"Жертвите ще продължават да се увеличават. Предстоят ни следващата "Своге" и "Струма", защото отказът от управление на риска води до това шофьорите да са в ситуация сами да се оправят и да разчитат само на късмета си", коментира в студиото на "Денят ON AIR" Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
Той подчерта, че правителството не предприема нужните адекватни промени, с които да се гарантира безопасността по пътищата.
"Редовното правителство дойде със заявка за реформи, но един от коалиционните партньори се оказа троянски кон - "Има такъв народ". Всичко, което служебното правителство говореше че не е приемливо, сега МРРБ го реализира. От "Продължаваме промяната" са принудени да търпят един от коалиционните партньори, за да има правителство", заяви Милчев пред Bulgaria ON AIR.
Според него с обещанията за плащане на парите на пътните строители се наливат средства към ГЕРБ и ДПС.
"Имаше среща при министър-председателя днес - на нея бяха бивши шефове на АПИ и директори в АПИ - Чайков, Златев, Лазаров, всички, които са били от едната страна, изгонени със скандали. Тези милиарди, които ще бъдат дадени - това са за строителни фирми, свързани с ГЕРБ и ДПС. Това са техните началници, които сега са от другата страна. Тези пари ще отидат във фирмите на ГЕРБ и ДПС. Дрънчи на избори, всички знаем къде ще отидат тези пари", коментира експертът по пътна безопасност.
Според него още в началото на мандата правителството е трябвало да обяви обществени поръчки за ремонти на пътищата. От Института за пътна безопасност са изпратили днес писмо до Кирил Петков, с което настояват отново за извънсистемен контрол на строителството и ремонт на пътища.
"Трябва неправителствени организации законово да могат да извършват проверки. Ако Петков осветли проектите, всеки един, който разбира, ще може да открие несъответствия още на фаза проектиране. Тогава няма да могат да правят далавери. Иначе ще докаже тезата, че ИТН чрез МРРБ обслужва чужди интереси", заяви Богдан Милчев.