Отидете към основна версия

2 151 0

Ролята на HR специалистите в изграждането на имиджа на компаниите

  • работа-
  • служител-
  • имидж

На партньорството между HR специалисти и компаниите, които търсят нови служители за планиране и реализиране на ефективен подбор, често се гледа като на ненужна екзотика. Обикновено процесът се свежда до провеждане на масови интервюта, в които и двете страни остават в сянката на своите неизказани очаквания. В продължение на проекта „Кандидатите споделят“, екипът на Human Capital Store реши да представи история, която разказва за резултатите, когато компанията вземе решение да участва в играта на сенки. Радомир Грозев, с 10 годишен опит като мениджър в сферата на брандинга и продажбите, повдига въпроса за имиджа на компанията, когато през период от 6 месеца (стандартния изпитателен срок) тя търси служители за една и съща позиция. Много често причините за това се откриват в не добре формулиран профил на подходящия кандидат, липса на мотивация и разминаване в очакванията между служителите и работодателя или накратко – лоша стратегия за подбор. Последствията често оказват влияние и върху развитието на бизнеса и печалбите. Ето и разговора с Радомир.

Human Capital Store: Бихте ли ни разказал, защо търсите нова работа?

Радомир: Обичайно започвам търсене, когато настоящата работа не предлага възможност  за  професионална изява или задоволителен доход. Към момента обаче съм съкратен.

Human Capital Store: Как подхождате, за да намерите нови възможности?

Радомир: Преди всичко анализирам какво предлагам аз, какво се търси на пазара и как бих могъл адекватно да отговоря на търсенето.

Human Capital Store: Къде търсите, за да намерите подходящи за Вас позиции във възможно най-кратки срокове?

Радомир: Предпочитам търсене чрез лични или служебни контакти, базирано на препоръки. Следя и специализираните мрежи и сайтове, за да съм в течение на процесите и тенденциите на пазара на труда. Направи ми впечатление че няколко компанни, активно търсят служители за една и съща позиция през период от „един изпитателен срок”. За мен това определено не е добър сигнал и съм длъжен да се съобразя с него.

Human Capital Store: Според Вас, кой метод бихте определил като най-работещ при провеждането на подбор?

Радомир: Това определено зависи от мащаба на предприятието, набиращо служители. От лична среща на управителя с кандидата, когато става дума за малки фирми, до HR отдели и техните тромави процедури, когато касае огромни компании. До голяма степен изборът на правилния начин на подбор е и сигнал за кандидата какво е нивото на професионализъм в компанията, в която кандидатства.

Human Capital Store: Бихте ли ни разказал случай, който според Вас е пример за лоша практика при подбора на служители?

Радомир: Има множество примери, но се сещам за едно интервю, на което работодателят след всички срещи така и не успя да дефинира какво точно предлага. Под „какво”  - имам предвид  всичко свързано с естеството на работата и условията на труд. Процесът на договаряне е двустранен и следва, ако аз съм дал 100% изчерпателна информация за себе си, да получа насреща такава. Битува разбирането, че търсещият работа е в подчинено положение и трябва да е съгласен с всичко, което му се сервира. Всъщност не е съвсем така. Има сфери, в които не специалистът се бори за работното място, а компанията се бори за точно този човек.

Human Capital Store: В тази връзка, споделете ни и за най-неефективната стратегия за подбор, която сте срещал?

Радомир: Трудно е да се даде еднозначен отговор. Според мен правилният начин на подбор се определя и от качеството на мениджмънт на дадена фирма. Управлението трябва да отчете качеството и количество на нужните кадри, спецификата на бранша и особеностите на пазара на труда, за да успее да се фокусира именно върху подходящата група кандидати.

Human Capital Store: Когато се стигне до Вашето решение дали да приемете позицията, какво вземате предвид?

Радомир: Приемането на предложение всъщност е сложна комплексна оценка на бъдещия работодател. Извън фактора заплата, работната среда, възможностите за развитие и усъвършенстване на знанията и уменията ми определят дали ще кажа „Да“.

Human Capital Store: Какво още бихте желал да споделите?

Радомир: Със сигурност темата е неизчерпаема и след всеки отговор следват множество други въпроси.

Human Capital Store: Какво послание бихте отправил към тези, които ще прочетат разговора ни?

Радомир: Ако трябва то да е резюме на казаното до тук:  „Избирайте мъдро!“.

Human Capital Store: И за финал, ще се радваме, ако направите препоръки към проекта „Кандидатите споделят”?

Радомир: Препоръки едва ли, по-скоро пожелание резултатите от проекта да бъдат чути и разбрани от тези, към които е насочено проучването.

Мнение за бивш, настоящ или бъдещ работодател може да споделите на otkrito.bg

 

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини