Last news in Fakti

28 Юни, 2024 11:58 6 077 29

Един умен политик: Джорджа Мелони е против забраната на ЕС за бензинови и дизелови автомобили

  • коли с двг-
  • джорджа мелони-
  • забрана-
  • ес

Италианският премиер Джорджа Мелони заяви, че в забраната за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили в Европейския съюз от 2035 година няма никакъв смисъл. Това съобщава Politico.

В речта си в италианския парламент тя подчерта, че намаляването на емисиите е „пътят, по който искаме да вървим, но това трябва да се прави със здрав разум“.

„Зелената перспектива се преследва дори с цената на жертване на цели индустрии и индустриални сектори, като автомобилната индустрия“, добави Джорджа Мелони, критикувайки мерките, които според нея биха обрекли Европа на нови стратегически зависимости като даде пример китайските електрически автомобили.

Ръководителят на италианското правителство отбеляза, че да се твърди обратното е "просто идеологическа лудост", която тя обеща да се опита да коригира. Премиерът обеща още да „прегледа най-идеологическите правила в рамките на Зеления курс и да осигури технологична неутралност“.

„Намаляването на замърсяването не трябва да става за сметка на икономическата и социална стабилност, а за сметка на защитата и насърчаването на европейското производство и запазването на десетки хиляди работни места “, убедена е Мелони.

Тя увери, че никой никога не е отричал, че електрическите превозни средства могат да бъдат част от решението за декарбонизацията на транспорта. „Но ние искаме да опазим природата заедно с хората“, обобщи премиерът и посочи, че „през последните години се случи точно обратното и човешката дейност твърде често се смяташе за вредна за природата“.

Ще припомним, че миналата година беше одобрена забрана за продажба на нови бензинови или дизелови автомобили след 2035 година, но това доведе до негативна реакция срещу зелените политики на тазгодишните избори за Европейски парламент.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 44 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    16 37 Отговор
    Вчера гледах Мелони.Приличаше на психично болна.
  • 2 Поредната

    16 31 Отговор
    МИСИРКА на каишка. Нищо добро не чака Италия с това гнусно същество
  • 3 без имена

    35 3 Отговор
    това което е казала е истина.

    Коментиран от #4, #6

  • 4 гост

    6 33 Отговор

    До коментар #3 от "без имена":

    Мелони ходи по свирката на Стелантис , които са мнооого назад с електромобилите и я заплашват да закрият всички заводи в Италия и да изнесат производството ! Само че закъсняха необратимо !! Със или без забрани прехода вече е факт и ако европейските производители не се стреснат и да заложат на електромобилите просто ще гледат как китайците им издърпват килимчето под краката завинаги ! Само до 2-3 години електромобилите ще са номер 1 по продажби и по-евтини по всички показатели , включително в магазина и дори с митата , които няма да помогнат много , щото китайците просто ще направят заводи в Еропа и ще ги елиминират !

    Коментиран от #5, #19, #23, #26

  • 5 Даа точно тъй...

    20 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Ше направят заводи в Европа...ама ако им дадат. А като не могат да ги продадат ше си ги държат на склад и ше ръгат в контакта всеки ден да не им умира батерията от саморазряд.

    Коментиран от #7

  • 6 гост

    5 19 Отговор

    До коментар #3 от "без имена":

    Със или без забрана на двг никой не отменя Евро 7 , 8 и т.н. !! Нито забраните в големите градове , нито повишението на горивата с поне 30-40 % само след по-малко от 2 години ! Вече малолитражка с двг не може да изпълни никакви условия за емисии , ако не е хибрид със зареждане от мрежата , което значи пълноценен електромобил ПЛЮС двг , тоест цена като за две !! Всичко под 30 000 евро вече отпада от пазара или става електромобил !! А над 30 000 евро показателите на електромобил и двг са поне два пъти по-лоши за пушилника !! Китайците ще наложат цени в масовия клас под 20 000 евро за електромобил , с които ще трябва да се съобразят всички , а за двг с новите изисквания са НЕВЪЗМОЖНИ !! Отделно разходите за гориво ще се различават в ПЪТИ , не в проценти !! Изобщо надай се коньо за зелена трева !

    Коментиран от #10, #13, #14

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Анонимен

    25 5 Отговор
    Само така и да продължаваш напред.Една умна жена.
  • 9 истина ти казвам

    19 4 Отговор
    Не вервах че,некога ще кажа това,ама е наистина една умна жена!!!
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 знаещия

    7 19 Отговор
    махай те ги тия пушилници, минавайте на електрика....тихо ,спокойно, не дими ,екологични...

