24 Януари, 2018 11:20 56 330 173

Кога се "избива" газовата уредба?

  • газова уредба-
  • цена-
  • разходи-
  • автомобили
Кога се "избива" газовата уредба? - 1

Отговорът на този въпрос може да се получи с елементарна аритметика. Първо, трябва да уточним, че цените на АГУ-тата са доста различни като те зависят от типа двигател. Карбураторните и моноинжекционни мотори могат да се оборудват с най-евтините газови уредби (около 800 лв.).

За автомобилите с инжекционни системи на двигателите е необходима по-сложна и респективно по-скъпа газова уредба. При тези АГУ-та има електронен блок за управление, газови инжектори и газов изпарител. Тяхната цена надхвърля 1 000 лв, като в зависимост от марката може да достигне и 1 500 лв.

Най-скъпи са системите, които вкарват газта в двигателя в течно състояние. Те достигат до 5 000 лв. Въпросът е за колко време би се изплатила подобна инвестиция. Ясно е, че у нас от край време цената на газта е наполовина на тази на бензина. Ако вземем, за автомобилите движещи се на бензин, средни стойности 2 лева за литър бензин и един ориентировъчен разход на гориво от 9 на 100 в града и 6 на 100 извън него, то се получава, че за един километър пробег са ни нужни 15 стотинки.

За колите на газ приемаме цена за литър от един лев и разход (малко по-висок) от 10 градско и 7 извънградско. Цената на километър излиза 8.5 стотинки. Така, ако изминавате средно по 5 000 км на година, то ще спестявате по 275 лв ако карате на газ. За годишен пробег от 10 000, разликата е 550 лв в полза на газта, при 15 000 км тя е 825 лв, а при 20 000 кми - 1 100 лв. Така, че сами можете да прецените каква газова уредба за колко време ще се "избие".


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СссереМ

    73 407 Отговор
    Трябва пълна забрана за бомбаджиите.

    Коментиран от #3, #5, #33, #39, #51, #85

  • 2 Истината

    90 329 Отговор
    Най-хубаво се избива газовата уредба като си съсипеш двигателя и си стопиш катализатора заради нея.

    Коментиран от #8, #34, #62, #110

  • 3 Post na gost

    166 16 Отговор

    До коментар #1 от "СссереМ":

    По-скоро добър контрол на техническото състояние на автомобил и АГУ. А и нали знаеш- ЗАДкормилното у-во като не става за никакав ... и колело до му дадеш , пак си е камикадзе
  • 4 Driving pleasure

    67 184 Отговор
    И като сложиш после ремонт на двигателя и газовата никога не се избива :D Освен това сметката с 8.5 стотинки на 100 не е съвсем вярна, защото освен газ до загряването на двигателя гориш и бензин така че трябва да се пресметне, при повече градско шофиране с кратки стартове той ще е повече.

    В момента съм в приключението избор на кола, което значи и избор н гориво и като заклет фен на бензиновите мотори си признавам, че дизелите започват да ми стават симпатични

    Коментиран от #7, #89, #108

  • 5 Driving pleasure

    148 32 Отговор

    До коментар #1 от "СссереМ":

    Явно нищо не знаеш за бомбаджиите :)
    вероятността да гръмне резервоар на бензинов автомобил е не по-малка, а той гърми с много по-голяма мощ от газовия
  • 6 GTE

    155 6 Отговор
    Ако шофера е калтак със или без газова колата ще се съсипе. Освен икономията ползата от газовите е екологична. Ако всички коли с АГУ в София минат обратно на бензин, особено такситата, със сигурност замърсяването на въздуха ще нарасне чувствително.
    А газова монтирана грамотно в оторизиран сервиз е безопасна. Изобщо няма и помен от мисризма на газ.
    Но всеки с газ трабва да е наясно, че това е отделна система, която си иска подръжка и освен дивидента от икономията трябва да се правят и разходи по нея най-малко за редовна смяна на филтъра, тъй като в България газта е с доста твърди примеси.
  • 7 Реалността

    156 37 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    В последствие ти стават симпатични дюзите, демпферното маховиче, турбинката, задръстения DPF FAP, датчици на рейла, ЕГРи и .... Абе яка работа

    Коментиран от #15, #102, #116

  • 8 Анонимен

    110 11 Отговор

    До коментар #2 от "Истината":

    Ти май не си карал на газ никога?

    Коментиран от #30, #78

  • 9 112

    62 46 Отговор
    Трбява да се пресметне също че свещите и бобината се сменят по често когато е на газ, но като цяло е доста по евтино.

    Коментиран от #20, #73

  • 10 Guest10

    71 139 Отговор
    Газта си е мизерия какво и да си говорим. Вярно с нея се минават най-много километри, но си е мизерия.
  • 11 Agu

    127 22 Отговор
    За една смяна на масло АГУ-то си избива парите ;)

    Коментиран от #13

  • 12 Анонимен

    70 105 Отговор
    Регистриране в КАТ на АГУ. ГТП на АГУ. Периодично обслужване на АГУ. Забрана за подземни паркинги на автомобили с АГУ. Колата все още трябва да се пали на бензин въпреки АГУ. По-честа смяна на свещи и изпускателна система при АГУ. Ако е монтирана бутилката в коша на резервната гума следва ръжда и липса на резервна гума. Ако е в багажника взима от пространството му.
    Това е малка част от недостатъците, които трябва да ги пресметнем в пари, за да правим сравнение.
  • 13 LPG

    154 14 Отговор

    До коментар #11 от "Agu":

    До всичките разбирачи, които карат на крадена нафта и бензин, който трябва да го минаваш през цедка - новите газови инжекциони са далеч по ефикасни, икономични и екологични спрямо газовите инсталации от преди 10 години. За 10 години съм карал 6 коли, 4 от които на газ. До сега нито една не се е скапала заради газовата инсталация, но от разбитите ни пътища и гадна нафта да.

    Коментиран от #105

  • 14 Опелджия

    80 8 Отговор
    Плевен-София летището с Корсата(стария двигател) отиване и връщане 25 литрова бутилка лятото за 18 лв.Угасна газта на връщане на Луковит.Чао-чао бензин.Зимата на запалване, само те обичам :D

    Коментиран от #18, #25

  • 15 Driving pleasure

    25 34 Отговор

    До коментар #7 от "Реалността":

    Митове и легенди, маховиците почват да ги слагат вече и на нови бензинови коли, също и търбото, също и дюзите - ДПФа се промива и е като нов въобще нещата ако се заровиш да четеш ще видиш, че не е толкова страшно ии цените не са ония безумни хилядарки от преди няколко години. Сега един разумен ремонт ако въобще се наложи може да ти стъпи малко над хиляда и ако не си тураджия ше изкара докато колата е в твои ръце

    Коментиран от #152

  • 16 opel vektra b

    91 8 Отговор
    Карам опел вектра 1.8 16В -автомат 115 к.с. , извън градско ми гори 8 , градско 14, след като сложих АГУ (пълен инжекцион ) единствено ми се качи разхода в градски условия (около 16/100) много съм доволен вместо да давам на колонката 2 лв , давам левче . Първоначалната инвестиция се избива след правата година (10-15 хил. км.) Практично и удобно , най-вече евтино можеш да стигнеш от точка А до точка Б .

    Коментиран от #26, #132, #140, #159

  • 17 honda

    100 21 Отговор
    Аз моята газова я избих за по-малко от година.Такива коментари от сорта мизерна газ са ми мн смешни при положение ,че газта е най-чиста.Мизерни са именно бензина и дизела.Какво да се прави българина просто е ниска култура.
  • 18 Driving pleasure

    18 41 Отговор

    До коментар #14 от "Опелджия":

    Ключовото в поста ти е СТАРИЯ ДВИГАТЕЛ
    е новите двигатели хич не я тачат тая газ ;)

    Коментиран от #111

  • 19 гост

    18 106 Отговор
    Избива се сама ако преди това не се взриви и не избие и околните ...
  • 20 Анонимен

    43 7 Отговор

    До коментар #9 от "112":

    Свещите ги сменям на 50 000 и ги регулирам през 15 000. Бобина никога не съм сменял.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 оооояяя

    12 49 Отговор
    като гръбне веднага се избива
  • 23 Анонимен

    9 20 Отговор
    Газова уредба на фобос ( инжекцион) струва 650 лв но трябва всеки сам да си я монтира. Има и схема към нея. Уредбата е с включена бутилка.

    Коментиран от #41, #86

  • 24 zzz

    22 74 Отговор
    Карал съм 10 години кола на газ с калибратор ауди 80. Накрая карбуратора протече тотално. Втора употреба няма шанс, защото трябва да попаднеш на карбуратора, който не бил на газ, А за да разбереш дали е така, трябва да го монтираш, което можеш да правиш ди безкрай за безумно много пари за монтаж и демонтаж. Нов 3000 лв. За екологичност-хахаха. Когато караш зад газова кола в града, можеш да умреш в задръстванията. Представих си как съм тровил хората. От 7 години карам дизел, като вземам вече втора 4 годишна кола. Удоволствието е огромно от мощност, наливане нормално на бензиностанция и т.н. едната кола карах 6 години. Сега си взех по-голяма и съм още по-доволен. Газовите ще отпаднат като спрат да ги пускат в моловете и подземните гаражи, както да правилата, А и трябва да ги глобяват за паркиране на такива места,след като да видели табелата за забрана.

    Коментиран от #151

  • 25 mat

    15 32 Отговор

    До коментар #14 от "Опелджия":

    С дизелова корса ще минеш повече километри за тези пари. При разход около 3.7-3.9/100 за 200 км (София-Плевен-Луковит) разхода ще е 7.5 литра.
  • 26 Driving pleasure

    19 16 Отговор

    До коментар #16 от "opel vektra b":

    Твоя Опел е с X18XE1 двигателя... пробвай същото нещо с по-новия мотор Z18XEP и ми се обади след 2 години да кажеш как е и да ми поплачеш на рамото :)

    Старите мотори - да те са даракоустойиви и носят на всякакво гориво. Новите са капризни и не става толкова лесно, нито толкова евтино и имаш куп главоболия след това

    Коментиран от #35

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Гост

    48 11 Отговор
    Що се излагате с тези глупости....Заводското е най-добро! Има коли на фабрична газ,купувайте тях....защо се вкарвате във филми на сервизните ужаси.... Новите модели коли са изцяло електроника,имат си ECU,изчислени са нещата....почнете ли да ги преправяте неминуемо става скъпо и с гафове! Това,че българинът е комплексиран бедняк,който иска да кара мощна бензинова кола,”премиум”....но с малко разход е пословично за културата и манталитета ни! Фирмите ги разбирам,но на личните коли....
  • 29 Ник

    26 12 Отговор
    Кои са тези коли които горят 9/100 градско.???? Някоя малолитражка.
  • 30 Истината

    11 5 Отговор

    До коментар #8 от "Анонимен":

    Да не си председател на анонимните газаджии в БГ?
  • 31 Гост

    37 14 Отговор
    На моята кола газова система ще излезе най-евтино за 1800 лева без работата.... Хората ми препоръчала за 2300 лева,която с работата ще стане около 3 хиляди! На година не изминавам повече от 10/12 хиляди километра....За какво да се набутвам в такива ужаси!?
  • 32 Тесла е гувно

    12 77 Отговор
    На газаджиите е крайно време да им се отнемат привилегиите като смешните данъчни ставки в сравнение с истинските автомобилни горива. Газта е за домакински нужди, не за придвижване.
  • 33 niki

    8 7 Отговор

    До коментар #1 от "СссереМ":

    Най - вече на дизелите!
  • 34 ЖМФ

    38 3 Отговор

    До коментар #2 от "Истината":

    Като слагаш газови за по 300лв може. Мизерията ражда мизерия!

    На едната ми кола вече 190 хил. се опитвам да съсипя двигателя и да се запуши катализатора, ама не се получава!
    Те тая газова от 1300лв се изби за 20 000км.
    Сега сметни за 270 хил. колко пари са - 10 000лв.
  • 35 opel vektra b

    10 2 Отговор

    До коментар #26 от "Driving pleasure":

    Точно така той един от първите екотеци които плюеха не заслужено ,но кода на двигателя е X18XE без 1 . Единственият недостатък е високият разход , но той е благодарение на автоматичната скоростна кутия (4 степенна ) , а не на това че сам с агу .
  • 36 Pavlito

    5 0 Отговор
    https://www.carspending.com/bg/vehicle/3531-skoda-octavia-1-8t

    Това са фактите. По бележки от бензиностанцията.
  • 37 мегакуче

    53 13 Отговор
    газовата се избива на секундата , даваш едни 300-500 лева и вече караш на половин цена , а пък завистниците с крадената нафта нека си говорят че било бомба и т.н. , Брюксел като забрани миризливите печки и ще видиме кое е по-добре.
  • 38 газаджия

    19 25 Отговор
    бутилка -60 лева , изспарител 45 , маркучи 20 лева , ключ 15 лева , говорим за нови части , общо + нивомер 40 лева излизат 180 лева нова , ако не си вързан в ръцете сам си я слагаш за час и готово

    Коментиран от #94, #142

  • 39 МАК

    14 58 Отговор

    До коментар #1 от "СссереМ":

    Точно така! Пълна забрана за слагане на агу та на коли които не са проектирани за газ!!!

    Коментиран от #104

  • 40 Петко

    17 60 Отговор
    Първо газта е боклук и вдига разхода с 2 и повече литра.И второ прецаква двигателя два пъти по бързо.
  • 41 Driving pleasure

    19 7 Отговор

    До коментар #23 от "Анонимен":

    Обясни ми кво значи газовата всеки сам си я монтира... а кой ще ти я узакони? кой ще ти попише и подпечата книжката?

    Коментиран от #74

  • 42 бай брадър

    48 2 Отговор
    Глупости на търкалета, от 2000-ната година съм сменил 5-6 автомобила на газ и нямам намерение да ползвам друго гориво (освен електричество, ама това е друга тема). Съвременните газови уредби са много напреднали технологично и болшинството от предразсъдъците спрямо тях са закъснели с 15-на години.

    Коментиран от #45, #46

  • 43 SDEЧЕВ

    29 50 Отговор
    1.СЛУЧКА-ВЗЕХ СИ КОЛА С ТОКУ ЩО МОНТИРАН ГАЗОВА ИНЖЕКЦИЯ.ТА ЗАТЪНАХ В ЕДНА КАЛ И ОТ ТАМ ДЪРПАНЕ С ДЖИП,ОТ ТАМ КАТО СЕ ЗАКАЧИ ГАЗОПРОВОДА ЗА НЯКАКЪВ КОРЕН ,КАТО СЕ СКЪСА И КАТО ЗАПОЧНА ЕДНО СВИСТЕНЕ ТА ПОЛОВИН ЧАС ,ДОБРЕ ЧЕ НЯМАШЕ ИСКРА.
    2.СЛУЧКА КАРАМ КОЛАТА И УСЕЩАМ СИЛНА МИРИЗМА НА ГАЗ В КУПЕТО. ЕВАКУАЦИЯ НА ЦЯЛОТО СЕМЕЙСТВО ОТ КОЛАТА ГАСЕНЕ НА ДВИГАТЕЛЯ И БЯГАНЕ. ПРИЧИНАТА -РАЗХЛАБЕНА СКОБА НА ФИЛТЪРА Т.Е. АКО СИ БЯХ ЗАПАЛИЛ ЦИГАРА ИЛИ ДРУГА ИСКРА В ДВИГАТЕЛЯ ЩЯХ ДА БАТИСАМ СЕМЕЙСТВОТО И СЕБЕ СИ.
    3.СЛУЧКА ДЕМОНТАЖ НА АГУ И ЗА ВТОРИЧНИ СУРОВИНИ
    4.ИЗВОД -НЕ СЕ БРОЯТ СПЕСТЕНИ ПАРИ ЗА СМЕТКА НА РИСК ВЪРХУ ЧОВЕШКИ ЖИВОТ. НЕ Е ИЗМИСЛЕН ОЩЕ КАЛКУЛАТОРА КОЙТО СМЯТА КОЛКО СИ СПЕСТИЛ РИСКУВАЙКИ ЖИВОТА СИ И НА ОКОЛНИТЕ СЪЩО.
    5.ЗА 2000 КМ ПОПАДНАХ В ДВЕ РИСКОВИ СИТУАЦИИ СПЕСТЯВАЙКИ 200 ЛЕВА. НЕ Е ИЗМИСЛЕНА ГАРАНЦИЯ ПРОТИВ КАРЪК ,ТАКА ЧЕ МОЛЯ КАМИКАДЗЕТАТА ДА НЕ ВЛИЗАТ В ПОДЗЕМНИТЕ ПАРКИНГИ ,ЧЕ ВЕДНАГА ЩЕ ГИ ИЗПЕЕМ НА ОХРАНАТА. ДА СИ ПЕСТЯТ НО ПО НАДАЛЕЧЕ ОТ ПОДЗЕМНИТЕ ПАРКИНГИ.

    Коментиран от #63, #90

  • 44 W123 300SEL

    23 41 Отговор
    Да се спори с човек, който управлява автомобил с газово устройство е глупост. Нямаш изгледи за успех. Само ще кажа какво съм чувал от немски инженер, а то е, че автомобилът е произведен, за да работи с бензин. Все още могат да се срещнат и немски обяви, в които изрично е записано: "На този автомобил никога не е монтирано газово устройство." Сметките на "газаджиите" просто са смехотворни. Те много приличат на тези, правени от глупав начинаещ бакалин, който вижда, че през джоба му се въртят някакви пари, но бърка оборот с печалба. Не мога да си представя по-смешна история от тази, да си купиш скъп мерцедес и да го караш с газ. Но...въпрос на вкус.
  • 45 Иван

    11 13 Отговор

    До коментар #42 от "бай брадър":

    Защо си сменил 5-6 авт. на газ,да не би точно газта да ги е скапала :)?

    Коментиран от #172

  • 46 Ник

    14 16 Отговор

    До коментар #42 от "бай брадър":

    Само ограничен шофьор остава с 1 кола цял живот.Хората жените сменят нон стоп.......ха,ха ха.......
  • 47 ччяя

    58 3 Отговор
    Ван 4х4 1.8 16v.
    Разход на бензин 10л извънградско,15л. в града.
    Разход на газ същия.Газовата е обикновенна.
    За 8 години пробег 130 000км.Смятам среден разход от 13л. икономисани средства около 17000лв. от разликата в цената.
    Та,колко струва ремонта или целия двигател 1000-2000лв. макс.Макар че двигателя ми няма никакви проблеми до сега.Съгласен съм,че не всички двигатели са издръжливи,но ако потърсиш информация преди покупката на автомобила,ще разбереш става или не дадения автомобил.
    Така че не говорете глупости от сорта на бомби,износване на двигателя,стопяване на катализатора и т.н.Пълни ГЛУПОСТИ!
  • 48 PlimP

    2 8 Отговор
    16, анаааа, баце вземи д ая хвърлиш тая вектра умряла, гори колкото моето волво, само дето то е х2 к.с. и с има, няма 300кг. по тежичко
  • 49 todi

    16 18 Отговор
    Карал съм различни коли на бензин газ и дизел .Тази на газ я изтърпях 3 години .За мен горивата са бензин и дизел.Въпрос на личен избор
  • 50 filo

    12 5 Отговор
    Газ има смисъл за мен ако караш над 10000 км. годишно, иначе на бензин си е много по-добре . Аз карах на газ, но следващата кола вече си я карам на бензин и съм по-доволен. Все пак уточнявам, че минавам около 8-10000 км. годишно.
  • 51 Bigmeech

    21 5 Отговор

    До коментар #1 от "СссереМ":

    Също и забрана на нафтаджиите (кюмюрджиите) :)
  • 52 сузи куатро

    10 5 Отговор
    газта е бъдещето , ще си взема една тесла , слагам един генератор на ток и една газова и правя 2000 км , супер е
  • 53 СойкаПрисмехулка

    13 38 Отговор
    Като сте сиромаси карайте на газ. Аз пълня до горе с бензин и ми е през дедовия.

