Новини

Кога се "избива" газовата уредба?

Публикувана: 24 Януари, 2018 11:20
160 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 42177
Кога се "избива" газовата уредба?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.

Отговорът на този въпрос може да се получи с елементарна аритметика. Първо, трябва да уточним, че цените на АГУ-тата са доста различни като те зависят от типа двигател. Карбураторните и моноинжекционни мотори могат да се оборудват с най-евтините газови уредби (около 800 лв.).

За автомобилите с инжекционни системи на двигателите е необходима по-сложна и респективно по-скъпа газова уредба. При тези АГУ-та има електронен блок за управление, газови инжектори и газов изпарител. Тяхната цена надхвърля 1 000 лв, като в зависимост от марката може да достигне и 1 500 лв.

Най-скъпи са системите, които вкарват газта в двигателя в течно състояние. Те достигат до 5 000 лв. Въпросът е за колко време би се изплатила подобна инвестиция. Ясно е, че у нас от край време цената на газта е наполовина на тази на бензина. Ако вземем, за автомобилите движещи се на бензин, средни стойности 2 лева за литър бензин и един ориентировъчен разход на гориво от 9 на 100 в града и 6 на 100 извън него, то се получава, че за един километър пробег са ни нужни 15 стотинки.

За колите на газ приемаме цена за литър от един лев и разход (малко по-висок) от 10 градско и 7 извънградско. Цената на километър излиза 8.5 стотинки. Така, ако изминавате средно по 5 000 км на година, то ще спестявате по 275 лв ако карате на газ. За годишен пробег от 10 000, разликата е 550 лв в полза на газта, при 15 000 км тя е 825 лв, а при 20 000 кми - 1 100 лв. Така, че сами можете да прецените каква газова уредба за колко време ще се "избие".

Поставете оценка на статията:
Оценка 2 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
СссереМ
1 Отговор
Трябва пълна забрана за бомбаджиите.

Коментиран от #3, #5, #33, #39, #51, #85


Оценка:
-382 +68

Истината
2 Отговор
Най-хубаво се избива газовата уредба като си съсипеш двигателя и си стопиш катализатора заради нея.

Коментиран от #8, #34, #62, #110


Оценка:
-313 +85

Post na gost
3 Отговор

До коментар #1 от "СссереМ":


По-скоро добър контрол на техническото състояние на автомобил и АГУ. А и нали знаеш- ЗАДкормилното у-во като не става за никакав ... и колело до му дадеш , пак си е камикадзе

Оценка:
-16 +157

Driving pleasure
4 Отговор
И като сложиш после ремонт на двигателя и газовата никога не се избива :D Освен това сметката с 8.5 стотинки на 100 не е съвсем вярна, защото освен газ до загряването на двигателя гориш и бензин така че трябва да се пресметне, при повече градско шофиране с кратки стартове той ще е повече.

В момента съм в приключението избор на кола, което значи и избор н гориво и като заклет фен на бензиновите мотори си признавам, че дизелите започват да ми стават симпатични

Коментиран от #7, #89, #108


Оценка:
-174 +63

Driving pleasure
5 Отговор

До коментар #1 от "СссереМ":


Явно нищо не знаеш за бомбаджиите :)
вероятността да гръмне резервоар на бензинов автомобил е не по-малка, а той гърми с много по-голяма мощ от газовия

Оценка:
-31 +136

GTE
6 Отговор
Ако шофера е калтак със или без газова колата ще се съсипе. Освен икономията ползата от газовите е екологична. Ако всички коли с АГУ в София минат обратно на бензин, особено такситата, със сигурност замърсяването на въздуха ще нарасне чувствително.
А газова монтирана грамотно в оторизиран сервиз е безопасна. Изобщо няма и помен от мисризма на газ.
Но всеки с газ трабва да е наясно, че това е отделна система, която си иска подръжка и освен дивидента от икономията трябва да се правят и разходи по нея най-малко за редовна смяна на филтъра, тъй като в България газта е с доста твърди примеси.

Оценка:
-6 +144

Реалността
7 Отговор

До коментар #4 от "Driving pleasure":


В последствие ти стават симпатични дюзите, демпферното маховиче, турбинката, задръстения DPF FAP, датчици на рейла, ЕГРи и .... Абе яка работа

Коментиран от #15, #102, #116


Оценка:
-36 +148

Анонимен
8 Отговор

До коментар #2 от "Истината":


Ти май не си карал на газ никога?

Коментиран от #30, #78


Оценка:
-11 +103

112
9 Отговор
Трбява да се пресметне също че свещите и бобината се сменят по често когато е на газ, но като цяло е доста по евтино.

Коментиран от #20, #73


Оценка:
-42 +61

Guest10
10 Отговор
Газта си е мизерия какво и да си говорим. Вярно с нея се минават най-много километри, но си е мизерия.

Оценка:
-132 +68

Agu
11 Отговор
За една смяна на масло АГУ-то си избива парите ;)

Коментиран от #13


Оценка:
-22 +118

Анонимен
12 Отговор
Регистриране в КАТ на АГУ. ГТП на АГУ. Периодично обслужване на АГУ. Забрана за подземни паркинги на автомобили с АГУ. Колата все още трябва да се пали на бензин въпреки АГУ. По-честа смяна на свещи и изпускателна система при АГУ. Ако е монтирана бутилката в коша на резервната гума следва ръжда и липса на резервна гума. Ако е в багажника взима от пространството му.
Това е малка част от недостатъците, които трябва да ги пресметнем в пари, за да правим сравнение.

Оценка:
-99 +69

LPG
13 Отговор

До коментар #11 от "Agu":


До всичките разбирачи, които карат на крадена нафта и бензин, който трябва да го минаваш през цедка - новите газови инжекциони са далеч по ефикасни, икономични и екологични спрямо газовите инсталации от преди 10 години. За 10 години съм карал 6 коли, 4 от които на газ. До сега нито една не се е скапала заради газовата инсталация, но от разбитите ни пътища и гадна нафта да.

Коментиран от #105


Оценка:
-14 +142

Опелджия
14 Отговор
Плевен-София летището с Корсата(стария двигател) отиване и връщане 25 литрова бутилка лятото за 18 лв.Угасна газта на връщане на Луковит.Чао-чао бензин.Зимата на запалване, само те обичам :D

Коментиран от #18, #25


Оценка:
-8 +74

Driving pleasure
15 Отговор

До коментар #7 от "Реалността":


Митове и легенди, маховиците почват да ги слагат вече и на нови бензинови коли, също и търбото, също и дюзите - ДПФа се промива и е като нов въобще нещата ако се заровиш да четеш ще видиш, че не е толкова страшно ии цените не са ония безумни хилядарки от преди няколко години. Сега един разумен ремонт ако въобще се наложи може да ти стъпи малко над хиляда и ако не си тураджия ше изкара докато колата е в твои ръце

Коментиран от #152


Оценка:
-33 +25

opel vektra b
16 Отговор
Карам опел вектра 1.8 16В -автомат 115 к.с. , извън градско ми гори 8 , градско 14, след като сложих АГУ (пълен инжекцион ) единствено ми се качи разхода в градски условия (около 16/100) много съм доволен вместо да давам на колонката 2 лв , давам левче . Първоначалната инвестиция се избива след правата година (10-15 хил. км.) Практично и удобно , най-вече евтино можеш да стигнеш от точка А до точка Б .

Коментиран от #26, #132, #140, #159


Оценка:
-8 +84

honda
17 Отговор
Аз моята газова я избих за по-малко от година.Такива коментари от сорта мизерна газ са ми мн смешни при положение ,че газта е най-чиста.Мизерни са именно бензина и дизела.Какво да се прави българина просто е ниска култура.

Оценка:
-21 +90

Driving pleasure
18 Отговор

До коментар #14 от "Опелджия":


Ключовото в поста ти е СТАРИЯ ДВИГАТЕЛ
е новите двигатели хич не я тачат тая газ ;)

Коментиран от #111


Оценка:
-38 +18

гост
19 Отговор
Избива се сама ако преди това не се взриви и не избие и околните ...

Оценка:
-99 +17

Анонимен
20 Отговор

До коментар #9 от "112":


Свещите ги сменям на 50 000 и ги регулирам през 15 000. Бобина никога не съм сменял.

Оценка:
-7 +40

21
Този коментар е премахнат от модератор
оооояяя
22 Отговор
като гръбне веднага се избива

Оценка:
-46 +11

Анонимен
23 Отговор
Газова уредба на фобос ( инжекцион) струва 650 лв но трябва всеки сам да си я монтира. Има и схема към нея. Уредбата е с включена бутилка.

Коментиран от #41, #86


Оценка:
-19 +7

zzz
24 Отговор
Карал съм 10 години кола на газ с калибратор ауди 80. Накрая карбуратора протече тотално. Втора употреба няма шанс, защото трябва да попаднеш на карбуратора, който не бил на газ, А за да разбереш дали е така, трябва да го монтираш, което можеш да правиш ди безкрай за безумно много пари за монтаж и демонтаж. Нов 3000 лв. За екологичност-хахаха. Когато караш зад газова кола в града, можеш да умреш в задръстванията. Представих си как съм тровил хората. От 7 години карам дизел, като вземам вече втора 4 годишна кола. Удоволствието е огромно от мощност, наливане нормално на бензиностанция и т.н. едната кола карах 6 години. Сега си взех по-голяма и съм още по-доволен. Газовите ще отпаднат като спрат да ги пускат в моловете и подземните гаражи, както да правилата, А и трябва да ги глобяват за паркиране на такива места,след като да видели табелата за забрана.

Коментиран от #151


Оценка:
-68 +22

mat
25 Отговор

До коментар #14 от "Опелджия":


С дизелова корса ще минеш повече километри за тези пари. При разход около 3.7-3.9/100 за 200 км (София-Плевен-Луковит) разхода ще е 7.5 литра.

Оценка:
-30 +15

Driving pleasure
26 Отговор

До коментар #16 от "opel vektra b":


Твоя Опел е с X18XE1 двигателя... пробвай същото нещо с по-новия мотор Z18XEP и ми се обади след 2 години да кажеш как е и да ми поплачеш на рамото :)

Старите мотори - да те са даракоустойиви и носят на всякакво гориво. Новите са капризни и не става толкова лесно, нито толкова евтино и имаш куп главоболия след това

Коментиран от #35


Оценка:
-15 +19

27
Този коментар е премахнат от модератор
Гост
28 Отговор
Що се излагате с тези глупости....Заводското е най-добро! Има коли на фабрична газ,купувайте тях....защо се вкарвате във филми на сервизните ужаси.... Новите модели коли са изцяло електроника,имат си ECU,изчислени са нещата....почнете ли да ги преправяте неминуемо става скъпо и с гафове! Това,че българинът е комплексиран бедняк,който иска да кара мощна бензинова кола,”премиум”....но с малко разход е пословично за културата и манталитета ни! Фирмите ги разбирам,но на личните коли....

Оценка:
-10 +48

Ник
29 Отговор
Кои са тези коли които горят 9/100 градско.???? Някоя малолитражка.

Оценка:
-10 +26

Истината
30 Отговор

До коментар #8 от "Анонимен":


Да не си председател на анонимните газаджии в БГ?

Оценка:
-5 +11

Гост
31 Отговор
На моята кола газова система ще излезе най-евтино за 1800 лева без работата.... Хората ми препоръчала за 2300 лева,която с работата ще стане около 3 хиляди! На година не изминавам повече от 10/12 хиляди километра....За какво да се набутвам в такива ужаси!?

Оценка:
-14 +37

Тесла е гувно
32 Отговор
На газаджиите е крайно време да им се отнемат привилегиите като смешните данъчни ставки в сравнение с истинските автомобилни горива. Газта е за домакински нужди, не за придвижване.

Оценка:
-72 +12

niki
33 Отговор

До коментар #1 от "СссереМ":


Най - вече на дизелите!

Оценка:
-7 +7

ЖМФ
34 Отговор

До коментар #2 от "Истината":


Като слагаш газови за по 300лв може. Мизерията ражда мизерия!

На едната ми кола вече 190 хил. се опитвам да съсипя двигателя и да се запуши катализатора, ама не се получава!
Те тая газова от 1300лв се изби за 20 000км.
Сега сметни за 270 хил. колко пари са - 10 000лв.

Оценка:
-3 +37

opel vektra b
35 Отговор

До коментар #26 от "Driving pleasure":


Точно така той един от първите екотеци които плюеха не заслужено ,но кода на двигателя е X18XE без 1 . Единственият недостатък е високият разход , но той е благодарение на автоматичната скоростна кутия (4 степенна ) , а не на това че сам с агу .

Оценка:
-2 +9

Pavlito
36 Отговор
https://www.carspending.com/bg/vehicle/3531-skoda-octavia-1-8t

Това са фактите. По бележки от бензиностанцията.

Оценка:
-0 +5

мегакуче
37 Отговор
газовата се избива на секундата , даваш едни 300-500 лева и вече караш на половин цена , а пък завистниците с крадената нафта нека си говорят че било бомба и т.н. , Брюксел като забрани миризливите печки и ще видиме кое е по-добре.

Оценка:
-13 +49

газаджия
38 Отговор
бутилка -60 лева , изспарител 45 , маркучи 20 лева , ключ 15 лева , говорим за нови части , общо + нивомер 40 лева излизат 180 лева нова , ако не си вързан в ръцете сам си я слагаш за час и готово

Коментиран от #94, #142


Оценка:
-23 +18

МАК
39 Отговор

До коментар #1 от "СссереМ":


Точно така! Пълна забрана за слагане на агу та на коли които не са проектирани за газ!!!

Коментиран от #104


Оценка:
-55 +14

Петко
40 Отговор
Първо газта е боклук и вдига разхода с 2 и повече литра.И второ прецаква двигателя два пъти по бързо.

Оценка:
-56 +15

Driving pleasure
41 Отговор

До коментар #23 от "Анонимен":


Обясни ми кво значи газовата всеки сам си я монтира... а кой ще ти я узакони? кой ще ти попише и подпечата книжката?

Коментиран от #74


Оценка:
-6 +18

бай брадър
42 Отговор
Глупости на търкалета, от 2000-ната година съм сменил 5-6 автомобила на газ и нямам намерение да ползвам друго гориво (освен електричество, ама това е друга тема). Съвременните газови уредби са много напреднали технологично и болшинството от предразсъдъците спрямо тях са закъснели с 15-на години.

Коментиран от #45, #46


Оценка:
-2 +46

SDEЧЕВ
43 Отговор
1.СЛУЧКА-ВЗЕХ СИ КОЛА С ТОКУ ЩО МОНТИРАН ГАЗОВА ИНЖЕКЦИЯ.ТА ЗАТЪНАХ В ЕДНА КАЛ И ОТ ТАМ ДЪРПАНЕ С ДЖИП,ОТ ТАМ КАТО СЕ ЗАКАЧИ ГАЗОПРОВОДА ЗА НЯКАКЪВ КОРЕН ,КАТО СЕ СКЪСА И КАТО ЗАПОЧНА ЕДНО СВИСТЕНЕ ТА ПОЛОВИН ЧАС ,ДОБРЕ ЧЕ НЯМАШЕ ИСКРА.
2.СЛУЧКА КАРАМ КОЛАТА И УСЕЩАМ СИЛНА МИРИЗМА НА ГАЗ В КУПЕТО. ЕВАКУАЦИЯ НА ЦЯЛОТО СЕМЕЙСТВО ОТ КОЛАТА ГАСЕНЕ НА ДВИГАТЕЛЯ И БЯГАНЕ. ПРИЧИНАТА -РАЗХЛАБЕНА СКОБА НА ФИЛТЪРА Т.Е. АКО СИ БЯХ ЗАПАЛИЛ ЦИГАРА ИЛИ ДРУГА ИСКРА В ДВИГАТЕЛЯ ЩЯХ ДА БАТИСАМ СЕМЕЙСТВОТО И СЕБЕ СИ.
3.СЛУЧКА ДЕМОНТАЖ НА АГУ И ЗА ВТОРИЧНИ СУРОВИНИ
4.ИЗВОД -НЕ СЕ БРОЯТ СПЕСТЕНИ ПАРИ ЗА СМЕТКА НА РИСК ВЪРХУ ЧОВЕШКИ ЖИВОТ. НЕ Е ИЗМИСЛЕН ОЩЕ КАЛКУЛАТОРА КОЙТО СМЯТА КОЛКО СИ СПЕСТИЛ РИСКУВАЙКИ ЖИВОТА СИ И НА ОКОЛНИТЕ СЪЩО.
5.ЗА 2000 КМ ПОПАДНАХ В ДВЕ РИСКОВИ СИТУАЦИИ СПЕСТЯВАЙКИ 200 ЛЕВА. НЕ Е ИЗМИСЛЕНА ГАРАНЦИЯ ПРОТИВ КАРЪК ,ТАКА ЧЕ МОЛЯ КАМИКАДЗЕТАТА ДА НЕ ВЛИЗАТ В ПОДЗЕМНИТЕ ПАРКИНГИ ,ЧЕ ВЕДНАГА ЩЕ ГИ ИЗПЕЕМ НА ОХРАНАТА. ДА СИ ПЕСТЯТ НО ПО НАДАЛЕЧЕ ОТ ПОДЗЕМНИТЕ ПАРКИНГИ.

Коментиран от #63, #90


Оценка:
-47 +29

W123 300SEL
44 Отговор
Да се спори с човек, който управлява автомобил с газово устройство е глупост. Нямаш изгледи за успех. Само ще кажа какво съм чувал от немски инженер, а то е, че автомобилът е произведен, за да работи с бензин. Все още могат да се срещнат и немски обяви, в които изрично е записано: "На този автомобил никога не е монтирано газово устройство." Сметките на "газаджиите" просто са смехотворни. Те много приличат на тези, правени от глупав начинаещ бакалин, който вижда, че през джоба му се въртят някакви пари, но бърка оборот с печалба. Не мога да си представя по-смешна история от тази, да си купиш скъп мерцедес и да го караш с газ. Но...въпрос на вкус.

Оценка:
-38 +23

Иван
45 Отговор

До коментар #42 от "бай брадър":


Защо си сменил 5-6 авт. на газ,да не би точно газта да ги е скапала :)?

Оценка:
-12 +11

Ник
46 Отговор

До коментар #42 от "бай брадър":


Само ограничен шофьор остава с 1 кола цял живот.Хората жените сменят нон стоп.......ха,ха ха.......

Оценка:
-15 +13

ччяя
47 Отговор
Ван 4х4 1.8 16v.
Разход на бензин 10л извънградско,15л. в града.
Разход на газ същия.Газовата е обикновенна.
За 8 години пробег 130 000км.Смятам среден разход от 13л. икономисани средства около 17000лв. от разликата в цената.
Та,колко струва ремонта или целия двигател 1000-2000лв. макс.Макар че двигателя ми няма никакви проблеми до сега.Съгласен съм,че не всички двигатели са издръжливи,но ако потърсиш информация преди покупката на автомобила,ще разбереш става или не дадения автомобил.
Така че не говорете глупости от сорта на бомби,износване на двигателя,стопяване на катализатора и т.н.Пълни ГЛУПОСТИ!

Оценка:
-3 +54

PlimP
48 Отговор
16, анаааа, баце вземи д ая хвърлиш тая вектра умряла, гори колкото моето волво, само дето то е х2 к.с. и с има, няма 300кг. по тежичко

Оценка:
-8 +2

todi
49 Отговор
Карал съм различни коли на бензин газ и дизел .Тази на газ я изтърпях 3 години .За мен горивата са бензин и дизел.Въпрос на личен избор

Оценка:
-17 +15

filo
50 Отговор
Газ има смисъл за мен ако караш над 10000 км. годишно, иначе на бензин си е много по-добре . Аз карах на газ, но следващата кола вече си я карам на бензин и съм по-доволен. Все пак уточнявам, че минавам около 8-10000 км. годишно.

