12 Юни, 2018 11:48 3 841 10

Експерт: Пилотите не летят, а техниката е за скрап

  • хеликоптер-
  • военна академия-
  • ми-17-
  • полк. проф. димитър недялков

Всеки екипаж е безценен за българската авиация и държава

Експерт: Пилотите не летят, а техниката е за скрап - 1
Снимка: bTV

Пилотската професия е специфична и всеки екипаж с високо развитите си умения е безценен за българската авиация и българската държава. Това коментира в студиото на „Тази сутрин” преподавателят от Военната академия полк. проф. Димитър Недялков.

Той призна, че познава пилотите, които вчера загинаха при инцидент с Ми-17 в района на авиобаза Крумово и Летище Пловдив. Според него говорим за отказ на техниката: „Това е пределно малка височина, времето за реакция е изключително малко. При вертолетите изключително трудна ситуация е когато възникне отказ на стабилизиращия винт”.

Според Недялков бордният инженер Алексей Каменов вероятно е успял да се спаси, защото в кабината е между пилотите, но малко по-назад от тях и така може би не е поел удара в земята.

Той посочи, че вертолетът е на близо 30 години, но важното не е толкова възрастта на техниката, колкото нейната поддръжка: „Практиката в съюзни държави е на 10 години техниката да се възстановява и модернизира. Технологиите позволяват на такива по-стари платформи на база на смяна на оборудването да изпълняват задачите си”.

Недялков отбеляза, че и по-новата техника в Крумово не се поддържа оптимално и затова част от нея не лети.

По думите на полковника главният проблем на нашата авиация е че малко се лети: „Професионалното израстване, особено на младите хора, е свързано с достатъчно практика, достатъчно часове”.

Той припомни, че вертолетите от Крумово се използват за спасяване и гасене на пожари и по този начин са полезни за цялата държава. Затова и са демотивиращи коментарите, че за авиацията не трябва да се заделят средства, смята полковникът.

„Много е важно отношението на обществото към тази професия, тя е много рискова. От създаването на българските ВВС през 1912 г. досега са загинали 12% от българските бойни авиатори, по-голямата част – в мирно време. Средната продължителност на живота на българския боен пилот е 52 г. В българската авиация не се ходи за пари и за слава, но това, което е нужно на тези момчета е признание от обществото”, категоричен беше Недялков.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 още един специалист

    10 0 Отговор
    Итози ги е наредил едни титли - полк. проф. Димитър Недялков!

    Абе професоре,

    Защо не кажеш къде е правено обслужването на това летатлно тяло през недалечната 2016 година?!

    Кой прибра парите за ОСНОВНИЯ РЕМОНТ на хеликоптера и ще отговаря ли за ТЕХНИЧЕСКАТА ПОВРЕДА която се е случила?!

    СТИГА С ТАЗИ ВАША ДЕЗИНФОРМАЦИЯ!!

    ИМА КОНКРЕТЕН ВИНОВНИК И ТОЙ ТРЯБВА ТОЧНО ДА БЪДЕ ПОСОЧЕН!!

    Коментиран от #3

  • 2 Димитров

    6 0 Отговор
    ПРИ ВЪНШЕН ДЪЛГ НАД 50 МИЛЯРДА........МВР+МО + ВСИЧКИ МИНИСТЕРСТВА ДА ги ЗАКРИЯТ..............ООД БЪЛГАРИЯ
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 До Расулюлах

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "Расулюлах":

    ОСНОВНИЯ ремонт е извършен от "КОНСОРЦИУМ АВИОНАМС" АД !!

    ВЪПРОСНАТА ФИРМА В ЛИЦЕТО НА НЕЙНИЯ ПРЕДСТАВИТЕЛ ЙОРДАН ГЕОРГИЕВ НОВАКОВ, СЛЕДВА ДА ДАДЕ ПО ОБСТОЯТЕЛСТВЕНИ ОБЯСНЕНИЯ ЗА ТОВА КАКВА Е ТЯХНАТА ОТГОВОРНОСТ ЗА СЛУЧИЛОТО СЕ.