    Коментиран от #12, #15

  • 12 ХТзсхтзснп

    11 3 Отговор

    До коментар #11 от "знаещия":

    И ти бучиш ни създаваш дискомфорт, ама, ей на, не те махаме.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Хдхгдкхдк

    10 3 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Т.е. както си знаем от време оно, и ти го повтаряме до втръсване, ДВГ-то бива убивано с административни мерки и изкуствено ускъпяване. И то пак не иска да умре, а?

    Пък минем ли във сферата на любимите ти "ако"-та и изведнъж горивата например чудодейно се отърват от акциза, формиращ над половината им цена на колонката, сметай за какво ще иде реч.

    Но, иначе, да, знаем батерийната технология идва ли идва и поевтинява ли поевтинява, и ще измести и ДВГта и реактивни двигатели, и ракетни. И така от 120 години насам!

    Коментиран от #27

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 тъй шъй

    10 5 Отговор
    Клишета от Мелони. Дали въобще разбира за какво става дума. А ако е казала, че електромобила е равно на декарбонизация, значи и съветниците не са наясно с вредата от електрокарите. Да оставим дамата, но тук един ГОСТ пак е пуснал електрическата латерна и обяснява светлото бъдеще на електромобилите. При катастрофата, която претърпява елетрификацията, отново светло бъдеще. Може но след десетилетия.
  • 17 нашия

    8 4 Отговор
    Мелони е поредната кукла в познатата ни до втръсване пиеса на кукловодите - прозореца на Овертон или как се варят жаби...........
  • 18 Факт

    6 11 Отговор
    Дизеловите смратове нямат работа в града.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Никси

    2 3 Отговор
    е сега като станат ДПС на власт , на всички ЕКО-Джендъри , Турчино че ви сложи по един Пърдомер в седалищните части и всичко ще си влезне в нормите , приятно прекарване на насладата !!!.
  • 21 Никси

    4 3 Отговор
    даже новите трамваи , тролеи и автобуси по поръчка щели да им слагат дръжките на пода а не на тавана , качваш се да се возиш и опааа стойка ГЕ ловене за палците на краката , само незнам в пиков час как ще се возите , като е претъпкан до горе , приятно прекарване на насладата !!!.

    Коментиран от #22

  • 22 Един

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Никси":

    във друг ще сядат…. ама ще са ЕКО!!!

    Коментиран от #24

  • 23 Реалист

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Ако електромобилите не паднат до 20 000 евро като цена на магазина, никакво бъдеще.
  • 24 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Един":

    само пази като седнеш на другия , да не започне от ушите и носа да пуши като комина на тец Бобов дол , па да пущи вибрацията да тръгне въглена и боклуците и направо те е учадил !!!.
  • 25 Внушения

    2 5 Отговор
    "Един умен политик: Джорджа Мелони е против забраната на ЕС за бензинови и дизелови автомобили"

    Задминавате всички върхове в пропагандата. Внушенията са започнали още преди да сте написали информативната част на заглавието.

    Как квалифицирахте дали това е умно или глупаво?

    Ако автомобилните производители бяха умни, днес щяха да са подготвени за електрификацията и нямаше да се притесняват от китайците, които излязоха умните и са 10 години пред останалите.

    Днес единственото което остава на "умните" политици е да се борят с последствията от глупавите си решения, да не стимулират развитието на електромобилите още преди 10 години с по-строги мерки срещу ДВГ и подпомагане на производителите на батерии в Европа и осигуряване на верига за доставка на материали за тях с политически похвати, за да не позволяват на Китай да държи 90% от световните доставки на рядко земни елементи. Това ако не е въпрос за национална сигурност, кое да е?

    Освен това Китай е лидер в производството на евтина възобновяема енергия, с която могат да произвеждат евтини стоки с нисък въглероден отпечатък, за разлика от европейците, дори да има въглероден данък.
  • 26 Говориш си

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Като пиян с онази работа.Чичо Дони е важно какво мисли по въпроса за разни зелени идиоти,декарбонизирани малоумници и тн.А ти си мечтай безумно,мечтите са безплатни до време
  • 27 Така е

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Хдхгдкхдк":

    Акциза и ДДС върху горивата формират 60% от цената. Само акциза да падне - горивата ще поевтинеят с 40%. Т.е. Ак 1лтр е 3 лева - без акциз ще е 1.80лв. Става ли ясно, вече че електричките няма как да са ценово конкурентни, ако държавите не надуват умишлено цената на горивото.

    Коментиран от #29

  • 28 РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡

    1 0 Отговор
    Откога политик му е разрешено да мисли?
    Политикът е назначен да изпълнява нареждания.
    Назначен е да осигурява печалбата на началството.
    Юруш народе на бананитеее

  • 29 3-фазния

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "Така е":

    Ама що си късаш ризата? Кат не ти отърва, произвеждай си гориво!
    Аз как зареждам от 20 кВт навес и една 25ца LiFePO4 и не мрънкам, м?
    Давай, действай!
    Тарикат мъж не църка