Оценка:
-4 +12

Bigmeech
51 Отговор

До коментар #1 от "СссереМ":


Също и забрана на нафтаджиите (кюмюрджиите) :)

Оценка:
-5 +19

сузи куатро
52 Отговор
газта е бъдещето , ще си взема една тесла , слагам един генератор на ток и една газова и правя 2000 км , супер е

Оценка:
-5 +9

СойкаПрисмехулка
53 Отговор
Като сте сиромаси карайте на газ. Аз пълня до горе с бензин и ми е през дедовия.

Коментиран от #55, #83


Оценка:
-34 +13

konservator
54 Отговор
Най-евтино е с такси!
1. Колата губи от стойността си драматично с годините – овехтяване; 2. след това консумативи; 3. след това данъци, застраховки, винетки, синя и зелена зона, охр. паркинг или гараж, две вдигания с паяк за год.; 3. Ремонти; 4. Измиване отвън и почистване на салона – по 20 лв. на месец = 240 на година.
Карам на газ повече от 400 000 км и не съм имал проблеми, а съм ужасен към колата си (ремонт само когато е неотложно).

Коментиран от #148


Оценка:
-22 +10

Пурко
55 Отговор

До коментар #53 от "СойкаПрисмехулка":


Ако имаш дедов изобщо,смешко.

Коментиран от #56


Оценка:
-3 +13

СойкаПрисмехулка
56 Отговор

До коментар #55 от "Пурко":


Зареждай си Жигулата с газ и не се обяснявай, а внимавай, когато си палиш цигарата да не се самовзривиш, че от тука усещам как мирише на газ. Какво да те правя кат си сиромах. По-добре използвай градския транспорт или у ваше село няма такава екстра.

Оценка:
-19 +9

Антикомунисt 1
57 Отговор
Спора е смешен! Отговора се крие във реторичния въпрос: "Защо таткситата са на газ и метан".

Оценка:
-4 +20

БГман
58 Отговор
При среден разход на автомобил 10/100 и при средно 1 лв. разлика между цената на бензин и LPG за 10 000 км. се спестяват 1000 лв или цената на газов инжекцион от среден клас. Това е груба средна сметка, тъй като разбира се не се отчита разходът на малко бензин преди да загрее колата, също и допълнителните разходи за уредбата. Но да не забравяме и екологичния ефект: Прилагам резюмето на словашко изледване:
"Чрез сравняване на емисиите в отработените газове на един и същ двигател
задвижван от LPG и бензин, замърсителите в режим LPG се намаляват за:
 CO с 30% в градски цикъл и с 10% извънградски цикъл,
 НС с 30% при градски цикъл и с 51% при извънградски цикъл,
 NOx с 41% в градския цикъл и с 77% при извънградски цикъл;
 СО2 с 10% в градски цикъл и с 11% в извънградски цикъл.

Оценка:
-2 +14

Миле
59 Отговор
Карам автомобил на газ вече 6 години. Сложих му АГУ след закупуване. Лично моят автомобил гори около 15 бенз. или 16 газ. И аз искам да карам на бенз, но не мога да си го позволя. За 6-те години, освен че съм избил АГУ-то, също така всеки един ремонт, както и половината цена на колата. Също така почти не замърсявам въздуха, който дишате. Да, АГУ-то има и минуси, но не може пълен кеф. Всеки сам си преценява съобразно възможностите.

Оценка:
-1 +40

БГман
60 Отговор
Да дапълня само за еко ефекта пък между бензи ни дизел цитат от The Guardian:
Дизелите произвеждат с 15% по-малко въглероден диоксид в сравнение с бензина, но отделят четири пъти повече замърсяване с азотен диоксид (NO2) и 22 пъти повече микросажди - малки частици, които проникват в белите дробове, мозъка и сърцето.

Оценка:
-2 +31

W123 300SEL
61 Отговор
Разочарован съм. Що не щракате минуси? Очаквах да съм събрал поне 200.

Оценка:
-9 +3

Жоро
62 Отговор

До коментар #2 от "Истината":


За петнадесет години,пет коли на газ съм карал.По тридесет хиляди километра на година средно и ни една не е стигнала до подобно положение!Да говорим,по-мотивирано,става ли?!

Оценка:
-2 +21

САП
63 Отговор

До коментар #43 от "SDEЧЕВ":


1. а) За да затънеш в калта е виновно зад кормилното устройство(тоест ти).

б) Скъсване на тръбопровод при влачене може да стане и за оригиналното гориво на колата. Тръбите за газ са много по здрави от тези за бензин(кал не може да ги скъса, явно сте я влачили по под колата за да я изкарате). Пак къде са бляли зад кормилните устройства.

2. Разхлабена скоба на филтъра ???? Какво прави филтър изобщо в купето, че да ти замирише там. Обикновено се слагат при двигателя.

Предполагам скоба на маркуч, за ниското налягане. Другите са на врезни съединения. На ниското налягане и без скоби не изпускат. Еми там е пак е пак калпава поддръжка.

3, 4 ,5. Кой пишман майстор тия слага и подържа тая уредба. Колко се изтарикати по ганювски да спестиш от техническата страна на неща та. Това кажи и после плюй.

Нещата, които си писал стават също толкова лесно и със другите горива.

Коментиран от #69


Оценка:
-5 +29

dolu na gazta
64 Отговор
Е няма угодия, нашенеца взима кола за 130 000 лева, ама и слага газ шот не може да плати 2та лева на литър... "Вместо 2 лева, ше дам 1" ама и вместо 130 000 лева, можеш да дадеш 30 000 нали? Няма икономисване при скъпите коли, от самия и етикет се обричаш на разходи. Нямам думи...

Оценка:
-1 +17

1 100 лв
65 Отговор
Нито газта е ГАЗ, нито бензина - бензин, а за дизела да не говорим... Обаче яките карачи в БГ си купуват все скъпи и капризни автомобили - посади си роза и пикай отгоре и - пак расте ама някак кофти мирише...

Оценка:
-2 +16

onq s konq
66 Отговор
Интересно как никой не споменава че това газово варелче заема почти половината багажник!Освен това съм чувал/никога не съм карал на газ/,че разходът на газ на 100км съвсем не е само 2литра повече в сравнение с бензин,а поне 4.А като прибавим че колата става и чувствително "по-мързелива"...

Оценка:
-30 +12

Прост
67 Отговор
АМАН от "специалисти"!
Газта си е екстра, НО има неща дето повечето не ги разбират.
За коли тип милионници за без пари газчицата е най-доброто решение.
За нови автомобили или си ги купувате с фабричен газ/метан или рискувате проблеми в дългосрочен план.
Газта гори при по-висока температура, метана също. Съотношението газ/въздух, метан/въздух и бензин/въздух са различни! Ако колата не е предвидена за съответното гориво има странични ефекти тип прецакване на катализатори, клапани от температурата, проблеми с генерацията...
При всички случай, нищо против газта/метана НО си помислете дали икономисаните пари ще ви стигнат за ремонти на генерация, клапани, двигател в най-лошия случай.

Оценка:
-5 +13

будист
68 Отговор
ако целта на шофирането е достигането от отчка А до точка Б, то да пътуваш на бензин, вместо на газ е същото, като да отидеш в магазина и сместо да дадеш 1 лв. за хляб, да оставиш 2 л. и да си тръгнеш, щото си тарикат. Та сменх колата..преди отивам на бензиностанцията, бенз до горе, 120 кинта, ръцете се припотяват и някак си ти остава празно в душата...и така 3-4 пъти в месеца. Сега отивам - газ догоре - 38 лв....оставям 40 щото съм баровец, пак 3-4 пъти в месеца и ми е едно такова леко на душата. Първия път накарах касиерката да провери два пъти, не ще се съмнявах, ама исках пак да чуя, че за пълен резервоар дължа 1/3 от парите, които давах преди. Пък за 150 х.к. съм сменил 3 маркуча на газовата, че се бяха нацепили, общо за 12 лв. Преди на магистралата, като я понастъпя усещах някаква празнота у себе си, гледайки стрелката на резервоара...все едно някой ме е обрал. Сега газ до ламарината 180-200, дреме ми на шмайзера.

Оценка:
-11 +39

SDEЧЕВ
69 Отговор

До коментар #63 от "САП":


ПРАВ СИ .ДА АЗ СБЪРКАХ
1.КАТО СИ КУПИХ КОЛА С МОНТИРАНА БОМБА ОТ НЯКОЙ СПЕЦИАЛИСТ КАТО ТЕБ БЕЗ ДА ЗНАМ КОЙ Е ДОРИ.
2.ДА АЗ СБЪРКАХ КАТО ЗАТЪНАХ В КАЛТА ДО ПРАГОВЕТЕ,НО КОЙ НЕ ГРЕШИ
3.ТОЧНО ЗА ФИЛТЪРА ЗА НИСКО НАЛЯГАНЕ СТАВА ДУМА ,И ТОЙ Е МОНТИРАН В ДВИГАТЕЛНИЯ ОТСЕК И КОГАТО СТОИШ В ЗАДРЪСТВАНЕ И ИМА ТЕЧ СЪОТВЕТНО ЗМИЯТА ВЛИЗА ПРЕЗ ВЕНТИЛАЦИЯТА ПОД НАПОР И СИ ГОТОВ ЗА ПИРОГРОБ.
4.РИСК ОЗНАЧАВА ДОПЪЛНИТЕЛНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА КОИТО ПРОМЕНЯТ КРАЙНИЯ РЕЗУЛТАТ. Т.Е. АГУ Е БОМБА СЪС ЗАКЪСНИТЕЛ ГЪРМИ РЯДКО НО ЗА СМЕТКА НА ТОВА ПЪК КАЧЕСТВЕНО
5.САМО ДА ПОПИТАМ ЗА ПРОТОКОЛА ВСИЧКИ ГАЗАДЖИИ И МАЙСТОРИ МОНТАЖНИЦИ НА БОМБИ-ВИЕ ВЛИЗАТЕ ЛИ В ПОДЗЕМНИТЕ ГАРАЖИ СРЕЩУ ЗАБРАНИТЕЛНИЯ ЗНАК? ЗАЩО АКО НЕ СПАЗВАТЕ ТОВА ОГРАНИЧЕНИЕ НЯКОЙ ТРЯБВА ДА ВИ ВЯРВА , ЧЕ СТЕ ГОЛЕМИТЕ ИНЖЕНЕРИ ПО БЕЗОПАСНОСТТА.
6. И НАЙ БЕДНИЯ ГЕРМАНЕЦ ДА ХВАНЕШ НЕ МОЖЕШ ДА ГО НАКАРАШ ДА ПЕСТИ ОТ РИСК ЗА ЖИВОТА СИ.

