Отидете към основна версия

4 452 5

Най-ефективните средства за подбор на персонала

  • интервю-
  • работа-
  • подбор-
  • персонал
Снимка: Shutterstock

В рубриката „Кандидатите споделят“, Калоян Бушев, който е дългогодишен регионален и продуктов мениджър със значителен опит в областта, разказва пред Human capital store за важните неща при търсенето на нова позиция по специалността си. На първо място поставя личните си контакти и обратната връзка с работодателя. Също така смята, че тестовете за проверка на знанията и уменията на кандидата, както и интервюто на живо са най-ефективните средства за подбор. Освен това, особено важно е по какъв начин търсещият работа представя способностите си и професионалния си портрет във виртуалното пространство. Според Калоян телефонното интервю не е надежден метод за подбор. Особено негативно впечатление правят липсата на обратна връзка към кандидата и ниския професионализъм на провеждащите подбора. От личен опит Бушев споделя, че уважението и комуникацията са основни качества, които интервюиращият трябва да притежава. От своя страна, позитивното излъчване и честността са винаги в полза на кандидатите.

HSC: Защо търсите нова работа?

Калоян: Разделих се с последния си работодател.

HSC: Какво правите, за да намерите нова работа?

Калоян: Подавам автобиографии, търся лични контакти и събирам обратна връзка за вероятния работодател.

HSC: Какви източници ползвате, за да намерите подходящи за Вас свободни работни места?

Калоян: Използвам основно интернет: специализирани социални мрежи, сайтове за работа, както и агенции за подбор на персонал.

HSC: Разкажете за случай, който според Вас е пример за добра практика при процеса на подбор.

Калоян: Даването на обратна връзка към кандидата още от фазата на преселекция – на какъв етап от подбора е, как се е справил на интервюто, както и препоръки за следващ етап.

HSC: Кой метод, използван в процеса на подбор, според Вас е най-ефективен?

Калоян: Събеседването с кандидатите и тестването на конкретни знания и умения.

HSC: Разкажете за случай, който според Вас е пример за лоша практика при процеса на подбор.

Калоян: Бях поканен на интервю за интересна позиция във водеща българска компания. Поканата дойде през агенция за подбор на персонал. Минах преселекцията при тях и на другия ден бях при клиента им. Проведохме събеседването, коментирахме подробности и в края на интервюто директорът Човешки Ресурси на компанията ми каза в какъв срок да очаквам обратна връзка и че представител на агенцията за подбор ще се свърже с мен, за да ме информира за решението им. Никой не се свърза с мен. По този начин аз изграждам мнение за липсата на професионализъм на конкретната агенция и когато видя обява, публикувана от тях, просто я избягвам и търся директен контакт с работодателя, публикувал обявата.

HSC: Кой метод, използван в процеса на подбор, според Вас е най-неефективен?

Калоян: Телефонното интервю. Не можеш да видиш човека отсреща, а преценяваш опита и възможностите му по гласа и интонацията. Смятам, че през 2018 г. това е остарял и ретрограден метод.

HSC: Какво е важно за Вас, за да приемете дадено предложение?

Калоян: Репутацията на работодателя, екипът, с който ще работя и визията за развитие на компанията.

HSC: Какви източници ползвате, за да намерите информация за бъдещ работодател?

Калоян: Специализирани социални мрежи, публикации в интернет и лични контакти с настоящи и бивши служители.

HSC: Има ли нещо, което съм пропуснала да Ви попитам, а е важно да се знае?

Калоян: Моето мнение е, че всеки кандидат е личност и заслужава уважение и обратна връзка. Ако Вашите колеги започнат да се отнасят с кандидатите така, както биха искали да се отнасят със самите тях, това ще има положителен ефект и ще вдигне престижа на професията ви и уважението към нея.

HSC: Какво е Вашето послание към тези, които ще прочетат това интервю?

Калоян: Усмихвайте се повече, тъй като това ви дава предимство, без дори да го осъзнавате – това е към кандидатите. Към професионалистите в сферата на човешките ресурси – отнасяйте се към кандидатите като към личности, а не ги третирайте като поредната бройка. Уважението е двустранен процес.

HSC: Какви са препоръките Ви към проекта „Кандидатите споделят”?

Калоян: Това е една прекрасна инициатива, която дава възможност на двете страни в процеса да направят изводи и да подобрят представянето си. Съветвам кандидатите да са откровени в отговорите си.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини