Last news in Fakti

2 Май, 2024 13:15 6 252 77

Идиотизмът със забраната на ДВГ или 5 причини защо трябва да се отървем от него

  • европа-
  • двг-
  • забрана-
  • ес
Идиотизмът със забраната на ДВГ или 5 причини защо трябва да се отървем от него - 1

След изборите през юни 2024 година Европейският парламент ще трябва да обяви забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 година за невалидна. Превключването на "задна скорост" ще е болезнена, но неизбежна за засегнатите актьори и техните медийни спътници. Това се твърди в статия на авторитетното германско издание focus.de.

По план, забраната за двигатели с вътрешно горене трябва да влезе в сила през 2035 година. Но става все по-малко вероятно тази забрана, вече гласувана от Европейския парламент, наистина да бъде приложена.

Ще припомним, че Европейският парламент в средата на февруари 2023 година взе решение от 2035 година нито един нов автомобил, който работи на бензин или дизел, да няма да има право да бъде регистриран в Европа. Според експертите от немското издание, неправилният анализ на технологичните възможности, като същевременно се пренебрегват индустриалните интереси на Европа и нуждите на клиентите, доведе до това грешното решение.

„Европейският парламент най-накрая гласува за премахване на двигателя с вътрешно горене “, беше съобщено с фанфари на 14 февруари 2023 г. в 16:48 ч. Но тази окончателност май ще се окаже неокончателна. Най-вероятно още след новите избори през юни 2024-а Европейският парламент ще обяви забраната за двигатели с вътрешно горене за невалидна. Ето и пет причини, поради които амбициозната цел не може да проработи.

1. Електромобилността е нишов продукт в световен мащаб

Електромобилността няма да се наложи бързо в световен мащаб. В момента по пътищата по света се движат около 1.4 милиарда превозни средства - около 98 процента от тях са с двигатели с вътрешно горене. С годишни емисии от нови автомобили от 90 милиона превозни средства, бързата електрификация на целия транспорт остава мираж.

Шефът на Bosch Стефан Хартунг изчислява: „Ако трябва незабавно да преобразуваме всичко, което имаме в момента в производство, т.е. да изградим над 90 милиона превозни средства годишно напълно електрически отсега нататък, ще ни трябват около 16 години, за да подменим целия автомобилен парк.“

2. В Европа и в частност в Германия вече няма електромобилен бум

По 97 процента от германските пътища се движат коли с двигатели с вътрешно горене. И темпът на растеж на електромобилността не се увеличава, а по-скоро се забавя. През 2022 година все още имаше увеличение от 30 процента на нови регистрации; през 2023 г. само плюс 11.4 процента, а от началото на 2024-а - минус 14 процента, според проучване на VDA.

Веднага след като федералното правителство отмени своята програма за бонуси за купувачи на електрически автомобили, желанието приключи. През декември 2023 г. са регистрирани по-малко от 55 000 нови електрически автомобила - с 47% по-малко в сравнение със същия месец на предходната година. Това означава, че пазарният дял на електрическите автомобили при нови регистрации в момента е единадесет процента.

3. Инфраструктурата за зареждане бележи твърде малък напредък

„Превръщаме Европа във водещ пазар за електромобилност“, се казва в коалиционното споразумение. Истината две години по-късно: Разрастването на инфраструктурата за зареждане напредва със скоростта на охлюв.

Програма, която трябваше да инвестира около 200 милиона евро само в частни станции за зареждане, плюс свързаните с тях слънчеви системи и съхранение на електроенергия през 2024 година, беше отменена. Разочароващо: До 2030 г. около 15 милиона електрически коли трябва да могат да се зареждат на около един милион зарядни станции, но това едва ли ще се случи.

4. Китайската индустрия пред европейската

С планираната пазарна намеса Европейската комисия ще навреди сериозно на европейското индустриално общество. Местните автомобилни компании започнаха да разработват електрически автомобили доста по-късно, когато пионерът Tesla вече беше отворил пазара., а Китай бързо спечели водеща роля в електрическите и батерийните технологии с подкрепата на правителството.

Така забраната за двигатели с вътрешно горене в Европа облагодетелства предимно китайската индустрия за електрически автомобили. Урсула фон дер Лайен и Европейската комисия, която тя ръководи, така и не разбраха този геостратегически аспект на парламентарното решение. Със забраната на двигателите с вътрешно горене през 2035-а европейските чиновници ще се официализират, като полезни идиоти за китайците.

