"Доказа се, че има нужда от пълен одит на това, което се случва по българските пътища", коментира депутатът от "Продължаваме промяната" и пътен експерт Настимир Ананиев, цитиран от БНТ. Големият брой жертви на "Струма" е вследствие на пожара в автобуса и според Настимир Ананиев има някаква допълнителна причина за трагедията, защото нафтата много трудно може да бъде запалена, не е като бензина. "Пътната безопасност трябва да е приоритет, не може след трагедии да реагираме. Какво е станало на "Струма" - ще каже следствието. Като експерти можем да даваме различни версии - виждате, че доста бързо излязоха различни хипотези, че най-вероятно има комплекс от причини, свързани и с маркировката, и със сигнализацията, и елемент на човешка грешка", каза той.
Според него при сблъсъка предното стъкло на автобуса също се е счупило. "Трябва да се види тази версия за акселератор, защото много малко хора са успели да се спасят. Както казах, трябва да реагираме преди трагедиите с конкретни действия", заяви Ананиев.
На преговорите за кабинет в сектор "Транспорт" също е обсъдено, че трябва одит на големите инфрастурктурни проекти - как са били строени, спазват ли се безопасността и проектирането на пътищата. "Две години работи Държавната агенция по пътна безопасност. Те направиха един много хубав доклад в началото, в който признаха, че 2/3 от хоризонталната маркировка е незадоволителна, а сега прокуратурата ще възлага проверка дали маркировката отговоря на стандартите. Щом агенцията е казала, че 2/3 не е задоволителна, значи около 80-90% от цялата маркировка не е задоволителна и ние, шофьорите, виждаме това", коментира експертът.
Агенцията трябва да има координиращи функции между институциите, които отговарят за пътната безопасност, а ГЕРБ записаха, че тя ще бъде просто едно аналитично звено, което да пише доклади, заяви Ананиев.