Регионалният министър Иван Шишков нагледно показа в какво се крие проблема с жълтите павета в София. Той показа колба с проба от пясъка, поставен под жълтите павета при тяхното пререждане, който трябва да има определена фракция, за да може водата да минава през него. Сипвайки вътре вода, министърът показа, че тя не може да премине през пясъка, което означава, че е с неподходяща фракция, а има и глина в земната основа, която допълнително затруднява процеса на просмукване на водата.
В студиото на БНТ арх. Шишков представи и снимка на земната основа, чийто червен цвят означава, че тя съдържа глина, която е неподходящ материал.
Още не можем да кажем, че има ясно финализирани данни от взетите две проби от ремонтираната столична улица „Граф Игнатиев“, каза още регионалният министър и показа снимка на взетите ядки от настилката. В участъка на кръстовището на улиците „Граф Игнатиев“ и „Иван Шишман“ ще има проблем - бетон очевидно няма, обясни той фотографията.
По повод появили се коментари, че министърът атакува политически София чрез тези среднощни проверки, той заяви, че фактите не могат да бъдат политическа атака. Т
"Трябваше да направим проверка, тъй като МРРБ е министерството, през което минават парите от финансиралата проекта Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020. Помагаме на общината, а не работим срещу нея. След като те си поискаха парите, ние сме длъжни да направим проверката, за да им ги дадем. Направените от Научноизследователския строителен институт проби ще бъдат дадени на кмета на София. Правим така, че ремонтът да може да бъде завършен качествено и навреме", заяви министър Шишков.
Да се прави строителство с цел кампания и да се покаже, че се прави нещо, за да бъде разрушено или ремонтирано отново, няма смисъл, каза регионалният министър по повод възстановяването на засегнатите от наводнението през миналата година две карловски села. Взимат се мерки и от кмета, и от държавата. 20 млн. лв. бяха предоставени от държавата за възстановяване на щетите, от които 8 млн. лв. са чрез бюджета на МРРБ за ремонт на общинска инфраструктура. Кметът е стопанин и както той вчера заяви, изпълнението ще започне след изготвяне на проекти и възлагане на обществени поръчки през февруари – март. Става дума за изграждане на чисто нова инфраструктура, а не за възстановяването ѝ, посочи той.
В отговор на въпрос за изпълненото в рамките на мандата регионалният министър напомни за завършването на газовия интерконектор между Гърция и България и „порастването“ на магистралите „Хемус“ и „Струма“ след пускането в експлоатация на участъци от тях. Иван Шишков посочи, че е готов проектът за проявеното през 2020 г. свлачище в близост до тунел „Железница“ на магистрала „Струма“, заради което тази част от магистралата е спряна и все още не е пусната за движение. Очаква се чрез изпълнението на укрепването едното платно от участъка да бъде пуснато в рамките на 3-4 месеца и след още 3-4 месеца в другото.
Основната част от работата за участъка от магистралата през Кресненското дефиле досега беше на Министерството на околната среда и водите, за да може да се направи оценка на необходимите екологичните мерки. Очакваме да са готови в края на януари или началото на февруари. Ако приключат така, както всички се надяваме, процесът ще бъде необратим и ще може да тръгнем с ясно избрано трасе, но по законов път, каза още министър Шишков.
И подчерта, че в мандата на служебното правителство са одобрени много устройствени планове за инфраструктурни обекти, за да може държавата да строи. Тя строи магистрала по магистрала 20 години, а трябва да построи всички, категоричен бе той.