5. Автомобилната индустрия отново започна да се преориентира

Сдържаният клиентски интерес вече е отразен и в моделната политика и производствените планове на автомобилните компании. Пример: VW: Те намаляват производството на електромобили в Германия; ID.3 няма да се произвежда в главния завод във Волфсбург поради ниско търсене.

Пример: Mercedes: Главният изпълнителен директор Калениус, в младежката си безразсъдност, обяви „само електричество“ като стратегия на групата. Изцяло електрическите автомобили и хибридите с плъгин технология трябва да представляват половината от продажбите до 2025-а. И това при положение, че неговият предшественик Дитер Цетше (2006-2019) не беше пуснал нито една електрическа кола на пътя. сега обаче стратегията и при Mercedes започва да се променя и от компанията заявих, че ще предлагат коли с ДВГ, докато клиентите искат.

Заключение:

Бъдещето вероятно принадлежи на електромобилността - но не навсякъде, и в доста по далечното бъдещето, не и в настоящето. Добрата новина: С решението си, което сега трябва да бъде отменено, Европейският парламент показа единствената наистина свободна от CO₂ енергия: че е въздух под налягане.

Идиотизмът със забраната на ДВГ или 5 причини защо трябва да се отървем от него


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 60 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пример

    68 7 Отговор
    Върви един нервно в полето и се оглежда и върти. Друг го гледа и коментира - ще ще, ще клекнеш накрая. Та така и с електромобилите, явно вече решенията се взимат от хора които си нямат идея как стоят нещата.

    Коментиран от #8

  • 2 Чъра-бъра

    21 70 Отговор
    - Европа има ли нефт?
    - Не.
    - България има ли нефт?
    - Не.
    - Гърнето пуши ли?
    - Яко отрова, направо се мре!
    - Значи мача е свирен, момче!

    Коментиран от #24, #31

  • 3 ВЕИ

    18 46 Отговор
    "В момента в България има свръхпроизводство на електроенергия от конвенционални източници и от ВЕИ. Свидетели сме на нулеви и на отрицателни цени. Тази енергия трябва да се съхрани и усвои." - Д-р инж. Иван Желязков
    Отговорът - батерии и масови електрически коли.

    50% от смущенията на енергийната система на континентална Европа са причинени от свръхпроизводството на соларен ток в България. На 9.04, поради невъзможност да балансира над 1076 мегавата, България изнесе непланирано в рамките на 1 час 900 мегавата, което доведе до проблеми с честотата на тока в цяла Европа.

    Коментиран от #25, #32, #33, #42

  • 4 електричките са най-безопасни,

    74 9 Отговор
    защото по магистралата с повече от 105-100 км/ч не движат, че ще падне батерията

    Коментиран от #10

  • 5 Госあ

    19 53 Отговор
    Електромобилите имат някакъв смисъл единствено за градска среда, но по-големият смисъл за градска среда е да бъдат наложени крути мерки за ограничаване на личните превозни средства. Привилегии би трябвало да имат само някои като лекари, полицаи, пилоти. Принципно не е лоша идеята както търгуването с въглеродните квоти, ако некой новозабогатял селяк много иска да се вози на БНВ’то, да мога да му продам моята квота…

    Коментиран от #6, #26

  • 6 Госあ

    49 15 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Само да вметна, че в метрото в Токио се возят хора, които могат да купят и препродадат въпросния новозабогатял селяк, докато пият следобедния си чай.

    Коментиран от #58

  • 7 Горно Уйно

    36 6 Отговор
    Е па я си купих един електрокар от жепето, арен е, върши ми работа в двора.
    Некой път го изкарвам и на магистралата, ама редко, щото гумите ми прегряват и гърмят.

