

    Коментиран от #59

  • 59 Не е

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "Тео":

    Не може напа и дърво да направи cx5 по-добър от Тойота Рав хибрид. Несравнимо по пъргав от 2.5 атмосферен сх5. Половината е разход на хибрида в града - важен и за тези които се правят на важни и казват, че разход не ги интересува.Най-мекото окачване особено подходящо за отвратителните пътища в БГ.Същевременно отлично пътно поведение благодарение на общата платформа-Камри Авалон ES Хайландър.
    А разликата между Камри хибрид и Мазда 6 е един клас в полза на Тойота.Мазда6 няма нито едно качество, което да се доближава до Камри.
    Не, че е лош модел ама банална Т-образна форма на таблото,тясна отзад,твърдо возеща и тн и тн.
    Рав има грозен интериор.
    Но пак е в пъти по-продаван от Мазда навсякъде.А цените на Тойота не са никак ниски.
    Големите хибриди на Тойота са изключително пъргави.Но се иска и практика.Рипортите също са важни.
    Аз джипоподобни не харесвам и смятам покупката им за лош вкус.
    Пък и практичността не винаги е решаваща.
    Корола срещу Мазда 3.Отрекоха се от X-мотора.G-то е добър за придвижване, но нищо повече.
    На подобна цена е Корола хибрид-по-обемна,много по-бърза,автоматик-не CVT.Вози комфортно за разлика от евтиното окачване на Мазда3-торсион като на Москвич Алеко.Да по-красива вън и вътре е Мазда3, ама толкова.И тъй като имам симпатии към Мазда казах,че намаляват продажбите.Истината е - тотален срив в Япония,Америка,Европа,България. И няма нищо общо с бройките на Мерцедес, който е премиум в фантазиите на много хора, а и въобще не ме въл

    Коментиран от #60

  • 60 Тео

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Не е":

    Отново грешиш за всичко. Така първо тук се коментира Cx-60 - SUV, а не седани. Това към момента е най-премиум модела на Мазда, както и първия хибрид и по-голяма и скъпа от Cx 5, която аз притежавам. За Мазда 3, Cx 30, 6 не говоря, защото сумарно се продават по-малко от Cx 5, а и са с доста компромиси. Там може да си прав, както и за Камри.
    Както казах директен конкурент на Тойота e Rav 4, която има обектно само няколко плюса над Cx 5 - това, че се предлага с хибрид, по-голям багажник и по-нисък разход (в следствие на хибрида и CVT трансмисия). Дотук си прав и край.
    Сега къде грешиш:
    1. По-пъргава?! Моля? Кола със CVT не може да се нарече пъргава, смешно е. Във България топ rav 4 с 2.5 хибрид има по-бързо ускорение от 0-100 (познай защо - заради хибрид, който cx 5 няма). Ако ще я сравним с Cx 60 hybrid е значително по-тромава. Ако не бяхме в ЕС или ако си малко по-находчив и си импортнеш Cx 5 с 2.5 турбо можеш да забравиш за сравнение с Rav 4 - турбото е с 433 Нютон метра тяга, 256 к.с.и значително по-бърза от 0-100. Самата философия на Мазда е кола, за ентусиасти, разбирай пърхава - Rav 4 даже не е средна в тази категория.
    2. Както казах по престижни класации Мазда е една от най-надеждите марки - преди или след Лексус в зависимост от годината и преди Тойота. Cx 5 е в топ 10 на надеждите модели въобще. Ако искаш ще ти пратя линкове.
    3. Сериозен шофьор, който смята, че Cvt е пъргаво, надеждно или приятно за каране няма. Само заради Cvt никога няма да си

    Коментиран от #61

  • 61 Не е

    0 1 Отговор

    До коментар #60 от "Тео":

    Хайде пак да преговорим нещата и да вървим към обобщение.
    Мазда е малък производител с модели в нисък и среден клас.
    Като изключим естествената кожа и приятния дизайн остават качества положителни-класически хидротрансформатори сголеми обеми двигатели.
    Тойота помита всички тези предимства с 1.8 хибрид,с2.0хибрид и най-вече с 2.5хибрид-уникално задвижване,перфектна работа на хибридната трансмисия, която във всички случаи на хибрид няма НИЩО общо с CVT. Сега знаещите научете,проверете как работи Тойота хибрид.А това са усъвършенствани последно поколение.
    Това превъзходство стана докато Мазда влагаше в дизели и Xмотори с много проблеми.Съвет да се избягват.
    Даже Корола със старите 1,6 и CVT беше по-бърза и икономична от значително по-бавния автоматик на 2.0G122кс.
    А,че CVT не приятен за каране това е известен факт.Ама какви CVT- та повтаряте като вече всичко е хибрид при Тойота.А има тук-там варианти и CVT ама то е нов тип с зъбна първа скорост и казват,че работи чудесно-не знам и не ме интересува.
    Хибридите доставят неповторимо удоволствие.Особено по-силните.
    И пак казвам няма CVT при тях.Има други работи,ама урокът е за по-напреднали.Казват му ECVT ама нищо общо няма.
    То все едно да дразня фен на Мазда с ръждата.Говори се,че я има пак.

    Коментиран от #62

  • 62 Не е

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Не е":

    Единственият кусур на CVT беше шумното ускорение и заковаването на 6х оборота при ускорение-тъй наречения ластичен ефект.Иначе-светкавична смяна и ускорение(много по-пъргави от останалите кутии),много износоустойчиви(знаещи казват,че издържат повече от ръчните при Тойота).За хората които не са съвсем наясно-те не са бавни,напротив.Слагат се при по-слаби мотори,защото не могат да предават голям въртящ момент.И в нисък клас.Както е новото Айго.

    Коментиран от #63

  • 63 Тео

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "Не е":

    Тоя спор стана вече просто една реклама на Тойота, подкрепена без никакви доводи или измерители. "уникално предвижване" и перфектна "хибридна трансмисия" са лафчета на продавач на коли, опитващ се да излъже поредния наивен купувач. Както ти казах пич първият 2.5 хибрид на Мазда вече е обективно и измеримо по-бърз, пъргав и какъвто искаш друг епитет от великия 2.5 хибрид на Тойота.
    Никъде, повтарям никъде великата ecvt, не се води светкавично бърза трансмисия - най-бързите трансмисии са винаги с довен съединител (pdk, dct и т.н.). Тойота не са били никога известни с бързина, мощност или бърза трансмисия. Тойота е една средна надеждна и икономична кола и толкова. Винаги ще е това.
    Както вече стана ясно 2.5 литровия хибрид на Мазда е по-мощен и с по-голям въртящ момент от еквивалентния на Тойота. Всички плюсове на Тойота са само в твоята глава и са субективни. 2.5 литровия турбо мотор на Мазда отвява великият хибрид, което е смешно предвид плюсовете на Ел. Мотор. За всичко си има ревюта и статии. Другото са кръчмарски философии.

    Коментиран от #64

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Иванов

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Коко":

    Ти като си си купил некой отпадък , изхвърлен от Европа и на 500 000 км, ние кво да направим? Доливай си там масло и тва е. А новите мазди не ги мисли, и без тва няма никога да имаш.
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.