"Глобалният IT срив не навсякъде е преодолян, но все пак има официално решение от Crowdstrike и е започнато да се работи върху анализ на проблема. Когато софтуерът на определена компания се използва от хиляди други компании, това изисква доза доверие към производителя на софтуера и в случая, пускайки такова обновление, което явно не е било тествано достатъчно добре върху малка група от компютри, се стигна до този проблем". Това обясни в ефира на "Събуди се" киберекспертът Смеон Нгуен.
Той обясни и на какво точно се дължи срива в системите. "По данни към момента изглежда, че проблемният конфигурационен файл 291, който следи за комуникацията между процесите, се е опитал да достъпи регион в памета, който не съществува и който е причинил грешката. Ако това беше обикновена програма, а не антивирусна програма, просто системата щеше да забие и всичко да приключи. Но в случая, тъй като е по-специфичен софтуер, това предизвика грешката", посочи той.