Отидете към основна версия

2 287 0

Бизнесът и изкуството се срещнаха

  • "мениджър на годината"-
  • акад. пламен карталов-
  • опера-
  • балет
Сцена от "Ездата на валкюрите". Снимки: Милена Богданова

За втори пореден път връчването на престижната награда „Мениджър на годината” се състоя в Софийската национална опера. Присъстващите на официалната церемония, сред които бяха президентът Росен Плевнелиев и кметът на София – Йорданка Фандъкова, имаха удоволствието да се насладят на фрагменти от предпремиерния спектакъл на балета „Баядерка” от Лудвиг Минкус. Балетът се поставя за първи път на българска сцена в цялостната си оригинална версия. Постановката е на Павел Сталинский, а в главните роли са Катерина Петрова и Цецо Иванов.

„Ездата на Валкюрите” от Рихард Вагнер прикова вниманието на бизнес елита на България с впечатляващ декор. Диригент беше Григор Паликаров, а изпълнители - Милена Гюрова, Антония Иванова, Любов Методиева, Димитринка Райчева, Елена Механджиева, Цвета Сарамбелиева, Маргарита Дамянова и Благовеста Мекки.

„България отдавна влезе в галактиката на най-престижните и най-големите оперни центрове в света. Сега, когато страната ни е член на ЕС, оперното изкуство ни свързва най-близко с държавите в него, защото в своята 400-годишнина операта е символ на най-големите постижения на европейската цивилизация”, заяви по време на церемонията академик Пламен Карталов – директор на Софийската опера и балет.

„Вие като бизнесмени и хора на капитала видяхте, че започнахме с „Валс” по Дмитрий Шостакович, с една усмивка, алегория. Тук бяха едни клоуни, които разиграваха своя бизнес пред бизнесмените на страната. Шостакович е композиторът, който написа тази музика в едни сурови години за духа, за хората на духа. Историческата съдба на оперното изкуство е много интересна. Най-напред операта се е подкрепяла от кралските фамилии, които са го правили заради собствено удоволствие и престиж. След това операта влезе в лапите на импресариите, които заради страст и печалба я подкрепяха. След това дойде ред на държавата, която заради национална гордост и културен дълг подкрепяше операта. Сега, когато държавата навсякъде прави крачка назад от това изкуство, откъде идва „утре”-то на оперното изкуство по целия свят? То е в самодоказването и интегрирането на капитала на хората на духа с вашия капитал”, допълни акад. Карталов.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини