13 Август, 2024 16:10 6 882 45

След три години електромобилите ще бъдат по-евтини за производство от колите с ДВГ

  • батерии-
  • електромобили-
  • цена-
  • тенденция-
  • поевтиняване-
  • коли с двг

За 15 години батериите за електрически автомобили са поевтинели близо 10 пъти

След три години електромобилите ще бъдат по-евтини за производство от колите с ДВГ - 1

Ново проучване на Службата за автомобилни технологии на Министерството на енергетиката на САЩ (DOE) предполага, че цената на батериите за електрически превозни средства ще спадне с колосалните 90 процента от 2008 година, до след три години, което ще позволи на автомобилните производители да намалят ценовата разлика между двигателите с вътрешно горене и електрическите превозни средства .

Един от най-важните фактори при производството на електрически превозни средства е размерът, теглото и цената на батерията. За щастие, последният фактор непрекъснато намалява през последните десетилетия благодарение на подобренията в технологията и химията на батериите, новите производствени процеси и значителното увеличение на производствения обем.

Според DOE цената на литиево-йонна батерия е паднала от $1415/kWh през 2008 г. до $139/kWh през 2023 година. Оценките вземат предвид лекотоварни превозни средства с производство от поне 100 000 единици годишно. За да поставим цифрите в долари за kWh в перспектива, батерия от 81 kWh за Tesla Model Y струва $114 615 през 2008 година, в сравнение с $11 259 през 2023 година.

Автомобилните производители очакват разходите за батерии да продължат да падат през следващите няколко години, превръщайки достъпните електрически превозни средства в реалност. Проучване, проведено от компанията за пазарен анализ Gartner, показва, че до 2027 година. електрическите автомобили ще бъдат по-евтини за производство от колите с двигатели с вътрешно горене. Много компании прогнозират, че така необходимият ценови паритет ще бъде постигнат до края на десетилетието.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 40 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 голям смях

    57 18 Отговор
    те тия басни ги четем от 15 години ама нищо не е поевтиняло

    мани я тая претоплена манджа с поетиняването.. дай нещо ново революционнно дето се е случило
  • 2 вижън

    13 35 Отговор
    След 30 години животът ще е така устроен, че нуждата от личен автомобил ще падне с 90% Това не значи, че хората няма да имат автомобили. Ще имат, така както имат велосипеди, моторни лодки, скутери и пр. Но ще ги позлват много по-радко и основно за забавление.

    Коментиран от #12, #38

  • 3 Вальо

    57 16 Отговор
    Несъмнено ще се случи! Разбира се колата с ДВГ ще се вдигне с 20-30% и хоп електричките по-евтини ще станат. Пък те цените няма да са се променили. Усещам как след 5-10г. ще идват чужденци да купуват 20-30г. TDI-та и HDi-та щото са по-качествени и здрави от новите трошки.

    Коментиран от #26

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Цитат от руски професор :

    14 11 Отговор
    "Щом на този свят съществува електричеството значи, че е напълно възможно да има и Бог..."

    Коментиран от #16

  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    40 5 Отговор
    Цената за производство, себестойността, не само на Електрокарите, няма нищо общо с продажната цена❗
  • 7 Някой

    32 9 Отговор
    Нещо ме баламосват, половината от цената на електромобила е батерията. Преди 10 години Tesla модел S струваше $110 000, днес пак струва $90 000 - $100 000. Ако цената на батерията беше спаднала 10 пъти. Сега трябваше електромобила да струва около $60 000-$70 000.

    Коментиран от #13

  • 8 Пилотът Гошу

    22 6 Отговор
    Вечно в “ЩЕ” модус операндум … ел-уфсите си блеят …
  • 9 СайФай

    17 25 Отговор
    Разбира се, че ще бъдат по евтини!
    Освен това с едно зареждане ще се минават 2000 км!
    Когато това стане, ДВГ ще ни е важен колкото парния двигател в момента....за музея!

    Коментиран от #19

  • 10 Орел

    17 3 Отговор
    Значи в България ще бъдат след 13!
  • 11 винаги

    12 4 Отговор
    са били по евтини за производство
  • 12 ти не си

    14 5 Отговор

    До коментар #2 от "вижън":

    с розови очила, ти си с розови очи......
  • 13 преди ковида

    14 5 Отговор

    До коментар #7 от "Някой":

    батериите струваха около 100$ за киловат, сега разбра ли колко стотин процента е печалбата на производителя
  • 14 Калпазанин

    18 10 Отговор
    Както върви Айнщайн ще излезе прав, а фащ може и да го няма. Защото няма да има ни автомобили ни хора, а на оцелелите няма да им трябват автимобили, да им благодарим предварително
  • 15 Дарт Вейдър Николов

    26 12 Отговор
    След 3 години никой вече нема да произвежда електрички . Тая риба вече замириса
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Мхм

    20 4 Отговор
    И ще се самозареждат безплатно от радиацията след големите фойерверки
  • 18 Тончо Тонев

    13 4 Отговор
    Като станат и толкова практични може да се помисли
  • 19 факуса

    16 4 Отговор

    До коментар #9 от "СайФай":

    да де ама скоро нема да стане,ако остане свят изобщо с тез идиоти демократи
  • 20 Автора на разкази

    26 3 Отговор
    По евтини за производство не значи по-евтини за купувачите.

    И сега един смартфон производствено е около 15 долара, но го продават за 700

    Производствено една автомобилна гума е около 10 долара но я продават за 100

    Производствено един хлаб е на стойност 40 стотинки, но го продават за 2 лева

    Коментиран от #27

  • 21 Щом ще поевтиният за производство

    18 3 Отговор
    Значи очаквайте вдигане на цените за клиентите
  • 22 Турбо

    19 6 Отговор
    По показателя енергийна плътност няма кой да бие петролните горива .Бензина има енергийна плътност 11,8 квтч/кг,една литиева батерия 100-265 втч/кг. Дори по високото 70% КПД на електромобила не може да компенсира калпавата батерия.
  • 23 Пешо

    16 8 Отговор
    "След три години електромобилите ще бъдат по-евтини за производство от колите с ДВГ". Това просто не е вярно.
  • 24 Гост

    15 6 Отговор
    Как след 10 години?!? Според нашия пророк електролалугер Теслю адреналинката електричка вече сме 2034 година и цените на електрокарите и автомобилите вече се били изравнили.
  • 25 Някой

    22 6 Отговор
    О, да. Ще, ще! Това го говорихте преди 3 години за сега. А сега пак д 3 години го отмествате напред.
    И никой и дума не продумва за това, в колко пъти е по-неекологично е производството на една електричка, в сравнение с кола с ДВГ. А никой и не казва какво ще стане с батериите 7-8 след закупуването на колата. Ще ги рециклират ли и как точно? И а ли технология за това? Или ще ги рециклираме като перките на ветрогенераторите и фотоволтаичните панели - изкопаваме дупка, нахвърляме ги в нея и закопаваме дупката. И вече няма проблем, щото не го виждаме.
    Повръща ми се вече от всичко зелено.

    Коментиран от #28

  • 26 АС/ДС ⚡

    4 8 Отговор

    До коментар #3 от "Вальо":

    На път за Калкута ли? Ма и там петрол няма. Само соларни навеси и ток от ВЕЦ-а на р.Ганг
  • 27 Мрън мрън

    7 6 Отговор

    До коментар #20 от "Автора на разкази":

    Давай, произвеждай и продавай на толкова.
  • 28 ФАКТИТЕ

    4 7 Отговор

    До коментар #25 от "Някой":

    Като отвориш капака на изкoпаема бpичкa, виждаш 1 торба болести.
    Като отвориш капака на електричка, виждаш Филип от Bri4ka.