Коментиран от #75


Оценка:
-19 +6

Еййй
70 Отговор
Газта в БГ е под всякакви стандарти. Това съотношение пропан/бутан, зима/лято никой не го контролира а чакай някой да го спазва при положение че едната съставка е чувствително по-евтина от другата.
А бензинджийте като ви налеят и газирана газ се чудите какъв беше обема на бутилката и защо не е преляла вече :)

Оценка:
-4 +9

Lyd1q
71 Отговор
Тука опира малко и до заплати нали...Карам само на газ,щоо ли, еми въртя на година 25-30 хиляди-и я ползвам главно за предвиждане.
Само че мога да кажа,там където съм ходил с моята таратайка-баварка и мерцедес надали ше стъпят ...Не ми дреме дали на газ е по лабава,ако ще и като КОН да е :) Товарил съм я 500кг само човешка маса и ни закара на 200км-до кръчмата ...т'ва ми стига. А и винаги я ползвам като ''хотел за удоволствия'' :D парно да видиш.... музика да видиш... удобни седалки... па возия -лодка лодка (^_^)
(^_^)

Оценка:
-5 +6

СТАР ГЛУПАК
72 Отговор
НЯМА "ИЗБИВАНЕ" НА ПАРИ БЕ ХОРА,ИМА УБИВАНЕ НА ПРИРОДАТА!

Оценка:
-4 +7

газов фен
73 Отговор

До коментар #9 от "112":


Ти що се изказваш неподготвен карал съм кол 7 години Само на газ нямаше резервоар нито бензинова пома свещи съм сменял на 10к комплекта беше 15-20 лв.

Оценка:
-2 +4

газов фен
74 Отговор

До коментар #41 от "Driving pleasure":


Отиваш в сервиз след това хората тия преглеждат и срещу 50-100 кинта тия регистрират (ако е монтирана като хората де)

Оценка:
-2 +7

САП
75 Отговор

До коментар #69 от "SDEЧЕВ":


Кола с монтира АГУ в България ще си помисля 10 пъти и най-вероятно няма да взема.

Аз не монтирам газови уредби, но знам нормите и правилата. Това ми дава възможност, като ида да ми монтират АГУ да задам правилните няколко въпроса да разбера човека пред мен колко в час е и дали да му се доверя да ми бара колата.

Електроинженер съм и се занимаван с изграждане и проектиране на газови(метан и пропан-бутан), бензинови и дизелови съоръжения.
Наясно съм със опасностите на всички изброени по горе горива и доста други.

За това къде може да мине дадена кола съм също наясно много добре. От опит придобит по трудния начин, за една година 20 000 км по черни пътища. Можеби затова не съм затъвал по подобен начин.

За да има теч там с извинение някой си е оставил ръцете при подмяната му или монтажа му. Човек като духа с уста дава по голямо налягане, от налягането там. Забора на въздуха за купето не би трябвало да е от двигателния отсек, това може да те убие по-много начини освен този. За да е така обикновено пак има "майсторско" изпълнение. Оправи си колата.

Нещата които правя ги проверяват и подписват специалисти по пожарна безопасност изискване по закон, ако не отговарят ме връщат докато не ги направя така, че да отговарят.

Карам кола с АГУ и в подземни гаражи влизам само ако е указано, че може да се влиза с АГУ.

Газовата бутилка не бомба. В бомба я превръща човешката безотговорност. Можеш да вкараш клечка запалена клечка кибрит в нея и ще угас

Коментиран от #76, #79


Оценка:
-2 +21

САП
76 Отговор

До коментар #75 от "САП":


Газовата бутилка не бомба. В бомба я превръща човешката безотговорност. Можеш да вкараш клечка запалена клечка кибрит в нея и ще угасне. Тези газове без кислород не горят.

За да гръмне газова бутилка, обикновено са грубо нарушени поне три-четири правила за безопасност.

Поне десетократно по-трудно е да повредиш газова бутилка, от колкото съд за течните горива.

Риск винаги има. Обикновено тези които са безотговорни към безопасността на АГУ, Са такива и към много други неща в живота.

Примерно летят ниско по пътя и обикновено си отиват това. От тях ме страх много повече от, колкото от АГУ.

Оценка:
-3 +12

Vasik Atanasova
77 Отговор
ще избий
преди 2 дни се запали една кола пред общината
не могат половин час да е угасят

Оценка:
-11 +7

Vasik Atanasova
78 Отговор

До коментар #8 от "Анонимен":


и за какво да кара
моята е направена с бензин 95 а аз и слагам само 100
а вие да има едно лесно и изпраженията ще си ядете
и се питам за кво живеете въобще

Оценка:
-10 +7

SDECHEV
79 Отговор

До коментар #75 от "САП":


ПРАВ СИ . НО ЗАД ВСЯКА КОЛА СЪС ГАЗОВО УСТРОЙСТВО СЕДИ ПО ЕДИН ЧОВЕК ВОДАЧ И ПО ЕДИН ЧОВЕК МАЙСТОР КОИТО ЗА РАЗЛИКА ОТ ТЕБЕ НЕ СА ИНЖЕНЕРИ И СЪОТВЕТНО МАТЕМАТИЧЕСКИЯ РИСК ОТИВА В ЧЕРВЕНОТО. И АКО МОЖЕШ ДА СИ ПОЗВОЛИШ ДА СИ СПЕСТИШ РИСКА ПО ДОБРЕ СИ ГО СПЕСТИ ,АКО ЛИ ПЪК НЕ ,СПЕСТЕТЕ НЯКОЙ ЛЕВ ОТ ГОРИВО И СИ ПОДСВИРКВАЙТЕ С УСТА ДОКАТО СТЕ ЖИВИ. ЛИЧНО АЗ НЕ СЪМ РИСКОВ ИГРАЧ КОГАТО ГЛАВАТА МИ Е ЗАЛОГА,НО КАТО ЦЯЛО ПОЕМАМ ФИНАНСОВИ РИСКОВЕ И ПОРАДИ ТОВА НЕ МИ СЕ НАЛАГА ДА ПЕСТЯ ПО 100 ЛЕВА НА МЕСЕЦ ОТ ГОРИВО. ХОДЯ И ДОСТА ПЕША

Коментиран от #88


Оценка:
-5 +1

ввв
80 Отговор
Карал съм две бензинови на газ. Винаги има някакви съпътстващи проблеми, като настройки , ръжди по генерацията , нужда от прегледи и т.н. Определено беше по-евтино отколкото на бензин или дизел. После преминах на дизел и вече 8 години го карам. Харесва ми бруталния въртящ момент от близо 500 нютона, ниският разход на гориво , че дори и шума. Взех много запазен автомобил и за сега няма ядове, но нищо не е вечно и турбина, маховик, дюзи и т.н. само чакат неподходящия момент за да се обадят. Засега съм доволен , но по моя преценка дизела е по-скъп от бенз/газ. Опитвам се обаче да не си правя тънки сметки със стотинки на километър и тн...

Оценка:
-4 +11

Vasik Atanasova
81 Отговор
https://novavarna.net/2018/01/22/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8-%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D1%83%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4-%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8%D0%BD/

Оценка:
-7 +4

Алф
82 Отговор
Другари, ние просто сме задължени да хулим другите. Затова-газ, бензин или дизел, без значение е, важно е аз да съм над всички. Може и по комплекси.

Коментиран от #128


Оценка:
-0 +17

konservator
83 Отговор

До коментар #53 от "СойкаПрисмехулка":


Е, ти си истински сиромах, най-вече духовно. Личи ти от километър, че ако имаш някой лев, най-вероятно си го крал.
А държавата, в която взимаш заем, за да си купиш Айфон и ти е "през дедовия", като си пълниш резервоара, вместо да спестиш нещо и да го дадеш за благотворителност, е тази държава е най-голямата клоака, която съм посещавал.

Оценка:
-1 +5

нещастен българиен
84 Отговор
абе отворковци посрани американци, я си представете какво ще плащате за таксита ако няма газ и ако не е изгодно

Оценка:
-4 +5

Антон 1
85 Отговор

До коментар #1 от "СссереМ":


Половин Европа е на газ !
Умник !
Контрол трябва ,контрол !

Оценка:
-2 +12

Амтон 1
86 Отговор

До коментар #23 от "Анонимен":


Сам ? Сам ?

Ужас !

Оценка:
-0 +2

Koko
87 Отговор
Метана си е метан 4.35 лв на 100км. 223000км _ сменени 3 реики на метана

Оценка:
-1 +3

САП
88 Отговор

До коментар #79 от "SDECHEV":


За да караш кола с АГУ не е нужно да си инженер. Просто трябва да си отговорен към тази система и да я поддържаш или да ти я поддържат (което си е проблем дори ида имаш пари с нашите сервизи) по правилата и никога няма да имаш проблеми.

