Отговорът на този въпрос може да се получи с елементарна аритметика. Първо, трябва да уточним, че цените на АГУ-тата са доста различни като те зависят от типа двигател. Карбураторните и моноинжекционни мотори могат да се оборудват с най-евтините газови уредби (около 800 лв.).
За автомобилите с инжекционни системи на двигателите е необходима по-сложна и респективно по-скъпа газова уредба. При тези АГУ-та има електронен блок за управление, газови инжектори и газов изпарител. Тяхната цена надхвърля 1 000 лв, като в зависимост от марката може да достигне и 1 500 лв.
Най-скъпи са системите, които вкарват газта в двигателя в течно състояние. Те достигат до 5 000 лв. Въпросът е за колко време би се изплатила подобна инвестиция. Ясно е, че у нас от край време цената на газта е наполовина на тази на бензина. Ако вземем, за автомобилите движещи се на бензин, средни стойности 2 лева за литър бензин и един ориентировъчен разход на гориво от 9 на 100 в града и 6 на 100 извън него, то се получава, че за един километър пробег са ни нужни 15 стотинки.
За колите на газ приемаме цена за литър от един лев и разход (малко по-висок) от 10 градско и 7 извънградско. Цената на километър излиза 8.5 стотинки. Така, ако изминавате средно по 5 000 км на година, то ще спестявате по 275 лв ако карате на газ. За годишен пробег от 10 000, разликата е 550 лв в полза на газта, при 15 000 км тя е 825 лв, а при 20 000 кми - 1 100 лв. Така, че сами можете да прецените каква газова уредба за колко време ще се "избие".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СссереМ
Коментиран от #3, #5, #33, #39, #51, #85
11:25 24.01.2018
2 Истината
Коментиран от #8, #34, #62, #110
11:30 24.01.2018
3 Post na gost
До коментар #1 от "СссереМ":
По-скоро добър контрол на техническото състояние на автомобил и АГУ. А и нали знаеш- ЗАДкормилното у-во като не става за никакав ... и колело до му дадеш , пак си е камикадзе11:32 24.01.2018
4 Driving pleasure
В момента съм в приключението избор на кола, което значи и избор н гориво и като заклет фен на бензиновите мотори си признавам, че дизелите започват да ми стават симпатични
Коментиран от #7, #89, #108
11:33 24.01.2018
5 Driving pleasure
До коментар #1 от "СссереМ":
Явно нищо не знаеш за бомбаджиите :)вероятността да гръмне резервоар на бензинов автомобил е не по-малка, а той гърми с много по-голяма мощ от газовия
11:35 24.01.2018
6 GTE
А газова монтирана грамотно в оторизиран сервиз е безопасна. Изобщо няма и помен от мисризма на газ.
Но всеки с газ трабва да е наясно, че това е отделна система, която си иска подръжка и освен дивидента от икономията трябва да се правят и разходи по нея най-малко за редовна смяна на филтъра, тъй като в България газта е с доста твърди примеси.
11:39 24.01.2018
7 Реалността
До коментар #4 от "Driving pleasure":
В последствие ти стават симпатични дюзите, демпферното маховиче, турбинката, задръстения DPF FAP, датчици на рейла, ЕГРи и .... Абе яка работаКоментиран от #15, #102, #116
11:40 24.01.2018
8 Анонимен
До коментар #2 от "Истината":
Ти май не си карал на газ никога?Коментиран от #30, #78
11:40 24.01.2018
9 112
Коментиран от #20, #73
11:50 24.01.2018
10 Guest10
11:50 24.01.2018
11 Agu
Коментиран от #13
11:51 24.01.2018
12 Анонимен
Това е малка част от недостатъците, които трябва да ги пресметнем в пари, за да правим сравнение.
12:04 24.01.2018
13 LPG
До коментар #11 от "Agu":
До всичките разбирачи, които карат на крадена нафта и бензин, който трябва да го минаваш през цедка - новите газови инжекциони са далеч по ефикасни, икономични и екологични спрямо газовите инсталации от преди 10 години. За 10 години съм карал 6 коли, 4 от които на газ. До сега нито една не се е скапала заради газовата инсталация, но от разбитите ни пътища и гадна нафта да.Коментиран от #105
12:06 24.01.2018
14 Опелджия
Коментиран от #18, #25
12:06 24.01.2018
15 Driving pleasure
До коментар #7 от "Реалността":
Митове и легенди, маховиците почват да ги слагат вече и на нови бензинови коли, също и търбото, също и дюзите - ДПФа се промива и е като нов въобще нещата ако се заровиш да четеш ще видиш, че не е толкова страшно ии цените не са ония безумни хилядарки от преди няколко години. Сега един разумен ремонт ако въобще се наложи може да ти стъпи малко над хиляда и ако не си тураджия ше изкара докато колата е в твои ръцеКоментиран от #152
12:09 24.01.2018
16 opel vektra b
Коментиран от #26, #132, #140, #159
12:16 24.01.2018
17 honda
12:19 24.01.2018
18 Driving pleasure
До коментар #14 от "Опелджия":
Ключовото в поста ти е СТАРИЯ ДВИГАТЕЛе новите двигатели хич не я тачат тая газ ;)
Коментиран от #111
12:20 24.01.2018
19 гост
12:21 24.01.2018
20 Анонимен
До коментар #9 от "112":
Свещите ги сменям на 50 000 и ги регулирам през 15 000. Бобина никога не съм сменял.12:38 24.01.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 оооояяя
12:45 24.01.2018
23 Анонимен
Коментиран от #41, #86
12:46 24.01.2018
24 zzz
Коментиран от #151
12:47 24.01.2018
25 mat
До коментар #14 от "Опелджия":
С дизелова корса ще минеш повече километри за тези пари. При разход около 3.7-3.9/100 за 200 км (София-Плевен-Луковит) разхода ще е 7.5 литра.12:50 24.01.2018
26 Driving pleasure
До коментар #16 от "opel vektra b":
Твоя Опел е с X18XE1 двигателя... пробвай същото нещо с по-новия мотор Z18XEP и ми се обади след 2 години да кажеш как е и да ми поплачеш на рамото :)Старите мотори - да те са даракоустойиви и носят на всякакво гориво. Новите са капризни и не става толкова лесно, нито толкова евтино и имаш куп главоболия след това
Коментиран от #35
12:51 24.01.2018
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Гост
13:01 24.01.2018
29 Ник
13:04 24.01.2018
30 Истината
До коментар #8 от "Анонимен":
Да не си председател на анонимните газаджии в БГ?13:04 24.01.2018
31 Гост
13:05 24.01.2018
32 Тесла е гувно
13:06 24.01.2018
33 niki
До коментар #1 от "СссереМ":
Най - вече на дизелите!13:09 24.01.2018
34 ЖМФ
До коментар #2 от "Истината":
Като слагаш газови за по 300лв може. Мизерията ражда мизерия!На едната ми кола вече 190 хил. се опитвам да съсипя двигателя и да се запуши катализатора, ама не се получава!
Те тая газова от 1300лв се изби за 20 000км.
Сега сметни за 270 хил. колко пари са - 10 000лв.
13:13 24.01.2018
35 opel vektra b
До коментар #26 от "Driving pleasure":
Точно така той един от първите екотеци които плюеха не заслужено ,но кода на двигателя е X18XE без 1 . Единственият недостатък е високият разход , но той е благодарение на автоматичната скоростна кутия (4 степенна ) , а не на това че сам с агу .13:14 24.01.2018
36 Pavlito
Това са фактите. По бележки от бензиностанцията.
13:18 24.01.2018
37 мегакуче
13:22 24.01.2018
38 газаджия
Коментиран от #94, #142
13:24 24.01.2018
39 МАК
До коментар #1 от "СссереМ":
Точно така! Пълна забрана за слагане на агу та на коли които не са проектирани за газ!!!Коментиран от #104
13:34 24.01.2018
40 Петко
13:52 24.01.2018
41 Driving pleasure
До коментар #23 от "Анонимен":
Обясни ми кво значи газовата всеки сам си я монтира... а кой ще ти я узакони? кой ще ти попише и подпечата книжката?Коментиран от #74
13:56 24.01.2018
42 бай брадър
Коментиран от #45, #46
13:57 24.01.2018
43 SDEЧЕВ
2.СЛУЧКА КАРАМ КОЛАТА И УСЕЩАМ СИЛНА МИРИЗМА НА ГАЗ В КУПЕТО. ЕВАКУАЦИЯ НА ЦЯЛОТО СЕМЕЙСТВО ОТ КОЛАТА ГАСЕНЕ НА ДВИГАТЕЛЯ И БЯГАНЕ. ПРИЧИНАТА -РАЗХЛАБЕНА СКОБА НА ФИЛТЪРА Т.Е. АКО СИ БЯХ ЗАПАЛИЛ ЦИГАРА ИЛИ ДРУГА ИСКРА В ДВИГАТЕЛЯ ЩЯХ ДА БАТИСАМ СЕМЕЙСТВОТО И СЕБЕ СИ.
3.СЛУЧКА ДЕМОНТАЖ НА АГУ И ЗА ВТОРИЧНИ СУРОВИНИ
4.ИЗВОД -НЕ СЕ БРОЯТ СПЕСТЕНИ ПАРИ ЗА СМЕТКА НА РИСК ВЪРХУ ЧОВЕШКИ ЖИВОТ. НЕ Е ИЗМИСЛЕН ОЩЕ КАЛКУЛАТОРА КОЙТО СМЯТА КОЛКО СИ СПЕСТИЛ РИСКУВАЙКИ ЖИВОТА СИ И НА ОКОЛНИТЕ СЪЩО.
5.ЗА 2000 КМ ПОПАДНАХ В ДВЕ РИСКОВИ СИТУАЦИИ СПЕСТЯВАЙКИ 200 ЛЕВА. НЕ Е ИЗМИСЛЕНА ГАРАНЦИЯ ПРОТИВ КАРЪК ,ТАКА ЧЕ МОЛЯ КАМИКАДЗЕТАТА ДА НЕ ВЛИЗАТ В ПОДЗЕМНИТЕ ПАРКИНГИ ,ЧЕ ВЕДНАГА ЩЕ ГИ ИЗПЕЕМ НА ОХРАНАТА. ДА СИ ПЕСТЯТ НО ПО НАДАЛЕЧЕ ОТ ПОДЗЕМНИТЕ ПАРКИНГИ.
Коментиран от #63, #90
14:07 24.01.2018
44 W123 300SEL
14:12 24.01.2018
45 Иван
До коментар #42 от "бай брадър":
Защо си сменил 5-6 авт. на газ,да не би точно газта да ги е скапала :)?Коментиран от #172
14:16 24.01.2018
46 Ник
До коментар #42 от "бай брадър":
Само ограничен шофьор остава с 1 кола цял живот.Хората жените сменят нон стоп.......ха,ха ха.......14:25 24.01.2018
47 ччяя
Разход на бензин 10л извънградско,15л. в града.
Разход на газ същия.Газовата е обикновенна.
За 8 години пробег 130 000км.Смятам среден разход от 13л. икономисани средства около 17000лв. от разликата в цената.
Та,колко струва ремонта или целия двигател 1000-2000лв. макс.Макар че двигателя ми няма никакви проблеми до сега.Съгласен съм,че не всички двигатели са издръжливи,но ако потърсиш информация преди покупката на автомобила,ще разбереш става или не дадения автомобил.
Така че не говорете глупости от сорта на бомби,износване на двигателя,стопяване на катализатора и т.н.Пълни ГЛУПОСТИ!
14:29 24.01.2018
48 PlimP
14:30 24.01.2018
49 todi
14:41 24.01.2018
50 filo
14:47 24.01.2018
51 Bigmeech
До коментар #1 от "СссереМ":
Също и забрана на нафтаджиите (кюмюрджиите) :)14:49 24.01.2018
52 сузи куатро
14:51 24.01.2018
53 СойкаПрисмехулка
Коментиран от #55, #83
15:03 24.01.2018
54 konservator
1. Колата губи от стойността си драматично с годините – овехтяване; 2. след това консумативи; 3. след това данъци, застраховки, винетки, синя и зелена зона, охр. паркинг или гараж, две вдигания с паяк за год.; 3. Ремонти; 4. Измиване отвън и почистване на салона – по 20 лв. на месец = 240 на година.
Карам на газ повече от 400 000 км и не съм имал проблеми, а съм ужасен към колата си (ремонт само когато е неотложно).
Коментиран от #148
15:06 24.01.2018
55 Пурко
До коментар #53 от "СойкаПрисмехулка":
Ако имаш дедов изобщо,смешко.Коментиран от #56
15:07 24.01.2018
56 СойкаПрисмехулка
До коментар #55 от "Пурко":
Зареждай си Жигулата с газ и не се обяснявай, а внимавай, когато си палиш цигарата да не се самовзривиш, че от тука усещам как мирише на газ. Какво да те правя кат си сиромах. По-добре използвай градския транспорт или у ваше село няма такава екстра.15:09 24.01.2018
57 Антикомунисt 1
15:09 24.01.2018
58 БГман
"Чрез сравняване на емисиите в отработените газове на един и същ двигател
задвижван от LPG и бензин, замърсителите в режим LPG се намаляват за:
CO с 30% в градски цикъл и с 10% извънградски цикъл,
НС с 30% при градски цикъл и с 51% при извънградски цикъл,
NOx с 41% в градския цикъл и с 77% при извънградски цикъл;
СО2 с 10% в градски цикъл и с 11% в извънградски цикъл.
15:28 24.01.2018
59 Миле
15:36 24.01.2018
60 БГман
Дизелите произвеждат с 15% по-малко въглероден диоксид в сравнение с бензина, но отделят четири пъти повече замърсяване с азотен диоксид (NO2) и 22 пъти повече микросажди - малки частици, които проникват в белите дробове, мозъка и сърцето.
15:36 24.01.2018
61 W123 300SEL
15:37 24.01.2018
62 Жоро
До коментар #2 от "Истината":
За петнадесет години,пет коли на газ съм карал.По тридесет хиляди километра на година средно и ни една не е стигнала до подобно положение!Да говорим,по-мотивирано,става ли?!15:38 24.01.2018
63 САП
До коментар #43 от "SDEЧЕВ":
1. а) За да затънеш в калта е виновно зад кормилното устройство(тоест ти).б) Скъсване на тръбопровод при влачене може да стане и за оригиналното гориво на колата. Тръбите за газ са много по здрави от тези за бензин(кал не може да ги скъса, явно сте я влачили по под колата за да я изкарате). Пак къде са бляли зад кормилните устройства.
2. Разхлабена скоба на филтъра ???? Какво прави филтър изобщо в купето, че да ти замирише там. Обикновено се слагат при двигателя.
Предполагам скоба на маркуч, за ниското налягане. Другите са на врезни съединения. На ниското налягане и без скоби не изпускат. Еми там е пак е пак калпава поддръжка.
3, 4 ,5. Кой пишман майстор тия слага и подържа тая уредба. Колко се изтарикати по ганювски да спестиш от техническата страна на неща та. Това кажи и после плюй.
Нещата, които си писал стават също толкова лесно и със другите горива.
Коментиран от #69
15:42 24.01.2018
64 dolu na gazta
15:54 24.01.2018
65 1 100 лв
15:54 24.01.2018
66 onq s konq
15:57 24.01.2018
67 Прост
Газта си е екстра, НО има неща дето повечето не ги разбират.
За коли тип милионници за без пари газчицата е най-доброто решение.
За нови автомобили или си ги купувате с фабричен газ/метан или рискувате проблеми в дългосрочен план.
Газта гори при по-висока температура, метана също. Съотношението газ/въздух, метан/въздух и бензин/въздух са различни! Ако колата не е предвидена за съответното гориво има странични ефекти тип прецакване на катализатори, клапани от температурата, проблеми с генерацията...
При всички случай, нищо против газта/метана НО си помислете дали икономисаните пари ще ви стигнат за ремонти на генерация, клапани, двигател в най-лошия случай.
16:07 24.01.2018
68 будист
Коментиран от #163
16:08 24.01.2018
69 SDEЧЕВ
До коментар #63 от "САП":
ПРАВ СИ .ДА АЗ СБЪРКАХ1.КАТО СИ КУПИХ КОЛА С МОНТИРАНА БОМБА ОТ НЯКОЙ СПЕЦИАЛИСТ КАТО ТЕБ БЕЗ ДА ЗНАМ КОЙ Е ДОРИ.
2.ДА АЗ СБЪРКАХ КАТО ЗАТЪНАХ В КАЛТА ДО ПРАГОВЕТЕ,НО КОЙ НЕ ГРЕШИ
3.ТОЧНО ЗА ФИЛТЪРА ЗА НИСКО НАЛЯГАНЕ СТАВА ДУМА ,И ТОЙ Е МОНТИРАН В ДВИГАТЕЛНИЯ ОТСЕК И КОГАТО СТОИШ В ЗАДРЪСТВАНЕ И ИМА ТЕЧ СЪОТВЕТНО ЗМИЯТА ВЛИЗА ПРЕЗ ВЕНТИЛАЦИЯТА ПОД НАПОР И СИ ГОТОВ ЗА ПИРОГРОБ.
4.РИСК ОЗНАЧАВА ДОПЪЛНИТЕЛНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА КОИТО ПРОМЕНЯТ КРАЙНИЯ РЕЗУЛТАТ. Т.Е. АГУ Е БОМБА СЪС ЗАКЪСНИТЕЛ ГЪРМИ РЯДКО НО ЗА СМЕТКА НА ТОВА ПЪК КАЧЕСТВЕНО
5.САМО ДА ПОПИТАМ ЗА ПРОТОКОЛА ВСИЧКИ ГАЗАДЖИИ И МАЙСТОРИ МОНТАЖНИЦИ НА БОМБИ-ВИЕ ВЛИЗАТЕ ЛИ В ПОДЗЕМНИТЕ ГАРАЖИ СРЕЩУ ЗАБРАНИТЕЛНИЯ ЗНАК? ЗАЩО АКО НЕ СПАЗВАТЕ ТОВА ОГРАНИЧЕНИЕ НЯКОЙ ТРЯБВА ДА ВИ ВЯРВА , ЧЕ СТЕ ГОЛЕМИТЕ ИНЖЕНЕРИ ПО БЕЗОПАСНОСТТА.
6. И НАЙ БЕДНИЯ ГЕРМАНЕЦ ДА ХВАНЕШ НЕ МОЖЕШ ДА ГО НАКАРАШ ДА ПЕСТИ ОТ РИСК ЗА ЖИВОТА СИ.
