Министърът на отбраната Красимир Каракачанов се е запознал на място с доклада за инцидента с бойния вертолет Ми-17. Катастрофата стана в района на авиобаза Крумово. При разбиването на машината загинаха двама пилоти. В 24 авиобаза бяха още началникът на отбраната ген. Андрей Боцев, заместник-командирът на ВВС и бивш командир на базата бригаден генерал Петьо Мирчев и директорът на служба "Военна полиция" бригаден генерал Борислав Сертов.
Веднага е започнало разследване за причините на катастрофата от страна на Военна полиция и Военна-окръжна прокуратура, но според него "най-вероятно става въпрос за техническа неизправност или поне така изглеждат нещата". Това потвърди и говорителят на прокуратурата Румяна Арнаудова пред БНТ рано тази сутрин. "Вероятно се касае за технически проблем. Продължава разследването. Снощи беше извършен оглед на място. За момента няма данни за човешка грешка. Проблемът е бил за около три секунди", каза Арнаудова.
Каракачанов отхвърли версията за пилотска грешка, тъй като по думите му "упражнението, което са изпълнявали не е било сложно и не е изисквало специални маневри, които могат да доведат до грешка".
Каракачанов каза, че в министерството на отбраната има практика и семействата на загиналите ще бъдат подпомогнати, но това, по думите му няма да върне загубата на близките им хора.
Красимир Каракачанов изказа съболезнования към семействата на загиналите двама пилоти - капитан Пламен Пантелеев и капитан Стоян Неделчев. Състоянието на бордния техник на катастрофиралия вертолет Ми-17 офицерски кандидат Алексей Каменов е стабилизирано. Той е приет за лечение в Университетската болница в гр. Пловдив със счупвания, но е контактен и няма опасност за живота му.
Военният министър съобщи, че това е бил четвъртият полет на машината за деня, като преди това с нея са летели други екипажи. Вертолетът е паднал от около 30 метра височина, което, по думите на министъра, не е дало никакъв шанс на пилотите да съобщят за евентуален проблем. Хеликоптерът е бил в изправност и е на въоръжение във ВВС от октомври 1989 година, като през 2016 година е минал ремонт в "Терем" - София. Каракачанов добави, че и двамата пилоти са с опит, единият е с около 500 часа, а другият - с около 600 часа нальот.