Принципно всяка опасна система идва с инструкция за експлоатация, която хвърляме в коша. Просто трябва да я прочитаме.

Това което знам, едно 99% не необходимо, човек да го знае за да ползва АГУ и газови уреди.

За работа с газови системи има прости правила, които масово не се знаят от хората.

За мен реално е пропан-бутна е по-безопасен от бензина, различните разредители за бои, първака от домашната ракия :)) и мн. др. Просто с тях някак сме си свикнали.



Замислете се за следното една пълна газова бутилка от 40 литра съдържа 32 литра газ. Или приведено в електричество 203 киловата. Това електроенергията за половин месец за едно малко домакинство. Ако тази енергия ако я освободиш за няколко секунди винаги ще направи беля. В бензиновия резервоар е още повече за няколко месеца на същото домакинство.

Реално електрическата инсталация е конструирана так, че да не допусне толкова енергия за няколко секунди да влезе в домовете ни.

Замислете се, когато внасяте съдове с горива в колите си и дома си, как се отнасяте със тях, и се отнасяйте с газовите бутилки по същия начин и никога няма да имате ядове.

Брашното също се взривява при определени условия , но никой не го смята за опасно.

Така, че кое е

Коментиран от #93


Оценка:
-3 +7

Недей да говориш глупости
89 Отговор

До коментар #4 от "Driving pleasure":


Здравейте колега, изглежда, че не разбирате какви са ефектите на газовата уредба върху ДВГ. Моята кола е на 331,ххх километра, като газовото е инсталирано 3 месеца след първата регистрация на автомобила. Двигателя е оригинален и не е отварян за основен ремонт според сервизната история, вие си правете сметката за 300 хиляди киломентра, колко пъти си е избило парите, и колко двигателя могат да се хвърлят и да се сложат наново.

Оценка:
-2 +12

90
Този коментар е премахнат от модератор
Силистра
91 Отговор
Аз не харесвам газовите уредби, ама за голям пробег , около 30000 на година се избиват, включително и висенето в сервиза( говорим за Зафира, 1,6 2000 год.). Тази я кара баща ми, моите са дизел, а на жена ми е чист бензин. За неината няма смисъл от газови уредби, заради малкия пробег. А за безопасността, мога да кажа ,че хубавите газови уредби са с 2 прекъсващи клапана за течове. Така че всеки си преценява

Оценка:
-2 +4

Силистра
92 Отговор
Пак съм аз. Какво сменихме за 200000 км със зафирата заради газта —1200 лв стартова инвестиция, филтърчета на газовата , няколко пъти, изпарител 1 брой, гърнета 2 броя, бубина на свещите 2 броя, сегменти 1 брои и още някои гадории , общо около 4000 _ 5000 лв. Икономията е около 15000 ,минус 5000 за ремонти ,мисля че е добра далавера.

Оценка:
-2 +4

SDЕЧЕВ
93 Отговор

До коментар #88 от "САП":


Прав си като инжинер,но колата с АГУ има и резервоар с бензин,и механик без ценз за монтаж на АГУ -риска скача тройно. Вие знаетe ,че за да проектирате и монтирате метанова система в една сграда трябва да имате диплома и отделно след Вас идва и надзор и ако гръмне някой отива на топло и остава без ценз. Ситемата за АГУ в БГ е неграмотни майстори + негромотни водачи - бомба със закъснител. Познайте ,ако дойде експерт по сигурноста от Германия и постави цялостна оценка за риска в БГ от авария с АГУ ,каква ще е оценката. Ако съм застраховател бих предложил 100 % завишаване на гражданската на коли с АГУ.

Коментиран от #115


Оценка:
-3 +7

94
Този коментар е премахнат от модератор
коко
95 Отговор
Абе защо нещо на мен тея сметки не ми излиза. Да речем цена на км на газ 8,5 стотинки, а на бензин 15 стотинки. Случва се че имаме:
0,15лв*10,000км = 1500лв
0,085лв*10,000км = 850лв.
1500лв-850лв.=650лв си спестил само за 10,000км. т.е. примерно половин година каране.

Оценка:
-1 +1

Хомофоб
96 Отговор
Толкова много неграмотници не бях виждал да пишат на куп.
1. Най-евтината газова уредба нова за моноинжекциони и карбуратари е 450-500лв.
2. Газта не скапва хубавите двигатели, а само тия с тънички клапачета.
3. Газта не разваля двигателя и дори до някъде е по-доброто гориво от бензина по два показателя да ги наречем. Има и недостатъци разбира се.
Вземете почетете малко и тогава пишете глупости по сайтовите.
Обикновенно така наречената газ се плюе от хора, които към момента не могат да си позволят закупуването на такава "екстра" и извън града блъскат с обществен транспорт(не че има нещо лошо, но те са кочплексари).

Оценка:
-6 +10

вътю
97 Отговор
На всички привърженици на "нафтовите печки"-да сте чули някоя държава да се готви да забрани колите на газ. А дизелите са на доизживяване. Хеле пък с българската нафта-смес от дизел, котелно гориво, леко корабно, високо съдържание на парафин/сажди/. И на 100 хиляди-премахнат DPF, затапен EGR, тотално изменение на заводските настройки/побългаряване/ и резултата-пушат като кебапчийници.

Оценка:
-3 +13

Митьо
98 Отговор
Никаква газ,8 години си карам колата само на бензин! Тези с АГУ ги изяждам по баирите като гладен циганин вафла!! Карах с газова друга кола,ами флегматична няма ряз, не ме кефеше!! Казах,

Оценка:
-13 +12

Митев
99 Отговор
Тя лисицата като не стигнала гроздето си казала че е кисело!!! Така ,че Радославе карай си колата и не прави сметка на иначе мислещите хора!!!

Оценка:
-1 +2

плафонте
100 Отговор
Факти:Спестявания от цената на горивото (газта е по-евтина от бензина, почти два пъти).
Когато колата работи с газ, няма трясък и детонация, двигателят работи по-гладко, защото октановото число на газта е 100-120, докато за бензина има максимум 98.
Маслото от стените на газовия цилиндър на двигателя при газ на пара не се отмива (за разлика от течния бензин) и това води незабавно до три важни последствия:
намаляване на потреблението на маслото (спестяване нот цената на маслото);
маслото може да се сменя по-рядко, тъй като то губи свойствата си по-бавно;
по-дълъг живот на цилиндрите на двигателя (спестяване от ремонт).
Липсата на катализатори при разграждането на газта, които се срещат изобилно в бензина (спестяване от ремонтите).
Газта не съдържа такива вредни химически примеси, като олово и сяра, които постепенно унищожават на химическо ниво частите на горивната камера, ламбда сондата и каталитичния конвертор. Тези части, когато двигателят работи с газ, ще работят много по-дълго и те са доста скъпи, т.е. отново имаме спестявания за ремонт на автомобили.
Дифузия на газове. Газта се смесва много лесно с въздуха и по-равномерно запълва цилиндрите на двигателя, така че двигателят на машината работи по-гладко и тихо.
Газовата смес, за разлика от бензина, гори почти напълно, така че имаме много по-малко въглеродни отлагания на клапани, бутала и запалителни свещи.
Скоростта на изгаряне на горивото. Газът не гори толкова бързо, колкото бензина, а това

Оценка:
-4 +17

Sliven
101 Отговор
До коментар#100
Да бе,ти написа цяло есе но истината е друга!!
Пълни глупости...!

Оценка:
-8 +4

Язе
102 Отговор

До коментар #7 от "Реалността":


Същото което си изброил го има и при новите бензинови коли.Малко са градски легенди твоето.Примерно турбото при бензиновите дали работи в по-лек режим отколкото при дизеловите?

Оценка:
-1 +2

Шаран БГ
103 Отговор
Старият евреин казвал: Аз на другиго сметката не правя, защото тогава моята няма кой да направи !!!!
Хубаво, постарал се е авторът, но сигурно мнозина ще му възразят! Защо има производители, които поставят газово устройство още там ,в завода. София гълта тонове пушеци, ама газ не иска- ще гръмне!
На четири години един път ходя при специалист, който ми почиства изпарителя. СЕАТ - Толедо бяга вече десета година с Ловато. Вярно , не изминавам по-вече от 8 000 км. годишно. Но ние не държим на цената - важното да е йофтено !!!

Оценка:
-3 +10

Язе
104 Отговор

До коментар #39 от "МАК":


Публикувано във факти.бг: Точно така! Пълна забрана за слагане на агу та на коли които не са проектирани за газ!!!

Я ни кажи каква е разликата и какво ще рече-кола проектирана за газ?

Коментиран от #114


Оценка:
-6 +6

Pilota
105 Отговор

До коментар #13 от "LPG":


Браво колега.Много точно им го каза на разбирачите!Евала за коментара!

Оценка:
-0 +3

граничарче
106 Отговор
Яки са всичките коментари против газовите уредби.Радвам се да има такива и по-малко хора да ги ползват.така ще падне потреблението на газта и с това и цената и.това ме устройва идеално,от 20 години карам само автомобили с газови уредби и искам да продължа да карам а цената да е ниска.

Оценка:
-1 +9

газоманяк
107 Отговор
моята омега гори 17в града и 11-12 извънградско ...или с други думи избих я на първите 10 000 км

Оценка:
-1 +2

ххх
108 Отговор

До коментар #4 от "Driving pleasure":


и кво ремонтираш ремонтираш с мозъка като покараш на газ ще усетиш хубавото не ми говори от 20г карам на газ и никви проблеми

Оценка:
-1 +7

дизел до живот
109 Отговор
Само дизел, ако не пуши, смърди и бръмчи, не го ща и без пари.

Оценка:
-0 +4

бла бла
110 Отговор

До коментар #2 от "Истината":


2007 Тойота Приус- такси в Мадрид- хибрид на газ- 670 000 км без ремонт, беше ми казано лично от шофьора . Дааа и аз мигах и зяпах 5 минути.

