Отидете към основна версия

2 323 0

За какво да НЕ говорим на работното място

  • теми-
  • работно място-
  • колеги-
  • съвети

Малко са професиите, които изискват уединение. Повечето дейности се извършват в екип, което предразполага към комуникация не само на професионална, но и на лична основа. Не всички теми обаче са подходящи за обсъждане с колеги. От profit.bg посочват четирите неща, за които не е добре да говорим на работното място.

1. Парите. В повечето компании обсъждането на месечното възнаграждение на служителите е тема табу. Оказва се обаче, че не е добре да коментирате колко сте задлъжнели към някоя банка или друга небанкова институция и какви затруднения изпитвате да изплащате заема, особено днес по време на криза.

2. Служебно положение. Клюките в офиса са ежедневие и се възприемат като нещо нормално. Бъдете различни и не обсъждайте какво сте видели или чули. Дори да искате да помогнете, рискувате да бъдете разбрани неправилно и да си навлечете най-малкото неприятни погледи от обекта, за когото сте говорили. По-безопасно е да коментирате какъв филм или публицистично предаване сте гледали предната вечер по телевизията.

3. Статут на работното място. Ако началникът ви повиши заплатата или длъжността, го отпразнувайте с приятеля/приятелката или съпругата си и с близки роднини, но не и с колеги. Това може да направите едва, когато официално бъде обявена новата ви позиция в компанията.

4. Интимни въпроси. Разбира се, не може да се споделяте нищо от личния си живот. Например, какви нови забележителности сте видели или някоя весела случка от лятната ваканция, е напълно нормално да споделите с колеги по време на кафе паузата или обедната почивка. Подробности от интимен характер са нещо твърде лично за споделяне с колеги и по-скоро може да уроди репутацията ви.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини