Отидете към основна версия

3 427 8

Tesla губи китайския пазар: BYD се продава пет пъти по-добре

  • електромобили-
  • китай

Сегментът на електрически автомобили и хибриди расте, но за сметка на новите марки

Tesla губи китайския пазар: BYD се продава пет пъти по-добре. Li Auto публикува седмична статистика за продажбите на вътрешния пазар въз основа на регистрационни данни от застрахователни компании. През тридесетата седмица (W30, от 22 до 28 юли), китайската NEV категория (включва чисто електрически превозни средства, plug-in PHEV и серийни EREV хибриди) е доминирана от BYD с резултат от 70 600 единици. Tesla е втора, но далеч назад с 13 500 единици.

В края на юли продажбите на всички китайски марки "електрически превозни средства" се увеличават, с изключение на Leapmotor и Deepal, подкрепени от Stellantis. По отношение на относителния ръст Xiaomi е начело (+160%), но в абсолютни числа са продадени 3 900 автомобила за седмица, което съответства на 10-то място. Volkswagen е на девето място (4 300), Leapmotor е на осмо място (4 700), Nio е на седмо място (5 400), а GAC Aion е на шесто място (7 200). Zeekr е едва единадесета.

Топ 5 включва гигантите: бюджетната марка Wuling затваря списъка (9 900), AITO (10 500) е на четвърто място, а челната тройка се заема от Li Auto (12 800), Tesla (13 500) и BYD (70 600). Не е трудно да се изчисли, че само BYD заема повече от една трета от пазара на NEV (213 хиляди единици през седмица 30), оставяйки конкурентите да се борят за второто място. В сравнение с миналата година делът на електрифицираните превозни средства се е увеличил с 35%, докато делът на моделите, работещи само с гориво, е намалял с 24%.

Статистиката, публикувана от Li Auto, не взема предвид леките търговски превозни средства и превозните средства с водород. Общо 446 хиляди леки автомобила са продадени в Китай през последната седмица на юли, което е с 4% по-малко от миналата година.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 17 гласа.

Свързани новини