    Коментиран от #77

  • 8 ФАКТически

    16 54 Отговор

    До коментар #1 от "Пример":

    Ние нямаме нужда от философи, дето знаят как стоят нещата. Нас ни требват хора дето знаят как стоят нещата УТРЕ и след 20 години.
    Ако се разровите ЗАЩО Щатите планират да пробиват 3 милиона шистови кладенеца за фракинг добив ОСВЕН сегашните 2 милиона - ще разберете, че лесният и евтин за вадене петрол СВЪРШИ. Очаква се в близките 3 години това да се види по касовите бележки в бензиностанциите - 1 резервоар на цената на СПА уикенд.
    Е? На кого му пука дали има забрана като не може да си позволи горивото? Кой със всичкия си ще плюе електрички с 400 магистрален пробег и 20 мин. заряд, при положение че го мързи да мине 400 м пеша?

    Тва е реалността, дами и господа, всичко останало са дрън-дрън ярини.

    Коментиран от #15, #76

  • 9 Кокошката🐔🐔🐔

    11 74 Отговор
    Неадекватната Европа само за смях става, едно разумно решение да приемат и не си държат на думата. За абсолютна забрана на ДВГ още от 2025🚫 Който не може да си позволи кола на ток да се вози на обществения транспорт!

    Коментиран от #13, #23

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 БгТопИдиот🇧🇬

    34 6 Отговор
    Идиотизмът със забраната на ДВГ или 5 причини защо трябва да се отървем от него.

    Едни френдове в Д.аво-с решатаТ вместо стадото.
  • 13 Шматка

    46 8 Отговор

    До коментар #9 от "Кокошката🐔🐔🐔":

    Да, ама половината от обществения транспорт са дизеляци!!

    Коментиран от #22

  • 14 Кон с каруца

    59 5 Отговор
    След забраната на кривите банани, кривите краставици и кривите V-образни двигатели, какво ли още ще забранят?

    Коментиран от #18

  • 15 фактИЧЕСКИ

    18 4 Отговор

    До коментар #8 от "ФАКТически":

    Това не е вярно. Провери си източниците.
  • 16 тъй шъй

    48 5 Отговор
    Само в Европа и тук коментиращите превъзбудени не могат да обяснят защо е необходим този преход. Здравето на хората няма да се подобри даже и да забранят колите, защото замърсяването в истинска Европа е минимално, а от колите под 10%в градовете. За съжаление колкото и да се намаляват вредностите , болестите остават на едно и също ниво, защото ще ги има и при липса на транспорт. Ако е да се спре благоденствието на увитите в чаршафи е твърде късно.

    Коментиран от #28

  • 17 Северозапад

    55 8 Отговор
    В Европа има регистрирани малко над 740 млн автомобила. Хайде представете си какво ще стане с електрическите системи, ако половината от тях са електрички и решат да зареждат едновременно и коя система ще е в състояние да издържи такъв товар?
  • 18 ДДТ

    37 3 Отговор

    До коментар #14 от "Кон с каруца":

    Ще забранят да се пър.ди в европарламента.
  • 19 Българин

    47 7 Отговор
    "европейските чиновници ще се официализират, като полезни идиоти за китайците"

    И не само за китайците - забраната за ДВГ беше в услуга на господарите им отвъд атлантика но китайците се възползваха и въпреки многото пречки за китайските коли те са и по-хубави и по евтини от всички други. Та с продажници които управляват ЕС така се получава - ЕС умира защото се самопростреля за да угоди на господарите си.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Ддда

    48 5 Отговор
    Те тия евродеbили за едно часово време не могат да решат тръгнали генерални решенния за автомобилите да приемат! А и няма такава патkа, като тая Урcула не мога да не го отбележа, колкото е глyпаBа толкова самочувствието и е по десет голямо!
  • 22 Няма страшно

    28 2 Отговор

    До коментар #13 от "Шматка":

    Китайците продават електрически автобуси.
  • 23 Българин

    50 5 Отговор

    До коментар #9 от "Кокошката🐔🐔🐔":

    "Който не може да си позволи кола на ток да се вози на обществения транспорт"

    И ти ли си от екоталибаните за които токът идва от контакта и щом не пуши значи не замърсява.

    Същите които са се назобали със еко-опорки и ми казват че щели да си зареждат колите от ВЕИ ама не мислят че 99% от хората ще си зареждат колите нощно време (защото ще им е по-евтино) а тогава ВЕИ-тата не произвеждат ток а значи токът пак ще идва от изкопаеми горива и е по-замърсяващо даже и от старите дизели.

    Същите за които токът е нещо непонятно и идея си нямат че ако всички са на ток нито има мощности да го произвеждат нито има съответната инфраструктура да го пренася.

    Коментиран от #43

  • 24 Шофьор

    24 4 Отговор

    До коментар #2 от "Чъра-бъра":

    А ток има ли
    - Не
  • 25 Енергетик

    39 4 Отговор

    До коментар #3 от "ВЕИ":

    "Отговорът - батерии и масови електрически коли"

    Само че има един малък проблем - обикновено хората през деня си карат колите а през нощта си ги зареждат а ВЕИ не произвеждат нищо тогава. Та проблема с ще стане още по голям.

    Коментиран от #27, #44

  • 26 Име

    27 3 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Вие си търсите "робството"!

    Коментиран от #30

  • 27 МЪСК

    17 4 Отговор

    До коментар #25 от "Енергетик":

    Вашите проблеми са моята печалба

    Коментиран от #36

  • 28 КМЕТ

    8 47 Отговор

    До коментар #16 от "тъй шъй":

    С ДВГ до табелата - 100 лв данък.
    За електричката - също 100 лв.
    ДВГ в града + 1000-3000 лв данък обществено здраве (според емисиите). Електричката - 0 лв, защото няма гърне и няма емисии при движение. Тея ракови, белодробни и сърдечни клиники кой да ги издържа? Този който пуши изгорели газове, разбира се. В концентрирана градска среда и СМОГ.
    Няма икономика и няма пари при масово нездрави хора. В Северна Европа са го вденали.

    Коментиран от #74

  • 29 Ти си

    44 6 Отговор
    Това с електричките е като Ковид ваксините - лобисло обслужване на нечии интереси за да може някой да си напълне кошничка благодарение на " полезните идиоти " !
  • 30 3-фазния

    8 43 Отговор

    До коментар #26 от "Име":

    Кои вие и какво робство при 3 лв литъра гориво от Венецуела срещу 2 лв/100км български ток и безплатен ВЕИ ток, 0 поддръжка, 0 ремонти, 0 данък и безплатно паркиране в синя зона?
    Кой е свободния и кой е робинята в поза "партер" на колонката и по сервизите?

    Коментиран от #35

  • 31 Злогош

    43 7 Отговор

    До коментар #2 от "Чъра-бъра":

    А бе откъде се навъдихте толкова нежни и чувствителни бе ? Пушело им , миришело им , шумно им било , прах се вдигал , някой ги тровел !
    Аман от меки китки .
  • 32 Ония с Фордо

    33 3 Отговор

    До коментар #3 от "ВЕИ":

    И къде ти е инфраструктурата за зареждане бе мозък ?
    Ти искаш да впрегнеш каруцата пред коня !
  • 33 Гост

    41 2 Отговор

    До коментар #3 от "ВЕИ":

    Аз плащам тока по 30 ст. На отрицателни цени е само за онази прослойка, която се закача нелегално към жиците. Ти от кои си?
  • 34 Гост

    26 4 Отговор
    Пушещите коли трябва да останат в миналото, но кой работи по по-екологични батерии? Всеки електропроизводител прилапва субсидии, а файдата не е толкова, колкото я докарват по рекламите.
  • 35 000013

    35 4 Отговор

    До коментар #30 от "3-фазния":

    Намери ми електричка втора ръка за 1000 лева с добра батерия която мога да я ползвам поне 10 години и веднага я копувам и само нея ще карам !

    Коментиран от #37

  • 36 Евро Пейка

    22 1 Отговор

    До коментар #27 от "МЪСК":

    И какво правим с това което ми показваш на снимката след като му изтече технологичната ефективност и трябва да се сменят с нови ?

    Коментиран от #38

  • 37 3-фазния

    4 10 Отговор

    До коментар #35 от "000013":

    Днес е четвъртък. Пожелавам ти да спечелиш 6/49 и да си купиш каквато искаш

    Коментиран от #41

  • 38 МЪСК

    10 18 Отговор

    До коментар #36 от "Евро Пейка":

    Какво направихте с полетата стари филтри и чаркалаци, с разливите и милионите тонове смрaд за последния век? Защо не виждам форумни екoлози да чистят деретата и моретата с пликче?
    Клетките се рециклира рат, изгорелите газове и нафтата - не.
  • 39 Литии