Оценка:
-0 +11

Боляр
111 Отговор

До коментар #18 от "Driving pleasure":


Колега, че си неосведомен, това всички го разбраха. Млъкни малко и прочети за ГИ и газта като гориво, пък тогава си пиши глупостите.

Оценка:
-1 +4

Майната
112 Отговор
Абе ква газ бе.Я,дим да ви няма с този мирис на пръдня.Я бързо забрана на газта.Бензина и нафтата по 5 лв.за литър,че сульо,пульо и мульо вече коли карат и то по 2.Който има кинти ще кара който няма да върти педали.Какви са тез тъпотий слагате за 5 лв.газ и цял ден се мотате,у лево,у десно и правите задръстване Ай сектир.Ако,зависи от мен ще ви спукам шушоните.Пляс - 1000лв.гражданска , пляс 500лв.данък на таратайки с газ , пляс през 3 месеца преглед на газовото срещу 30лв.пляс отнемане на автомобила,ако е в подземен паркинг,защото масово селски тарикати паркират под земята.Кой ли ще е селският тарикат бутнал първият мол.Дано му падне на неговата тъпа глава.

Оценка:
-10 +7

Шейх
113 Отговор
Четох темата, метох отговорите. 80% са за газта. Странно съвпадение. Колата, която си харесвате, вашата е най-хубавата, трябва да се кара на горивото, за което е произведена. Повтарям - за което е произведена! Който сменя горивото по финансови причини прави компромис. А компромисите никога не са за предпочитане. Хора, помислете кои са причините, поради които правим компромиси! Кой в развития свят прави подобни компромиси? Наби ще го обявят за цървул.

Коментиран от #138


Оценка:
-6 +4

МАК
114 Отговор

До коментар #104 от "Язе":


Ами ако си разбирач си ме разбрал,няма какво да обеснявам,карам и дизелова и бензинова кола.Абсурд да сложа газ тоя боклук и да остана без кола,няма нужда.повечете коли не са проектирани за това горива от завода и поставянето и от измислени гаражни и подблокови фирми започва бавната и техническа смърт.аз съм си подбрал колата със желание и искам да карам КОЛА ане подвижна бомба и не е по евтино това което спестиш отива после за абсурдни ремонти!!няма нужда!айде слагайте минуси!!душевно болни хора!!

Оценка:
-9 +2

hmhmhm
115 Отговор

До коментар #93 от "SDЕЧЕВ":


Човека с който пише с вас ви обяснява но явно на вас не може да ви се обясни и не можете да възприемете но това е проблем във вас а не в него. За рисковете от едно нещо когато не е проверено както твърдите вие се вижда по статистика на направените в случая газови бутилки колко са гръмнали? и при какви обстоятелства. Според вашата логика всеки с газова кара бомба дори вие самия сте карал и какво защо не гръмнахте запитахте ли се или не е имало искра която е било проблем жалко ако бяхте гръманали нямаше да се налагам да пиша а вие сте жив и здрав. Както отбялазахте вие сте профилиран към друга област ЗАЩО тогава си давате НЕкомпетентното мнение ТУК с какво заслужаваме да го четем? Аз давам ли ви становище за финансовите пазари. Или вие като не компетентен изришно искате да ви четем некомпетентното мнение та даже и го налагате. Аз карам кола на газ от 5 години и нямам проблем не знам колегите какви проблеми имат събира към 22л газ бутилката а колата е с 1240сс двигател с 16 клапана веднъж съм сменял кабели свещи и бобина но може би и да не съм бил на газ пак ще е трябвало да ги сменя малко ми е по тромава но съм доволен. Но трябва да си сменя и ланда сондата но за сега не бързам проблема на ланда сондата е от преди да я поддържам колата за разлика от други коли които са ме оставяли на път тази на газ никога не ме е оставяла. Всеки сам прави своя избор дали едно нещо е ок или не това може само в бъдещето да се докаже кой е прав бил и кои крив. Горивото което е

Оценка:
-2 +4

Ivan
116 Отговор

До коментар #7 от "Реалността":


Братле ти описа дизелов турбо двигател, а не атмосферен бензинов.

Оценка:
-0 +2

Head
117 Отговор
Мога да споделя следното карам 2 коли на трите горива. За Бензин И Газ, кофтито е зимата хаби се повече бензин, лятото е друга бира. За миризмите на газ зад кола с газова, извинявайте много , но ми говорите за барутник преди 95-та с обикновен изпарител и газова плочка, където се обогатява сместа за да се избегнат детонации и от там идва миризмата зад колата. Тук се споделя за Газов Инжекцион който няма нищо общо с предния дизайн, миризма няма мога да.ви уверя. Друг е въпроса човека който е настройвал колата, инжекциона контролира газта посредством сигнали от бензиновото еку взети от сондите. Газови инжекциони добри има и за 350лева а не за 1000, зависи къде търсиш и колко си компетентен, защото докато има балъци ще има и тарикати. Незнам за прегледите които минавате на газ, но аз когато ида работника там винаги ми замерва с една машинка изпарители дюзи маркучи бутилка зареждачка за отечки на газ. Когато си мърляч и не бараш нищо ако ще и на вода да караш тогава пък явно ще се удавиш. А за миризмите зад дизел моля моля направо си люти по кръстовищата. Защото и масово се правят чип тунинги за вкарване на повече нафта кадези от ауспуха мъгла и т.н...премахване на дпф затапяне на егр клапани. Така , че едни на други да се плюем. От двата отбора съм и към двата бих дал упреки. Далеч това не е най важното за България. Просто поредната тема за отвличане на внимание. Замърсителите през зимата може да се потърсят в Гетата, лично аз минавам през такова сутрин и

Коментиран от #119


Оценка:
-1 +5

Darkbound
118 Отговор
Сметката не е много правилна, защото, реално средната цена на газ-та няма никога да бъде 8.5 стотинки. Според мен доста хора правят сметката грешно, и си казват, е след ХХХХХ километра избивам газовото... Нека да направим сметката по-лесна, газта да е 1 лв за литър, и да кажем газовото е струвало 1500 лв (избрали сме нещо хубаво). При среден разход от 10/100, за 100,000 км ще изгорим 10,000 л газ (без да смятаме обслужвания, бензин за подгряване и т.н.). Това прави 10,000 лв за газ, + 1500 лв за устройството или 11,500 лв, което прави средната цена на газта 1,15 лв за литър. Разбира се, числата ще са различни за всеки според разхода и стойността на системата, моята например си харчи 13-14 средно, 2.9 двигател и за мен това е реална сметка.... ама я сега да сметнем ако решим да продадем колата след 30,000 км (това са 3 години за повечето хора), тогава сметката става 4500 лв за 3000 л газ, или 1,5 лв на литър за газ средно за тези 30,000 км. Както казах сметката ще е различна за всеки, но е показателна за това, че газовото не се избива за 5-10-15 хил км :)

Коментиран от #139


Оценка:
-1 +1

МАК
119 Отговор

До коментар #117 от "Head":


за чип тунинг си трябва двигателя да е подготвен както трябва .да махат се еко боклуците защото със тях колата замърсява в пъти повече както са повечето коли втора ръка.когато се отиде в грамотна фирма за чип тунинг и ти пренапишат таблиците както трябва няма пушеци отзад гарантирам!но за едно си прав много таралясници са зле подържани а и комбинация със чип или пауър бокс става страшно бил съм свидетел на такива леле мале!! аз също съм противник на такива!!и трябва да бъдат заставяни да си направят колите както трябва ако не спира с еот движение!!

Оценка:
-0 +2

Гост
120 Отговор
https://www.youtube.com/watch?v=UFnIc1vIxKU
Така се избива газова

Коментиран от #121


Оценка:
-0 +5

МАК
121 Отговор

До коментар #120 от "Гост":


хахаххахаха Верно така се избива!!много ще му е евтино сега!!

Оценка:
-0 +4

ГЪЗОВА
122 Отговор
Който казва че не е бомба в багажника да гледа това..
https://www.youtube.com/watch?v=3u5sN8aZWAc

Коментиран от #123, #126


Оценка:
-1 +5

МАК
123 Отговор

До коментар #122 от "ГЪЗОВА":


Абсолютно доказателство!!!Такова в колата ми никога!!

Оценка:
-1 +4

Бензин
124 Отговор
А колко човека от вас с газовите забогатяха като спестяват "големите" 200 лева годишно ?

Оценка:
-3 +6

Дони
125 Отговор
С две думи който нема кинти слага газ, който си има си джитка на бензин, както си е направена фабрично автомобила.А иначе един приятел добре го казва не се плаши от големи разходи , а от ниски приходи.

Оценка:
-5 +5

Vasik Atanasova
126 Отговор

До коментар #122 от "ГЪЗОВА":


ТОВА Е ИСТИНАТА
ПРЕД МЕНЕ ГРЪМНА КОЛАТА НА ОБЩИНА ВАРНА
А ВЪТРЕ МОГАТ ДА БЪДАТ И СЕМЕЙСТВОТО ТИ
ЖЕНА ТИ ДЕТЕТО ТИ
И ПАК ГАЗОВО СЛАГАЙТЕ
А СЪЩОТО СТАВА И В ДОМОВЕТЕ НА ХОРАТА
ГАЗТА Е МИЗЕРИЯ
А ПЪК В ПОДЗЕМЕН ПАРКИНГ НА ЛИДЪЛ ВЛЯЗОХ
И ЩЯХМЕ ДА СЕ ИЗДУШИМ
ПИШЕ БЕЗ ГАЗОВО АМА НИКОЙ НЕ ТИ СПАЗВА РЕД ПЪЛНА ГАНЬОВЩИНА
ДОБРЕ ЧЕ НЕ БЯХ С ДЕЦАТА
А НИКОГА НЯМА ДА ЗАБРАВЯ ЕДИН СЛУЧАЙ КАТО ДЕТЕ
ПЪТУВАХ СЪС АВТОБУС ИКАРУС
АВТОБУСА ПРЕТЪПКАН ДО КРАЙ
И МИНАВАМЕ ПО АСПАРУХОВИЯ МОСТ ВЪВ ВАРНА
ВЪТРЕ МИРИШЕШЕ НА ГАЗ УЖАС
И В ЕДИН МОМЕНТ ЕДНИ МЪЖ ИЗВИКА
КОЙ Е С ГАЗОВА БУТИЛКА И ЕДИН ЦИГАНИН ВИКА АЗ
А ТЯ БУТИЛКАТА МУ ИЗПУСКА ГАЗ
И ВЕДНАГА ГО СВАЛИХА НА СРЕДАТА НА МОСТА
ШОФЬОРА МУ СЕ РАЗВИКА И ГО ИЗГОНИХА
НО БЪЛГАРИНА ПЪРВАТА МУ РАБОТА Е ДА СЛОЖИ ГАЗОВОТО

Оценка:
-9 +9

Да да
127 Отговор
От коментарите разбрах следното - Газта не е за педераси! Не е за хора чиито ръце са в гъза! Не е за малоумни! Миризмата на газ идва от специален ароматизатор - газта сама по себе си не мерише,за разлика от бензина и дизела! Колата ми на газ върви по-добре от на бензин при леко обогатена смес!(харчи 2-3 литра газ повече от бензина(5-10 км.по-висока скорост) При нормален микс гори около литър отгоре,върви почти същото(5 км.по-ниска скорост)! Много ме е яд като сменям маслото на 15 000 км. - изглежда все едно вчера си го налял,за разлика от бенз.и дизел където е с мръсен цвят. Свещи сменям на 20 000 км.но до избиване на една стигна чак на 40 000 км.като забравих да ги сменя.На 160 000 ми избиха кабелите,може да е заради газта! Хубаво е да се сменя/чисти въздушния филтър по-често! Сменяйте и филтъра на газта,струва 1-2 лв. Минус - Заема място в багажника! -Решение - демонтира се за 5 минути,монтира се за 10! Пак казвам - не е за педераси,жени и леворъки. Ако ви липсва бензина - едно копче и воаля! Трудно може да прегреете двигател на газ!Ако остане без вода,изпарителя замръзва и двигателя гасне много преди да го прецакате! Изпарителя охлажда допълнително антифирза! Антифирза трябва да е поне на -20(препоръчвам - 30) иначе изпарителя схваща ако се мине набързо на газ зимата! Избива се почти моментално,защото цената на колата скача когато е с газ!

Коментиран от #129, #130


Оценка:
-3 +10

128
Този коментар е премахнат от модератор
Селянин
129 Отговор

До коментар #127 от "Да да":


Не се хаби, не виждаш ли, че няма смисъл. Разумни и логически издържани мнения (не само в тази тема) получават минуси, само защото някои, не могат да предположат, че не винаги са прави или че има и други мнения освен тяхното, а ти си тръгнал да споделяш собствен опит...
Понеже на съм компетентен, може ли някой от знаещите да каже, колко са, да кажем, за последните 10г. загиналите поради взрив на автомобилна газова бутилка или пък колко са инцидентите с битова такава, в сравнение със забравена печка...Проблемите ги създават хората, не предметите...

Коментиран от #153


Оценка:
-1 +4

130
Този коментар е премахнат от модератор
некойси
131 Отговор
Четох мненията изписани до тук и направо се хванах за главата :)
Преди 5 години сам си монтирах ГИ, не бях сигурен какво точно, как и т.н. за това много внимавах и отделях време на всеки един детайл. Получи се много добър монтаж, където и по сервизите да ме попитат "кой ти монтира газта?" като им отговоря аз сам ме гледат с опулени очи. За тези 5 г. не съм имал почти никакви проблеми. Сменял съм маркучите за газта, защото у нас не мога да намеря качествени и след време се напукват.
Искам да отделя специално внимание на тези, които никога не са имали ГИ или имат бегла представа и бълват мнения и хейт ... съвременните газови решения са на изключително ниво! Дори и най-негодните марки. Монтажа им на 10 годишни годишни технологично поизостанали автомобили не е никакъв проблем, стига възможностите на газовия кит да бъдат съобразени с конкретния автомобил и монтажа да бъде изпълнен правилно.
Газта със сигурност изгаря при по-висока температура и при това по-дълготрайно спрямо бензина. Освен това ги няма мокрите бензинови пръски, които частично охлаждат мотора при навлизане в колекторите. Това да кажем крие някакви хипотетични рискове, които не са фатални за повечето ДВГ. Ако карате автомобил с добър ДВГ според мен няма от какво да се притеснявате :)
Без да споменаваме екологичните ползи на газта, за тези които се съмняват в икономическата рентабилност на един добре изпълнен ГИ мога да кажа, че в даден момент при един добър пробег икономиите реализирани от ин

Оценка:
-1 +5

Бум
132 Отговор

До коментар #16 от "opel vektra b":


Как опел 14 на 100 бе то един опел ако не е икономичен за какво да кара човек??? Моето 20г волво в40 2.0 140кс автом. Прави 14 най-много на ГАЗ градско. Над 260хил е газовата е монтирана във волво, преди около 7-8г ланди ренцо. На около 80хил е може би аз като я купих. От както сам я взел около година и половина нищо по газта не сам сменял нищооо а на месец правя около 5хил км. Това са си още поне айде не 90 ама поне 70-80 хил. Има впредвид, че волво може да е всичко но не и икономична кола. За да карам опел трябва да ми дава градско макс 10 газ

Коментиран от #135


Оценка:
-0 +3

некойси
133 Отговор
.... Без да споменаваме екологичните ползи от ползването на газта, за тези които се съмняват в икономическата рентабилност на един добре изпълнен монтаж на ГИ мога да кажа, че в даден момент при един добър пробег икономиите реализирани от инсталацията могат да надхвърлят неколкократно стойността на самия автомобил. Така, че ако Ви се наложи да правите ремонт на двигателя, при което пряк причинител се оказва газовото ... сменете целия двигател .... сменете целия автомобил ако трябва.
Лек ден на всички и гледайте малко по-позитивно на нещата :)

Оценка:
-2 +3

Хибридния
134 Отговор
Защо се занимавате с глупости?!
Хората са направили хибриди, които са безпроблемни и харчат малко. Вече ги има и втора употреба на доста ниски цени. 8-ма година карам само хибриди и никой не може да ме убеди, че има нещо по-евтино с ДВГ което да се кара. Говоря специално за Аурис,Ярис и Приус. Абсолютно безпроблемни автомобили. Има много тестове в нета и отзиви на собственици. Преди да премина на хибриди карах дизела и бензинки с АГУ. За дизели изобщо не искам да чуя. Само проблеми и скъпи ремонти. Колите на газ са алтернативанаистина и са доста еколгични, но и там доста ядове има. Все пак на газ, ако караш много и на дълго има доста голяма сметка. Гледам че на запад и хибридите ги газифицират. Приусите на газ харчат 5-6/100, а на бензин 4-5/100, а при по-леко кяране спокойно падам под 4/100 и то градско със зядръствания и трафик. Аз обаче не карам толкова много, че да си заслужава и за сега няма да слагам на хибрид газ но го мисля и този вариант след време

Коментиран от #136


Оценка:
-0 +4

моторджия
135 Отговор

До коментар #132 от "Бум":


Колегата явно нещо се е объркал. Или пък колата му нещо не е в ред. Няма начин да харчи толкова, ако всичко е наред. Имал съм Вектри със същият двигател и със 136 к.с. Харчат 9-10/100 газ. Зимата при големите студове съм стигал до 12, а лятото ми пада разхода и до 8/100. Говоря за обикновени газови. С ГИ разхода е около 8-9/100. Приятел имаше такава внос от Холандия там монтиран ГИ мисля с втечнена газ беше. В един момент газовата струваше повече от колата.

Оценка:
-0 +2

некойси
136 Отговор

До коментар #134 от "Хибридния":


Някои от тези хибриди са си чист маркетингов продукт или иначе казано дупка за пари, като тук изключим тойота приус. Приус е успеше и наложил се хибрид.
При повечето не само имате поддръжка на конвенционален ДВГ автомобил + поддръжка и на електрическа система на задвижване в която са включени и мега скъпо-струващите батерии.
Като идея хибрида е много хубаво нещо, особенно серийния хибрид, където ДВГ не е зацепен пряко, но маркетинговата реализация разчеква понятието хибрид.
Няма по-добро от електрика, ще го доживеем сигурен съм, ще стане масов.

Оценка:
-1 +1

Гост
137 Отговор
Няма да крия - карам на газ. Правя около 30 хиляди на година. 2 месеца се рових преди да избера кой точно двигател може да се газифицира без проблем и кой точно двигател прави мизерии. След това 2 седмици по бг форумите за впечатления от избрания двигател + конкретно АГУ.

Равносметката - 1400 лева / с монтажа от сертифициран сервиз / - OBD самоадаптивен газов инжекцион, преглед, регистрация в КАТ, стикер - абе както си е по закон. От първия ден на монтажа колата върви на газ без никаква разлика с бензин - няма донастройки, няма грешки на компютъра, проблеми при палене. Затова и уредбата е толкова пари.

Разхода от бензин на газ се качи наистина с 30 процента както и трябва да бъде ако не се правите на тарикати и карате на обеднена смес = прецакан катализатор и ламбда сонда.

Разлика в еластичността няма, сменя от едното на другото гориво без да се усети нищо / тествано на темпомат /. Не мирише на газ никога зад колата - имаме пълно изгаряне благодарение на OBD адаптацията.

Уредбата се избива за 15 000 км - при мен половин година.

Недостатъци - не те пускат в подземни паркинги, в някой държави трябва преходник / Германия, Холандия / за зареждане. При някои коли няма къде да сложиш бутилката освен в багажника което е неудобно.

Най-доброто за джоба и за екологията е заводски метан или пропан-бутан. Например Zafira B с 1.6 турбо на метан.

Коментиран от #141, #144


Оценка:
-1 +3

Гости
138 Отговор

До коментар #113 от "Шейх":


Ако случайно знаеш английски можеш да прочетеш програмата на ЕС за стимулиране на автомобили на алтернативни горива. Или да се осведомиш за 1500$ бонус който дават в САЩ за монтаж на АГУ.

Та ти кой точно развит свят визираш - Танганайка, Северна Корея или Матушка Русь?

Коментиран от #143


Оценка:
-1 +2

Гост
139 Отговор

До коментар #118 от "Darkbound":


Хич не те бива в математиката. Даже и аритметика не знаеш

Оценка:
-0 +0

140
Този коментар е премахнат от модератор
Алфата
141 Отговор

До коментар #137 от "Гост":


Колега голямо ровене? Всеки професионален газаджия ще ти каже, че най-пернишките печки са италианските мотори! Всички други са "галеници" на тема газ, еле пък японските. Преходниците в чужбина вече не са голям проблем: на много германски бензиностанции се предлагат диш-преходници. Иначе относно експлоатацията всичко което си написал е вярно. Има една тънкост, от мен да я знаеш, като дългогодишен газ-фен: от тук нататък каквото и да се бъгне по горивната и изпускателна система, само маркова част по рама! Иначе забравяш, че на газ ще върви като на бензин! Пример - ако л-сондата ти е еди какъв си Бош, слагаш точно същата при подмяна. Вървенето на газ не можеш го преметна с някаква универсалка на половин цена! Вярвай ми. На бензин ще върви, на газ... слабичко!

Оценка:
-1 +1

Прайх Ремонт
142 Отговор

До коментар #38 от "газаджия":


Откаде тоя изпарител за 45 лева, днес смених моя с италиански за 140

Оценка:
-1 +1

143
Този коментар е премахнат от модератор
hienata
144 Отговор

До коментар #137 от "Гост":


Ежедневната ми кола е на газ, на ден правя по 65-75км, запален рибар съм и уикендите километрите скачат на 150-200 че и повече. За година правя около 40 000км. Имам приятели газаджии, от разговор с тях за последните ми две бензинови коли избирам електроника на ФОБОС (българска), по точно ФОБОС 5 с OBD, изпарител SHARK (полски) висок клас и рейка BARRACUDA (много добро полско копие на KEIHIN ) висок клас. Поставил съм механична система за предпазване на клапаните. Цялото удоволствие (като за приятел) 1000лв. С 23лв газ минавам 300км , на бензин с 45лв минавам 300км. За месец зареждам 8-9 пъти или около 200лв на месец по-малко от бензина ,2400 за година или 9,600 за 4г Колата я купих за 4500 + регистрация, данъци, такси, обслужвания, ремонти за 4г + ГИ - около 8000лв . Това е моята сметка. Другата ми кола е дизел , всичко и работи, с нея пътувам семейно на почивка и екскурзии и жена ми я кара от време на време, по нея всичко е по-скъпо, но е по-голяма и удобна.

Оценка:
-0 +3

hienata
145 Отговор
А, щях да забравя. На всеки 9-10 000км сменям филтри (два са) - 3лв (като за приятел) + течност за предпазване на клапаните 20лв литър. Да кажем за 4г сметката се е повишила с 500лв Има още едно "неудобство" , когато сменям филтри, правя и проверка на цялата газова за утечки. Повярвайте, най-добрата проверка става със сапунена пяна и гъба. Проверявам всички връзки и съм много подробен. И въпреки всички разходи пак ми е по-изгодно.А най ми прави кеф да кажа "до горе" Веки сам си знае как си изкарва парите, аз предпочитам да ги харча за почивки, а не да ги давам на ЛУКОИЛ.

Оценка:
-2 +5

Алхимик
146 Отговор
Ба! Като ви чета тука все едно на никой от газираните не му се задръстват бензиновите дюзи, на никой не се прецаква ламбда-сондата, никой не е плащал 30 л. газ, а бутилката му е 30 л. Газаджиите знаят за какво говоря. Никой не е пълнил бутилката уж догоре, пък газта свършва след 50 км. Никой не е гърмял по улиците. Никой не е паркирал извън закритите паркинги. На никой оборотите му не се менят когато си искат. За горивната помпа няма да пиша. На никой не са му прогаряли клапаните. На никой не се е бъгвал компютъра. Браво! Значи аз съм бил от другите, с всички изброени проблеми.

Оценка:
-5 +5

Трифон
147 Отговор
Всичко ще си дойде на място до няколко години ! Ток му е майката !

Оценка:
-0 +3

ДАН
148 Отговор

До коментар #54 от "konservator":


Ти сигурно и към жена си си така немарлив😉

Оценка:
-0 +0

Бакшиш
149 Отговор
Не караш ли такси,сметка няма.

Оценка:
-0 +2

Ала бала
150 Отговор
За пореден път, не се пише газта, такова животно няма.
ГАЗЪТ - един ГАЗ!!!
След като сте журналисти, би следвало да пишете грамотно.

Оценка:
-0 +1

МАШ. ИНЖЕНЕР.
151 Отговор

До коментар #24 от "zzz":


За всеки влак си има пътници.
Дизелаците защото въобще няма да ги спрат.
Всеки тип двигател си има плюсове и минуси.

Оценка:
-0 +0

Анти дизел
152 Отговор

До коментар #15 от "Driving pleasure":


И аз мислех като теб, преди да си купя дизел. Обаче нещата не седят по този начин - маховик 2400 лв (да има китайски боклуци по 1500), дюзи 1800 лв , нафтова помпа 4000 лв., ами турбо, ами подгревни свещи , по-голям акумолатор, целогодишно сипваш добавки, зимата сипваш по-скъп дизел. И накрая какво - еми то дизела много икономичен , митове и легенди. Много е икономичен, ако караш извънградско с 110. Къде му е икономията в града , в шибаните задръствания или като го палиш за 5км ? Не говорим за дизели 99г. Поинтересувай се на едно Ауди или БМВ 2010 год, някой три литров дизел колко му струва маховика или помпата! Никога повече няма да си купя дизел, втора ръка! И не говоря за курници по 300к км, нов внос от Италия, и на 50к да в пак НЕ.

Оценка:
-1 +4

Да да
153 Отговор

До коментар #129 от "Селянин":


Ще споделя още нещо. Умишлено запалена кола на полицай с газова уредба. Случайно минавах и видях как горят задните седалки ,полети с бензин през счупеното странично стакло. Обадих се на 112 за пожарна. Колко да са бързи - 5 мин. да кажем че дойдоха. Изгасиха я за 2 минути. Бях се позиционирал на 50 м.от колата за всеки скучай! Не последва взрив дори и така!

Оценка:
-0 +2

154
Този коментар е премахнат от модератор
Bat Sande
155 Отговор
От около 6 години провеждам един експеримент-опитвам се да счупя един HUD9ТЕ -92к.с. мотор с газ. Не успявам! Не прегрява (както бяха прогнозите), работи по-равномерно и тихо. Върви повече и харчи по-малко. Колата развива и поддържа по-висока скорост от обявената от производителя. При един непланиран ГТП ме гледаха "по устав" и ми беше интересно какви са ми емисиите. Проверяващите казаха, че апаратурата е отчела 5 пъти по-ниски норми от ЕВРО5, а колата ако не се лъжа няма и ЕВРО1. До момента съм изминал 80К километра +- след конверсията (на километраж показва 300К ако е истина) и експеримента ще приключи с пълното разглобяване на мотора след като умре. Машината работи по-добре отколкото като я купих. Редовно я обслужвам с качествени консумативи. За Вас лъжа, за мен истина, защото всичко излиза от джоба ми. Мога да проведа демонстрации на желаещите срещу съответното заплащане не, че съм упрял да си изкарвам така парите, ами да не ми губят напразно времето.

Оценка:
-0 +1

Nikola
156 Отговор
a метановите системи ?

Оценка:
-0 +1

ккк
157 Отговор
Карал съм само на газ, две дърти аудита и една алфа, защото такива ми ги продадоха. И на всички коли карането ми излизаше по евтино от ходенето пеша, може да ме фанете за дедовия който е против газта и се мисли за праведен.

Оценка:
-0 +0

Александър
158 Отговор
В момента карам нова Корола. Минах й 15000 километра за няма и 6 месеца, направих сметка, че ако сложа модерна газова уредба с компютър ще спестя някъде между 1500 - 1700 лв. на всяка смяна на масло от разликата между цената на газта и бензина... е трябва да съм пълен малоумник да не го направя при положение, че за 1 година ще спестявам 3000 лв., които няма да ги давам на шибаните бензиностанции, ами ще остават в моя джоб. За 5 години, 15 000 хиляди ще имам повече в джоба си. Новите газови дават възможност да се настроят така, че да впръсква и бензин след определени обороти за да не прегарят клапаните, също се слага едно устройство за допълнително смазване на клапаните за да не прегарят при интензивна работа. Единствената причина да не съм го направил е, защото оставих двигателя да се разработи. Предните ми две коли бяха на газ и никакви проблеми не съм имал. Едната й минах 25000, другата 50000км на газ и никога не съм имал проблеми заради това. Чета мненията на някакви пълни дебили и направо се чудя, как тия хора могат да си обуят чорапите. Особено такива коментари като газта била мизерна и тн. Мизерен е тоя, който не иска да спести пари, защото спестените пари са си чиста печалба.

Оценка:
-0 +0

Чук Чук
159 Отговор

До коментар #16 от "opel vektra b":


Ако ти беше нова хубава кола, можеше и до точка G да стигнеш

Оценка:
-0 +0

Мгг
160 Отговор
Каквато и кола да караш , с каквото и гориво , ако икономисваш и не правиш нещата както трябва всичко е мизерия и не вървят нещата

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.