Коментиран от #75
16:09 24.01.2018
70 Еййй
А бензинджийте като ви налеят и газирана газ се чудите какъв беше обема на бутилката и защо не е преляла вече :)
16:28 24.01.2018
71 Lyd1q
Само че мога да кажа,там където съм ходил с моята таратайка-баварка и мерцедес надали ше стъпят ...Не ми дреме дали на газ е по лабава,ако ще и като КОН да е :) Товарил съм я 500кг само човешка маса и ни закара на 200км-до кръчмата ...т'ва ми стига. А и винаги я ползвам като ''хотел за удоволствия'' :D парно да видиш.... музика да видиш... удобни седалки... па возия -лодка лодка (^_^)
(^_^)
16:33 24.01.2018
72 СТАР ГЛУПАК
16:37 24.01.2018
73 газов фен
До коментар #9 от "112":
Ти що се изказваш неподготвен карал съм кол 7 години Само на газ нямаше резервоар нито бензинова пома свещи съм сменял на 10к комплекта беше 15-20 лв.16:38 24.01.2018
74 газов фен
До коментар #41 от "Driving pleasure":
Отиваш в сервиз след това хората тия преглеждат и срещу 50-100 кинта тия регистрират (ако е монтирана като хората де)16:45 24.01.2018
75 САП
До коментар #69 от "SDEЧЕВ":
Кола с монтира АГУ в България ще си помисля 10 пъти и най-вероятно няма да взема.Аз не монтирам газови уредби, но знам нормите и правилата. Това ми дава възможност, като ида да ми монтират АГУ да задам правилните няколко въпроса да разбера човека пред мен колко в час е и дали да му се доверя да ми бара колата.
Електроинженер съм и се занимаван с изграждане и проектиране на газови(метан и пропан-бутан), бензинови и дизелови съоръжения.
Наясно съм със опасностите на всички изброени по горе горива и доста други.
За това къде може да мине дадена кола съм също наясно много добре. От опит придобит по трудния начин, за една година 20 000 км по черни пътища. Можеби затова не съм затъвал по подобен начин.
За да има теч там с извинение някой си е оставил ръцете при подмяната му или монтажа му. Човек като духа с уста дава по голямо налягане, от налягането там. Забора на въздуха за купето не би трябвало да е от двигателния отсек, това може да те убие по-много начини освен този. За да е така обикновено пак има "майсторско" изпълнение. Оправи си колата.
Нещата които правя ги проверяват и подписват специалисти по пожарна безопасност изискване по закон, ако не отговарят ме връщат докато не ги направя така, че да отговарят.
Карам кола с АГУ и в подземни гаражи влизам само ако е указано, че може да се влиза с АГУ.
Газовата бутилка не бомба. В бомба я превръща човешката безотговорност. Можеш да вкараш клечка запалена клечка кибрит в нея и ще угас
Коментиран от #76, #79
16:57 24.01.2018
76 САП
До коментар #75 от "САП":
Газовата бутилка не бомба. В бомба я превръща човешката безотговорност. Можеш да вкараш клечка запалена клечка кибрит в нея и ще угасне. Тези газове без кислород не горят.За да гръмне газова бутилка, обикновено са грубо нарушени поне три-четири правила за безопасност.
Поне десетократно по-трудно е да повредиш газова бутилка, от колкото съд за течните горива.
Риск винаги има. Обикновено тези които са безотговорни към безопасността на АГУ, Са такива и към много други неща в живота.
Примерно летят ниско по пътя и обикновено си отиват това. От тях ме страх много повече от, колкото от АГУ.
16:59 24.01.2018
77 Vasik Atanasova
преди 2 дни се запали една кола пред общината
не могат половин час да е угасят
17:08 24.01.2018
78 Vasik Atanasova
До коментар #8 от "Анонимен":
и за какво да карамоята е направена с бензин 95 а аз и слагам само 100
а вие да има едно лесно и изпраженията ще си ядете
и се питам за кво живеете въобще
17:13 24.01.2018
79 SDECHEV
До коментар #75 от "САП":
ПРАВ СИ . НО ЗАД ВСЯКА КОЛА СЪС ГАЗОВО УСТРОЙСТВО СЕДИ ПО ЕДИН ЧОВЕК ВОДАЧ И ПО ЕДИН ЧОВЕК МАЙСТОР КОИТО ЗА РАЗЛИКА ОТ ТЕБЕ НЕ СА ИНЖЕНЕРИ И СЪОТВЕТНО МАТЕМАТИЧЕСКИЯ РИСК ОТИВА В ЧЕРВЕНОТО. И АКО МОЖЕШ ДА СИ ПОЗВОЛИШ ДА СИ СПЕСТИШ РИСКА ПО ДОБРЕ СИ ГО СПЕСТИ ,АКО ЛИ ПЪК НЕ ,СПЕСТЕТЕ НЯКОЙ ЛЕВ ОТ ГОРИВО И СИ ПОДСВИРКВАЙТЕ С УСТА ДОКАТО СТЕ ЖИВИ. ЛИЧНО АЗ НЕ СЪМ РИСКОВ ИГРАЧ КОГАТО ГЛАВАТА МИ Е ЗАЛОГА,НО КАТО ЦЯЛО ПОЕМАМ ФИНАНСОВИ РИСКОВЕ И ПОРАДИ ТОВА НЕ МИ СЕ НАЛАГА ДА ПЕСТЯ ПО 100 ЛЕВА НА МЕСЕЦ ОТ ГОРИВО. ХОДЯ И ДОСТА ПЕШАКоментиран от #88
17:16 24.01.2018
80 ввв
17:18 24.01.2018
81 Vasik Atanasova
17:22 24.01.2018
82 Алф
Коментиран от #128
17:24 24.01.2018
83 konservator
До коментар #53 от "СойкаПрисмехулка":
Е, ти си истински сиромах, най-вече духовно. Личи ти от километър, че ако имаш някой лев, най-вероятно си го крал.А държавата, в която взимаш заем, за да си купиш Айфон и ти е "през дедовия", като си пълниш резервоара, вместо да спестиш нещо и да го дадеш за благотворителност, е тази държава е най-голямата клоака, която съм посещавал.
17:32 24.01.2018
84 нещастен българиен
17:36 24.01.2018
85 Антон 1
До коментар #1 от "СссереМ":
Половин Европа е на газ !Умник !
Контрол трябва ,контрол !
17:49 24.01.2018
86 Амтон 1
До коментар #23 от "Анонимен":
Сам ? Сам ?Ужас !
17:54 24.01.2018
87 Koko
17:55 24.01.2018
88 САП
До коментар #79 от "SDECHEV":
За да караш кола с АГУ не е нужно да си инженер. Просто трябва да си отговорен към тази система и да я поддържаш или да ти я поддържат (което си е проблем дори ида имаш пари с нашите сервизи) по правилата и никога няма да имаш проблеми.Принципно всяка опасна система идва с инструкция за експлоатация, която хвърляме в коша. Просто трябва да я прочитаме.
Това което знам, едно 99% не необходимо, човек да го знае за да ползва АГУ и газови уреди.
За работа с газови системи има прости правила, които масово не се знаят от хората.
