Отидете към основна версия

1 855 6

Създадоха дигитална платформа за активен начин на живот извън технологиите

  • платформа-
  • спорт-
  • активен начин на живот-
  • sporthub

Подходяща е и за активни спортисти, както и за хора, които са любители

Иван Велков, предприемач на 33 години, завършил СУ специалност "Политология" и магистратура "Финансов мениджмънт и Маркетинг" във ВУЗФ, понастоящем Изпълнителен директор на Диджитекс Груп и Спортхъб, разказва за платформата за активен начин на живот, която са създали с неговия екип.

Той започва в Търговския сектор още на студентската скамейка. От там получава безценен опит в комуникацията с различни хора, какво коства да се изгради бранд и да работиш за неговото утвърждаване сред вече сериозни конкуренти.

Завършвайки бакалавър се сблъсква с електронните медии. Тогава решава, че иска да създаде компания, която да създава и поддържа информационни сайтове, да извършва и търговски услуги за тях, прилагайки натрупания опит. По това време има бум на пазара за създаването на електронни медии. Междувременно на шега решава да участва за концесия на спортен терен, която печели и така без абсолютно никакъв опит в сферата започва да развива и подобен тип дейност. След няколко години му предлагат да стане част от екипа на български хазартен оператор, която приема. След кратък период на престой там и вдъхновение, решава да обедини ноу хауто, което е натрупал, създавайки технологична компания, която да обедини IT, маркетинг и различен тип гемификационни модели. Така с партньорите му създават Диджитекс. А не след дълго решават да създадат и собствен продукт, а именно Sporthub.

Какво вдъхнови създаването на тази платформа?

Идеята се зароди по време на пандемията от Covid-19. Липсата на комуникация и физически срещи отвориха сериозната липса у мнозина за чувство на социална принадлежност. Проблемите, които констатирахме в много сфери на живота ни тогава бяха както психологически, така и физически. Именно тази ситуация ни вдъхнови за създаването на решение, което да обедини хората и да запълни нуждата им от социална принадлежност и социални контакти. Искахме да върнем амбицията за по-здравословен начин на живот и в същото време да създадем в тежките след ковид времена нещо, което да е забавно. Да изградим платформа от бъдещето, която да ни обедини по нов начин и да ни провокира.

Към кого е насочена - към активно спортуващи или по-скоро към тези, които са любители?

Платформата е насочена към хора, които имат интерес към спорта и имат нужда от информация, в търсене са на база или партньор за групови занимания. Платформата ни подтиква да бъдем активни, защото доказва, че това е по-здравословно и по-добре за всеки, разтоварва и от стреса. Подходяща е и за активни спортисти, както и за хора, които са любители с цел да продължат да развиват мрежата си от контакти, да надградят с нов спорт, да пробват нещо ново, да се състезават. Всички тези неща се обединяват в нашата платформа.

Вие сте били шеф на компания, която се е занимава със стопанисване на спортни обекти, а в същото време работите като дигитален маркетинг специалист? Кое от двете надделя и повече ви вдъхнови за този проект?

Когато аз се занимавах с това да менажирам спортни обекти, видях нуждата от такава платформа. В дигиталния свят хората да могат по-лесно да си намират партньори и по-лесно да избират спорта, който е подходящ за тях. Има много потребители, които са опитвали нещо, не са се справили и са се отказали тотално от спорта. Решили са, че не е тяхното - може би защото не са попаднали на подходящ треньор и не са намерили нужната информация. Това беше единият дефицит, който видяхме. Концепцията ни е лесни решения, които да ни предизвикват да прекарваме повече време офлайн, да общуваме извън монитора на телефона. Защото именно това е истинската комуникация и социална среда. Използваме технологиите като инструмент за излизане извън дигиталния свят. Именно това е истинската помощ и улеснение на технологиите. Да намериш лесно информация и тя да ти послужи в реалния живот и да се реализира сега.

Има ли други подобни приложения?

Ние сме първата платформа или спортно-социална мрежа, която реално дава това усещане и принос - хората да не прекарват твърде много време онлайн, а напротив - да намерят това, което им трябва много таргетирано и точно. Не мисля, че досега някой е изградил нещо подобно. Всички социални платформи работят на обратния принцип.

Какви събития обмисляте?

Това, което установяваме след контакти и обратна връзка с наши партньори, към които платформата е отворена, е огромен интерес и липса на достатъчно спортни мероприятия, независимо дали са благотворителни или не, за намиране на таланти или други. Има подобен глад у много компании и много бизнеси вътрешно се нуждаят от такъв тип активности и искат да се грижат за по-добро здравословно състояние на своите служители. Тази година най-накрая ще имаме възможността да проведем няколко турнира, на които да всеки да усети значението на това да спортуваш за теб, за децата ти. Интересът към тях е голям. Целта е да покажем как спортът не само разтоварва стреса, но и амбицира, не само на терена, но и в живота.

На какъв етап сте в момента с проекта?

Вече имаме над 50 обекта, които работят с нас и едно солидно потребителско ядро. Платформата е обърната и към бизнеса, и към физическите лица. За да се възползваш от всички нейни предимства, можеш да се регистрираш по много начини. Имаме над 30 000 уникални посетители всеки месец, които използват информацията и ни задават въпроси. Партньорите ни също растат и към момента са в 20 най-различни сегменти, като предлагат своите услуги по един или друг начин и всички те са в сектори на здравословната храна, зелените технологии и и много други. Треньорите, с които работим са над 100.

Приложението ни вече е готово - дигитална карта, която прави спорта много по-достъпен за хората, а и ще им дава и съответни привилегии. Покриват се тренировки, продукти в определени сегменти, естетични и рехабилитационни центрове, диагностика и превенция. С дигиталната карта “затворихме кръга” и хората могат да очакват само добри новини от нас.

Поставете оценка:
Оценка 1 от 7 гласа.

Свързани новини