    Коментиран от #34, #35, #37

  • 29 Караш кола за 1000 Е на LPG

    8 2 Отговор
    Колко по-евтини бре?
    И след 3 год каране ще струва максимум 20% от това де си броил за нея,като...нова.
  • 30 Мечока

    17 3 Отговор
    Така пишеха и за мобилните телефони. Все чакаме да поевринеят и все са по над 1000 лева
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 деменцията джо

    11 2 Отговор
    Евро...гейовете от Брюксел решиха от утре всичките МПС трябва да са Електрически за да решат проблема с замърсяване на околната среда. Тези корумпирани чакали , тези хиени не знаят ,че някои технически проблеми при автомобилните индустрия при ДВГ не могат да се решат за ден два .За т6ова трябва нови исследования трябва нови открития , нови технологи нови изобретения и това е въпрос на време понякога минават години за да бъде внедрено. Но да убедиш тези мало...умни същества е невъзможно защото те нямат никаква техническа основа за да им обясниш всичко това е невъзможно проблемите ги решава върху хартия - директива от тая дата да са с еди си емисионен клас . Всичко това струва на автомобилните фирми милиарди и те тези разходи ги прехвърлят на покупателите.(погледнете последните години как цените рязко са се увеличили ) .

    Коментиран от #33

  • 33 Турбо

    16 2 Отговор

    До коментар #32 от "деменцията джо":

    САЩ и Брюкселската администрация не се интересуват от екологията.Забраната на ДВГ се налага заради производителите на петрол,Русия и арабите.

    Коментиран от #36

  • 34 Анонимен

    19 4 Отговор

    До коментар #28 от "ФАКТИТЕ":

    Като отвориш багажник на електричка,виждаш бензинов генератор за ток.
  • 35 Никси

    7 0 Отговор

    До коментар #28 от "ФАКТИТЕ":

    Филип от Бричка , дека са да е...е една готина рунтава руса пи....ка !!!!😂😭🤣😁😄😃😀😆😅.
  • 36 Така е

    10 3 Отговор

    До коментар #33 от "Турбо":

    Да се отървеш от зависимостта от Русия и арабите е доста по-смислено, отколкото да ни лъжат че било заради някакви си зелени простотии.

    Всяка държава може да си произведе ток, но не всяка може да си произведе петрол.

    Както винаги, дявола се крие в детайлите. Тогава пък за да не си в ръцете на Русия и арабите, попадаш в ръцете на китайците, но поне е еднократно, докато си купиш оборудването за производство на ток, а не всяка година, всеки месец и всеки ден от годината да купуваш нови количества горива, който изгаряш за същия този ден и утре пак и пак и пак.
  • 37 ФАКТ

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "ФАКТИТЕ":

    е че не знаеш какво виждаш ….и от там ти идва проблема, душичке нежна….
  • 38 Селянина с колелото

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "вижън":

    Прав си до някъде. От няколко години ни облъчват с "прекрасния живот: в така наречения "15 минутен град" - населено място в което всичко е на 15 мин пешеходно разстояние от жилището ти. Това включва работа, магазини, учи;ища, увеселителни обекти, всичко. Та най-вероятно няма да ни е нужна кола толкова колкото днес. Но в същото време дълбоко се съмнявам след 30 години да сме станали по-платежоспособни. Напротив масово обедняваме, работим на две места за да си позволим базови покупки. И мисля че ще ставаме все повече "роби", а не свободни независими хора с достатъчно финанси.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Мнение

    0 2 Отговор
    Тесла модел S, не беше ли от 2008???

    Да ги мащате тия литиеви ел пропаганди, че като хвана сопата...!!!
  • 41 Много добре

    2 1 Отговор
    След 3 години ще погледна пак.
  • 42 Куку

    0 3 Отговор
    Tesla Model Y струва $114 615 през 2008 година, в сравнение с $11 259 през 2023 година. Що за идиотска статия. Къде е тая тесла за 11259 долара да си я купя. В България кола под 20000$ няма. Тоя да не е гледал цените на старо?
  • 43 Куку

    0 3 Отговор
    Tesla Model Y струва $114 615 през 2008 година, в сравнение с $11 259 през 2023 година. Що за идиотска статия. Къде е тая тесла за 11259 долара да си я купя. В България кола под 20000$ няма. Тоя да не е гледал цените на старо?
  • 44 Мойсея Света Троица идеален център

    0 0 Отговор
    Аз съм със Грандис на газ Мивек мотора дърпам се със яки спортни коли
  • 45 Браво

    0 0 Отговор
    Чакам. Мога и още да чакам, докато си карам колата с ДВГ.