Днес бе даден стартът на проекта за реконструкция и рехабилитация на ЖП гара ''Искър'', част от най-големия транспортен възел София, разположен на основната TEN-T мрежа на територията на България, видя репортер на ФАКТИ.
''Гаров комплекс ''Искър'', заедно с гара ''Подуяне'' и ''Казичене'', е част от най-големия транспортен железопътен възел на територията на България - това е възел ''София''. Успоредно със строителните линейни обекти, за нас основен приоритет са проектите свързани с ремонта и реконструкцията на гаровите комплекси. Тяхната модернизация, преустройството и ремонт е от голямо значение за имиджа на железопътния транспорт и обслужването на пътниците. Модернизирането на гара ''Искър'' е поредна стъпка на компанията по пътя към промяната на облика на железопътния транспорт'', заяви генералният директор на ДП Национална компания железопътна инфраструктура инж. Красимир Папукчийски по време на официалната част от церемонията по стартирането на проекта.
''Както вече знаем, през месец май стартирахме още два гарови комплекса - ''Подуяне'' и гара ''Карнобат''. Предстои стартиране на модернизация на още три гарови комплекса, като най-големият от тях е ''Стара Загора'', както и ''Нова Загора'', и ''Казичене''. Изпълнителят на този проект е ''Консорциум Искър 2018'', състоящ се от фирмите ''Среги'' ООД и ''Тит Инженеринг'' ЕООД. Стойността на обекта е 1, 212, 239 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 12 месеца. Консултант по проекта е фирма ''И Кю И - Контрол ООД'' със стойност на договора от 185 000 хил. лева. След реконструкцията ЖП гара ''Искър'' ще бъде изцяло обновена, отговаряща на европейските изисквания и едно прекрасно място за нашите пътници. Желая спорна работа, успешна и изпълнителят да спази срока, а не на последно място приканвам надзора да гледа за качеството на изпълнение на обекта, заяви още инж. Папукчийски.
Велин Фиднов, управител на ''Консорциум гара Искър'' и представител на изпълнителя на проекта, заяви: ''Благодаря на инж. Папукчийски! С този проект даваме старт на модернизацията на една от емблематичните гари на София. Главната ни цел като изпълнител е да повишим комфорта и сигурността на пътниците чрез изграждане на съвременни гарови комплекси. Проектът предвижда преустройство на вътрешните помещения, модернизация, рехабилитация на съществуващата сграда с цел подобряване на нейните технологични и експлоатационни характеристики. Благодаря още веднъж за доверието и възможността да реализираме реконструкцията на гара ''Искър''.
Адриана Спасова, представител на строителния надзор, заяви: ''Ние работим над 10 години по проекта на НКЖИ с наши партньори и за пръв път сме избрани самостоятелно да изпълняваме консултантски услуги, ще се стараем много да дадем най-доброто от себе си. Напълно наясно сме с 20-годишния опит на фирмата, започвайки от сложни реконструкции в рамките АЕЦ ''Козлодуй''. Наясно сме, че такива обекти носят много рискове, като и най-добрата подготовка на проекта не може да ни спаси от непредвидени неща по време на изпълнението, така че наша основна задача е да гарантираме качество и законосъобразност, за което ще се старае целият екип. Друга наша основна задача е да управляваме рисковете своевременно поради кратките срокове. Ние се занимаваме и с трите гари, така че разчитаме да работим в екип за интегрирано управление на проектите заедно с изпълнителите и възложителя. За нас приоритет е безопасността по време на изпълнението на строителните работи.
Инж. Красимир Папукчийски взе думата за втори път и допълни: ''Понеже чух, че изпълнителят благодари за гласуваното доверие, аз казвам, че доверие се дава, но то и лесно се губи. Ако неговото старание в строителството под надзора е добро, той ще има доста сериозно доверие от наша страна''.
След като приключи изказването си, генералният директор на ДП НКЖИ инж. Красимир Папукчийски връчи на представителя на изпълнителя Велин Фиднов акт 2А, с който може да се стартира строителният процес.