    15 1 Отговор
    Изгодно ли е намерен, че още се върти тази схема
  • 40 Турбо

    18 2 Отговор
    Аз казвах ли ВИ,че ще има отлагане или отмяна на забраната за двг?
  • 41 Турбо

    17 4 Отговор

    До коментар #37 от "3-фазния":

    Забравихте ли режима на тока след 1989 година?
  • 42 Точно толкова

    18 0 Отговор

    До коментар #3 от "ВЕИ":

    беше мощността на ПАВЕЦ Чаира. Ако не бяха го повредили умишлено тия 900МВт щяха да отидат там, а вечерта в пикпотреблението - на скъпата тарифа. Сега платихме глога, а можеше да не плащаме и да спечелим. Въпросът е кой по-точно щеше да спечели, това в България е вечният въпрос.
  • 43 Въпросът ще се

    7 6 Отговор

    До коментар #23 от "Българин":

    реши(у нас) типично по български. Понеже токът през деня бил по-евтин от нощния заради соларите, то се изравнява цената му на дневна тарифа. По-евтината нощна тарифа е била заради АЕЦ. Ако все пак токът е на две тарифи дневната ще е по-евтината.

    Коментиран от #48

  • 44 На всеки заводски

    6 6 Отговор

    До коментар #25 от "Енергетик":

    или учрежденски паркинг където по цял ден стоят паркирани колите на работещите - зарядни устройства, разбира се срещу заплащане. Някои по-богати фабрики могат безплатно да зареждат служителите си.

    Коментиран от #51, #53

  • 45 Факт

    5 19 Отговор
    Дизела умре! Другото са ахмашки приказки зад пред блока аец мяец тва е!

    Коментиран от #46, #47

  • 46 Да бе

    31 1 Отговор

    До коментар #45 от "Факт":

    Дизела умре, от утре камионите, рейсовете и колите че ги бутаме. А да, корабите с гребла

    Коментиран от #49

  • 47 В действителност

    21 2 Отговор

    До коментар #45 от "Факт":

    тока припадна… още преди да са започнали сериозните продажби..

    Коментиран от #50

  • 48 Ти си

    22 2 Отговор

    До коментар #43 от "Въпросът ще се":

    Тока от ВЕИ е по-скъп от тоя от ТЕЦ . Най-рентабилен е този от АЕЦ . Най-евтин и екологичен е от ВЕЦ но неможе да покрие цялостно нуждите от електро енергия на страната ни ......

    Коментиран от #52, #72

  • 49 Факт

    1 16 Отговор

    До коментар #46 от "Да бе":

    Кораба е най лесен дуе ветър пеке слънце а наоколо неизчерпаем източник на водород ако не знаеш формулата на водата твой проблем.Даже се чудя как има още де билида правят кораби с дизелови двигатели а иначе ел бусове и камиони колкот щеш даже и в софия ги има номер 123 например

    Коментиран от #56

  • 50 Факт

    7 3 Отговор

    До коментар #47 от "В действителност":

    Дали я виж дизеловите продажби 50% 2050-та 12% и то само в Германция 2023-та

    Коментиран от #59

  • 51 Къпан пор

    16 2 Отговор

    До коментар #44 от "На всеки заводски":

    Работник с електричка,ти майтапиш ли се? Повечето ми колеги карат коли трета употреба на по 20+ години.

    Коментиран от #54

  • 52 По принцип си прав, но

    7 3 Отговор

    До коментар #48 от "Ти си":

    соларите работят само през деня и днес например на токовата борса в 11ч. е 40лв./МВтч като спада до 4,7лв./МВтч в 14ч въпреки, че е облачно. Има дни когато цената е отрицателна особено в летните почивни дни. Рано или късно ще минем на борсова цена където нощната няма да е по-евтина от соларната в часовете по обяд. Това са пазарни игри/цени нямащи нищо общо със себестойността.
  • 53 Антон

    5 9 Отговор

    До коментар #44 от "На всеки заводски":

    За работниците си има безплатен служебен транспорт от фирмата или градски транспорт.

