Италианският премиер Джорджа Мелони заяви, че в забраната за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили в Европейския съюз от 2035 година няма никакъв смисъл. Това съобщава Politico.
В речта си в италианския парламент тя подчерта, че намаляването на емисиите е „пътят, по който искаме да вървим, но това трябва да се прави със здрав разум“.
„Зелената перспектива се преследва дори с цената на жертване на цели индустрии и индустриални сектори, като автомобилната индустрия“, добави Джорджа Мелони, критикувайки мерките, които според нея биха обрекли Европа на нови стратегически зависимости като даде пример китайските електрически автомобили.
Ръководителят на италианското правителство отбеляза, че да се твърди обратното е "просто идеологическа лудост", която тя обеща да се опита да коригира. Премиерът обеща още да „прегледа най-идеологическите правила в рамките на Зеления курс и да осигури технологична неутралност“.
„Намаляването на замърсяването не трябва да става за сметка на икономическата и социална стабилност, а за сметка на защитата и насърчаването на европейското производство и запазването на десетки хиляди работни места “, убедена е Мелони.
Тя увери, че никой никога не е отричал, че електрическите превозни средства могат да бъдат част от решението за декарбонизацията на транспорта. „Но ние искаме да опазим природата заедно с хората“, обобщи премиерът и посочи, че „през последните години се случи точно обратното и човешката дейност твърде често се смяташе за вредна за природата“.
Ще припомним, че миналата година беше одобрена забрана за продажба на нови бензинови или дизелови автомобили след 2035 година, но това доведе до негативна реакция срещу зелените политики на тазгодишните избори за Европейски парламент.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
12:01 28.06.2024
2 Поредната
12:14 28.06.2024
3 без имена
Коментиран от #4, #6
12:40 28.06.2024
4 гост
До коментар #3 от "без имена":
Мелони ходи по свирката на Стелантис , които са мнооого назад с електромобилите и я заплашват да закрият всички заводи в Италия и да изнесат производството ! Само че закъсняха необратимо !! Със или без забрани прехода вече е факт и ако европейските производители не се стреснат и да заложат на електромобилите просто ще гледат как китайците им издърпват килимчето под краката завинаги ! Само до 2-3 години електромобилите ще са номер 1 по продажби и по-евтини по всички показатели , включително в магазина и дори с митата , които няма да помогнат много , щото китайците просто ще направят заводи в Еропа и ще ги елиминират !Коментиран от #5, #19, #23, #26, #30
13:13 28.06.2024
5 Даа точно тъй...
До коментар #4 от "гост":
Ше направят заводи в Европа...ама ако им дадат. А като не могат да ги продадат ше си ги държат на склад и ше ръгат в контакта всеки ден да не им умира батерията от саморазряд.Коментиран от #7
13:21 28.06.2024
6 гост
До коментар #3 от "без имена":
Със или без забрана на двг никой не отменя Евро 7 , 8 и т.н. !! Нито забраните в големите градове , нито повишението на горивата с поне 30-40 % само след по-малко от 2 години ! Вече малолитражка с двг не може да изпълни никакви условия за емисии , ако не е хибрид със зареждане от мрежата , което значи пълноценен електромобил ПЛЮС двг , тоест цена като за две !! Всичко под 30 000 евро вече отпада от пазара или става електромобил !! А над 30 000 евро показателите на електромобил и двг са поне два пъти по-лоши за пушилника !! Китайците ще наложат цени в масовия клас под 20 000 евро за електромобил , с които ще трябва да се съобразят всички , а за двг с новите изисквания са НЕВЪЗМОЖНИ !! Отделно разходите за гориво ще се различават в ПЪТИ , не в проценти !! Изобщо надай се коньо за зелена трева !Коментиран от #10, #13, #14
13:23 28.06.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Анонимен
13:49 28.06.2024
9 истина ти казвам
14:26 28.06.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 знаещия
Коментиран от #12, #15
14:32 28.06.2024
12 ХТзсхтзснп
До коментар #11 от "знаещия":
И ти бучиш ни създаваш дискомфорт, ама, ей на, не те махаме.15:33 28.06.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Хдхгдкхдк
До коментар #6 от "гост":
Т.е. както си знаем от време оно, и ти го повтаряме до втръсване, ДВГ-то бива убивано с административни мерки и изкуствено ускъпяване. И то пак не иска да умре, а?Пък минем ли във сферата на любимите ти "ако"-та и изведнъж горивата например чудодейно се отърват от акциза, формиращ над половината им цена на колонката, сметай за какво ще иде реч.
