Всяко подобно действие трябва да има рамки, и то законосъобразни. Правят се анализи и срещи, има воден диалог и е предложено решение. Въпросът е браншът дали ще се съгласи. Така коментира протестите на земеделците министърът на транспорта Георги Гвоздейков в ефира на бТВ.
„Всеки протест трябва да бъде в рамките на закона. Ние като министерство ще следим да не се случат ексцесии, затруднение на движението. Имаме готовност мобилните екипи да излязат на терен. Тези превозни средства се контролират, проверяват се документи и техническа изправност”, допълни той.
На въпрос протестите на земеделците имат ли общо с предстоящата ротация, министърът заяви: „Политическата картина в България е доста динамична. Конкретно могат да се направят много връзки. Тази тема е тънък лед."
„Модернизираме железниците с вагони в изключително добро състояние, въпреки че са втора ръка. Имаше как да купим чисто нови вагони, но трябваше да чакаме 3-4 години. Не исках да чакам толкова, исках да осигурим качествено пътуване на хората. Модернизацията на част от вагоните е правена 2014 г. Сигурен съм, че хората ще бъдат доволни и щастливи, когато се качат в тях. До 70 вагона е инвестицията. Офертата е направена специално за нас, за момента не мога да кажа стойността им каква е. Изключително изгодна сделка е. Вагоните могат да развиват до 200 км/ч, което няма как да се развие у нас обаче”, обясни министърът.
„За ремонта на вагони в Дряново са дадени 9 млн. лв., но са получени нула вагона. Всичко от наша страна е изпълнено, но от страна на изпълнителя няма нищо. В момента сме в съдебни процедури, екип от юристи работят по това да се възстановят банковите гаранции”, допълни още Гвоздейков.
Относно идеята за полигони за младите шофьори, той подчерта: „Задължителният характер минава през законодателство, което е въпрос на политически дебат. Не пречи тези полигони да се изградят обаче, дори да не са задължителни за младите шофьори.”
„ Моряците от „Галакси лийд” са добре и са настанени в хотел, организира се прибирането им. На „Руен” също преговорите вървят към финал, моряците са добре”, увери той.
Предстоящата ротацията той коментира с думите: „Знаете, прави се оценка на министрите. Имаме програма, която изпълняваме, тя е със срокове и индикативни графици, правим регулярни отчети. Това ще бъде оценката за всеки министър. В добра комуникация сме с премира и вицепремиера. Много задачи имам като министър на транспорта, нямам представа какво се случва. Работа на политическите сили е да намерят решение кое е най-правилното за страната ни.”
„Как никой не видя, че България най-накрая прави стъпки към тази важна система за спасяване на животи? Че вървим към Европа и изравняваме стандарта с тях? Че купуваме осем хеликоптера, оборудвани с най-модерния автопилот и най-модерните двигатели? Притежаваме най-модерната техника, с която разполага авиацията. Всеки компонент, закачен на хеликоптера, се използва при определени правила и процедури, всяко друго говорене е пропаганда. ЕК измени миналата година регламента за спешната помощ по въздух и от края на май тази година правилата ще са променени”, коментира той медицинските хеликоптери.
„Всеки хеликоптер може да има лебедка, но трябва да има одобрени процедури за използването. След като получим лиценз, ще пристигне вторият хеликоптер с лебедка. Да успокоим обществото и нека гледаме голямата картина”, увери той.
По думите му има шест лицензирани болнични летища, като по-голяма част от тях са в София, но има и във Варна, и в Панагюрище: „Хеликоптерът ще влезе в експлоатация тогава, когато операторът получи лиценз за своята дейност. Вярвам, че един ден ще се гордеем с тази качествена медицинска помощ по въздух.”