За мен реално е пропан-бутна е по-безопасен от бензина, различните разредители за бои, първака от домашната ракия :)) и мн. др. Просто с тях някак сме си свикнали.
Замислете се за следното една пълна газова бутилка от 40 литра съдържа 32 литра газ. Или приведено в електричество 203 киловата. Това електроенергията за половин месец за едно малко домакинство. Ако тази енергия ако я освободиш за няколко секунди винаги ще направи беля. В бензиновия резервоар е още повече за няколко месеца на същото домакинство.
Реално електрическата инсталация е конструирана так, че да не допусне толкова енергия за няколко секунди да влезе в домовете ни.
Замислете се, когато внасяте съдове с горива в колите си и дома си, как се отнасяте със тях, и се отнасяйте с газовите бутилки по същия начин и никога няма да имате ядове.
Брашното също се взривява при определени условия , но никой не го смята за опасно.
Така, че кое е
Коментиран от #93
18:06 24.01.2018
89 Недей да говориш глупости
До коментар #4 от "Driving pleasure":
Здравейте колега, изглежда, че не разбирате какви са ефектите на газовата уредба върху ДВГ. Моята кола е на 331,ххх километра, като газовото е инсталирано 3 месеца след първата регистрация на автомобила. Двигателя е оригинален и не е отварян за основен ремонт според сервизната история, вие си правете сметката за 300 хиляди киломентра, колко пъти си е избило парите, и колко двигателя могат да се хвърлят и да се сложат наново.18:14 24.01.2018
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Силистра
18:37 24.01.2018
92 Силистра
18:44 24.01.2018
93 SDЕЧЕВ
До коментар #88 от "САП":
Прав си като инжинер,но колата с АГУ има и резервоар с бензин,и механик без ценз за монтаж на АГУ -риска скача тройно. Вие знаетe ,че за да проектирате и монтирате метанова система в една сграда трябва да имате диплома и отделно след Вас идва и надзор и ако гръмне някой отива на топло и остава без ценз. Ситемата за АГУ в БГ е неграмотни майстори + негромотни водачи - бомба със закъснител. Познайте ,ако дойде експерт по сигурноста от Германия и постави цялостна оценка за риска в БГ от авария с АГУ ,каква ще е оценката. Ако съм застраховател бих предложил 100 % завишаване на гражданската на коли с АГУ.Коментиран от #115
19:00 24.01.2018
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 коко
0,15лв*10,000км = 1500лв
0,085лв*10,000км = 850лв.
1500лв-850лв.=650лв си спестил само за 10,000км. т.е. примерно половин година каране.
19:07 24.01.2018
96 Хомофоб
1. Най-евтината газова уредба нова за моноинжекциони и карбуратари е 450-500лв.
2. Газта не скапва хубавите двигатели, а само тия с тънички клапачета.
3. Газта не разваля двигателя и дори до някъде е по-доброто гориво от бензина по два показателя да ги наречем. Има и недостатъци разбира се.
Вземете почетете малко и тогава пишете глупости по сайтовите.
Обикновенно така наречената газ се плюе от хора, които към момента не могат да си позволят закупуването на такава "екстра" и извън града блъскат с обществен транспорт(не че има нещо лошо, но те са кочплексари).
19:25 24.01.2018
97 вътю
19:34 24.01.2018
98 Митьо
19:37 24.01.2018
99 Митев
19:49 24.01.2018
100 плафонте
Когато колата работи с газ, няма трясък и детонация, двигателят работи по-гладко, защото октановото число на газта е 100-120, докато за бензина има максимум 98.
Маслото от стените на газовия цилиндър на двигателя при газ на пара не се отмива (за разлика от течния бензин) и това води незабавно до три важни последствия:
намаляване на потреблението на маслото (спестяване нот цената на маслото);
маслото може да се сменя по-рядко, тъй като то губи свойствата си по-бавно;
по-дълъг живот на цилиндрите на двигателя (спестяване от ремонт).
Липсата на катализатори при разграждането на газта, които се срещат изобилно в бензина (спестяване от ремонтите).
Газта не съдържа такива вредни химически примеси, като олово и сяра, които постепенно унищожават на химическо ниво частите на горивната камера, ламбда сондата и каталитичния конвертор. Тези части, когато двигателят работи с газ, ще работят много по-дълго и те са доста скъпи, т.е. отново имаме спестявания за ремонт на автомобили.
Дифузия на газове. Газта се смесва много лесно с въздуха и по-равномерно запълва цилиндрите на двигателя, така че двигателят на машината работи по-гладко и тихо.
Газовата смес, за разлика от бензина, гори почти напълно, така че имаме много по-малко въглеродни отлагания на клапани, бутала и запалителни свещи.
Скоростта на изгаряне на горивото. Газът не гори толкова бързо, колкото бензина, а това
20:00 24.01.2018
101 Sliven
Да бе,ти написа цяло есе но истината е друга!!
Пълни глупости...!
20:11 24.01.2018
102 Язе
До коментар #7 от "Реалността":
Същото което си изброил го има и при новите бензинови коли.Малко са градски легенди твоето.Примерно турбото при бензиновите дали работи в по-лек режим отколкото при дизеловите?20:19 24.01.2018
103 Шаран БГ
Хубаво, постарал се е авторът, но сигурно мнозина ще му възразят! Защо има производители, които поставят газово устройство още там ,в завода. София гълта тонове пушеци, ама газ не иска- ще гръмне!
На четири години един път ходя при специалист, който ми почиства изпарителя. СЕАТ - Толедо бяга вече десета година с Ловато. Вярно , не изминавам по-вече от 8 000 км. годишно. Но ние не държим на цената - важното да е йофтено !!!
20:24 24.01.2018
104 Язе
До коментар #39 от "МАК":
Публикувано във факти.бг: Точно така! Пълна забрана за слагане на агу та на коли които не са проектирани за газ!!!Я ни кажи каква е разликата и какво ще рече-кола проектирана за газ?
