21 Септември, 2024 12:30 2 830 29

Обрат: ЕС отложи гласуването на митата върху китайските електрически автомобили

  • ес-
  • китай-
  • мита-
  • китайски електромобили
Обрат: ЕС отложи гласуването на митата върху китайските електрически автомобили - 1

Китай и ЕС се споразумяха да преразгледат определянето на митнически такси за китайските производители на автомобили, продаващи електрически превозни средства (EV) на територията на Европа, като целта е да се избегнат приетите по0рано мита до 35,3%.

В изявление, публикувано след среща между китайския министър на търговията Уанг Вентао и комисаря по търговията на ЕС Валдис Домбровскис на 19 септември, Европейската комисия каза, че Брюксел и Пекин ще „преразгледат отново“ така наречените ценови ангажименти. Това са споразумения, при които търговският контрагент се задължава да определи минимална продажна цена за своите продукти, за да избегне мита.

В публикация в социалната мрежа X, Домбровскис описа срещата си с Уанг като „конструктивна“ и каза, че Китай и ЕС „увеличават усилията си за намиране на ефективно, приложимо и съвместимо решение на спора“. В същото време еврокомисарят повдигна въпроса за антисубсидийните разследвания на Китай за вноса на спиртни напитки, свинско месо и млечни продукти от ЕС, като ги нарече "неоснователни".

Домбровскис също така повтори "нарастващата загриженост" на Брюксел относно връзките на Китай с Русия, както и ролята, която Пекин играе в заобикалянето на санкциите на ЕС срещу Москва. Междувременно трима дипломати от ЕС потвърдиха пред Euractiv в четвъртък, че Европейската комисия също е отложила решаващото гласуване сред държавите-членки дали да финализира митата за произведените в Китай електрически автомобили. Някои го свързваха с преговорите между Ван и Домбровскис.

Представител на Европейската комисия каза, че 30 октомври е "абсолютният краен срок" за окончателното налагане на митата, освен ако не може да бъде договорено друго решение чрез преговори.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дали

    8 12 Отговор
    В Русия има ли електрически автомобили ?

    Коментиран от #9, #26, #27

  • 2 Хохо Бохо

    9 6 Отговор
    Краварите не дават
  • 3 пазара на коли

    24 1 Отговор
    ще заприлича на пазара на смартфони, над 90% китайски

    Коментиран от #8, #29

  • 4 име

    27 1 Отговор
    Проблема не е в митата, не е и във вноса. Дори с мита ЕССР нищо няма да направи, щото парите ще потъват във схемите на урсула като ваксини и пробитата каца оокрайна. Ако даваха приходите от мита за подпомагане на автомобилопроизводството, можеше да има ефект. Но освен че не ги дават, даже и товарят промишлеността с още тежести, като въглеродния данък.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Българин

    20 3 Отговор
    "антисубсидийните разследвания на Китай за вноса на спиртни напитки, свинско месо и млечни продукти от ЕС"

    До къде стигна "високотехнологичната" Европа като подлога на американците - внасяме коли от Китай а изнасяме селскостопански продукти като спиртни напитки, свинско месо и млечни продукти. Къде се загубиха "високите технологии" - някое козяче може ли ми каза.

    Коментиран от #18

  • 7 васил конакчиев

    7 1 Отговор
    "Домбровскис също така повтори "нарастващата загриженост" на Брюксел относно връзките на Китай с Русия, както и ролята, която Пекин играе в заобикалянето на санкциите на ЕС срещу Москва." Тая част Америка е наредила да бъде на дневен ред. ! Това е дипломация --когато Китай каза,че ще преразгледа не само митата за вноса на леки автомобили но и станалите като свинско месо , млечни продукти и т.н. Евро..гейовете разбраха да загубиш огромният Китайски пазар действително трябва да си -- нямам думи - защото загубиха 150 милионен Руски пазар както и Евтините енергийни източници сега започнаха да разбират докъде може да стигне всичко това. Докато самоувереният Путин който вечно фъфли, хленчи, оплаква се - когато цялата власт е в негови ръце - открито казва ,че няма да въведе никакви санкции срещу ЕС а те Европейците въведоха повече от 15347 срещу Русия.? Това нормално ли е да не реагираш нищо да не правиш само като последният глу..пак да наблюдаваш без никаква раакция ? Това дипломация ли е или иди...отизъм на един мало...умник.
  • 8 Демократ

    3 7 Отговор

    До коментар #3 от "пазара на коли":

    И аз пак отивам и купувам некитайски

    Коментиран от #11

  • 9 Антитрол

    11 2 Отговор

    До коментар #1 от "Дали":

    Колкото и да не ти се вярва - има и то руски. Но друго ми е интересно защо козячетата сравняват Русия с целия запад а не само с една държава от запада. Та да попитам в Англия има ли електрически автомобили или пък Хонландия например или пък в Испания? А ракети и космически кораби произвеждат ли тези държави?

    Коментиран от #15

  • 10 ДрайвингПлежър

    12 2 Отговор
    Независимо дали ще "пуснат" китайците на пазара или ще ги ограничат - и двата сценария са краят на европейското автомобилостроене, а то със съпътстващите е не само над 10% от икономиката, но е и технлогичния лидер в Европа, и основната производствена индустрия. Без ДВГ ще видите как Европа се превръща в Африка!
    Хиляди пъти съм казвал - ГЛУПОСТТА УБИВА!

    Коментиран от #12, #19, #20, #21, #22, #23, #24, #25

  • 11 Купувач

    17 0 Отговор

    До коментар #8 от "Демократ":

    "купувам некитайски"

    И можеш ли ни светна какъв "некитайски" смартфон си си купил че нещо не се сещам за такъв - даже и "американските" Айфони се произвеждат в Китай или Индия.

    Коментиран от #13

  • 12 Българин

    9 1 Отговор

    До коментар #10 от "ДрайвингПлежър":

    "Хиляди пъти съм казвал - ГЛУПОСТТА УБИВА!"

    Ама най-глупавите ни управляват защото са избрани от още по-глупави "евроатлантици" които като в турски сериал много обичат Америка и много мразят Русия ама и те не могат ти каза защо. Най важното е че заради тази "любов и омраза" са готови да затрият България и ЕС. За тях интересите на ЕС нямат никакво значение - важно е господарите им редовно да захранват сметките им.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Купувач

    8 2 Отговор

    До коментар #13 от "Демократ":

    "Ами твоите "некитайски" смартфони които си си купил ужким ще се сглобяват само в Индия а компонентите им ще са произведени в Китай и то в бъдеще време. Сега ако си си купил нещо то е произведено в Китай.

    Пък "високотехнологичния" запад вече нищо не произвежда.

    Коментиран от #16, #17

  • 15 Момче

    2 4 Отговор

    До коментар #9 от "Антитрол":

    Спри белото.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Миризлив пор

    8 3 Отговор

    До коментар #6 от "Българин":

    Отдавна вече селското стопанство е високотехнологичен отрасъл. Това, че мислиш че някой пее тиролски песни и оре с кравата, другия пасе овцете и т.н. си е твой проблем. Сега един трактор струва над 800 000 евра, има 2 или 3 компютъра, комбайните са над милион, и те са с куп електроника. Животни също се гледат с техника. Това че тук някой разчита на евтина работна ръка е друга тема.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Браво!

    10 1 Отговор

    До коментар #10 от "ДрайвингПлежър":

    "Независимо дали ще "пуснат" китайците на пазара или ще ги ограничат - и Двата сценария са КРАЯТ на европейското автомобилостроене,"
  • 24 Браво !

    4 2 Отговор

    До коментар #10 от "ДрайвингПлежър":

    Идва края на европейското автомобилостроене, защото заедно с тебе смятаха, че автомобил означава ДВГ, а модата на електрическите двигатели и батериите ще отмине.
  • 25 Причината

    4 4 Отговор

    До коментар #10 от "ДрайвингПлежър":

    Както виждаш въпреки застоя на продажбите на електромобили, те вече пречат на продажбите на ДВГ и един по един започнаха да затварят заводи.

    Ако бяха инвестирали, както BYD още от 1996 година в бъдещето технологии на автомобилната промишленост, днес нямаше да са изостанали с повече от 28 години, защото все още не са започнали даже това което в китайците са правили през 1996 и вече 28 години създават вериги за с доставки и развиват технологията на автомобилната промишленост на бъдещето. Очевидно след 28 години това бъдеще дойде и е ДНЕС! А европейските производители все още се опитват да предлагат автомобили от МИНАЛОТО. Славното им минало!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 А ти имаш ли

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дали":

    Мозък.8879
  • 28 СТИГА БЕ

    0 0 Отговор
    Нещо ги е досрашало от китайците а.... ОТИДЕ ИКОНОМИКАТА НА ЕС без надписа маге ин чайна
  • 29 ЯСНОВИДЕЦ

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "пазара на коли":

    Ама има ли нещо по света което да не е произведено в Китай... даже и нашенските мартенички