    Коментиран от #55

  • 54 Шефовете, зам. шефовете,

    6 4 Отговор

    До коментар #51 от "Къпан пор":

    секретарките им, съпруги, деца на началниците - и те са хора. Оттам ще се почне, може да направят покрити с панели паркинги и да зареждат от соларите.
  • 55 Ходил ли си в "Аркус"

    5 2 Отговор

    До коментар #53 от "Антон":

    Лясковец или в АЕЦ-Козлодуй? Точно в АЕЦ могат да си зареждат без пари целогодишно, имаш ли представа какви паркинги има там?
  • 56 Ти си

    5 1 Отговор

    До коментар #49 от "Факт":

    Водородът и днес се използва в някои индустрии като 95% от него се произвежда по икономически ефективни методи, но с помощта на изкопаеми енергийни източници или т.нар. "черен" водород. Водородът произведен от природен газ (метан) или петролни продукти е с цена около 1600 евро на тон, а от въглищата - към 1000 евро на тон, става ясно от публикация на комисията по наука и технологии във френския Сенат.

    При производството се емитират около 9-13 тона въглероден диоксид на тон водород при производството от метан и между 13-18 тона при производството от петрол. Най-замърсяващо е производството на водород от въглища - 20 тона от добитите по открит способ въглища и 24 тона - за закритите мини.

    Коментиран от #57

  • 57 Факт

    11 2 Отговор

    До коментар #56 от "Ти си":

    Който няма Аец е така като Германия Австрия и други примитияни държави.Във Франция и Япония е друга работата
  • 58 бай Даньо

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    Ами ти не можеш да пише правилно, пък акъл за електромобили даваш
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Милен

    3 16 Отговор
    Аз съм За ел. автомобилите. Както ползвам ток за ел. уредите в домакинството си, така мога да ползвам ток и за автомобила си. От къде ще идва тока това не е моя работа, а работа на енергетиците. Важното е че няма да тровя директно хората около мен. Енергетиците са хората които трябва да доставят тока на хората по най безвредния начин. От АЕЦ , от ВЕЦ от ТЕЦ , или от етер е все техен проблем, важното е да има ток и да е колкото се може по безвредни за околната среда. Ха сега да ми кажат противниците на тока, те с дизелов агрегат ли захранват къщата си? Това би ли било по евтино за тях и би ли било по екологично за хората около тях
    Ако тези хора са против ел автомобилите щото видиш ли тока идвал от въглища, предлагам незабавно да спрат ел. уредите си и да спасят планетата или да запалят дизеловия генератор и да опушат съседа си

    Коментиран от #69, #75

  • 62 Фактически грешки

    9 1 Отговор
    Няма такава забрана за двигатели с вътрешно горене.

    Има директива предвиждаща ограничение на вредни емисии САМО ЗА НОВО-ПРОИЗВЕДЕНИТЕ двигатели след 2035 г..

    Никой няма да спира или забранява двигатели

    Коментиран от #70

  • 63 Аз съм

    11 2 Отговор
    Абсолютно съм сигурен, че развиващите теории за електромобилите и тяхната ефективност в този форум са се качвали на кола само с татко до училище ...
  • 64 ЗАКЪСНЯЛ

    1 4 Отговор
    Колко безсмислени коментари,...не са решили, не са забранили ДВГ, особено в България... Не пряка забрана коствена, високи данъци, технически прегледи със спиране на МПС за високи емисии, недопускане из центъра на големите градове и разни други измишльотини... И какво, ще предпочетеш да караш такава кола, обществения транспорт или да се оттървеш от такова МПС

    Коментиран от #65

  • 65 МНЕНИЕ

    3 1 Отговор

    До коментар #64 от "ЗАКЪСНЯЛ":

    Напълно си прав, защото оправданието ще е просто от ЕС така изискват... така изискват, но след като сме изкупили 12-15 годишните им МПСета. А приемането на високите такси е най-лесно, ето ГТП са скочили двойно
    А иначе, си тренираме да пишем еднопръстово по лаптопа без файда
  • 66 Трифонов

