Автомобилните газови уредби са доста разпространени в България. По-конкретно става дума за тези, работещи с пропан-бутан, въпреки че и метановите системи навлизат все повече в автомобилите у нас. Най-разпространени обаче си остават АГУ-тата на пропан-бутан, които се делят на няколко вида. Те могат да се монтират на почти всички бензинови двигатели.
В зависимост от типа на бензиновия двигател те се делят на авто газови уредби и на авто газови системи. Последните също са два вида. На двигатели, захранващи се през карбуратор или т.нар. моноинжекцион се монтират най-елементарните уредби. Те са и най-евтини, като в тях почти няма електроника.
Основните компоненти в този вид уредби са резервоар, изпарител и смесител. Когато обаче става дума за инжекционни мотори, то там нещата са малко по-сложни. За този вид агрегати е нужна авто газова система, включваща електронен блок за управление, газови инжектори и газов изпарител, който играе роля на регулатор на налягането. Когато двигателят работи на газ, електрониката прекъсва работата на бензиновите инжектори.
При най-съвършения вариант, който естествено е и най-скъп, газта постъпва в горивната камера в течна фаза. Тук няма изпарител, работата на газ и на бензин е еднаква - тоест и динамиката и разхода на гориво са едни и същи. При по-старите системи, когато колата е на газ, тя харчи малко повече, а "тягата" е по-малка.