Изпълнителният директор на фирмата, доставяща машините за гласуване на предходните и предстоящите парламентарни избори, "Сиела Норма" – Веселин Тодоров, коментира, че пред експерти в Министерски съвет е бил представен много подробен разчет за всяко от перата на една бъдеща поръчка за машинно гласуване – за парламентарни избори, за частични местни избори, за избори в чужбина. След срещата си с премиера Стефан Янев той обясни, че от "Сиела Норма" са разтълкували кое налага всеки един от разходите, оформящи цената на машините.
"Обяснихме и представихме какви са и цените на нашите чуждестранни партньори и най-вече наистина допълнителния доста голям разход за транспорт, който за съжаление се налага да бъде авиационен – от Тайпе до Люксембург и от Люксембург до София, което значително оскъпява един традиционен морски превоз с контейнери", каза Тодоров, цитиран от БНТ.
Той допълни, че оттук нататък експертите на Министерския съвет ще дадат предложение вероятно на ЦИК за евентуални промени или не, но "Сиела Норма" все още нямат отговор. По думите му тяхната работа е свършена, защото са дали много разумно обяснение за всеки отделен разход във вид, в който обикновено компаниите не правят и не представят - по хора, по камиони, по ванове, по ролки, дори хартия за машините, флаш-памети, смарт-карти в най-възможно големия детайл в количества, единични цени и общи суми.
"Ние казахме, че е много важно решението да се случи до края на седмицата. Но това е нашата технологична страна, защото идва момент, когато и ние, и едва ли някой друг в света би могъл да свърши работата, така че този момент наближава много бързо, надяваме се да бъде разбрано", категоричен беше Тодоров.
Шефът на "Сиела Норма" повтори, че сумата е тази, която са обявили на ЦИК вчера - от порядъка на 14 милиона лв. без ДДС за парламентарните избори, за частта в чужбина също и за частичните местни избори, които вероятно ще са в два тура.
"Половината от разходите са за логистика, техници на място, инсталации на машините, работа в склада, и може би другата половина е за производство на машини, транспорт на машини и дописване на софтуера за двата вида машини", обясни Тодоров.
Според него, ако до края на седмицата няма отговор, има голям риск да не могат да се справят независимо от цената. Той допълни, че на практика всичко, освен самото сглобяване накрая, е направено.