28 Януари, 2023 17:29 6 071 44

Нагледно: Иван Шишков показа в какво се състои проблема с жълтите павета в София

  • жълти павета-
  • ремонти-
  • автомагистрали

Водата не преминава през пясъка, което означава, че е с неподходяща фракция, а има и глина в земната основа, която допълнително затруднява процеса на просмукване на водата, каза министърът

Регионалният министър Иван Шишков нагледно показа в какво се крие проблема с жълтите павета в София. Той показа колба с проба от пясъка, поставен под жълтите павета при тяхното пререждане, който трябва да има определена фракция, за да може водата да минава през него. Сипвайки вътре вода, министърът показа, че тя не може да премине през пясъка, което означава, че е с неподходяща фракция, а има и глина в земната основа, която допълнително затруднява процеса на просмукване на водата.

В студиото на БНТ арх. Шишков представи и снимка на земната основа, чийто червен цвят означава, че тя съдържа глина, която е неподходящ материал.

Още не можем да кажем, че има ясно финализирани данни от взетите две проби от ремонтираната столична улица „Граф Игнатиев“, каза още регионалният министър и показа снимка на взетите ядки от настилката. В участъка на кръстовището на улиците „Граф Игнатиев“ и „Иван Шишман“ ще има проблем - бетон очевидно няма, обясни той фотографията.

По повод появили се коментари, че министърът атакува политически София чрез тези среднощни проверки, той заяви, че фактите не могат да бъдат политическа атака. Т

"Трябваше да направим проверка, тъй като МРРБ е министерството, през което минават парите от финансиралата проекта Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020. Помагаме на общината, а не работим срещу нея. След като те си поискаха парите, ние сме длъжни да направим проверката, за да им ги дадем. Направените от Научноизследователския строителен институт проби ще бъдат дадени на кмета на София. Правим така, че ремонтът да може да бъде завършен качествено и навреме", заяви министър Шишков.

Да се прави строителство с цел кампания и да се покаже, че се прави нещо, за да бъде разрушено или ремонтирано отново, няма смисъл, каза регионалният министър по повод възстановяването на засегнатите от наводнението през миналата година две карловски села. Взимат се мерки и от кмета, и от държавата. 20 млн. лв. бяха предоставени от държавата за възстановяване на щетите, от които 8 млн. лв. са чрез бюджета на МРРБ за ремонт на общинска инфраструктура. Кметът е стопанин и както той вчера заяви, изпълнението ще започне след изготвяне на проекти и възлагане на обществени поръчки през февруари – март. Става дума за изграждане на чисто нова инфраструктура, а не за възстановяването ѝ, посочи той.

В отговор на въпрос за изпълненото в рамките на мандата регионалният министър напомни за завършването на газовия интерконектор между Гърция и България и „порастването“ на магистралите „Хемус“ и „Струма“ след пускането в експлоатация на участъци от тях. Иван Шишков посочи, че е готов проектът за проявеното през 2020 г. свлачище в близост до тунел „Железница“ на магистрала „Струма“, заради което тази част от магистралата е спряна и все още не е пусната за движение. Очаква се чрез изпълнението на укрепването едното платно от участъка да бъде пуснато в рамките на 3-4 месеца и след още 3-4 месеца в другото.

Основната част от работата за участъка от магистралата през Кресненското дефиле досега беше на Министерството на околната среда и водите, за да може да се направи оценка на необходимите екологичните мерки. Очакваме да са готови в края на януари или началото на февруари. Ако приключат така, както всички се надяваме, процесът ще бъде необратим и ще може да тръгнем с ясно избрано трасе, но по законов път, каза още министър Шишков.

И подчерта, че в мандата на служебното правителство са одобрени много устройствени планове за инфраструктурни обекти, за да може държавата да строи. Тя строи магистрала по магистрала 20 години, а трябва да построи всички, категоричен бе той.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Малоумник

    22 30 Отговор
    Какво просмукване, там вода не трябва да влиза! Неграмотници със заплати!
  • 2 ДЯДУ РОГЛЮ

    11 23 Отговор
    ШИШКОВ ХИМИК ИЛИ ФИЗИК Е СТАНАЛ ВЕЧЕ

    Коментиран от #16

  • 3 Хаха

    57 2 Отговор
    20кв.м паваж не може да нареди, а сте тръгнали магистрали и тунели да строите.
  • 4 ХАХАХА

    28 2 Отговор
    Я одма джълтите павета да се разкарат от там където са и да се проведе търг сред дупедатите и "некои "бизнесмени,да ги купят, за тях няма да са проблем. Абе може ли да позволяват да се говорят такива глупости.100 години не са създавали проблем,е те дойде демото с експертите си и вот проблем.
  • 5 ЕС фен

    56 6 Отговор
    Господинът нагледно показа на българите как некомпетентни хора като Фънди (Баце) ги ограбват.
  • 6 ОФ активист

    35 7 Отговор
    Българин е измислил компютъра а децата на БКП функционерите-как да откраднат от българина.
  • 7 ТаУмВзе

    37 8 Отговор
    Изобще не е Проблем, че Файдупкова и герберастията Крадът ЯКО! И жълтите павета Гепиха ей. Нани нани, робе овца.
  • 8 пожелание

    41 5 Отговор
    Фанъчката, следващите 20 год, кмет на сливенският зандан да е.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Иво

    39 5 Отговор
    Фандъкова и Герб окрадоха паветата
  • 11 По - добре

    30 5 Отговор
    е да се скрие и да не показва нищо , най вече мизерната си рушветчийска физиономия ! Както и върховната крадла Юрданка , унищожила облика на София , достойнството ѝ , както и на софиянците и всички гости на България и столицата!

    Коментиран от #15

  • 12 усвояване, усвояване му е името

    27 3 Отговор
    А това, че са наредени едно към гьотере пак пясъка ли е виновен

    Коментиран от #27

  • 13 Теле

    9 10 Отговор
    Кво ни интересува умиращата столица

    Коментиран от #17

  • 14 Тиква

    21 8 Отговор
    Архитект Шишков и на най-високо ниво като човек и всичко друго! Ако бяха всички министри и депутати като него, щеше да бъде добре.

    Коментиран от #41

  • 15 Тиква

    11 3 Отговор

    До коментар #11 от "По - добре":

    Пишеш нещо за Фандъка и Шишков! Те нямат нищо общо. Или ти явно си в схемата и знаеш?
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Момчил

    14 5 Отговор

    До коментар #13 от "Теле":

    Столицата ,пич ,е единственият град в който човек може да си намери работа. Всичко друго е на умирачка. Може би само Габрово донякъде е град в който има работа. Пловдив е трагедия, Варна, Бургас и т.н. също. Питай местните ако не вярваш. В Пловдив заплатите са по-ниски от ботевградските,а цените по-високи от софийските,човек година може да си търси работа ,въобще трагедия е работният пазар в провинцията. Иначе нямаше да има такъв наплив към София. И научи нещо за древния ни град вместо да пишеш заучени пълни с омраза фрази.

    Коментиран от #30

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Някой

    13 8 Отговор
    да му беше казал на този многознайко,че не пясъка е виновен,а това,че липсва дренаж за отвеждане на водата!Ако този малоумник си мисли,че като вали,водата попива между паветата,то да се върне в селското училище където са му показали опита с абсорбирането на течности от пясъчни фракции!Кафа сикме от тези селяндури!

    Коментиран от #23

  • 20 Павета,

    15 1 Отговор
    Поставени, в София , през 1928- ма година, още са в експлоатационна годност, деформирани от комунетата, в някои участъци, заради ремонти и заустяване в ВиК мрежата. Ул. “ Чаталджа”
  • 21 Кир

    13 4 Отговор
    Този е пълен тъпоъгълник. Не знам кой му пробутва тия постановки но този абсолютно нищо не разбира от паваж и настилки. Инженер 37 г. Стаж.
  • 22 Майсторите

    13 1 Отговор
    От строителните техникуми дето вече ги няма можеха да скъсат лъскавите дипломи на сегашните подкупни "гърбави" инжинерчета,а циганите дето им плащат да наредят паветата не могат и вода да донесат на строителите дето са работили там по царско време,и "добър ден" нямат право да им кажат сегашните мургави примати.

    Коментиран от #25, #32

  • 23 Виждал ли

    5 0 Отговор

    До коментар #19 от "Някой":

    Си как се редяха павета, преди 50 години? Прав е човекът, въпреки, че не го харесвам . Глината не пропуска вода, за това кладенци се копаят докато се стигне, до пясък, а под него, пясакът , е глина по която течо подпочвена вода. Основа, тънка пясъчна възглавница, павета уплътнени с фин пясък и… готово! Но глина? Абсурд!

    Коментиран от #26, #28

  • 24 ПО ВСИЧКИ УЛИЦИ И РЕМОНТИ ПОЛЗВАТ

    13 0 Отговор
    НЯКАКВА СМЕС ОТ ТРОШЛЯК ОТ КАРИЕРА И ЧЕРВЕНА ГЛИНА - ТОЧНО ТОВА Е ПРИЧИНАТА ДА СЕ ПРАВЯТ РЕМОНТИ НА РЕМОНТИТЕ - БЕЗКРАЙНО ! ПОД ВСЯКО ШОСЕ СЕ ПОЛАГА СЪЩОТО И СЛЕД ДЪЖДОВЕ АСФАЛТА ХЛЪТВА !
  • 25 Не са виновни

    4 1 Отговор

    До коментар #22 от "Майсторите":

    “ приматите” , а неграмотните ИТРаботници-шефовете! Те трябва да кажат и да проверят кое как, нали?
  • 26 Говоря

    14 1 Отговор

    До коментар #23 от "Виждал ли":

    за дренаж...реденето е друг проблем!От цигански бригади какво очакваш?Те са строителите на съвременна България и средата в която живееш!Анадън мо?!

    Коментиран от #29

  • 27 чичо стамат шумков

    11 1 Отговор

    До коментар #12 от "усвояване, усвояване му е името":

    А това, че са наредени едно към гьотере пак пясъка ли е виновен................................................................................... ..................................................................................................................................................................................................... Пясъка е основата.За калдаръм, шосе, магистрала.сгради найважното е ОСНОВАТА,Не е ли качествена тя както и да нареждаш както и да строиш по нагоре няма никакъв ефект и да допълня много са важни и качеството на материалите.В случая щом има глина в пясъка той не става за нищо ГЛИНАТА ПРИ НАМОКРАЯНЕ СТАВА ХЛЪЗГАВА И ПАВЕТО СЕ ИЗМЕСТВА. Просто някой ,,отговорен фактор,,пак сигурно се е нагушил.
  • 28 С дървени трамбовки,,

    8 0 Отговор

    До коментар #23 от "Виждал ли":

    Трамбоваха основата, след като й бяха дали нужият наклон, използващи лопати и гребла, редяха паветата върху Пясъчна възглавница! В края на работният ден, “ обливаха” паветата с пясък , помитаха, миеха и… готово! А сега, ?
  • 29 Сега използваш

    8 0 Отговор

    До коментар #26 от "Говоря":

    “ дренаж” за да впечатлиш, младите, зелени и неопитни! Защото как се прави път? Най-отдоло со най-едрите камъни и нагоре по-дребните фракции . И? Ето ти го дренажа. Но глина? Абсурд! Глината е за да се направи язовир?
  • 30 Ггбб

    6 0 Отговор

    До коментар #17 от "Момчил":

    В Стара Загора има много платена работа ,информирай се по добре.

