Проблемът на „Автомобилна администрация“ не са само хората, които упражняват контрола, а самата система. Трябва да има промяна в структурата на агенцията, заяви пред БНР заместник-председателят на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в Народното събрание Камен Костадинов: Виждаме, че при извършените обиски са иззети огромно количество пари с неясен произход. Очевидно е, че проблемът е някъде в системата, не е само в хората, които упражняват съответния контрол.
След акцията на ГДБОП, ДАНС и прокуратурата, при която бяха задържани директорът на автомобилната агенция и още 16 души, вчера главният прокурор Сотир Цацаров коментира, че държавата трябва да прецени дали всичко да продължава да бъде структурирано в едно звено, каквото е изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Тя издава лицензи и разрешения и същевременно проверява професионалните шофьори. Според Цацаров при такава концентрация на правомощия дори да се сменят хора, схемата ще продължава да се възпроизвежда.
Констатацията на главния прокурор е в правилна посока и се надявам още следващата седмица заедно с ръководството на министерството да се проведе дебат, за да се намери начин, по който да се гарантира в някаква степен по-голяма недопустимост на подобни прояви, каза Камен Костадинов.
Той подчерта, че промяна в структурата на ДАИ трябва да има:
При един обстоен преглед се вижда, че има много дублиране на функции, които се извършват от Пътна полиция, от „Автомобилна администрация“. Най-вероятно е необходимо да се помисли за това шофьорските изпити да бъдат извадени от „Автомобилна администрация“, а тя да има само контролни функции. Съответните разрешителни да бъдат дадени на бранша, нещо, което започнахме в периода 2013-2014-та да обсъждаме.
Според Камен Костадинов системата, по която работи ДАИ не е направена съзнателно някой да се облагодетелства, а е използвана от лица, които имат престъпно мислене.
Той отхвърли възможността министърът на транспорта Ивайло Московски да е съпричастен със схемите в „Автомобилна администрация“.
Разкритата корупционна схема в автомобилната администрация не е свързана с пълнене на партийни касички, подчерта депутатът.
Начинът, по който се упражнява контролът не е достатъчно ефикасен. „Автомобилна администрация“ има изключително широки правомощия да контролира, да издава свидетелства за правоспособност, за контрол на специални товари, да контролират таксиметровата дейност. Има касателство към изключително широк кръг стопански субекти, каза още Камен Костадинов и допълни, че трябва да се засили гражданският контрол.