    Коментиран от #55, #83

  • 54 konservator

    10 22 Отговор
    Най-евтино е с такси!
    1. Колата губи от стойността си драматично с годините – овехтяване; 2. след това консумативи; 3. след това данъци, застраховки, винетки, синя и зелена зона, охр. паркинг или гараж, две вдигания с паяк за год.; 3. Ремонти; 4. Измиване отвън и почистване на салона – по 20 лв. на месец = 240 на година.
    Карам на газ повече от 400 000 км и не съм имал проблеми, а съм ужасен към колата си (ремонт само когато е неотложно).

    Коментиран от #148

  • 55 Пурко

    14 4 Отговор

    До коментар #53 от "СойкаПрисмехулка":

    Ако имаш дедов изобщо,смешко.

    Коментиран от #56

  • 56 СойкаПрисмехулка

    9 23 Отговор

    До коментар #55 от "Пурко":

    Зареждай си Жигулата с газ и не се обяснявай, а внимавай, когато си палиш цигарата да не се самовзривиш, че от тука усещам как мирише на газ. Какво да те правя кат си сиромах. По-добре използвай градския транспорт или у ваше село няма такава екстра.
  • 57 Антикомунисt 1

    22 4 Отговор
    Спора е смешен! Отговора се крие във реторичния въпрос: "Защо таткситата са на газ и метан".
  • 58 БГман

    16 3 Отговор
    При среден разход на автомобил 10/100 и при средно 1 лв. разлика между цената на бензин и LPG за 10 000 км. се спестяват 1000 лв или цената на газов инжекцион от среден клас. Това е груба средна сметка, тъй като разбира се не се отчита разходът на малко бензин преди да загрее колата, също и допълнителните разходи за уредбата. Но да не забравяме и екологичния ефект: Прилагам резюмето на словашко изледване:
    "Чрез сравняване на емисиите в отработените газове на един и същ двигател
    задвижван от LPG и бензин, замърсителите в режим LPG се намаляват за:
     CO с 30% в градски цикъл и с 10% извънградски цикъл,
     НС с 30% при градски цикъл и с 51% при извънградски цикъл,
     NOx с 41% в градския цикъл и с 77% при извънградски цикъл;
     СО2 с 10% в градски цикъл и с 11% в извънградски цикъл.
  • 59 Миле

    42 1 Отговор
    Карам автомобил на газ вече 6 години. Сложих му АГУ след закупуване. Лично моят автомобил гори около 15 бенз. или 16 газ. И аз искам да карам на бенз, но не мога да си го позволя. За 6-те години, освен че съм избил АГУ-то, също така всеки един ремонт, както и половината цена на колата. Също така почти не замърсявам въздуха, който дишате. Да, АГУ-то има и минуси, но не може пълен кеф. Всеки сам си преценява съобразно възможностите.
  • 60 БГман

    34 2 Отговор
    Да дапълня само за еко ефекта пък между бензи ни дизел цитат от The Guardian:
    Дизелите произвеждат с 15% по-малко въглероден диоксид в сравнение с бензина, но отделят четири пъти повече замърсяване с азотен диоксид (NO2) и 22 пъти повече микросажди - малки частици, които проникват в белите дробове, мозъка и сърцето.
  • 61 W123 300SEL

    3 9 Отговор
    Разочарован съм. Що не щракате минуси? Очаквах да съм събрал поне 200.
  • 62 Жоро

    24 2 Отговор

    До коментар #2 от "Истината":

    За петнадесет години,пет коли на газ съм карал.По тридесет хиляди километра на година средно и ни една не е стигнала до подобно положение!Да говорим,по-мотивирано,става ли?!
  • 63 САП

    32 5 Отговор

    До коментар #43 от "SDEЧЕВ":

    1. а) За да затънеш в калта е виновно зад кормилното устройство(тоест ти).

    б) Скъсване на тръбопровод при влачене може да стане и за оригиналното гориво на колата. Тръбите за газ са много по здрави от тези за бензин(кал не може да ги скъса, явно сте я влачили по под колата за да я изкарате). Пак къде са бляли зад кормилните устройства.

    2. Разхлабена скоба на филтъра ???? Какво прави филтър изобщо в купето, че да ти замирише там. Обикновено се слагат при двигателя.

    Предполагам скоба на маркуч, за ниското налягане. Другите са на врезни съединения. На ниското налягане и без скоби не изпускат. Еми там е пак е пак калпава поддръжка.

    3, 4 ,5. Кой пишман майстор тия слага и подържа тая уредба. Колко се изтарикати по ганювски да спестиш от техническата страна на неща та. Това кажи и после плюй.

    Нещата, които си писал стават също толкова лесно и със другите горива.

    Коментиран от #69

  • 64 dolu na gazta

    18 1 Отговор
    Е няма угодия, нашенеца взима кола за 130 000 лева, ама и слага газ шот не може да плати 2та лева на литър... "Вместо 2 лева, ше дам 1" ама и вместо 130 000 лева, можеш да дадеш 30 000 нали? Няма икономисване при скъпите коли, от самия и етикет се обричаш на разходи. Нямам думи...
  • 65 1 100 лв

    16 2 Отговор
    Нито газта е ГАЗ, нито бензина - бензин, а за дизела да не говорим... Обаче яките карачи в БГ си купуват все скъпи и капризни автомобили - посади си роза и пикай отгоре и - пак расте ама някак кофти мирише...
  • 66 onq s konq

    13 33 Отговор
    Интересно как никой не споменава че това газово варелче заема почти половината багажник!Освен това съм чувал/никога не съм карал на газ/,че разходът на газ на 100км съвсем не е само 2литра повече в сравнение с бензин,а поне 4.А като прибавим че колата става и чувствително "по-мързелива"...
  • 67 Прост

    15 6 Отговор
    АМАН от "специалисти"!
    Газта си е екстра, НО има неща дето повечето не ги разбират.
    За коли тип милионници за без пари газчицата е най-доброто решение.
    За нови автомобили или си ги купувате с фабричен газ/метан или рискувате проблеми в дългосрочен план.
    Газта гори при по-висока температура, метана също. Съотношението газ/въздух, метан/въздух и бензин/въздух са различни! Ако колата не е предвидена за съответното гориво има странични ефекти тип прецакване на катализатори, клапани от температурата, проблеми с генерацията...
    При всички случай, нищо против газта/метана НО си помислете дали икономисаните пари ще ви стигнат за ремонти на генерация, клапани, двигател в най-лошия случай.
  • 68 будист

    44 12 Отговор
    ако целта на шофирането е достигането от отчка А до точка Б, то да пътуваш на бензин, вместо на газ е същото, като да отидеш в магазина и сместо да дадеш 1 лв. за хляб, да оставиш 2 л. и да си тръгнеш, щото си тарикат. Та сменх колата..преди отивам на бензиностанцията, бенз до горе, 120 кинта, ръцете се припотяват и някак си ти остава празно в душата...и така 3-4 пъти в месеца. Сега отивам - газ догоре - 38 лв....оставям 40 щото съм баровец, пак 3-4 пъти в месеца и ми е едно такова леко на душата. Първия път накарах касиерката да провери два пъти, не ще се съмнявах, ама исках пак да чуя, че за пълен резервоар дължа 1/3 от парите, които давах преди. Пък за 150 х.к. съм сменил 3 маркуча на газовата, че се бяха нацепили, общо за 12 лв. Преди на магистралата, като я понастъпя усещах някаква празнота у себе си, гледайки стрелката на резервоара...все едно някой ме е обрал. Сега газ до ламарината 180-200, дреме ми на шмайзера.

    Коментиран от #163

  • 69 SDEЧЕВ

    7 20 Отговор

    До коментар #63 от "САП":

    ПРАВ СИ .ДА АЗ СБЪРКАХ
    1.КАТО СИ КУПИХ КОЛА С МОНТИРАНА БОМБА ОТ НЯКОЙ СПЕЦИАЛИСТ КАТО ТЕБ БЕЗ ДА ЗНАМ КОЙ Е ДОРИ.
    2.ДА АЗ СБЪРКАХ КАТО ЗАТЪНАХ В КАЛТА ДО ПРАГОВЕТЕ,НО КОЙ НЕ ГРЕШИ
    3.ТОЧНО ЗА ФИЛТЪРА ЗА НИСКО НАЛЯГАНЕ СТАВА ДУМА ,И ТОЙ Е МОНТИРАН В ДВИГАТЕЛНИЯ ОТСЕК И КОГАТО СТОИШ В ЗАДРЪСТВАНЕ И ИМА ТЕЧ СЪОТВЕТНО ЗМИЯТА ВЛИЗА ПРЕЗ ВЕНТИЛАЦИЯТА ПОД НАПОР И СИ ГОТОВ ЗА ПИРОГРОБ.
    4.РИСК ОЗНАЧАВА ДОПЪЛНИТЕЛНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА КОИТО ПРОМЕНЯТ КРАЙНИЯ РЕЗУЛТАТ. Т.Е. АГУ Е БОМБА СЪС ЗАКЪСНИТЕЛ ГЪРМИ РЯДКО НО ЗА СМЕТКА НА ТОВА ПЪК КАЧЕСТВЕНО
    5.САМО ДА ПОПИТАМ ЗА ПРОТОКОЛА ВСИЧКИ ГАЗАДЖИИ И МАЙСТОРИ МОНТАЖНИЦИ НА БОМБИ-ВИЕ ВЛИЗАТЕ ЛИ В ПОДЗЕМНИТЕ ГАРАЖИ СРЕЩУ ЗАБРАНИТЕЛНИЯ ЗНАК? ЗАЩО АКО НЕ СПАЗВАТЕ ТОВА ОГРАНИЧЕНИЕ НЯКОЙ ТРЯБВА ДА ВИ ВЯРВА , ЧЕ СТЕ ГОЛЕМИТЕ ИНЖЕНЕРИ ПО БЕЗОПАСНОСТТА.
    6. И НАЙ БЕДНИЯ ГЕРМАНЕЦ ДА ХВАНЕШ НЕ МОЖЕШ ДА ГО НАКАРАШ ДА ПЕСТИ ОТ РИСК ЗА ЖИВОТА СИ.

    Коментиран от #75

  • 70 Еййй

    11 4 Отговор
    Газта в БГ е под всякакви стандарти. Това съотношение пропан/бутан, зима/лято никой не го контролира а чакай някой да го спазва при положение че едната съставка е чувствително по-евтина от другата.
    А бензинджийте като ви налеят и газирана газ се чудите какъв беше обема на бутилката и защо не е преляла вече :)
  • 71 Lyd1q

    7 6 Отговор
    Тука опира малко и до заплати нали...Карам само на газ,щоо ли, еми въртя на година 25-30 хиляди-и я ползвам главно за предвиждане.
    Само че мога да кажа,там където съм ходил с моята таратайка-баварка и мерцедес надали ше стъпят ...Не ми дреме дали на газ е по лабава,ако ще и като КОН да е :) Товарил съм я 500кг само човешка маса и ни закара на 200км-до кръчмата ...т'ва ми стига. А и винаги я ползвам като ''хотел за удоволствия'' :D парно да видиш.... музика да видиш... удобни седалки... па возия -лодка лодка (^_^)
    (^_^)
  • 72 СТАР ГЛУПАК

    7 4 Отговор
    НЯМА "ИЗБИВАНЕ" НА ПАРИ БЕ ХОРА,ИМА УБИВАНЕ НА ПРИРОДАТА!
  • 73 газов фен

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "112":

    Ти що се изказваш неподготвен карал съм кол 7 години Само на газ нямаше резервоар нито бензинова пома свещи съм сменял на 10к комплекта беше 15-20 лв.
  • 74 газов фен

    7 2 Отговор

    До коментар #41 от "Driving pleasure":

    Отиваш в сервиз след това хората тия преглеждат и срещу 50-100 кинта тия регистрират (ако е монтирана като хората де)
  • 75 САП

    23 2 Отговор

    До коментар #69 от "SDEЧЕВ":

    Кола с монтира АГУ в България ще си помисля 10 пъти и най-вероятно няма да взема.

    Аз не монтирам газови уредби, но знам нормите и правилата. Това ми дава възможност, като ида да ми монтират АГУ да задам правилните няколко въпроса да разбера човека пред мен колко в час е и дали да му се доверя да ми бара колата.

    Електроинженер съм и се занимаван с изграждане и проектиране на газови(метан и пропан-бутан), бензинови и дизелови съоръжения.
    Наясно съм със опасностите на всички изброени по горе горива и доста други.

    За това къде може да мине дадена кола съм също наясно много добре. От опит придобит по трудния начин, за една година 20 000 км по черни пътища. Можеби затова не съм затъвал по подобен начин.

    За да има теч там с извинение някой си е оставил ръцете при подмяната му или монтажа му. Човек като духа с уста дава по голямо налягане, от налягането там. Забора на въздуха за купето не би трябвало да е от двигателния отсек, това може да те убие по-много начини освен този. За да е така обикновено пак има "майсторско" изпълнение. Оправи си колата.

    Нещата които правя ги проверяват и подписват специалисти по пожарна безопасност изискване по закон, ако не отговарят ме връщат докато не ги направя така, че да отговарят.

    Карам кола с АГУ и в подземни гаражи влизам само ако е указано, че може да се влиза с АГУ.

    Газовата бутилка не бомба. В бомба я превръща човешката безотговорност. Можеш да вкараш клечка запалена клечка кибрит в нея и ще угас

    Коментиран от #76, #79

  • 76 САП

    14 3 Отговор

    До коментар #75 от "САП":

    Газовата бутилка не бомба. В бомба я превръща човешката безотговорност. Можеш да вкараш клечка запалена клечка кибрит в нея и ще угасне. Тези газове без кислород не горят.

    За да гръмне газова бутилка, обикновено са грубо нарушени поне три-четири правила за безопасност.

    Поне десетократно по-трудно е да повредиш газова бутилка, от колкото съд за течните горива.

    Риск винаги има. Обикновено тези които са безотговорни към безопасността на АГУ, Са такива и към много други неща в живота.

    Примерно летят ниско по пътя и обикновено си отиват това. От тях ме страх много повече от, колкото от АГУ.
  • 77 Vasik Atanasova

    7 12 Отговор
    ще избий
    преди 2 дни се запали една кола пред общината
    не могат половин час да е угасят
  • 78 Vasik Atanasova

    7 11 Отговор

    До коментар #8 от "Анонимен":

    и за какво да кара
    моята е направена с бензин 95 а аз и слагам само 100
    а вие да има едно лесно и изпраженията ще си ядете
    и се питам за кво живеете въобще
  • 79 SDECHEV

    1 5 Отговор

    До коментар #75 от "САП":

    ПРАВ СИ . НО ЗАД ВСЯКА КОЛА СЪС ГАЗОВО УСТРОЙСТВО СЕДИ ПО ЕДИН ЧОВЕК ВОДАЧ И ПО ЕДИН ЧОВЕК МАЙСТОР КОИТО ЗА РАЗЛИКА ОТ ТЕБЕ НЕ СА ИНЖЕНЕРИ И СЪОТВЕТНО МАТЕМАТИЧЕСКИЯ РИСК ОТИВА В ЧЕРВЕНОТО. И АКО МОЖЕШ ДА СИ ПОЗВОЛИШ ДА СИ СПЕСТИШ РИСКА ПО ДОБРЕ СИ ГО СПЕСТИ ,АКО ЛИ ПЪК НЕ ,СПЕСТЕТЕ НЯКОЙ ЛЕВ ОТ ГОРИВО И СИ ПОДСВИРКВАЙТЕ С УСТА ДОКАТО СТЕ ЖИВИ. ЛИЧНО АЗ НЕ СЪМ РИСКОВ ИГРАЧ КОГАТО ГЛАВАТА МИ Е ЗАЛОГА,НО КАТО ЦЯЛО ПОЕМАМ ФИНАНСОВИ РИСКОВЕ И ПОРАДИ ТОВА НЕ МИ СЕ НАЛАГА ДА ПЕСТЯ ПО 100 ЛЕВА НА МЕСЕЦ ОТ ГОРИВО. ХОДЯ И ДОСТА ПЕША

    Коментиран от #88

  • 80 ввв

    11 4 Отговор
    Карал съм две бензинови на газ. Винаги има някакви съпътстващи проблеми, като настройки , ръжди по генерацията , нужда от прегледи и т.н. Определено беше по-евтино отколкото на бензин или дизел. После преминах на дизел и вече 8 години го карам. Харесва ми бруталния въртящ момент от близо 500 нютона, ниският разход на гориво , че дори и шума. Взех много запазен автомобил и за сега няма ядове, но нищо не е вечно и турбина, маховик, дюзи и т.н. само чакат неподходящия момент за да се обадят. Засега съм доволен , но по моя преценка дизела е по-скъп от бенз/газ. Опитвам се обаче да не си правя тънки сметки със стотинки на километър и тн...
  • 81 Vasik Atanasova

    4 7 Отговор
    https://novavarna.net/2018/01/22/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8-%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D1%83%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4-%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8%D0%BD/
  • 82 Алф

    18 0 Отговор
    Другари, ние просто сме задължени да хулим другите. Затова-газ, бензин или дизел, без значение е, важно е аз да съм над всички. Може и по комплекси.

    Коментиран от #128

  • 83 konservator

    5 1 Отговор

    До коментар #53 от "СойкаПрисмехулка":

    Е, ти си истински сиромах, най-вече духовно. Личи ти от километър, че ако имаш някой лев, най-вероятно си го крал.
    А държавата, в която взимаш заем, за да си купиш Айфон и ти е "през дедовия", като си пълниш резервоара, вместо да спестиш нещо и да го дадеш за благотворителност, е тази държава е най-голямата клоака, която съм посещавал.
  • 84 нещастен българиен

    6 4 Отговор
    абе отворковци посрани американци, я си представете какво ще плащате за таксита ако няма газ и ако не е изгодно
  • 85 Антон 1

    14 2 Отговор

    До коментар #1 от "СссереМ":

    Половин Европа е на газ !
    Умник !
    Контрол трябва ,контрол !
  • 86 Амтон 1

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Анонимен":

    Сам ? Сам ?

    Ужас !
  • 87 Koko

    3 1 Отговор
    Метана си е метан 4.35 лв на 100км. 223000км _ сменени 3 реики на метана
  • 88 САП

    7 3 Отговор

    До коментар #79 от "SDECHEV":

    За да караш кола с АГУ не е нужно да си инженер. Просто трябва да си отговорен към тази система и да я поддържаш или да ти я поддържат (което си е проблем дори ида имаш пари с нашите сервизи) по правилата и никога няма да имаш проблеми.

    Принципно всяка опасна система идва с инструкция за експлоатация, която хвърляме в коша. Просто трябва да я прочитаме.

