На фона на масово старите коли у нас такова предложение граничи с лудост, коментират от бранша на вносителите на употребявани автомобили. А самото предложение е част от новия Интегриран план за енергетика, като целта била да се намалят вредните емисии.
Тези емисии могат и да се намалят, но това ще е за сметка на голяма част от населението, които просто ще останат без автомобили. Защото предложението засяга, коли на възраст от около 20 години, каквито са огромна част от автомобилите, движещи се по родните пътища. Експертите коментират, че най-силно ще бъдат засегнати хората от малките градове и селата.
Е тези хора, освен, че ще останат без личен автомобил, няма да могат да продадат и настоящия си, тъй като в мерките влиза и забрана за продажбата им. Тоест старите коли ще могат да се върнат само за скрап и за тях да се вземат "жълти стотинки". Да не говорим, че ще пострадат, както доста от търговците на употребявани автомобили, така и голяма част от сервизите в страната.
А средностатистическия българин едва ли може да си позволи нова "електричка", цената на най-евтините от които започва от 45 000 лв. Другата безумна мярка е да се увеличат драстично данъците за старите автомобили, което освен до допълнително обедняване на населението ще доведе до приходи в хазната, които така или иначе не знаем къде отиват.