    ЗА СЪЖАЛЕНИЕ НЯМА КОЙ ДА ПОПИТА ВЪПРОСНИЯ ГОСПОДИН ЙОРДАН ГЕОРГИЕВ НОВАКОВ, ЗАЩОТО НА ГЛАВАТА МУ ВИСЯТ МНОГО ФИРМИ като ТЕЛЕКОМ , ТЕРЕМ , ТЪРГОВСКИ ПАРК ТРАКИЯ.

    На него изобщо в момента не му е до "някакви си" загинали двама пилоти, на които ДЪРЖАВАТА по подобие на СЛУЧИЛОТО СЕ В ХИТРИНО ще плати обещетенията.

    Така е у нас.
    Има ПАРАЛЕЛНА държава, която калкулира само АКТИВИТЕ , има и такава на ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ която пък осчетоводява само ПАСИВИТЕ.

    ХАЙДЕ ХАИРЛИЯ ДА ИМ Е ,
    ДА ПРАВЯТ ПАРИ ОТ РЕМОНТИ НА ЛЕТАТЕЛНИ АПАРАТИ ПРЕВРЪЩАЩИ СЕ КОВЧЕЗИ НА ЕДНИ СВЕСТНИ БЪЛГАРСКИ ОФИЦЕРИ!

    СЕГА ПРИЗЕМЕТЕ ЦЯЛАТА АВИАЦИЯ ЗАРАДИ ТЕЗИ "ОСНОВНИ РЕМОНТИ"

    Коментиран от #7

  • 5 Дъбов

    3 4 Отговор
    Всички руски боклуци да се претопят за консервната ни промишленост.То ако бяха читави ние българите щяхме да си купуваме руски коли а не западни Ако ще се купува авиация само американско или западноевропейско производство .Стига вече с руските машини не струват руснаците имат само жени газ и нефт Те са една голяма бензиностанция и с това си изкарват прехраната и да не казвам с какво още визирайки сладките им женици:):)Трябва да им се забрани да си продават техниката /вывоз за рубеж/.

    Коментиран от #6

  • 6 антрашпиц

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "Дъбов":

    Наистина си голям дъб.А можеби и бук..
  • 7 Вит

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "До Расулюлах":

    Терем е извършил ремонта но си е наел две руски фирми за подизпълнители и те са поели 40% от дейностите.
    Уралски завод за гражданска авиация ОАО е извършил ремонта на редуктора .

    Но нека да ремонтират и Миг овете ,те ще изпопадат всичките .
    И после се чудете защо пилотите не искат да летят на машини ремонтирани в Русия или с двигатери ремонтирани в Русия. Да не са самоубийци ?

    Коментиран от #8, #10

  • 8 гого

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Вит":

    Ми кой да ги ремонтира, ако не производителя? Въпросът е кой е контролирал изпълнението. И кой е разрешил ресурсни възли да се експлоатират по състояние, а да не се подменят с нови след изтичане на назначения ресурс, защото нямало пари. Ама си траете и не го задавате. Защото ще трябва да признаете, че президентът Радев е прав - има за саниране (взимат от всички нас, а дават на някои - но това е друга тема), а за поддръжка и ремонт на техниката няма. Щели били да падат блоковете... Ай сиктир... А тия, които не се санират, наистина ли ще паднат?
  • 9 незнайко

    0 1 Отговор
    ( Публикувано във факти.бг: В българската авиация не се ходи за пари и за слава ) А ЗА КАКВО СЕ ХОДИ ??? За кеф ли ??? НЯМА СТАРА ТЕХНИКА !!! Има такава която е ИЗОСТАВЕНА !!!
  • 10 сектор за защита

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Вит":

    а защо руснаци влизат в секретни натовски поделения!?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове