След влаковата катастрофа край София, при която загинаха двама души, а други шестима пострадаха - извънредна среща беше свикана в Министерството на транспорта. Новият министър Гроздан Караджов извика шефовете на БДЖ, както и Борда за разследване на инциденти в транспорта. На нея се обсъждат мерки за подобряване на безопасността в жп транспорта, съобщи БНТ.
След тежката жп катастрофа в сряда, при която загинаха двама души, двама все още се борят за живота си, последваха и три оставки. В Министерството на транспорта тече извънредна среща между новоназначения министър на транспорта Гроздан Караджов, шефът на БДЖ, шефът на НКЖИ, както и част от разследващите. На тази среща трябва да бъдат набелязани мерки, за да не се стига до подобни инциденти, като този, на който станахме свидетели миналата седмица.
Две паралелни разследвания се водят по случая - едното е на Борда за разследване на тежки инциденти в транспорта, а другото е на прокуратурата. При влаковата катастрофа диспечерът е научил, че две от товарните композиции са се насочили една срещу друга и е наредил спиране на електрозахранването в контактната мрежа. Това е станало, но се е случило в грешното междугарие, така че токът по време на инцидента не е бил спрян.
"Намирам също за логично да се направи ревизия не само по времето на служебния министър, а трябва да се разгледа изобщо дейността на НКЖИ и двете БДЖ, защото зачестилите инциденти и катастрофи показват, че нещо в системата за сигурност куца и че трябва да се сложи край на това нещо", заяви Гроздан Караджов, вицепремиер и министър на транспорта.
След срещата министър Караджов каза, че задачата, която поставя е да няма нито една катастрофа повече в жп транспорта.
"Разисквахме къде да пробивите в системата. Обявяваме нулева търпимост към всякакви нарушения в дисциплината, правилата и нормите за жп транспорт. Нито един служител и ръководител няма да бъде толериран, ако такива нарушения доведат до произшествия или не дай си Боже катастрофа. Има зачестили излизания на червен светофар от машинисти. Голям проблем са и т. нар. развързани гари, които не са в системата за сигурност. Там има възможност да излизане на влакове от необозначени коловози. Толерирането на такива малки неща води до големи катастрофи. Изводите са, че трябва да мислим за система за вторичен контрол там, където има възможност от човешка грешка", поясни Караджов.
На срещата са били набелязани два вида мерки: спешни, които ще бъдат инсталирани веднага и дългосрочни, за които ще е необходимо време и финанси. Сроковете са до петък за спешните мерки и месец за провеждането им в действие, уточни транспортният министър.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
13:07 20.01.2025
2 кой разчлени бдж
13:07 20.01.2025
3 Време е
13:08 20.01.2025
4 БЪЛГАРИН 🇧🇬
13:09 20.01.2025
5 Алчността
Коментиран от #17
13:15 20.01.2025
6 Ускорено пропадане
13:15 20.01.2025
7 Този министър,
13:25 20.01.2025
8 А50
13:27 20.01.2025
9 дом
13:31 20.01.2025
10 за съжаление
без подигравка.. всичко ни е такова - винаги
така работи - некадърно
13:35 20.01.2025
11 Дедо
Коментиран от #22
13:38 20.01.2025
12 Ката
13:44 20.01.2025
13 До къде пропаднаха политиците в България
Едно ЖП не могат да Оправят !
И ти Ще чакаш нещо от Тия !
13:46 20.01.2025
14 1212
13:47 20.01.2025
15 БЕНОВСКА
13:49 20.01.2025
16 Коко Н
"Транспортът е работа с риск!"
14:00 20.01.2025
17 Феликс Дж
До коментар #5 от "Алчността":
грознан карадж-ов - директор на фондацията на ленчето костоВА. Самият факт, че е в Станиславската партия сочи на първородни връзки със шорош. А където е шорош - там е развала, кражби и корупция. По-дя-волите тоя шорош - открадна ни и едната радост от чалгата. Вече няма този да го слушам.14:00 20.01.2025
18 Реалност
14:24 20.01.2025
19 Констатираща
14:39 20.01.2025
20 Цеко
Коментиран от #23, #24, #26
14:39 20.01.2025
21 Баща му
14:45 20.01.2025
22 Баба
До коментар #11 от "Дедо":
Стига писа глупости! Оправно е момчето!14:48 20.01.2025
23 Експерт от ПЖИ
До коментар #20 от "Цеко":
"Може би това е една порочна практика, която в предприятието е установена с времето", казва д-р инж. Бойчо Скробански, държавен инспектор по разследване в Министерството на транспорта.......След всяка катастрофа излиза този "експерт" и ни убеждава,че не е проблема в ръководството на БДЖ а в "Марсианците".....До кога ще търпите псевдоексперти да обясняват,че други са виновни ?А,че нивото на нашето БДЖ е под кота 0 и преди 1989 имаше железница-а сега има едно НИЩО! Бездънна яма за наливане на пари!Коментиран от #27
14:51 20.01.2025
24 Протестър
До коментар #20 от "Цеко":
Прав си ! Аз, съм млад човек и либерал демократ! Искам да стана началник в БДЖ , ама комунистите не ми дават!14:51 20.01.2025
25 може
Коментиран от #30
14:55 20.01.2025
26 Тошо машиниста
До коментар #20 от "Цеко":
Даже и доктор е станал......?????? На какво? Помня го тоя! От край време е в Инспектората.Лижеше подметките на Шефовете и все машинистите или стрелочниците му бяха виновни....дори и в "магазията"- дето няма нито машинисти нито стрелочници! Жалък комунистически парЦал!15:11 20.01.2025
27 Бовския
До коментар #23 от "Експерт от ПЖИ":
Бойчо е като Иван Иванов в КЕВР!!!!! 1:1.....15:13 20.01.2025
28 Н-к Брусарци
15:42 20.01.2025
29 Серьожа
15:53 20.01.2025
30 Милен
До коментар #25 от "може":
Ама и ти си написал бая глупости, нищо важното ,е че си вярваш.15:57 20.01.2025
31 Този коментар е премахнат от модератор.