Автомобилните компании ще опитат нова стратегия, за да направят електрическите автомобили по-евтини. Средният потребител все още не може да си позволи електрически автомобил, въпреки че той е на пазара вече от доста години. Това възпрепятства разпространението на електрически автомобили и съответно постигането на екологичните цели на човечеството.
Каква е ситуацията на пазара?
Не е тайна, че електрическите коли са по-скъпи от тези с ДВГ. Средната цена в САЩ днес е над $48 000, като някои примери достигат над $100 000, като Cybertruck например. Но сега, след като са установили производството на "луксозни" автомобили, производителите също искат да правят пари на пазара, който търси по-евтини изцяло електрически превозни средства. Много от компаниите планират да пуснат подобни предложения, тъй като все повече хора се отказват от скъпите електрически превозни средства.
Европейските и американски автомобилни производители вече правят планове да привлекат купувачи на техните по-евтини нови електромобили, за да накарат клиентите да купят тяхна кола вместо китайска.
Какви фирми планират?
Лидерът в сегмента Tesla обещава да пусне достъпни модели през следващата година, използвайки актуализирана версия на своята платформа за компактни автомобили, която е в основата на кросоувъра Model Y и седана Model 3, въпреки че компанията не е предоставила много подробности.
Гамата на Tesla бързо остарява, което води до спад в продажбите в САЩ през първата половина на годината. От петте модела на Tesla само пикапът Cybertruck е нов. Модел Y, Model 3, седан Model S и кросоувър Model X все още са в първото си поколение. Tesla също планира да създаде специален робот-такси, който може да се кара без човешка намеса.
Честно казано, Tesla е може би най-трудният автомобилен производител, който анализаторите се опитват да предскажат. Причината за това е непредсказуемостта на изпълнителния директор Илон Мъск. Всички тези планове могат да умрат всеки момент, тъй като повечето от неговите обещания са склонни да не се сбъдват.
Както и да е, това не е единствената фирма. Rivian и Lucid, за да пуснат на пазара по-евтини модели, също са планирали някои интересни стъпки:
Rivian Automotive вече представи своите по-достъпни модели - средноразмерният кросоувър R2, който ще се появи през 2026 г., и хечбекът R3, който ще пристигне по-късно през същото десетилетие. Цената на R2 се очаква да започне около $45 000, като R3 се очаква да бъде още по-ниска.
Lucid Motors вече пуска второто си превозно средство тази година, големият и скъп кросоувър Gravity, с начална цена от около 80 000 долара. Но компанията също така планира да пусне по-достъпни автомобили през 2026 г. на платформа от среден размер на цена около $48 000.
И накрая, има VinFast и Scout, които са сравнително нови компании на пазара.
Виетнамският автомобилен производител VinFast планира да внесе няколко модела на пазара в САЩ, за да се присъедини към единствения модел, продаван там досега, двуредовия кросоувър VF 8. VinFast също така казва, че достъпните кросоувъри ще последват през следващата година.
Стартъпът Scout Motors , подкрепен от Volkswagen Group, ще стане един от най-новите участници на пазара на електрически автомобили. Първите превозни средства Scout ще бъдат SUV и пикап. Марката сподели няколко подробности, като каза, че платформата на модела на каросерията е уникална за Scout и че колите ще бъдат здрави. Производството на Scout е планирано да започне в края на 2026 г., като продажбите ще започнат малко след това.
Въпреки че не знаем с точност всички цени на предстоящите автомобили, марките, които ги обявиха, се въртят в диапазона 45 000 и 48 000, което е близо до средната цена днес, но разбира се по-евтино от по-премиум моделите в момента на пазара. Малко вероятно е компаниите да спрат дотук, тъй като китайските производители, подкрепяни от държавни стимули, продават електрическите си автомобили за 30-40 хиляди долара, а в някои случаи дори за 25 000 долара. Американски или европейски марки просто не могат да се конкурират с тях.
Само времето ще покаже дали тази оферта за навлизане на по-евтиния пазар ще се изплати на тези автомобилни производители и дали плановете им изобщо ще проработят, но едно е сигурно: производителите на EV трябва да направят нещо, за да насърчат повече хора да си купят електромобил. А това ще стане само с намаляване на цената.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ами да
12:07 12.09.2024
2 Митбъстър=идиот
12:08 12.09.2024
3 Ще купя
12:12 12.09.2024
4 Абе хора
Коментиран от #8
12:13 12.09.2024
5 Атомик
Нищо не сте разбрали!
12:14 12.09.2024
6 ДрайвингПлежър
Технологията още е куца, а когато и ако успеят да го направят ще блесне още по-големия проблем със зарядните.
Не става другарЕ с "Партията каза"!
Не може ментално ощетени да казват!
12:28 12.09.2024
7 Кантар
Те още 80те години са го поставили на Терминаторите. :))
12:38 12.09.2024
8 Край
До коментар #4 от "Абе хора":
Началниците на Глобалния Свят не се интересуват какво ти трябва на теб. Те искат, който няма 80-100 хил. лева за електроавтомобил да ходи пеша.13:03 12.09.2024
9 Мнение
Не случайно продажбите на повечето автомобилни производители, вкл ТеслЪ, паднаха драстично!
Пропагандата с която говорят за еко, а същевременно си ходят на екскурзии до йоносферата, няма да убеди никой нормален!
Само хората без собствено мнение се убеждават по овладените медии!
13:07 12.09.2024
10 Мдада...
13:14 12.09.2024
11 Пзпзпзс
16:54 12.09.2024
12 тъй шъй
17:36 12.09.2024
13 Шафьор
20:55 12.09.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.