Пилотската професия е специфична и всеки екипаж с високо развитите си умения е безценен за българската авиация и българската държава. Това коментира в студиото на „Тази сутрин” преподавателят от Военната академия полк. проф. Димитър Недялков.
Той призна, че познава пилотите, които вчера загинаха при инцидент с Ми-17 в района на авиобаза Крумово и Летище Пловдив. Според него говорим за отказ на техниката: „Това е пределно малка височина, времето за реакция е изключително малко. При вертолетите изключително трудна ситуация е когато възникне отказ на стабилизиращия винт”.
Според Недялков бордният инженер Алексей Каменов вероятно е успял да се спаси, защото в кабината е между пилотите, но малко по-назад от тях и така може би не е поел удара в земята.
Той посочи, че вертолетът е на близо 30 години, но важното не е толкова възрастта на техниката, колкото нейната поддръжка: „Практиката в съюзни държави е на 10 години техниката да се възстановява и модернизира. Технологиите позволяват на такива по-стари платформи на база на смяна на оборудването да изпълняват задачите си”.
Недялков отбеляза, че и по-новата техника в Крумово не се поддържа оптимално и затова част от нея не лети.
По думите на полковника главният проблем на нашата авиация е че малко се лети: „Професионалното израстване, особено на младите хора, е свързано с достатъчно практика, достатъчно часове”.
Той припомни, че вертолетите от Крумово се използват за спасяване и гасене на пожари и по този начин са полезни за цялата държава. Затова и са демотивиращи коментарите, че за авиацията не трябва да се заделят средства, смята полковникът.
„Много е важно отношението на обществото към тази професия, тя е много рискова. От създаването на българските ВВС през 1912 г. досега са загинали 12% от българските бойни авиатори, по-голямата част – в мирно време. Средната продължителност на живота на българския боен пилот е 52 г. В българската авиация не се ходи за пари и за слава, но това, което е нужно на тези момчета е признание от обществото”, категоричен беше Недялков.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 още един специалист
Абе професоре,
Защо не кажеш къде е правено обслужването на това летатлно тяло през недалечната 2016 година?!
Кой прибра парите за ОСНОВНИЯ РЕМОНТ на хеликоптера и ще отговаря ли за ТЕХНИЧЕСКАТА ПОВРЕДА която се е случила?!
СТИГА С ТАЗИ ВАША ДЕЗИНФОРМАЦИЯ!!
ИМА КОНКРЕТЕН ВИНОВНИК И ТОЙ ТРЯБВА ТОЧНО ДА БЪДЕ ПОСОЧЕН!!
Коментиран от #3
12:02 12.06.2018
2 Димитров
12:08 12.06.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 До Расулюлах
До коментар #3 от "Расулюлах":
ОСНОВНИЯ ремонт е извършен от "КОНСОРЦИУМ АВИОНАМС" АД !!ВЪПРОСНАТА ФИРМА В ЛИЦЕТО НА НЕЙНИЯ ПРЕДСТАВИТЕЛ ЙОРДАН ГЕОРГИЕВ НОВАКОВ, СЛЕДВА ДА ДАДЕ ПО ОБСТОЯТЕЛСТВЕНИ ОБЯСНЕНИЯ ЗА ТОВА КАКВА Е ТЯХНАТА ОТГОВОРНОСТ ЗА СЛУЧИЛОТО СЕ.
ЗА СЪЖАЛЕНИЕ НЯМА КОЙ ДА ПОПИТА ВЪПРОСНИЯ ГОСПОДИН ЙОРДАН ГЕОРГИЕВ НОВАКОВ, ЗАЩОТО НА ГЛАВАТА МУ ВИСЯТ МНОГО ФИРМИ като ТЕЛЕКОМ , ТЕРЕМ , ТЪРГОВСКИ ПАРК ТРАКИЯ.
На него изобщо в момента не му е до "някакви си" загинали двама пилоти, на които ДЪРЖАВАТА по подобие на СЛУЧИЛОТО СЕ В ХИТРИНО ще плати обещетенията.
Така е у нас.
Има ПАРАЛЕЛНА държава, която калкулира само АКТИВИТЕ , има и такава на ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ която пък осчетоводява само ПАСИВИТЕ.
ХАЙДЕ ХАИРЛИЯ ДА ИМ Е ,
ДА ПРАВЯТ ПАРИ ОТ РЕМОНТИ НА ЛЕТАТЕЛНИ АПАРАТИ ПРЕВРЪЩАЩИ СЕ КОВЧЕЗИ НА ЕДНИ СВЕСТНИ БЪЛГАРСКИ ОФИЦЕРИ!
СЕГА ПРИЗЕМЕТЕ ЦЯЛАТА АВИАЦИЯ ЗАРАДИ ТЕЗИ "ОСНОВНИ РЕМОНТИ"
Коментиран от #7
13:16 12.06.2018
5 Дъбов
Коментиран от #6
13:56 12.06.2018
6 антрашпиц
До коментар #5 от "Дъбов":
Наистина си голям дъб.А можеби и бук..14:45 12.06.2018
7 Вит
До коментар #4 от "До Расулюлах":
Терем е извършил ремонта но си е наел две руски фирми за подизпълнители и те са поели 40% от дейностите.Уралски завод за гражданска авиация ОАО е извършил ремонта на редуктора .
Но нека да ремонтират и Миг овете ,те ще изпопадат всичките .
И после се чудете защо пилотите не искат да летят на машини ремонтирани в Русия или с двигатери ремонтирани в Русия. Да не са самоубийци ?
Коментиран от #8, #10
15:09 12.06.2018
8 гого
До коментар #7 от "Вит":
Ми кой да ги ремонтира, ако не производителя? Въпросът е кой е контролирал изпълнението. И кой е разрешил ресурсни възли да се експлоатират по състояние, а да не се подменят с нови след изтичане на назначения ресурс, защото нямало пари. Ама си траете и не го задавате. Защото ще трябва да признаете, че президентът Радев е прав - има за саниране (взимат от всички нас, а дават на някои - но това е друга тема), а за поддръжка и ремонт на техниката няма. Щели били да падат блоковете... Ай сиктир... А тия, които не се санират, наистина ли ще паднат?15:29 13.06.2018
9 незнайко
11:07 14.06.2018
10 сектор за защита
До коментар #7 от "Вит":
а защо руснаци влизат в секретни натовски поделения!?15:47 18.04.2023