Всъщност само на пръв поглед фаровете на автомобила не изискват никакви специални познания, за да ги използваме. Много от вас са запознати с тези неща, но сега ще се опитаме да разкажем за онези, които не са, как правилно да се управляват външните осветителни устройства на превозните средства в екстремни ситуации.
Според принципа: колкото повече, толкова по-добре, със сериозното влошаване на видимостта, много водачи включват всички светлини, включително и дългите. Но често получава „пелена“ пред колата, и не се вижда нищо на повече от пет метра от капака. Това става най-често в случаите, когато видимостта е намалена поради гъста мъгла над пътя или обилен снеговалеж.
Имайте предвид, че не говорим за градски условия, когато наоколо има много улични светлини, а за ситуация, когато шофираме извън града и просто няма други източници на светлина, различни от фаровете на автомобила. При такива условия способността за правилно използване на фаровете може да се окаже от ключово значение.
При обилен снеговалеж или дъжд всичко е ясно: плътно летящи водни капки или снежинки блокират видимостта на водача и в същото време не позволяват на фаровете да осветяват напред. Мъглата всъщност е съставена от същите частици вода, само че те са толкова малки, че не падат директно на земята.
Ако действаме първосигнално и в името на подобряването на видимостта от шофьорската седалка, просто включим най-мощния източник на светлина в автомобила, ще получим точно обратния резултат от очаквания.
Ярките лъчи ще се блъснат в множество частици вода във въздуха и съответно ще се отразят ярко от тях, образувайки белезникава светлинна стена в непосредствена близост до автомобила. В същото време например, водачът може да не забележи камиона, който е на 10 метра от предната броня.
Следователно при описаните условия трябва да шофирате само с къси фарове. Първо, те са по-малко ярки и не създават такава „стена“ като дългите. И второ, "късите", обикновено не са насочени високо и в далечината, а към участък от пътя по-близо до колата.
Съответно се получава не толкова плътна "пелена" и така можете да виждате пътната обстановка по-добре. В този смисъл е най-добре, ако имате такива, да използвате габарити и фарове за мъгла.
Те обикновено са разположени близо до земята, светят изключително над повърхността ѝ, не много напред и отстрани - това, което е необходимо за не бавно шофиране в условия, когато видимостта е силно намалена. Тъй като фаровете за мъгла, поради местоположението си, бързо се покриват с кал, в случай на силна мъгла или снеговалеж, трябва да използвате и "късите".