Коментиран от #114
20:26 24.01.2018
105 Pilota
До коментар #13 от "LPG":
Браво колега.Много точно им го каза на разбирачите!Евала за коментара!20:58 24.01.2018
106 граничарче
21:08 24.01.2018
107 газоманяк
21:11 24.01.2018
108 ххх
До коментар #4 от "Driving pleasure":
и кво ремонтираш ремонтираш с мозъка като покараш на газ ще усетиш хубавото не ми говори от 20г карам на газ и никви проблеми21:40 24.01.2018
109 дизел до живот
21:49 24.01.2018
110 бла бла
До коментар #2 от "Истината":
2007 Тойота Приус- такси в Мадрид- хибрид на газ- 670 000 км без ремонт, беше ми казано лично от шофьора . Дааа и аз мигах и зяпах 5 минути.21:57 24.01.2018
111 Боляр
До коментар #18 от "Driving pleasure":
Колега, че си неосведомен, това всички го разбраха. Млъкни малко и прочети за ГИ и газта като гориво, пък тогава си пиши глупостите.22:36 24.01.2018
112 Майната
23:04 24.01.2018
113 Шейх
Коментиран от #138
23:14 24.01.2018
114 МАК
До коментар #104 от "Язе":
Ами ако си разбирач си ме разбрал,няма какво да обеснявам,карам и дизелова и бензинова кола.Абсурд да сложа газ тоя боклук и да остана без кола,няма нужда.повечете коли не са проектирани за това горива от завода и поставянето и от измислени гаражни и подблокови фирми започва бавната и техническа смърт.аз съм си подбрал колата със желание и искам да карам КОЛА ане подвижна бомба и не е по евтино това което спестиш отива после за абсурдни ремонти!!няма нужда!айде слагайте минуси!!душевно болни хора!!23:15 24.01.2018
115 hmhmhm
До коментар #93 от "SDЕЧЕВ":
Човека с който пише с вас ви обяснява но явно на вас не може да ви се обясни и не можете да възприемете но това е проблем във вас а не в него. За рисковете от едно нещо когато не е проверено както твърдите вие се вижда по статистика на направените в случая газови бутилки колко са гръмнали? и при какви обстоятелства. Според вашата логика всеки с газова кара бомба дори вие самия сте карал и какво защо не гръмнахте запитахте ли се или не е имало искра която е било проблем жалко ако бяхте гръманали нямаше да се налагам да пиша а вие сте жив и здрав. Както отбялазахте вие сте профилиран към друга област ЗАЩО тогава си давате НЕкомпетентното мнение ТУК с какво заслужаваме да го четем? Аз давам ли ви становище за финансовите пазари. Или вие като не компетентен изришно искате да ви четем некомпетентното мнение та даже и го налагате. Аз карам кола на газ от 5 години и нямам проблем не знам колегите какви проблеми имат събира към 22л газ бутилката а колата е с 1240сс двигател с 16 клапана веднъж съм сменял кабели свещи и бобина но може би и да не съм бил на газ пак ще е трябвало да ги сменя малко ми е по тромава но съм доволен. Но трябва да си сменя и ланда сондата но за сега не бързам проблема на ланда сондата е от преди да я поддържам колата за разлика от други коли които са ме оставяли на път тази на газ никога не ме е оставяла. Всеки сам прави своя избор дали едно нещо е ок или не това може само в бъдещето да се докаже кой е прав бил и кои крив. Горивото което е23:21 24.01.2018
116 Ivan
До коментар #7 от "Реалността":
Братле ти описа дизелов турбо двигател, а не атмосферен бензинов.23:28 24.01.2018
117 Head
Коментиран от #119
23:50 24.01.2018
118 Darkbound
Коментиран от #139
23:55 24.01.2018
119 МАК
До коментар #117 от "Head":
за чип тунинг си трябва двигателя да е подготвен както трябва .да махат се еко боклуците защото със тях колата замърсява в пъти повече както са повечето коли втора ръка.когато се отиде в грамотна фирма за чип тунинг и ти пренапишат таблиците както трябва няма пушеци отзад гарантирам!но за едно си прав много таралясници са зле подържани а и комбинация със чип или пауър бокс става страшно бил съм свидетел на такива леле мале!! аз също съм противник на такива!!и трябва да бъдат заставяни да си направят колите както трябва ако не спира с еот движение!!23:57 24.01.2018
120 Гост
Така се избива газова
Коментиран от #121
00:07 25.01.2018
121 МАК
До коментар #120 от "Гост":
хахаххахаха Верно така се избива!!много ще му е евтино сега!!00:11 25.01.2018
122 ГЪЗОВА
https://www.youtube.com/watch?v=3u5sN8aZWAc
Коментиран от #123, #126
00:11 25.01.2018
123 МАК
До коментар #122 от "ГЪЗОВА":
Абсолютно доказателство!!!Такова в колата ми никога!!00:22 25.01.2018
124 Бензин
00:25 25.01.2018
125 Дони
00:26 25.01.2018
126 Vasik Atanasova
До коментар #122 от "ГЪЗОВА":
ТОВА Е ИСТИНАТАПРЕД МЕНЕ ГРЪМНА КОЛАТА НА ОБЩИНА ВАРНА
А ВЪТРЕ МОГАТ ДА БЪДАТ И СЕМЕЙСТВОТО ТИ
ЖЕНА ТИ ДЕТЕТО ТИ
И ПАК ГАЗОВО СЛАГАЙТЕ
А СЪЩОТО СТАВА И В ДОМОВЕТЕ НА ХОРАТА
ГАЗТА Е МИЗЕРИЯ
А ПЪК В ПОДЗЕМЕН ПАРКИНГ НА ЛИДЪЛ ВЛЯЗОХ
И ЩЯХМЕ ДА СЕ ИЗДУШИМ
ПИШЕ БЕЗ ГАЗОВО АМА НИКОЙ НЕ ТИ СПАЗВА РЕД ПЪЛНА ГАНЬОВЩИНА
ДОБРЕ ЧЕ НЕ БЯХ С ДЕЦАТА
А НИКОГА НЯМА ДА ЗАБРАВЯ ЕДИН СЛУЧАЙ КАТО ДЕТЕ
ПЪТУВАХ СЪС АВТОБУС ИКАРУС
АВТОБУСА ПРЕТЪПКАН ДО КРАЙ
И МИНАВАМЕ ПО АСПАРУХОВИЯ МОСТ ВЪВ ВАРНА
ВЪТРЕ МИРИШЕШЕ НА ГАЗ УЖАС
И В ЕДИН МОМЕНТ ЕДНИ МЪЖ ИЗВИКА
КОЙ Е С ГАЗОВА БУТИЛКА И ЕДИН ЦИГАНИН ВИКА АЗ
А ТЯ БУТИЛКАТА МУ ИЗПУСКА ГАЗ
И ВЕДНАГА ГО СВАЛИХА НА СРЕДАТА НА МОСТА
ШОФЬОРА МУ СЕ РАЗВИКА И ГО ИЗГОНИХА
НО БЪЛГАРИНА ПЪРВАТА МУ РАБОТА Е ДА СЛОЖИ ГАЗОВОТО
00:53 25.01.2018
127 Да да
Коментиран от #129, #130
02:11 25.01.2018
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Селянин
До коментар #127 от "Да да":
Не се хаби, не виждаш ли, че няма смисъл. Разумни и логически издържани мнения (не само в тази тема) получават минуси, само защото някои, не могат да предположат, че не винаги са прави или че има и други мнения освен тяхното, а ти си тръгнал да споделяш собствен опит...Понеже на съм компетентен, може ли някой от знаещите да каже, колко са, да кажем, за последните 10г. загиналите поради взрив на автомобилна газова бутилка или пък колко са инцидентите с битова такава, в сравнение със забравена печка...Проблемите ги създават хората, не предметите...