Но, иначе, да, знаем батерийната технология идва ли идва и поевтинява ли поевтинява, и ще измести и ДВГта и реактивни двигатели, и ракетни. И така от 120 години насам!
Коментиран от #27
15:39 28.06.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 тъй шъй
16:49 28.06.2024
17 нашия
16:51 28.06.2024
18 Факт
17:36 28.06.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Никси
23:29 28.06.2024
21 Никси
Коментиран от #22
23:41 28.06.2024
22 Един
До коментар #21 от "Никси":
във друг ще сядат…. ама ще са ЕКО!!!Коментиран от #24
10:19 29.06.2024
23 Реалист
До коментар #4 от "гост":
Ако електромобилите не паднат до 20 000 евро като цена на магазина, никакво бъдеще.11:37 29.06.2024
24 Никси
До коментар #22 от "Един":
само пази като седнеш на другия , да не започне от ушите и носа да пуши като комина на тец Бобов дол , па да пущи вибрацията да тръгне въглена и боклуците и направо те е учадил !!!.11:59 29.06.2024
25 Внушения
Задминавате всички върхове в пропагандата. Внушенията са започнали още преди да сте написали информативната част на заглавието.
Как квалифицирахте дали това е умно или глупаво?
Ако автомобилните производители бяха умни, днес щяха да са подготвени за електрификацията и нямаше да се притесняват от китайците, които излязоха умните и са 10 години пред останалите.
Днес единственото което остава на "умните" политици е да се борят с последствията от глупавите си решения, да не стимулират развитието на електромобилите още преди 10 години с по-строги мерки срещу ДВГ и подпомагане на производителите на батерии в Европа и осигуряване на верига за доставка на материали за тях с политически похвати, за да не позволяват на Китай да държи 90% от световните доставки на рядко земни елементи. Това ако не е въпрос за национална сигурност, кое да е?
Освен това Китай е лидер в производството на евтина възобновяема енергия, с която могат да произвеждат евтини стоки с нисък въглероден отпечатък, за разлика от европейците, дори да има въглероден данък.
15:33 29.06.2024
26 Говориш си
До коментар #4 от "гост":
Като пиян с онази работа.Чичо Дони е важно какво мисли по въпроса за разни зелени идиоти,декарбонизирани малоумници и тн.А ти си мечтай безумно,мечтите са безплатни до време17:53 29.06.2024
27 Така е
До коментар #14 от "Хдхгдкхдк":
Акциза и ДДС върху горивата формират 60% от цената. Само акциза да падне - горивата ще поевтинеят с 40%. Т.е. Ак 1лтр е 3 лева - без акциз ще е 1.80лв. Става ли ясно, вече че електричките няма как да са ценово конкурентни, ако държавите не надуват умишлено цената на горивото.Коментиран от #29
10:57 30.06.2024
28 РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡
Политикът е назначен да изпълнява нареждания.
Назначен е да осигурява печалбата на началството.
Юруш народе на бананитеее
19:33 30.06.2024
29 3-фазния
До коментар #27 от "Така е":
Ама що си късаш ризата? Кат не ти отърва, произвеждай си гориво!Аз как зареждам от 20 кВт навес и една 25ца LiFePO4 и не мрънкам, м?
Давай, действай!
Тарикат мъж не църка
Коментиран от #31
19:42 30.06.2024
30 ...
До коментар #4 от "гост":
яяяя теслю изпълзя от нафталина :)))) Като се събуди краката бяха отвити най-вече, както обикновено :)))))18:30 01.07.2024
31 По-скоро
До коментар #29 от "3-фазния":
си моно-фазния…. пич, сипвам си на 3.15 и ми дреме на щепсела… разходите по колите не са ми проблем…. вие за какво се напъвате!???19:33 01.07.2024
32 дедо Герчо
13:27 19.07.2024
33 Aнонимен
08:32 08.08.2024