    Това което знам, едно 99% не необходимо, човек да го знае за да ползва АГУ и газови уреди.

    За работа с газови системи има прости правила, които масово не се знаят от хората.

    За мен реално е пропан-бутна е по-безопасен от бензина, различните разредители за бои, първака от домашната ракия :)) и мн. др. Просто с тях някак сме си свикнали.



    Замислете се за следното една пълна газова бутилка от 40 литра съдържа 32 литра газ. Или приведено в електричество 203 киловата. Това електроенергията за половин месец за едно малко домакинство. Ако тази енергия ако я освободиш за няколко секунди винаги ще направи беля. В бензиновия резервоар е още повече за няколко месеца на същото домакинство.

    Реално електрическата инсталация е конструирана так, че да не допусне толкова енергия за няколко секунди да влезе в домовете ни.

    Замислете се, когато внасяте съдове с горива в колите си и дома си, как се отнасяте със тях, и се отнасяйте с газовите бутилки по същия начин и никога няма да имате ядове.

    Брашното също се взривява при определени условия , но никой не го смята за опасно.

    Така, че кое е

    Коментиран от #93

  • 89 Недей да говориш глупости

    12 2 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    Здравейте колега, изглежда, че не разбирате какви са ефектите на газовата уредба върху ДВГ. Моята кола е на 331,ххх километра, като газовото е инсталирано 3 месеца след първата регистрация на автомобила. Двигателя е оригинален и не е отварян за основен ремонт според сервизната история, вие си правете сметката за 300 хиляди киломентра, колко пъти си е избило парите, и колко двигателя могат да се хвърлят и да се сложат наново.
  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Силистра

    4 2 Отговор
    Аз не харесвам газовите уредби, ама за голям пробег , около 30000 на година се избиват, включително и висенето в сервиза( говорим за Зафира, 1,6 2000 год.). Тази я кара баща ми, моите са дизел, а на жена ми е чист бензин. За неината няма смисъл от газови уредби, заради малкия пробег. А за безопасността, мога да кажа ,че хубавите газови уредби са с 2 прекъсващи клапана за течове. Така че всеки си преценява
  • 92 Силистра

    4 2 Отговор
    Пак съм аз. Какво сменихме за 200000 км със зафирата заради газта —1200 лв стартова инвестиция, филтърчета на газовата , няколко пъти, изпарител 1 брой, гърнета 2 броя, бубина на свещите 2 броя, сегменти 1 брои и още някои гадории , общо около 4000 _ 5000 лв. Икономията е около 15000 ,минус 5000 за ремонти ,мисля че е добра далавера.
  • 93 SDЕЧЕВ

    7 4 Отговор

    До коментар #88 от "САП":

    Прав си като инжинер,но колата с АГУ има и резервоар с бензин,и механик без ценз за монтаж на АГУ -риска скача тройно. Вие знаетe ,че за да проектирате и монтирате метанова система в една сграда трябва да имате диплома и отделно след Вас идва и надзор и ако гръмне някой отива на топло и остава без ценз. Ситемата за АГУ в БГ е неграмотни майстори + негромотни водачи - бомба със закъснител. Познайте ,ако дойде експерт по сигурноста от Германия и постави цялостна оценка за риска в БГ от авария с АГУ ,каква ще е оценката. Ако съм застраховател бих предложил 100 % завишаване на гражданската на коли с АГУ.

    Коментиран от #115

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 коко

    1 1 Отговор
    Абе защо нещо на мен тея сметки не ми излиза. Да речем цена на км на газ 8,5 стотинки, а на бензин 15 стотинки. Случва се че имаме:
    0,15лв*10,000км = 1500лв
    0,085лв*10,000км = 850лв.
    1500лв-850лв.=650лв си спестил само за 10,000км. т.е. примерно половин година каране.
  • 96 Хомофоб

    10 6 Отговор
    Толкова много неграмотници не бях виждал да пишат на куп.
    1. Най-евтината газова уредба нова за моноинжекциони и карбуратари е 450-500лв.
    2. Газта не скапва хубавите двигатели, а само тия с тънички клапачета.
    3. Газта не разваля двигателя и дори до някъде е по-доброто гориво от бензина по два показателя да ги наречем. Има и недостатъци разбира се.
    Вземете почетете малко и тогава пишете глупости по сайтовите.
    Обикновенно така наречената газ се плюе от хора, които към момента не могат да си позволят закупуването на такава "екстра" и извън града блъскат с обществен транспорт(не че има нещо лошо, но те са кочплексари).
  • 97 вътю

    13 3 Отговор
    На всички привърженици на "нафтовите печки"-да сте чули някоя държава да се готви да забрани колите на газ. А дизелите са на доизживяване. Хеле пък с българската нафта-смес от дизел, котелно гориво, леко корабно, високо съдържание на парафин/сажди/. И на 100 хиляди-премахнат DPF, затапен EGR, тотално изменение на заводските настройки/побългаряване/ и резултата-пушат като кебапчийници.
  • 98 Митьо

    13 16 Отговор
    Никаква газ,8 години си карам колата само на бензин! Тези с АГУ ги изяждам по баирите като гладен циганин вафла!! Карах с газова друга кола,ами флегматична няма ряз, не ме кефеше!! Казах,
  • 99 Митев

    2 1 Отговор
    Тя лисицата като не стигнала гроздето си казала че е кисело!!! Така ,че Радославе карай си колата и не прави сметка на иначе мислещите хора!!!
  • 100 плафонте

    20 4 Отговор
    Факти:Спестявания от цената на горивото (газта е по-евтина от бензина, почти два пъти).
    Когато колата работи с газ, няма трясък и детонация, двигателят работи по-гладко, защото октановото число на газта е 100-120, докато за бензина има максимум 98.
    Маслото от стените на газовия цилиндър на двигателя при газ на пара не се отмива (за разлика от течния бензин) и това води незабавно до три важни последствия:
    намаляване на потреблението на маслото (спестяване нот цената на маслото);
    маслото може да се сменя по-рядко, тъй като то губи свойствата си по-бавно;
    по-дълъг живот на цилиндрите на двигателя (спестяване от ремонт).
    Липсата на катализатори при разграждането на газта, които се срещат изобилно в бензина (спестяване от ремонтите).
    Газта не съдържа такива вредни химически примеси, като олово и сяра, които постепенно унищожават на химическо ниво частите на горивната камера, ламбда сондата и каталитичния конвертор. Тези части, когато двигателят работи с газ, ще работят много по-дълго и те са доста скъпи, т.е. отново имаме спестявания за ремонт на автомобили.
    Дифузия на газове. Газта се смесва много лесно с въздуха и по-равномерно запълва цилиндрите на двигателя, така че двигателят на машината работи по-гладко и тихо.
    Газовата смес, за разлика от бензина, гори почти напълно, така че имаме много по-малко въглеродни отлагания на клапани, бутала и запалителни свещи.
    Скоростта на изгаряне на горивото. Газът не гори толкова бързо, колкото бензина, а това
  • 101 Sliven

    5 10 Отговор
    До коментар#100
    Да бе,ти написа цяло есе но истината е друга!!
    Пълни глупости...!
  • 102 Язе

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Реалността":

    Същото което си изброил го има и при новите бензинови коли.Малко са градски легенди твоето.Примерно турбото при бензиновите дали работи в по-лек режим отколкото при дизеловите?
  • 103 Шаран БГ

    10 3 Отговор
    Старият евреин казвал: Аз на другиго сметката не правя, защото тогава моята няма кой да направи !!!!
    Хубаво, постарал се е авторът, но сигурно мнозина ще му възразят! Защо има производители, които поставят газово устройство още там ,в завода. София гълта тонове пушеци, ама газ не иска- ще гръмне!
    На четири години един път ходя при специалист, който ми почиства изпарителя. СЕАТ - Толедо бяга вече десета година с Ловато. Вярно , не изминавам по-вече от 8 000 км. годишно. Но ние не държим на цената - важното да е йофтено !!!
  • 104 Язе

    7 6 Отговор

    До коментар #39 от "МАК":

    Публикувано във факти.бг: Точно така! Пълна забрана за слагане на агу та на коли които не са проектирани за газ!!!

    Я ни кажи каква е разликата и какво ще рече-кола проектирана за газ?

    Коментиран от #114

  • 105 Pilota

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "LPG":

    Браво колега.Много точно им го каза на разбирачите!Евала за коментара!
  • 106 граничарче

    13 1 Отговор
    Яки са всичките коментари против газовите уредби.Радвам се да има такива и по-малко хора да ги ползват.така ще падне потреблението на газта и с това и цената и.това ме устройва идеално,от 20 години карам само автомобили с газови уредби и искам да продължа да карам а цената да е ниска.
  • 107 газоманяк

    2 1 Отговор
    моята омега гори 17в града и 11-12 извънградско ...или с други думи избих я на първите 10 000 км
  • 108 ххх

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    и кво ремонтираш ремонтираш с мозъка като покараш на газ ще усетиш хубавото не ми говори от 20г карам на газ и никви проблеми
  • 109 дизел до живот

    4 0 Отговор
    Само дизел, ако не пуши, смърди и бръмчи, не го ща и без пари.
  • 110 бла бла

    12 0 Отговор

    До коментар #2 от "Истината":

    2007 Тойота Приус- такси в Мадрид- хибрид на газ- 670 000 км без ремонт, беше ми казано лично от шофьора . Дааа и аз мигах и зяпах 5 минути.
  • 111 Боляр

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    Колега, че си неосведомен, това всички го разбраха. Млъкни малко и прочети за ГИ и газта като гориво, пък тогава си пиши глупостите.
  • 112 Майната

    8 13 Отговор
    Абе ква газ бе.Я,дим да ви няма с този мирис на пръдня.Я бързо забрана на газта.Бензина и нафтата по 5 лв.за литър,че сульо,пульо и мульо вече коли карат и то по 2.Който има кинти ще кара който няма да върти педали.Какви са тез тъпотий слагате за 5 лв.газ и цял ден се мотате,у лево,у десно и правите задръстване Ай сектир.Ако,зависи от мен ще ви спукам шушоните.Пляс - 1000лв.гражданска , пляс 500лв.данък на таратайки с газ , пляс през 3 месеца преглед на газовото срещу 30лв.пляс отнемане на автомобила,ако е в подземен паркинг,защото масово селски тарикати паркират под земята.Кой ли ще е селският тарикат бутнал първият мол.Дано му падне на неговата тъпа глава.
  • 113 Шейх

    4 7 Отговор
    Четох темата, метох отговорите. 80% са за газта. Странно съвпадение. Колата, която си харесвате, вашата е най-хубавата, трябва да се кара на горивото, за което е произведена. Повтарям - за което е произведена! Който сменя горивото по финансови причини прави компромис. А компромисите никога не са за предпочитане. Хора, помислете кои са причините, поради които правим компромиси! Кой в развития свят прави подобни компромиси? Наби ще го обявят за цървул.

    Коментиран от #138

  • 114 МАК

    2 9 Отговор

    До коментар #104 от "Язе":

    Ами ако си разбирач си ме разбрал,няма какво да обеснявам,карам и дизелова и бензинова кола.Абсурд да сложа газ тоя боклук и да остана без кола,няма нужда.повечете коли не са проектирани за това горива от завода и поставянето и от измислени гаражни и подблокови фирми започва бавната и техническа смърт.аз съм си подбрал колата със желание и искам да карам КОЛА ане подвижна бомба и не е по евтино това което спестиш отива после за абсурдни ремонти!!няма нужда!айде слагайте минуси!!душевно болни хора!!
  • 115 hmhmhm

    4 2 Отговор

    До коментар #93 от "SDЕЧЕВ":

    Човека с който пише с вас ви обяснява но явно на вас не може да ви се обясни и не можете да възприемете но това е проблем във вас а не в него. За рисковете от едно нещо когато не е проверено както твърдите вие се вижда по статистика на направените в случая газови бутилки колко са гръмнали? и при какви обстоятелства. Според вашата логика всеки с газова кара бомба дори вие самия сте карал и какво защо не гръмнахте запитахте ли се или не е имало искра която е било проблем жалко ако бяхте гръманали нямаше да се налагам да пиша а вие сте жив и здрав. Както отбялазахте вие сте профилиран към друга област ЗАЩО тогава си давате НЕкомпетентното мнение ТУК с какво заслужаваме да го четем? Аз давам ли ви становище за финансовите пазари. Или вие като не компетентен изришно искате да ви четем некомпетентното мнение та даже и го налагате. Аз карам кола на газ от 5 години и нямам проблем не знам колегите какви проблеми имат събира към 22л газ бутилката а колата е с 1240сс двигател с 16 клапана веднъж съм сменял кабели свещи и бобина но може би и да не съм бил на газ пак ще е трябвало да ги сменя малко ми е по тромава но съм доволен. Но трябва да си сменя и ланда сондата но за сега не бързам проблема на ланда сондата е от преди да я поддържам колата за разлика от други коли които са ме оставяли на път тази на газ никога не ме е оставяла. Всеки сам прави своя избор дали едно нещо е ок или не това може само в бъдещето да се докаже кой е прав бил и кои крив. Горивото което е
  • 116 Ivan

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Реалността":

    Братле ти описа дизелов турбо двигател, а не атмосферен бензинов.
  • 117 Head

    5 1 Отговор
    Мога да споделя следното карам 2 коли на трите горива. За Бензин И Газ, кофтито е зимата хаби се повече бензин, лятото е друга бира. За миризмите на газ зад кола с газова, извинявайте много , но ми говорите за барутник преди 95-та с обикновен изпарител и газова плочка, където се обогатява сместа за да се избегнат детонации и от там идва миризмата зад колата. Тук се споделя за Газов Инжекцион който няма нищо общо с предния дизайн, миризма няма мога да.ви уверя. Друг е въпроса човека който е настройвал колата, инжекциона контролира газта посредством сигнали от бензиновото еку взети от сондите. Газови инжекциони добри има и за 350лева а не за 1000, зависи къде търсиш и колко си компетентен, защото докато има балъци ще има и тарикати. Незнам за прегледите които минавате на газ, но аз когато ида работника там винаги ми замерва с една машинка изпарители дюзи маркучи бутилка зареждачка за отечки на газ. Когато си мърляч и не бараш нищо ако ще и на вода да караш тогава пък явно ще се удавиш. А за миризмите зад дизел моля моля направо си люти по кръстовищата. Защото и масово се правят чип тунинги за вкарване на повече нафта кадези от ауспуха мъгла и т.н...премахване на дпф затапяне на егр клапани. Така , че едни на други да се плюем. От двата отбора съм и към двата бих дал упреки. Далеч това не е най важното за България. Просто поредната тема за отвличане на внимание. Замърсителите през зимата може да се потърсят в Гетата, лично аз минавам през такова сутрин и

    Коментиран от #119

  • 118 Darkbound

    1 1 Отговор
    Сметката не е много правилна, защото, реално средната цена на газ-та няма никога да бъде 8.5 стотинки. Според мен доста хора правят сметката грешно, и си казват, е след ХХХХХ километра избивам газовото... Нека да направим сметката по-лесна, газта да е 1 лв за литър, и да кажем газовото е струвало 1500 лв (избрали сме нещо хубаво). При среден разход от 10/100, за 100,000 км ще изгорим 10,000 л газ (без да смятаме обслужвания, бензин за подгряване и т.н.). Това прави 10,000 лв за газ, + 1500 лв за устройството или 11,500 лв, което прави средната цена на газта 1,15 лв за литър. Разбира се, числата ще са различни за всеки според разхода и стойността на системата, моята например си харчи 13-14 средно, 2.9 двигател и за мен това е реална сметка.... ама я сега да сметнем ако решим да продадем колата след 30,000 км (това са 3 години за повечето хора), тогава сметката става 4500 лв за 3000 л газ, или 1,5 лв на литър за газ средно за тези 30,000 км. Както казах сметката ще е различна за всеки, но е показателна за това, че газовото не се избива за 5-10-15 хил км :)

    Коментиран от #139

  • 119 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #117 от "Head":

    за чип тунинг си трябва двигателя да е подготвен както трябва .да махат се еко боклуците защото със тях колата замърсява в пъти повече както са повечето коли втора ръка.когато се отиде в грамотна фирма за чип тунинг и ти пренапишат таблиците както трябва няма пушеци отзад гарантирам!но за едно си прав много таралясници са зле подържани а и комбинация със чип или пауър бокс става страшно бил съм свидетел на такива леле мале!! аз също съм противник на такива!!и трябва да бъдат заставяни да си направят колите както трябва ако не спира с еот движение!!
  • 120 Гост

    5 0 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=UFnIc1vIxKU
    Така се избива газова

    Коментиран от #121

  • 121 МАК

    4 0 Отговор

    До коментар #120 от "Гост":

    хахаххахаха Верно така се избива!!много ще му е евтино сега!!
  • 122 ГЪЗОВА

    5 1 Отговор
    Който казва че не е бомба в багажника да гледа това..
    https://www.youtube.com/watch?v=3u5sN8aZWAc

    Коментиран от #123, #126

  • 123 МАК

    4 2 Отговор

    До коментар #122 от "ГЪЗОВА":

    Абсолютно доказателство!!!Такова в колата ми никога!!
  • 124 Бензин

    6 3 Отговор
    А колко човека от вас с газовите забогатяха като спестяват "големите" 200 лева годишно ?
  • 125 Дони

    5 5 Отговор
    С две думи който нема кинти слага газ, който си има си джитка на бензин, както си е направена фабрично автомобила.А иначе един приятел добре го казва не се плаши от големи разходи , а от ниски приходи.
  • 126 Vasik Atanasova

    9 9 Отговор

    До коментар #122 от "ГЪЗОВА":

    ТОВА Е ИСТИНАТА
    ПРЕД МЕНЕ ГРЪМНА КОЛАТА НА ОБЩИНА ВАРНА
    А ВЪТРЕ МОГАТ ДА БЪДАТ И СЕМЕЙСТВОТО ТИ
    ЖЕНА ТИ ДЕТЕТО ТИ
    И ПАК ГАЗОВО СЛАГАЙТЕ
    А СЪЩОТО СТАВА И В ДОМОВЕТЕ НА ХОРАТА
    ГАЗТА Е МИЗЕРИЯ
    А ПЪК В ПОДЗЕМЕН ПАРКИНГ НА ЛИДЪЛ ВЛЯЗОХ
    И ЩЯХМЕ ДА СЕ ИЗДУШИМ
    ПИШЕ БЕЗ ГАЗОВО АМА НИКОЙ НЕ ТИ СПАЗВА РЕД ПЪЛНА ГАНЬОВЩИНА
    ДОБРЕ ЧЕ НЕ БЯХ С ДЕЦАТА
    А НИКОГА НЯМА ДА ЗАБРАВЯ ЕДИН СЛУЧАЙ КАТО ДЕТЕ
    ПЪТУВАХ СЪС АВТОБУС ИКАРУС
    АВТОБУСА ПРЕТЪПКАН ДО КРАЙ
    И МИНАВАМЕ ПО АСПАРУХОВИЯ МОСТ ВЪВ ВАРНА
    ВЪТРЕ МИРИШЕШЕ НА ГАЗ УЖАС
    И В ЕДИН МОМЕНТ ЕДНИ МЪЖ ИЗВИКА
    КОЙ Е С ГАЗОВА БУТИЛКА И ЕДИН ЦИГАНИН ВИКА АЗ
    А ТЯ БУТИЛКАТА МУ ИЗПУСКА ГАЗ
    И ВЕДНАГА ГО СВАЛИХА НА СРЕДАТА НА МОСТА
    ШОФЬОРА МУ СЕ РАЗВИКА И ГО ИЗГОНИХА
    НО БЪЛГАРИНА ПЪРВАТА МУ РАБОТА Е ДА СЛОЖИ ГАЗОВОТО
  • 127 Да да

    11 3 Отговор
    От коментарите разбрах следното - Газта не е за педераси! Не е за хора чиито ръце са в гъза! Не е за малоумни! Миризмата на газ идва от специален ароматизатор - газта сама по себе си не мерише,за разлика от бензина и дизела! Колата ми на газ върви по-добре от на бензин при леко обогатена смес!(харчи 2-3 литра газ повече от бензина(5-10 км.по-висока скорост) При нормален микс гори около литър отгоре,върви почти същото(5 км.по-ниска скорост)! Много ме е яд като сменям маслото на 15 000 км. - изглежда все едно вчера си го налял,за разлика от бенз.и дизел където е с мръсен цвят. Свещи сменям на 20 000 км.но до избиване на една стигна чак на 40 000 км.като забравих да ги сменя.На 160 000 ми избиха кабелите,може да е заради газта! Хубаво е да се сменя/чисти въздушния филтър по-често! Сменяйте и филтъра на газта,струва 1-2 лв. Минус - Заема място в багажника! -Решение - демонтира се за 5 минути,монтира се за 10! Пак казвам - не е за педераси,жени и леворъки. Ако ви липсва бензина - едно копче и воаля! Трудно може да прегреете двигател на газ!Ако остане без вода,изпарителя замръзва и двигателя гасне много преди да го прецакате! Изпарителя охлажда допълнително антифирза! Антифирза трябва да е поне на -20(препоръчвам - 30) иначе изпарителя схваща ако се мине набързо на газ зимата! Избива се почти моментално,защото цената на колата скача когато е с газ!

    Коментиран от #129, #130

  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Селянин

    5 1 Отговор

    До коментар #127 от "Да да":

    Не се хаби, не виждаш ли, че няма смисъл. Разумни и логически издържани мнения (не само в тази тема) получават минуси, само защото някои, не могат да предположат, че не винаги са прави или че има и други мнения освен тяхното, а ти си тръгнал да споделяш собствен опит...
    Понеже на съм компетентен, може ли някой от знаещите да каже, колко са, да кажем, за последните 10г. загиналите поради взрив на автомобилна газова бутилка или пък колко са инцидентите с битова такава, в сравнение със забравена печка...Проблемите ги създават хората, не предметите...

    Коментиран от #153

  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 некойси

    5 1 Отговор
    Четох мненията изписани до тук и направо се хванах за главата :)
    Преди 5 години сам си монтирах ГИ, не бях сигурен какво точно, как и т.н. за това много внимавах и отделях време на всеки един детайл. Получи се много добър монтаж, където и по сервизите да ме попитат "кой ти монтира газта?" като им отговоря аз сам ме гледат с опулени очи. За тези 5 г. не съм имал почти никакви проблеми. Сменял съм маркучите за газта, защото у нас не мога да намеря качествени и след време се напукват.
    Искам да отделя специално внимание на тези, които никога не са имали ГИ или имат бегла представа и бълват мнения и хейт ... съвременните газови решения са на изключително ниво! Дори и най-негодните марки. Монтажа им на 10 годишни годишни технологично поизостанали автомобили не е никакъв проблем, стига възможностите на газовия кит да бъдат съобразени с конкретния автомобил и монтажа да бъде изпълнен правилно.
    Газта със сигурност изгаря при по-висока температура и при това по-дълготрайно спрямо бензина. Освен това ги няма мокрите бензинови пръски, които частично охлаждат мотора при навлизане в колекторите. Това да кажем крие някакви хипотетични рискове, които не са фатални за повечето ДВГ. Ако карате автомобил с добър ДВГ според мен няма от какво да се притеснявате :)
    Без да споменаваме екологичните ползи на газта, за тези които се съмняват в икономическата рентабилност на един добре изпълнен ГИ мога да кажа, че в даден момент при един добър пробег икономиите реализирани от ин
  • 132 Бум

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "opel vektra b":

    Как опел 14 на 100 бе то един опел ако не е икономичен за какво да кара човек??? Моето 20г волво в40 2.0 140кс автом. Прави 14 най-много на ГАЗ градско. Над 260хил е газовата е монтирана във волво, преди около 7-8г ланди ренцо. На около 80хил е може би аз като я купих. От както сам я взел около година и половина нищо по газта не сам сменял нищооо а на месец правя около 5хил км. Това са си още поне айде не 90 ама поне 70-80 хил. Има впредвид, че волво може да е всичко но не и икономична кола. За да карам опел трябва да ми дава градско макс 10 газ

    Коментиран от #135

  • 133 некойси

    5 2 Отговор
    .... Без да споменаваме екологичните ползи от ползването на газта, за тези които се съмняват в икономическата рентабилност на един добре изпълнен монтаж на ГИ мога да кажа, че в даден момент при един добър пробег икономиите реализирани от инсталацията могат да надхвърлят неколкократно стойността на самия автомобил. Така, че ако Ви се наложи да правите ремонт на двигателя, при което пряк причинител се оказва газовото ... сменете целия двигател .... сменете целия автомобил ако трябва.
    Лек ден на всички и гледайте малко по-позитивно на нещата :)
  • 134 Хибридния

    4 0 Отговор
    Защо се занимавате с глупости?!
    Хората са направили хибриди, които са безпроблемни и харчат малко. Вече ги има и втора употреба на доста ниски цени. 8-ма година карам само хибриди и никой не може да ме убеди, че има нещо по-евтино с ДВГ което да се кара. Говоря специално за Аурис,Ярис и Приус. Абсолютно безпроблемни автомобили. Има много тестове в нета и отзиви на собственици. Преди да премина на хибриди карах дизела и бензинки с АГУ. За дизели изобщо не искам да чуя. Само проблеми и скъпи ремонти. Колите на газ са алтернативанаистина и са доста еколгични, но и там доста ядове има. Все пак на газ, ако караш много и на дълго има доста голяма сметка. Гледам че на запад и хибридите ги газифицират. Приусите на газ харчат 5-6/100, а на бензин 4-5/100, а при по-леко кяране спокойно падам под 4/100 и то градско със зядръствания и трафик. Аз обаче не карам толкова много, че да си заслужава и за сега няма да слагам на хибрид газ но го мисля и този вариант след време

    Коментиран от #136

  • 135 моторджия

    2 0 Отговор

    До коментар #132 от "Бум":

    Колегата явно нещо се е объркал. Или пък колата му нещо не е в ред. Няма начин да харчи толкова, ако всичко е наред. Имал съм Вектри със същият двигател и със 136 к.с. Харчат 9-10/100 газ. Зимата при големите студове съм стигал до 12, а лятото ми пада разхода и до 8/100. Говоря за обикновени газови. С ГИ разхода е около 8-9/100. Приятел имаше такава внос от Холандия там монтиран ГИ мисля с втечнена газ беше. В един момент газовата струваше повече от колата.
  • 136 некойси

    1 1 Отговор

    До коментар #134 от "Хибридния":

    Някои от тези хибриди са си чист маркетингов продукт или иначе казано дупка за пари, като тук изключим тойота приус. Приус е успеше и наложил се хибрид.
    При повечето не само имате поддръжка на конвенционален ДВГ автомобил + поддръжка и на електрическа система на задвижване в която са включени и мега скъпо-струващите батерии.
    Като идея хибрида е много хубаво нещо, особенно серийния хибрид, където ДВГ не е зацепен пряко, но маркетинговата реализация разчеква понятието хибрид.
    Няма по-добро от електрика, ще го доживеем сигурен съм, ще стане масов.
  • 137 Гост

    3 1 Отговор
    Няма да крия - карам на газ. Правя около 30 хиляди на година. 2 месеца се рових преди да избера кой точно двигател може да се газифицира без проблем и кой точно двигател прави мизерии. След това 2 седмици по бг форумите за впечатления от избрания двигател + конкретно АГУ.

    Равносметката - 1400 лева / с монтажа от сертифициран сервиз / - OBD самоадаптивен газов инжекцион, преглед, регистрация в КАТ, стикер - абе както си е по закон. От първия ден на монтажа колата върви на газ без никаква разлика с бензин - няма донастройки, няма грешки на компютъра, проблеми при палене. Затова и уредбата е толкова пари.

    Разхода от бензин на газ се качи наистина с 30 процента както и трябва да бъде ако не се правите на тарикати и карате на обеднена смес = прецакан катализатор и ламбда сонда.

    Разлика в еластичността няма, сменя от едното на другото гориво без да се усети нищо / тествано на темпомат /. Не мирише на газ никога зад колата - имаме пълно изгаряне благодарение на OBD адаптацията.

    Уредбата се избива за 15 000 км - при мен половин година.

    Недостатъци - не те пускат в подземни паркинги, в някой държави трябва преходник / Германия, Холандия / за зареждане. При някои коли няма къде да сложиш бутилката освен в багажника което е неудобно.

    Най-доброто за джоба и за екологията е заводски метан или пропан-бутан. Например Zafira B с 1.6 турбо на метан.

    Коментиран от #141, #144

  • 138 Гости

    2 1 Отговор

    До коментар #113 от "Шейх":

    Ако случайно знаеш английски можеш да прочетеш програмата на ЕС за стимулиране на автомобили на алтернативни горива. Или да се осведомиш за 1500$ бонус който дават в САЩ за монтаж на АГУ.

    Та ти кой точно развит свят визираш - Танганайка, Северна Корея или Матушка Русь?

    Коментиран от #143

  • 139 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #118 от "Darkbound":

    Хич не те бива в математиката. Даже и аритметика не знаеш
  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 Алфата

    1 1 Отговор

    До коментар #137 от "Гост":

    Колега голямо ровене? Всеки професионален газаджия ще ти каже, че най-пернишките печки са италианските мотори! Всички други са "галеници" на тема газ, еле пък японските. Преходниците в чужбина вече не са голям проблем: на много германски бензиностанции се предлагат диш-преходници. Иначе относно експлоатацията всичко което си написал е вярно. Има една тънкост, от мен да я знаеш, като дългогодишен газ-фен: от тук нататък каквото и да се бъгне по горивната и изпускателна система, само маркова част по рама! Иначе забравяш, че на газ ще върви като на бензин! Пример - ако л-сондата ти е еди какъв си Бош, слагаш точно същата при подмяна. Вървенето на газ не можеш го преметна с някаква универсалка на половин цена! Вярвай ми. На бензин ще върви, на газ... слабичко!
  • 142 Прайх Ремонт

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "газаджия":

    Откаде тоя изпарител за 45 лева, днес смених моя с италиански за 140
  • 143 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 144 hienata

    3 0 Отговор

    До коментар #137 от "Гост":

    Ежедневната ми кола е на газ, на ден правя по 65-75км, запален рибар съм и уикендите километрите скачат на 150-200 че и повече. За година правя около 40 000км. Имам приятели газаджии, от разговор с тях за последните ми две бензинови коли избирам електроника на ФОБОС (българска), по точно ФОБОС 5 с OBD, изпарител SHARK (полски) висок клас и рейка BARRACUDA (много добро полско копие на KEIHIN ) висок клас. Поставил съм механична система за предпазване на клапаните. Цялото удоволствие (като за приятел) 1000лв. С 23лв газ минавам 300км , на бензин с 45лв минавам 300км. За месец зареждам 8-9 пъти или около 200лв на месец по-малко от бензина ,2400 за година или 9,600 за 4г Колата я купих за 4500 + регистрация, данъци, такси, обслужвания, ремонти за 4г + ГИ - около 8000лв . Това е моята сметка. Другата ми кола е дизел , всичко и работи, с нея пътувам семейно на почивка и екскурзии и жена ми я кара от време на време, по нея всичко е по-скъпо, но е по-голяма и удобна.
  • 145 hienata

    6 2 Отговор
    А, щях да забравя. На всеки 9-10 000км сменям филтри (два са) - 3лв (като за приятел) + течност за предпазване на клапаните 20лв литър. Да кажем за 4г сметката се е повишила с 500лв Има още едно "неудобство" , когато сменям филтри, правя и проверка на цялата газова за утечки. Повярвайте, най-добрата проверка става със сапунена пяна и гъба. Проверявам всички връзки и съм много подробен. И въпреки всички разходи пак ми е по-изгодно.А най ми прави кеф да кажа "до горе" Веки сам си знае как си изкарва парите, аз предпочитам да ги харча за почивки, а не да ги давам на ЛУКОИЛ.
  • 146 Алхимик

    6 5 Отговор
    Ба! Като ви чета тука все едно на никой от газираните не му се задръстват бензиновите дюзи, на никой не се прецаква ламбда-сондата, никой не е плащал 30 л. газ, а бутилката му е 30 л. Газаджиите знаят за какво говоря. Никой не е пълнил бутилката уж догоре, пък газта свършва след 50 км. Никой не е гърмял по улиците. Никой не е паркирал извън закритите паркинги. На никой оборотите му не се менят когато си искат. За горивната помпа няма да пиша. На никой не са му прогаряли клапаните. На никой не се е бъгвал компютъра. Браво! Значи аз съм бил от другите, с всички изброени проблеми.
  • 147 Трифон

    3 0 Отговор
    Всичко ще си дойде на място до няколко години ! Ток му е майката !
  • 148 ДАН

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "konservator":

    Ти сигурно и към жена си си така немарлив😉
  • 149 Бакшиш

    2 0 Отговор
    Не караш ли такси,сметка няма.
  • 150 Ала бала

    1 0 Отговор
    За пореден път, не се пише газта, такова животно няма.
    ГАЗЪТ - един ГАЗ!!!
    След като сте журналисти, би следвало да пишете грамотно.
  • 151 МАШ. ИНЖЕНЕР.

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "zzz":

    За всеки влак си има пътници.
    Дизелаците защото въобще няма да ги спрат.
    Всеки тип двигател си има плюсове и минуси.
  • 152 Анти дизел

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "Driving pleasure":

    И аз мислех като теб, преди да си купя дизел. Обаче нещата не седят по този начин - маховик 2400 лв (да има китайски боклуци по 1500), дюзи 1800 лв , нафтова помпа 4000 лв., ами турбо, ами подгревни свещи , по-голям акумолатор, целогодишно сипваш добавки, зимата сипваш по-скъп дизел. И накрая какво - еми то дизела много икономичен , митове и легенди. Много е икономичен, ако караш извънградско с 110. Къде му е икономията в града , в шибаните задръствания или като го палиш за 5км ? Не говорим за дизели 99г. Поинтересувай се на едно Ауди или БМВ 2010 год, някой три литров дизел колко му струва маховика или помпата! Никога повече няма да си купя дизел, втора ръка! И не говоря за курници по 300к км, нов внос от Италия, и на 50к да в пак НЕ.
  • 153 Да да

    2 0 Отговор

    До коментар #129 от "Селянин":

    Ще споделя още нещо. Умишлено запалена кола на полицай с газова уредба. Случайно минавах и видях как горят задните седалки ,полети с бензин през счупеното странично стакло. Обадих се на 112 за пожарна. Колко да са бързи - 5 мин. да кажем че дойдоха. Изгасиха я за 2 минути. Бях се позиционирал на 50 м.от колата за всеки скучай! Не последва взрив дори и така!
  • 154 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 155 Bat Sande

    1 0 Отговор
    От около 6 години провеждам един експеримент-опитвам се да счупя един HUD9ТЕ -92к.с. мотор с газ. Не успявам! Не прегрява (както бяха прогнозите), работи по-равномерно и тихо. Върви повече и харчи по-малко. Колата развива и поддържа по-висока скорост от обявената от производителя. При един непланиран ГТП ме гледаха "по устав" и ми беше интересно какви са ми емисиите. Проверяващите казаха, че апаратурата е отчела 5 пъти по-ниски норми от ЕВРО5, а колата ако не се лъжа няма и ЕВРО1. До момента съм изминал 80К километра +- след конверсията (на километраж показва 300К ако е истина) и експеримента ще приключи с пълното разглобяване на мотора след като умре. Машината работи по-добре отколкото като я купих. Редовно я обслужвам с качествени консумативи. За Вас лъжа, за мен истина, защото всичко излиза от джоба ми. Мога да проведа демонстрации на желаещите срещу съответното заплащане не, че съм упрял да си изкарвам така парите, ами да не ми губят напразно времето.
  • 156 Nikola

    1 0 Отговор
    a метановите системи ?
  • 157 ккк

    1 0 Отговор
    Карал съм само на газ, две дърти аудита и една алфа, защото такива ми ги продадоха. И на всички коли карането ми излизаше по евтино от ходенето пеша, може да ме фанете за дедовия който е против газта и се мисли за праведен.
  • 158 Александър

    1 0 Отговор
    В момента карам нова Корола. Минах й 15000 километра за няма и 6 месеца, направих сметка, че ако сложа модерна газова уредба с компютър ще спестя някъде между 1500 - 1700 лв. на всяка смяна на масло от разликата между цената на газта и бензина... е трябва да съм пълен малоумник да не го направя при положение, че за 1 година ще спестявам 3000 лв., които няма да ги давам на шибаните бензиностанции, ами ще остават в моя джоб. За 5 години, 15 000 хиляди ще имам повече в джоба си. Новите газови дават възможност да се настроят така, че да впръсква и бензин след определени обороти за да не прегарят клапаните, също се слага едно устройство за допълнително смазване на клапаните за да не прегарят при интензивна работа. Единствената причина да не съм го направил е, защото оставих двигателя да се разработи. Предните ми две коли бяха на газ и никакви проблеми не съм имал. Едната й минах 25000, другата 50000км на газ и никога не съм имал проблеми заради това. Чета мненията на някакви пълни дебили и направо се чудя, как тия хора могат да си обуят чорапите. Особено такива коментари като газта била мизерна и тн. Мизерен е тоя, който не иска да спести пари, защото спестените пари са си чиста печалба.
  • 159 Чук Чук

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "opel vektra b":

    Ако ти беше нова хубава кола, можеше и до точка G да стигнеш
  • 160 Мгг

    2 0 Отговор
    Каквато и кола да караш , с каквото и гориво , ако икономисваш и не правиш нещата както трябва всичко е мизерия и не вървят нещата
  • 161 ЛандиРенцо

    1 1 Отговор
    1500 лева. Избих ги за една почивка в Олудениз на Средиземно море.
  • 162 авя

    0 0 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=KYwERH1PpOk
  • 163 Иехоеист

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "будист":

    Пък 250 кат стигнеш и почва да връща пари хи хи
  • 164 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 165 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 166 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 167 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 168 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 169 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 170 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 171 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 172 Въпрос

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Иван":

    Щото кола се сменя на 4-5 години обикновено най-малкото. Аз поне така правя . Писва ти,ръждясва колата ( ако си от София,не да кажем примерно Петрич) и я разкарваш. Не е задължително да е защото се е скапала колата от газта.
  • 173 Aaaaaa

    1 0 Отговор
    За около година се избива газовата - доста по евтино е. Имахме кола на газ и сме изминали поне 100000, но с газта идват проблеми - прекъсване, гаснеше по светофари. Също така газаджиите си бяха оставили ръцете - спукани маркучи - масло протече, антифриз, колата прегря, почна масло да харчи......