Автомобилните производители и експерти в областта на акумулаторните технологии смятат, че в следващите десет години няма да се появи нова и по-надеждна технология, която да доведе до производство на по-съвършени батерии за електромобили.
Главният проблем за електрификацията на превозните средства са именно батериите, които към момента са способни да осигурят максимален пробег от 600 км (при това в идеални условия), зимата се изтощават значително по-бързо, а зареждането им все още няма как да се конкурира със стандартното зареждане на автомобили с ДВГ.
Освен това, с течение на времето сегашните йон-литиеви батерии намаляват своя капацитет и с това максималния пробег на електромобила. И въпреки че цената им пада с всяка изминала година, те все още са прекалено скъпи. Алтернатива обаче към момента няма. Защо?
Както вече споменахме, цената на батериите пада. От 2010-а до днес стойността на 1 киловатчас е намаляла 6.5 пъти, а по оценки на BloombergNEF, падането на цените ще продължи. Това обаче води до друг проблем. Основните производители на батерии за електромобили са концентрирани в производството на по-евтини акумулаторни блокове и въобще не възнамеряват да използват нови технологии.
А такива има, но те се лансират и развиват от малки компании, които не са в състояние да променят пазара. Основните играчи на пазара за батерии за електромобили са Panasonic с дял от 23%. След тях се нареждат китайци и пак корейци - LG Chem, CATL, BYD и Samsung SDI са четирите компании, които заедно с Panasonic държат близо 80% от пазара в световен мащаб.
Голяма част от новите стартъпи работят по усъвършенстване именно на този вид батерии и не обръщат внимание на появяващите се нови технологии. Именно поради тази причина анализаторите не предвиждат революция при електромобилите през следващите десет години. А въпросните батерии имат и още един съществен недостатък - те често прегряват и се самозапалват, а потушаването на пожара е изключително трудно.