12 Септември, 2024 11:46 3 982 15

Защо електромобилите трябва да поевтинеят драстично

  • електромобили-
  • бъдеще-
  • цена

Само с такъв ход те ще станат масови

Защо електромобилите трябва да поевтинеят драстично - 1

Автомобилните компании ще опитат нова стратегия, за да направят електрическите автомобили по-евтини. Средният потребител все още не може да си позволи електрически автомобил, въпреки че той е на пазара вече от доста години. Това възпрепятства разпространението на електрически автомобили и съответно постигането на екологичните цели на човечеството.

Каква е ситуацията на пазара?

Не е тайна, че електрическите коли са по-скъпи от тези с ДВГ. Средната цена в САЩ днес е над $48 000, като някои примери достигат над $100 000, като Cybertruck например. Но сега, след като са установили производството на "луксозни" автомобили, производителите също искат да правят пари на пазара, който търси по-евтини изцяло електрически превозни средства. Много от компаниите планират да пуснат подобни предложения, тъй като все повече хора се отказват от скъпите електрически превозни средства.

Европейските и американски автомобилни производители вече правят планове да привлекат купувачи на техните по-евтини нови електромобили, за да накарат клиентите да купят тяхна кола вместо китайска.

Какви фирми планират?

Лидерът в сегмента Tesla обещава да пусне достъпни модели през следващата година, използвайки актуализирана версия на своята платформа за компактни автомобили, която е в основата на кросоувъра Model Y и седана Model 3, въпреки че компанията не е предоставила много подробности.

Гамата на Tesla бързо остарява, което води до спад в продажбите в САЩ през първата половина на годината. От петте модела на Tesla само пикапът Cybertruck е нов. Модел Y, Model 3, седан Model S и кросоувър Model X все още са в първото си поколение. Tesla също планира да създаде специален робот-такси, който може да се кара без човешка намеса.

Честно казано, Tesla е може би най-трудният автомобилен производител, който анализаторите се опитват да предскажат. Причината за това е непредсказуемостта на изпълнителния директор Илон Мъск. Всички тези планове могат да умрат всеки момент, тъй като повечето от неговите обещания са склонни да не се сбъдват.

Както и да е, това не е единствената фирма. Rivian и Lucid, за да пуснат на пазара по-евтини модели, също са планирали някои интересни стъпки:

Rivian Automotive вече представи своите по-достъпни модели - средноразмерният кросоувър R2, който ще се появи през 2026 г., и хечбекът R3, който ще пристигне по-късно през същото десетилетие. Цената на R2 се очаква да започне около $45 000, като R3 се очаква да бъде още по-ниска.

Lucid Motors вече пуска второто си превозно средство тази година, големият и скъп кросоувър Gravity, с начална цена от около 80 000 долара. Но компанията също така планира да пусне по-достъпни автомобили през 2026 г. на платформа от среден размер на цена около $48 000.

И накрая, има VinFast и Scout, които са сравнително нови компании на пазара.

Виетнамският автомобилен производител VinFast планира да внесе няколко модела на пазара в САЩ, за да се присъедини към единствения модел, продаван там досега, двуредовия кросоувър VF 8. VinFast също така казва, че достъпните кросоувъри ще последват през следващата година.

Стартъпът Scout Motors , подкрепен от Volkswagen Group, ще стане един от най-новите участници на пазара на електрически автомобили. Първите превозни средства Scout ще бъдат SUV и пикап. Марката сподели няколко подробности, като каза, че платформата на модела на каросерията е уникална за Scout и че колите ще бъдат здрави. Производството на Scout е планирано да започне в края на 2026 г., като продажбите ще започнат малко след това.

Въпреки че не знаем с точност всички цени на предстоящите автомобили, марките, които ги обявиха, се въртят в диапазона 45 000 и 48 000, което е близо до средната цена днес, но разбира се по-евтино от по-премиум моделите в момента на пазара. Малко вероятно е компаниите да спрат дотук, тъй като китайските производители, подкрепяни от държавни стимули, продават електрическите си автомобили за 30-40 хиляди долара, а в някои случаи дори за 25 000 долара. Американски или европейски марки просто не могат да се конкурират с тях.

Само времето ще покаже дали тази оферта за навлизане на по-евтиния пазар ще се изплати на тези автомобилни производители и дали плановете им изобщо ще проработят, но едно е сигурно: производителите на EV трябва да направят нещо, за да насърчат повече хора да си купят електромобил. А това ще стане само с намаляване на цената.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ами да

    13 0 Отговор
    Скоро ще ги пуснат без пари!
  • 2 Митбъстър=идиот

    3 3 Отговор
    Не е верно! Цените се изравниха.
  • 3 Ще купя

    8 1 Отговор
    Ама ако в жабата сложат 50 бона
  • 4 Абе хора

    16 3 Отговор
    Не ни трябват компютри на колела, а просто надеждни и евтини автомобили !

    Коментиран от #8

  • 5 Атомик

    21 3 Отговор
    Не, идеята е изобщо да нямате кола!
    Нищо не сте разбрали!
  • 6 ДрайвингПлежър

    5 3 Отговор
    Защо трябва е ясно... ама надали ЩЕ :D
    Технологията още е куца, а когато и ако успеят да го направят ще блесне още по-големия проблем със зарядните.
    Не става другарЕ с "Партията каза"!
    Не може ментално ощетени да казват!
  • 7 Кантар

    5 3 Отговор
    Чудно ми е що не работят в други посоким като например дългогодишна атомна батерия.
    Те още 80те години са го поставили на Терминаторите. :))
  • 8 Край

    12 2 Отговор

    До коментар #4 от "Абе хора":

    Началниците на Глобалния Свят не се интересуват какво ти трябва на теб. Те искат, който няма 80-100 хил. лева за електроавтомобил да ходи пеша.
  • 9 Мнение

    12 2 Отговор
    Защото и без това никой не ги приема на сериозно тия таблети на колела!
    Не случайно продажбите на повечето автомобилни производители, вкл ТеслЪ, паднаха драстично!

    Пропагандата с която говорят за еко, а същевременно си ходят на екскурзии до йоносферата, няма да убеди никой нормален!
    Само хората без собствено мнение се убеждават по овладените медии!
  • 10 Мдада...

    6 1 Отговор
    По две за лев тряя ги напраат, рийш ли...
  • 11 Пзпзпзс

    4 1 Отговор
    Защо аз не съм висок, рус, със сини очи и с плочки на корема? Щот не съм, затва.
  • 12 тъй шъй

    5 2 Отговор
    Само не разбрах едно от първите изречения- прави се връзка между електромобил и екологичен транспорт. От много време разбрахме, че това са несъвместими понятия.
  • 13 Шафьор

    4 2 Отговор
    Ми те са си евтини. Виж, батерията е друга тема.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Модестович

    2 1 Отговор
    За електрически автомобил нямат хората пари, но за по един автомат ще съберат. Натам отиват нещата.