Според Педро Пачеко, вицепрезидент по изследванията в Gartner, до 2027 г. се очаква производството на електрически превозни средства да стане по-евтино от това на автомобилите с двигател с вътрешно горене, главно поради напредъка в производствените техники и намаляването на разходите за батерии. Пачеко изтъква иновации като "gigacasting", при което големи части от автомобила се отливат като едно парче, което води до значително намаляване на разходите за сглобяване в сравнение с традиционните методи на заваряване и залепване. Tesla, призната за лидер в областта на рентабилното сглобяване, е в челните редици на технологията gigacasting.
Въпреки забавянето в приемането на електромобили на ключови пазари като САЩ и Европа, Пачеко подчертава, че е важно автомобилните производители да представят по-евтини модели на електромобили, за да стимулират по-нататъшния растеж в сегмента. Пачеко отбелязва, че само гигакастингът може да намали цената на каросерията на автомобила с поне 20%, а допълнителни икономии могат да се постигнат чрез използване на батерийния пакет като структурен компонент.
Въпреки че разходите за батерии постоянно намаляват, неочакваният спад на разходите за сглобяване ускорява графика за изравняване на разходите за електромобили с тези за автомобили с ДВГ, според Пачеко. Специализираните платформи за електрически превозни средства предоставят на автомобилните производители по-голяма гъвкавост при проектирането на монтажни линии, съобразени с характеристиките на електрическите превозни средства, като например компактен силов агрегат и плосък под на батерията, в сравнение с мултиенергийните платформи, които трябва да включват както традиционни, така и електрически силови агрегати.
Пачеко прогнозира, че до 2027 г. средно съпоставимите електрически модели и моделите с ДВГ ще достигнат ценови паритет, като новите производители като BYD и Tesla са в добра позиция да намалят цените, без това да се отрази значително на рентабилността, поради по-ниските им производствени разходи. Въпреки продължаващите предизвикателства, пред които са изправени някои стартъпи в областта на електромобилите, като Nio, Polestar и Lucid, Пачеко прогнозира продължаващ ръст на продажбите на електромобили, като до 2030 г. те ще представляват половината от всички продадени автомобили. Въпреки това той отбелязва промяна в динамиката на пазара от фазата на "златната треска" към периода на "оцеляване на най-силните", като както старите производители на автомобили, така и новите участници ще се адаптират към променящия се пейзаж на пазара на електромобили.