Коментиран от #153
03:25 25.01.2018
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 некойси
Преди 5 години сам си монтирах ГИ, не бях сигурен какво точно, как и т.н. за това много внимавах и отделях време на всеки един детайл. Получи се много добър монтаж, където и по сервизите да ме попитат "кой ти монтира газта?" като им отговоря аз сам ме гледат с опулени очи. За тези 5 г. не съм имал почти никакви проблеми. Сменял съм маркучите за газта, защото у нас не мога да намеря качествени и след време се напукват.
Искам да отделя специално внимание на тези, които никога не са имали ГИ или имат бегла представа и бълват мнения и хейт ... съвременните газови решения са на изключително ниво! Дори и най-негодните марки. Монтажа им на 10 годишни годишни технологично поизостанали автомобили не е никакъв проблем, стига възможностите на газовия кит да бъдат съобразени с конкретния автомобил и монтажа да бъде изпълнен правилно.
Газта със сигурност изгаря при по-висока температура и при това по-дълготрайно спрямо бензина. Освен това ги няма мокрите бензинови пръски, които частично охлаждат мотора при навлизане в колекторите. Това да кажем крие някакви хипотетични рискове, които не са фатални за повечето ДВГ. Ако карате автомобил с добър ДВГ според мен няма от какво да се притеснявате :)
Без да споменаваме екологичните ползи на газта, за тези които се съмняват в икономическата рентабилност на един добре изпълнен ГИ мога да кажа, че в даден момент при един добър пробег икономиите реализирани от ин
08:43 25.01.2018
132 Бум
До коментар #16 от "opel vektra b":
Как опел 14 на 100 бе то един опел ако не е икономичен за какво да кара човек??? Моето 20г волво в40 2.0 140кс автом. Прави 14 най-много на ГАЗ градско. Над 260хил е газовата е монтирана във волво, преди около 7-8г ланди ренцо. На около 80хил е може би аз като я купих. От както сам я взел около година и половина нищо по газта не сам сменял нищооо а на месец правя около 5хил км. Това са си още поне айде не 90 ама поне 70-80 хил. Има впредвид, че волво може да е всичко но не и икономична кола. За да карам опел трябва да ми дава градско макс 10 газКоментиран от #135
08:43 25.01.2018
133 некойси
Лек ден на всички и гледайте малко по-позитивно на нещата :)
08:52 25.01.2018
134 Хибридния
Хората са направили хибриди, които са безпроблемни и харчат малко. Вече ги има и втора употреба на доста ниски цени. 8-ма година карам само хибриди и никой не може да ме убеди, че има нещо по-евтино с ДВГ което да се кара. Говоря специално за Аурис,Ярис и Приус. Абсолютно безпроблемни автомобили. Има много тестове в нета и отзиви на собственици. Преди да премина на хибриди карах дизела и бензинки с АГУ. За дизели изобщо не искам да чуя. Само проблеми и скъпи ремонти. Колите на газ са алтернативанаистина и са доста еколгични, но и там доста ядове има. Все пак на газ, ако караш много и на дълго има доста голяма сметка. Гледам че на запад и хибридите ги газифицират. Приусите на газ харчат 5-6/100, а на бензин 4-5/100, а при по-леко кяране спокойно падам под 4/100 и то градско със зядръствания и трафик. Аз обаче не карам толкова много, че да си заслужава и за сега няма да слагам на хибрид газ но го мисля и този вариант след време
Коментиран от #136
09:13 25.01.2018
135 моторджия
До коментар #132 от "Бум":
Колегата явно нещо се е объркал. Или пък колата му нещо не е в ред. Няма начин да харчи толкова, ако всичко е наред. Имал съм Вектри със същият двигател и със 136 к.с. Харчат 9-10/100 газ. Зимата при големите студове съм стигал до 12, а лятото ми пада разхода и до 8/100. Говоря за обикновени газови. С ГИ разхода е около 8-9/100. Приятел имаше такава внос от Холандия там монтиран ГИ мисля с втечнена газ беше. В един момент газовата струваше повече от колата.09:33 25.01.2018
136 некойси
До коментар #134 от "Хибридния":
Някои от тези хибриди са си чист маркетингов продукт или иначе казано дупка за пари, като тук изключим тойота приус. Приус е успеше и наложил се хибрид.При повечето не само имате поддръжка на конвенционален ДВГ автомобил + поддръжка и на електрическа система на задвижване в която са включени и мега скъпо-струващите батерии.
Като идея хибрида е много хубаво нещо, особенно серийния хибрид, където ДВГ не е зацепен пряко, но маркетинговата реализация разчеква понятието хибрид.
Няма по-добро от електрика, ще го доживеем сигурен съм, ще стане масов.
10:02 25.01.2018
137 Гост
Равносметката - 1400 лева / с монтажа от сертифициран сервиз / - OBD самоадаптивен газов инжекцион, преглед, регистрация в КАТ, стикер - абе както си е по закон. От първия ден на монтажа колата върви на газ без никаква разлика с бензин - няма донастройки, няма грешки на компютъра, проблеми при палене. Затова и уредбата е толкова пари.
Разхода от бензин на газ се качи наистина с 30 процента както и трябва да бъде ако не се правите на тарикати и карате на обеднена смес = прецакан катализатор и ламбда сонда.
Разлика в еластичността няма, сменя от едното на другото гориво без да се усети нищо / тествано на темпомат /. Не мирише на газ никога зад колата - имаме пълно изгаряне благодарение на OBD адаптацията.
Уредбата се избива за 15 000 км - при мен половин година.
Недостатъци - не те пускат в подземни паркинги, в някой държави трябва преходник / Германия, Холандия / за зареждане. При някои коли няма къде да сложиш бутилката освен в багажника което е неудобно.
Най-доброто за джоба и за екологията е заводски метан или пропан-бутан. Например Zafira B с 1.6 турбо на метан.
Коментиран от #141, #144
13:55 25.01.2018
138 Гости
До коментар #113 от "Шейх":
Ако случайно знаеш английски можеш да прочетеш програмата на ЕС за стимулиране на автомобили на алтернативни горива. Или да се осведомиш за 1500$ бонус който дават в САЩ за монтаж на АГУ.Та ти кой точно развит свят визираш - Танганайка, Северна Корея или Матушка Русь?
Коментиран от #143
14:06 25.01.2018
139 Гост
До коментар #118 от "Darkbound":
Хич не те бива в математиката. Даже и аритметика не знаеш14:08 25.01.2018
140 Този коментар е премахнат от модератор.
141 Алфата
До коментар #137 от "Гост":
Колега голямо ровене? Всеки професионален газаджия ще ти каже, че най-пернишките печки са италианските мотори! Всички други са "галеници" на тема газ, еле пък японските. Преходниците в чужбина вече не са голям проблем: на много германски бензиностанции се предлагат диш-преходници. Иначе относно експлоатацията всичко което си написал е вярно. Има една тънкост, от мен да я знаеш, като дългогодишен газ-фен: от тук нататък каквото и да се бъгне по горивната и изпускателна система, само маркова част по рама! Иначе забравяш, че на газ ще върви като на бензин! Пример - ако л-сондата ти е еди какъв си Бош, слагаш точно същата при подмяна. Вървенето на газ не можеш го преметна с някаква универсалка на половин цена! Вярвай ми. На бензин ще върви, на газ... слабичко!15:40 25.01.2018
142 Прайх Ремонт
До коментар #38 от "газаджия":
Откаде тоя изпарител за 45 лева, днес смених моя с италиански за 14016:31 25.01.2018
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 hienata
До коментар #137 от "Гост":
Ежедневната ми кола е на газ, на ден правя по 65-75км, запален рибар съм и уикендите километрите скачат на 150-200 че и повече. За година правя около 40 000км. Имам приятели газаджии, от разговор с тях за последните ми две бензинови коли избирам електроника на ФОБОС (българска), по точно ФОБОС 5 с OBD, изпарител SHARK (полски) висок клас и рейка BARRACUDA (много добро полско копие на KEIHIN ) висок клас. Поставил съм механична система за предпазване на клапаните. Цялото удоволствие (като за приятел) 1000лв. С 23лв газ минавам 300км , на бензин с 45лв минавам 300км. За месец зареждам 8-9 пъти или около 200лв на месец по-малко от бензина ,2400 за година или 9,600 за 4г Колата я купих за 4500 + регистрация, данъци, такси, обслужвания, ремонти за 4г + ГИ - около 8000лв . Това е моята сметка. Другата ми кола е дизел , всичко и работи, с нея пътувам семейно на почивка и екскурзии и жена ми я кара от време на време, по нея всичко е по-скъпо, но е по-голяма и удобна.21:57 25.01.2018
145 hienata
22:17 25.01.2018
146 Алхимик
23:19 25.01.2018
147 Трифон
01:05 26.01.2018
148 ДАН
До коментар #54 от "konservator":
Ти сигурно и към жена си си така немарлив😉01:29 26.01.2018
149 Бакшиш
01:35 26.01.2018
150 Ала бала
ГАЗЪТ - един ГАЗ!!!
След като сте журналисти, би следвало да пишете грамотно.
10:24 26.01.2018
151 МАШ. ИНЖЕНЕР.
До коментар #24 от "zzz":
За всеки влак си има пътници.Дизелаците защото въобще няма да ги спрат.
Всеки тип двигател си има плюсове и минуси.
14:07 26.01.2018
152 Анти дизел
До коментар #15 от "Driving pleasure":
И аз мислех като теб, преди да си купя дизел. Обаче нещата не седят по този начин - маховик 2400 лв (да има китайски боклуци по 1500), дюзи 1800 лв , нафтова помпа 4000 лв., ами турбо, ами подгревни свещи , по-голям акумолатор, целогодишно сипваш добавки, зимата сипваш по-скъп дизел. И накрая какво - еми то дизела много икономичен , митове и легенди. Много е икономичен, ако караш извънградско с 110. Къде му е икономията в града , в шибаните задръствания или като го палиш за 5км ? Не говорим за дизели 99г. Поинтересувай се на едно Ауди или БМВ 2010 год, някой три литров дизел колко му струва маховика или помпата! Никога повече няма да си купя дизел, втора ръка! И не говоря за курници по 300к км, нов внос от Италия, и на 50к да в пак НЕ.09:46 27.01.2018
153 Да да
До коментар #129 от "Селянин":
Ще споделя още нещо. Умишлено запалена кола на полицай с газова уредба. Случайно минавах и видях как горят задните седалки ,полети с бензин през счупеното странично стакло. Обадих се на 112 за пожарна. Колко да са бързи - 5 мин. да кажем че дойдоха. Изгасиха я за 2 минути. Бях се позиционирал на 50 м.от колата за всеки скучай! Не последва взрив дори и така!22:07 27.01.2018
154 Този коментар е премахнат от модератор.
155 Bat Sande
16:36 11.02.2018
156 Nikola
15:16 12.02.2019
157 ккк
21:06 18.03.2019
158 Александър
00:53 22.07.2019
159 Чук Чук
До коментар #16 от "opel vektra b":
Ако ти беше нова хубава кола, можеше и до точка G да стигнеш00:00 08.08.2019
160 Мгг
10:35 28.08.2019
161 ЛандиРенцо
22:47 31.10.2019
162 авя
14:25 10.12.2019
163 Иехоеист
До коментар #68 от "будист":
Пък 250 кат стигнеш и почва да връща пари хи хи21:12 08.03.2020
164 Този коментар е премахнат от модератор.
165 Този коментар е премахнат от модератор.
166 Този коментар е премахнат от модератор.
167 Този коментар е премахнат от модератор.
168 Този коментар е премахнат от модератор.
169 Този коментар е премахнат от модератор.
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 Този коментар е премахнат от модератор.
172 Въпрос
До коментар #45 от "Иван":
Щото кола се сменя на 4-5 години обикновено най-малкото. Аз поне така правя . Писва ти,ръждясва колата ( ако си от София,не да кажем примерно Петрич) и я разкарваш. Не е задължително да е защото се е скапала колата от газта.16:31 22.03.2021
173 Aaaaaa
11:00 25.03.2021