Last news in Fakti

8 Март, 2024 15:57 2 619 18

До 2027 г. производството на електромобили ще бъде по-евтино от това на коли с ДВГ

  • електромобили-
  • производство-
  • gigacasting

Данните са на анализатори

До 2027 г. производството на електромобили ще бъде по-евтино от това на коли с ДВГ - 1

Според Педро Пачеко, вицепрезидент по изследванията в Gartner, до 2027 г. се очаква производството на електрически превозни средства да стане по-евтино от това на автомобилите с двигател с вътрешно горене, главно поради напредъка в производствените техники и намаляването на разходите за батерии. Пачеко изтъква иновации като "gigacasting", при което големи части от автомобила се отливат като едно парче, което води до значително намаляване на разходите за сглобяване в сравнение с традиционните методи на заваряване и залепване. Tesla, призната за лидер в областта на рентабилното сглобяване, е в челните редици на технологията gigacasting.

Въпреки забавянето в приемането на електромобили на ключови пазари като САЩ и Европа, Пачеко подчертава, че е важно автомобилните производители да представят по-евтини модели на електромобили, за да стимулират по-нататъшния растеж в сегмента. Пачеко отбелязва, че само гигакастингът може да намали цената на каросерията на автомобила с поне 20%, а допълнителни икономии могат да се постигнат чрез използване на батерийния пакет като структурен компонент.

Въпреки че разходите за батерии постоянно намаляват, неочакваният спад на разходите за сглобяване ускорява графика за изравняване на разходите за електромобили с тези за автомобили с ДВГ, според Пачеко. Специализираните платформи за електрически превозни средства предоставят на автомобилните производители по-голяма гъвкавост при проектирането на монтажни линии, съобразени с характеристиките на електрическите превозни средства, като например компактен силов агрегат и плосък под на батерията, в сравнение с мултиенергийните платформи, които трябва да включват както традиционни, така и електрически силови агрегати.

Пачеко прогнозира, че до 2027 г. средно съпоставимите електрически модели и моделите с ДВГ ще достигнат ценови паритет, като новите производители като BYD и Tesla са в добра позиция да намалят цените, без това да се отрази значително на рентабилността, поради по-ниските им производствени разходи. Въпреки продължаващите предизвикателства, пред които са изправени някои стартъпи в областта на електромобилите, като Nio, Polestar и Lucid, Пачеко прогнозира продължаващ ръст на продажбите на електромобили, като до 2030 г. те ще представляват половината от всички продадени автомобили. Въпреки това той отбелязва промяна в динамиката на пазара от фазата на "златната треска" към периода на "оцеляване на най-силните", като както старите производители на автомобили, така и новите участници ще се адаптират към променящия се пейзаж на пазара на електромобили.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пурко

    12 7 Отговор
    А до 2067 ще сме отровили цялата планета
  • 2 Мнение

    13 11 Отговор
    Тия анализатори да си вземат данните и да си ги...
    Никой нормален не желае съвременните таблети на колела!
    Причината е: ненадеждни, некачествени, без втора употреба, ултра скъпи и много по-замърсяващи от конвенционалните!

    Коментиран от #8

  • 3 Сериознооо?

    7 4 Отговор
    От заглавието на статията се разбира,че след 2027 ел.автомобилите ще са по-скъпи,сякаш ся са по-евтини
  • 4 АналЛизатор

    7 4 Отговор
    Това го слушаме от много време,но все не се случва.

    Коментиран от #5

  • 5 Чакай, чакай

    8 4 Отговор

    До коментар #4 от "АналЛизатор":

    Сега ще дойде Електрика Митичния Бустер да ти обясни как средната цена на тесла е 45хил долара в САЩ, а средната цена на колите е 48хил долара. И как има електрички по 10 хил евра.... след приспадането на две страници субсидии и плащания на синя зона (дори не зелена!).

    Коментиран от #6, #7

  • 6 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #5 от "Чакай, чакай":

    Адреналинката - електричка от десет кладенци вода ще ти донесе,но интересно защо кара все още дизел.
  • 7 Гретиния

    5 3 Отговор

    До коментар #5 от "Чакай, чакай":

    Аз съм при Грета за 8 март.
  • 8 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    Вземи си хапчето
  • 9 Гост

    5 2 Отговор
    Производството може, а цените за клиента?
  • 10 Гост

    6 7 Отговор
    В ЕС се продават 11 млн нови коли на година. Преди пет години бяха 15 млн. Горе-долу толкова се и бракуват. Ако бяха електрически, какво щяхме да правим с по 11 млн стари батерии на година? Мантрата за рециклирането не върви, защото дори скалъпеното рециклиране излиза по-скъпо от нова батерия, а производителите търсят как да смъкнат цената с всеки цент.

    Коментиран от #11

  • 11 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Пълни глупости

    Коментиран от #17

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Задунаец

    3 4 Отговор
    Благодарим, Ваше Величество хер-тавариш-Путлер! И да върнете Корекомите!

    Коментиран от #14

  • 14 Путин гол до кръста на кон

    2 3 Отговор

    До коментар #13 от "Задунаец":

    Ще ви върна Корекомите!

    Коментиран от #15

  • 15 костя капейкин:

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Путин гол до кръста на кон":

    И лагерите да върнете! Да са опраим с опозицията.

    Коментиран от #16

  • 16 Путин гол до кръста на кон

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "костя капейкин:":

    Чисто нови ще ви направя!
  • 17 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Покажи ми, коя нова кола се продава на пазара с рециклирана батерия?
  • 18 Да бе

    0 0 Отговор
    Тати каза, че ще ми купи колело ама друг път.