    7 2 Отговор
    Както и авторът на статията е посочил, "бъдещето е вероятно на електромобилите"... но значително по-далечното бъдеще. Не бива да забравяме, че първото самопридвижващо се средство за превоз на пътници и товари, е било електромобил, задвижван от електромотор, захранван от батерии, монтирани в пода. Концепцията е 1:1 същата, каквато е и днес. Което е напълно нормално, предвид на факта, че не е била осъвършенствана по никакъв начин след изместването й от ДВГ. Развитието на батерийните технологий днес правят разликата, но тя все още не дава онова, от което чевечеството се нуждае. И пак ще потъне далеч назад след ДВГ. Надеждата този път е, че все пак няма да бъде напълно забравена, което ще осигури развитие и вероятно, някой ден, ще дойде и технологичният пробив за това как да се захрани електромотора така бързо и лесно, както днес се зарежда една кола с ДВГ, а в същото време теглото й да е същото или дори по-ниско. Докато такава технология не съществува или не е достатъчно добре проучена, ДВГ ще продължи да доминира. Научно-техническият прогрес на човечеството върви, но с далеч по-бавни темпове от тези, които ни се искат.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Айсамани

    10 1 Отговор
    Електрическите пеперудки ги виждаме как горят,особено лятото.Тези 0тпадъци не са по-малко безвредни,а за самата им направа на батериите се изразходват доста средства,като за добивът им се отделят много повече вредни емисии.ФАКТ!Не ни баламосвайте,какви били,ама пестеливи,ама безвредни и т.н.Тези за лека нощ
    на баба и дедо!Просто виждаме как горят като факли-мотори,коли,автобуси.Б0к луци!
  • 69 Оле Мале

    3 0 Отговор

    До коментар #61 от "Милен":

    Я, какъв киселяк се завъдил тук? Той е клиент и си плаща и не го вълнува нищо, което се случа зад завесите. Енергетиците да се оправяли, щото не било негова работа. Тцъ, тцъ, тцъ!

    Имаше една дума, която звучеше нещо като "тесногръдие" май...
  • 70 Да, бе да

    7 2 Отговор

    До коментар #62 от "Фактически грешки":

    Да, не било по врат, ами било по шия. Не забраняват ДВГтата, а "само" забраняват колата да е с "ненулеви емисии". Малко като със зелените сертификати - не бяха задължителни, но без тях никъде не можеше да отидеш.

    Такива "буквалисти" са ми любими.

    Коментиран от #71

  • 71 Написано е пределно ясно

    1 1 Отговор

    До коментар #70 от "Да, бе да":

    .... но явно няма кой да чете. Уж ще забраняват колите с двигатели с вътрешно горене след 2035. Това първо не е много сигурно. Второ, колите с двигатели с вътрешно горене произведени до 2035 ще могат да се ползват без проблем и след тази дата. Не е много сложно.

    Коментиран от #73

  • 72 Разсъждаваш като

    4 2 Отговор

    До коментар #48 от "Ти си":

    енергетик дълги години работил в ТЕЦ.Наистина когато се построиха първите солари през 2012г. токът им бе изкупуван по 0,70лв./кВтч или 700лв/МВтч. с държавна субсидия. Оттогава цената на фотоволтаиците постоянно намалява, КПД-то им се вдига, цената на контролерите и инверторите се запазва и сега цената на тока е колкото на ТЕЦ ако си плаща емисиите. Тенденцията е такава и с перките. Цената на тока от АЕЦ е ниска, но да не забравяме как беше построен( с държавни и отдавна девалвирани пари) и още не е решен въпросът с отпадъците. Ако се сумират всичките три компонента цената не е ниска, просто поддръжката е най-евтината. За ВЕЦ е така и ако се ремонтира ПАВЕЦ Чаира (900МВт) и се построят още две (ПАВЕЦ Батак и ПАВЕЦ Доспат по 600МВт) ще има къде да се съхранява евтиния и непродаваем през деня слънчев ток.
  • 73 Тревя

    1 1 Отговор

    До коментар #71 от "Написано е пределно ясно":

    Мите-електриков, пак го играеш педантичен "дръж ми шапката"?
  • 74 Абе Кмете!

    7 0 Отговор

    До коментар #28 от "КМЕТ":

    В твоето село да не би след като се е изцяло електрифицирало да няма ни един болен човек, ни един с кръвно и с белодробно заболяване, да не би средната продълвителност на живота да е скочила на 150 години? Или пък са фалирали всички сърдечни и белодробни клиники поради липса на пациенти? Я стига глупости, 1 април отдавна мина!
  • 75 Пилотът Гошу

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Милен":

    Има един проблем обаче, а той е, че никой те не пита.
  • 76 Пилотът Гошу

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "ФАКТически":

    Страшна стъкмистика. На пазара ли я чу или сам си я писа?
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.