    Коментиран от #39

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Майстори

    8 0 Отговор

    До коментар #22 от "Майсторите":

    Бяха Само майсторите, с майсторско свидетелство, от преди 1944-та година! Имал съм удоволствието да познавам и работя с няколко такива хора! Техник значи майстор, архитект - старши майстор, но такъв се става, под ръководство на практик, а не теоритик!
  • 33 От Варна

    12 0 Отговор
    Просто са им дигнали мерника на жълтите павета и ще ги ликвидират! Някой може вече да е взел комисионна и го натискат? Преди 20 години изровиха паветата в едно градче и заляха площада с асфалт. Не след дълго, кметът ги продаде в Гърция. Беше “обществена тайна”, никой не се противопостави, никой не отчете парите. Остана без отговор въпросът, къде отидоха мраморните плочи от главния варненски площад? Изкъртиха и мрамора пред общината и стълбището към сградата. Някои мушмуроци само се оглеждат, какво могат все още да завлекат под носа на заспалия народ.
  • 34 Васил

    7 1 Отговор
    Нагледно Бай Тошо го няма как ли е правил пътища които издържат 40 години?

    Коментиран от #36

  • 35 Никога

    11 0 Отговор
    Не избирайте, за кмет, човек който не е върховен специалист от практически необходими знания и доказани умения в: строителство, право или финанси. На даскалица Пена , с изкуствените цветенца, поради политическото назначение, от Борисов ? И той от тоя ген. Ще страдаме, ама нищо!

    Коментиран от #37

  • 36 Бай Тошо

    3 2 Отговор

    До коментар #34 от "Васил":

    Не правеше пътища! Пример: ботевградско шосе и магистралите Хемус и Тракия , от негово време! Разорената целина! А цар Борис 😏? Пловдив Пазарджик, София Дупница и към Гърция? Не са мръднали!
  • 37 Моля се Богу ,

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "Никога":

    Следващият кмет, на София , поне на някакви проценти, да е кадър като инж. Иван Иванов … ама надежди говежди, са моите !
  • 38 Сито

    2 0 Отговор
    Водата преминава през пясъка ако има къде да отиде. Почвата отдолу каквато и да е може да поеме крайно количество вода и повече не може. Допълнително уличния прах запушва междините между пясъчните частици и вече не говорим за чист пясък. Ето защо водата се отвежда над настилката и не се чака тя да се просмуче. Площадът не е горска пътека и върху него стъпват тежки камиони и коли на градския транспорт.
  • 39 Момчил

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Ггбб":

    Говорил съм с местни ,които твърдят друго. Но супер, радвам се ако е така . Аз обаче говоря за масовия случай. София е зле сравнена с много други европейски столици,но е далеч пред всички други градове в България. Това ми беше мисълта,но както и да е,живи и здрави.
  • 40 Дон Бидон

    1 0 Отговор
    Гробаджиите ос.рат всичко до което се докопат и Фандъка е най-яркия пример за това - едвам връзва две думи на кръст и олицетворение на пълната некомпетентност на партията си.
  • 41 Пунта Мара

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Тиква":

    Корумпето от Триадица......проектант на зайчарника. А на какво ниво е като човек,- питайте дузината ме жени.....
  • 42 Гориил

    1 0 Отговор
    В съвременните пътни настилки водата не преминава през пясъка. Мнозина четат с недоумение и объркване за методите на осемнадесети век.
  • 43 Болярин

    0 0 Отговор
    Най-добре да се направи анализ на "фракцията" в главите на тия, които искат жълтите павета !
  • 44 Иван Радоев

    1 0 Отговор
    Решението с паветата е те да се наредят на пешеходна зона и край, както е било преди 100 години. Може да се види на стари снимки, ама трябва и малко акъл, какъвто в общината няма
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове