Институтът за пътна безопасност (ИПБ) благодари на г-н Станислав Трифонов, че оттегли министър Караджов и по този начин даде възможност да започнат реални реформи при възлагането, строежа и контрола на пътищата в България. На 18.04.2022 г. експертите на Института се обърнаха с отворено писмо към представляващия "Има такъв народ" да освободи г-н Караджов, защото с всичките си свои действия той легитимира порочните практики от предишни управления. Доказателство за това са:
Бяха извършени плащания по инхаус договори от страна на МРРБ само няколко дни преди Нова година;
Не бяха извършени структурни и кадрови промени в Агенция „Пътна инфаструктура“;
Порочната практика да се назначават за шефове на АПИ служители на строителни фирми, които след това се връщат да работят за същите тези фирми, продължи и при г-н Караджов;
Бяха изплатени над 600 млн. лв. на строителни фирми за извършена от тях работа, без да е извършена независима физическа проверка (да бъдат взети проби от независима международна лаборатория) за качеството на ремонтите. Това ни показва, че единственото желание на ръководството на МРРБ е било да изплати над 1 млрд. лв. на строителните фирми, а обещанията за невиждани ремонти по нашите пътища (3000 км. от републиканската пътна мрежа) не се състояха.
За всички нас е пределно ясно, че използването на въпроса с Република Северна Македония е само една димна завеса, чрез която се прикриват истинските намерения на "Има такъв народ", а именно: да бъдат изплатени милиарди левове на строителни фирми по договори възложени от предишни управления без да се извършат независими проверки за качеството на тези ремонти. След като стана ясно, че тези пари няма да бъдат изплатени, набързо беше оттеглен министър Караджов, защото провалът от нереалистичните му обещания щеше да изчегърта от политическия ни живот партия "Има такъв народ". Медийният комфорт, в който до този момент се къпеше министър Караджов, наесен щеше да се обърне срещу него, защото трябва да си загубил всичкия си акъл да обещаваш 3000 км. ремонти по нашите пътища за едно лято без да имаш нито една обществена поръчка влязла в сила до този момент.
Експертите на Института за пътна безопасност считат, че оттеглянето на министрите от "Има такъв народ" е възможност за българския народ да се освободи от зависимостите и икономическите интереси, които преследва проектът „Има такъв народ“. През изминалите месеци многократно сме алармирали българската общественост за зависимостите и неспособността на цялото ръководство на МРРБ да се справи с предизвикателствата на транспортната ни система.