През изминалата 2023 година германските автомобилни заводи са произвели около 1.27 милиона електрически коли и plug-in хибриди. Страната също така е на 2-ро място след Китай в света по производство на електрически автомобили. Според Германската асоциация на автомобилната индустрия 995 000 електрически коли ще слязат от немските поточни линии през настоящата 2024 г.
Интересното е, че 76% от германските електрически автомобили се продават в чужбина
Германия, където се намират ключови автомобилни производители като Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz, води Европа по брой произведени електрически превозни средства, следвана от Испания и Франция съответно с 256 000 и 225 000 автомобила.
По-рано Федералната служба за автомобилен транспорт изчисли, че до 1 януари 2030 г. в Германия ще бъдат регистрирани около 10 милиона електрически превозни средства. В зависимост от размера на настоящия автомобилен парк, това би съответствало на дял на електрическите превозни средства от 20-25%.
Перспективите за производство на електрически превозни средства в Германия за 2024 година обаче не са гладки. Програмата за субсидиране на правителството на Германия за електрически автомобили, която трябваше да продължи до края на 2024-а, беше внезапно закрита през декември миналата година, след преразглеждане на бюджета за 2024-а.
Германските автомобилни производители се борят с предизвикателствата в разработката на софтуер и веригата за доставки. Освен това германските производители на автомобили често трябва да си партнират с американски и източноазиатски компании, за да посрещнат нуждите си от батерии, което води до проблеми със зависимостта и по-бавен темп на развитие на технологиите за батерии.
Но Германия също изгражда капацитета си за производство на батерии през последните години. Например Volkswagen си партнира с фирми като Northvolt, за да осигури устойчива верига за доставки на батерии за електрически превозни средства.