31 Март, 2016 12:32 4 613 1

"Автомобилна администрация" или тарифи в схемата на системата

  • тарифи-
  • схемата на системата-
  • тарифи-
  • красимир лалов-
  • даи-
  • канцер
"Автомобилна администрация" или тарифи в схемата на системата - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Негласно се знае, но е много трудно доказуемо, че тарифата за назначаване на служител в Агенция „Автомобилна администрация” (ДАИ) варира от 10 000 до 20 000 евро, за шеф на регионална дирекция от 30 000 до 50 000 евро. Изнудването за лиценз е около1000 и 5000 лева. Въпросът е дали този път ще има желание да се разкрие цялата схема или пак ще погледнем само върха на айсберга, този проблем е много дълбок и айсбергът е доста голям. Шефът на Агенция "Автомобилна администрация" трябва да е изборна длъжност, а не политическо назначение. Това заяви пред Факти.бг Красимир Лалов, председател на Националното сдружение на българските превозвачи по повод на спецоперацията и арестуваните служители на „Автомобилна администрация” в страната.

Факти бг. припомня, че операцията тече от сряда в градове от страната до момента има поне 16 арестувани, от които поне на половината ще им бъдат повдигнати обвинения. Сред задържаните е и директорът на агенцията Цветлин Цветанов.

„Имахме сигнали от шефа на регионалната дирекция на София, че върху него се упражнява натиск и че има незаконосъобразни практики, но той е информирал главния прокурор, министъра на транспорта и комисията по транспорт в Народното събрание”, заяви Лалов.

„Не е тайна срещу каква сума се назнача служител в ДАИ или шеф на регионална дирекция. За назначаване на дайаджия в София тарифата е между 10 000 и 20 000 евро. При шефовете на регионална дирекция нещата са малко по-различни, защото зависи дали е на трасе или не, имам предвид, че през Шумен няма никакъв транзит, докато Хасково си е сериозна работа, та на такива места като последното назначенията се движеха за регионален шеф от 30 000 до 50 000 евра. Поне така казват хората, защото знаете, че тези работи не стават на площада пред Народното събрание”, сподели Лалов.

Според него всеки нов изпълнителен директор сменя един куп регионални директори и редови служители. „И при Цветлин Цветанов се смени доста от персонала и не дойдоха професионалисти в интерес на истината, назначени бяха такива хора, които на първо четене ги интересува материалното в тази работа, а не да работят за издигане на престижа на агенцията. Самата агенция е толкоз оголена в момента, че там я има 2-3-ма да ти свършат работа, я няма”, поясни Лалов.

„Още с назначаването на Цветанов ние изпратихме писмо до пресата, министъра на транспорта, до председателя на Комисията по транспорт в Народното събрание, като в него бяхме поставили изричното искане началникът на Агенция „Автомобилна администрация” да се назначава с открит и явен конкурс, като членове в изборната комисия да бъдат и хора от бранша. Против сме политическите или някакви други назначения”, категоричен бе Лалов .

Той сподели още, че две години хора от превозваческия бранш не са били допускани в агенцията. „Един куп административни документи бяха така подготвени, за да може да работи рушветчийската система. Имаше проблеми с Наредба 11. Ние имахме сбирка на Националното сдружение на българските превозвачи миналата събота и поканихме Цветлин Цветанов, дойде заместник шефа на агенцията и му представихме един куп крещящи неща, които са в нарушение на всякакъв вид закони. Например така се прави с копията от лиценза, че вместо за един ден да се изготви и не касае бог знае какъв обем от работа, се издава този документ от 10 до 30 дни.

Като имате предвид, че човек е закупил камиона, той трябва да чака, за да може да започне да работи от 10 до 30 дни, т.е. един лизинг, който е от 5000 до 10 000 евра месечно отиват ей така и вследствие какво правиш вадиш едни 500 лева и търсиш някой, който да ти ги вземе и да ти даде копието по-бързо”, коментира Лалов. Всичко е така направено вместо да се улесняват, нещата се усложняват. Ние сме дали едно становище във връзка с Наредба 11, но нито някой ни извика, нито поискаха да го обсъдим. Същото нещо сега се случва и с ТОЛ-таксите и те на тъмно се работят, каза той и коментира: „Кучетата си лаят, керванът си върви. Доколкото имаме сведения между 1000 и 5000 евра за лицензии, но това е много трудно доказуемо. Нашият бизнес е бързооборотен, то не става от днес за няколко дена, на теб ти трябва това за 2-3 часа. И като се появи барикадата с това може да стане евентуално, евентуално... и ти какво правиш като загубата ти е много повече от това, което ще дадеш?! За нас нещата са на два етапа – да има професионално ръководство на ниво агенция и да не се влияе от политическите конюктури. Но нагоре по йерархията със сигурност имат информация и аз съм убеден. Но много трудно се разкриват подобни случаи, плюс това всички наши регионални директори зависят от един куп структури из страната и стана една такава манджа с грозде, и всеки гледа да си назначи човека, и да уреди нещо, и ние за това бяхме против всякакво вмешателство от горе до долу. Всеки гледа да си осребри позицията, ама хайде да спрем. И да започнем да работим като белите държави – човек, който е дал 20 000 за поста си и не знае за колко време и на него ще гледа да ги осребри, колкото се може по-бързо и то без да му мигне окото, защото не ги е дал и на чистачката. Въпросът е, дали ще има желание да се разкрие цялата схема или пак ще погледнем само върха на айсберга, този проблем е много дълбок и айсбергът е доста голям. И дано това е първия полъх от новата политика, заключи Лалов.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата.
Прекалено много станаха автонаглеците и КАНЦЕРИТЕ* по българските улици!

*ФАКТИ.bg нарича КАНЦЕР всеки индивид, който подобно на ракова клетка, живее, пътува, размножава се, ползва обществени ресурси, но не се съобразява с останалите индивиди, не спазва законите, не образова себе си и децата си и егоистично паразитира върху обществения организъм.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ташунко

    0 0 Отговор
    ДАИ е творение на Костов,и като всяка негова творба е
    източник на злини за народа.ДАИ,пенсионна,здравна,
    системи, мениджърска приватизация (министър 10%),все
    бедствия за обикновените хора.А валутния борд не е
    негова идея,той само я приложи.