ФАКТИ.БГ

Руски метод за изолиране на акумулатора в много студено време

Публикувана: 21 Януари, 2021 16:59
72 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 49987
Руски метод за изолиране на акумулатора в много студено време
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.4 от 115 гласа.

Неведнъж сме ви разказвали за странни шофьорски похвати, които са измислени не от някаква прищявка, а в следствие на многократни проблеми. Някои от тях са ефикасни, други не толкова, но руските такива, особено когато са свързани с люта зима не са за пренебрегване.

Сега ще ви разкажем именно за един руски метод за изолиране на акумулатора в много студено време. За целта са ви нужни само вестници и алуминиево готварско фолио. Иначе и само най-обикновени вестници ще се справят със задачата, но не е безопасно да се позволи такъв пожароопасен материал да влезе в двигателния отсек.

Тънката, но плътно сгъната хартия трябва да се увие с алуминиево фолио за храна. Завивате батерията с получената изолация от всички страни, така че фолиото да не докосва клемите, и я фиксирате. В такава "одежда" батерията ще задържи заряда си по-дълго и ще реагира по-бавно на температурните промени.

Но най-важното е, че своеобразния термос ще помогне да се предотврати замръзването на електролита. А това може да се случи във всяка батерия, защото този разтвор от вода и киселина може да замръзне при много ниски температури. Не забравяйте и, че акумулатора почти не се зарежда на празен ход и за да го "възбудите", трябва да изминете поне десетина километра. А знаете ли защо опитните руски шофьори винаги имат калиев перманганат в колата?

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.4 от 115 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бангеев
1 Отговор
Виждал съм го и у нас, от стари опитни шофьори

Оценка:
-10 +61

Говедарци
2 Отговор
Действа, правя го всяка година, защото у наше село си е студено.

Оценка:
-13 +54

Haha
3 Отговор
Поредната руска измишлйотина между друготе преди малко ми трябаше спрей да раздвижа едни клещи и хванах някакъв руски който си беше замръзнал а на WD-то му нямаше нищо

Коментиран от #7, #10, #50


Оценка:
-142 +37

4
Този коментар е премахнат от модератор.
5
Този коментар е премахнат от модератор.
6
Този коментар е премахнат от модератор.
7
Този коментар е премахнат от модератор.
гост
8 Отговор
Става и с фибран.Сериозно.3 см дебелина, правите нещо като кутия без дъно и готово .Моя държеше по около 4- 5 дни без палене на много студено.Тази зима е изолиран с фибран и последно издържа седмица, преди да почне да ,,влачи,,

Коментиран от #38, #69


Оценка:
-7 +51

Пацо
9 Отговор
Моя е в задния калник и там си му е екстра.

Оценка:
-5 +31

Дискавари нали пресичаше
10 Отговор

До коментар #3 от "Haha":


От край до край с ини матори беемвенца степта и тундрата.... Имаха цял екип майстори и рез части ама те Маторите толкова често са чупиха че им свършиха частите по скоростната кутияааааа и закьсаха. Ино чукче в ина дървена барака им отля в леярната си нужната им част. На дискаварито им падна чейнето защото чстта стана и те завьршиха пьтешествието без повече да се чупи тази част излята с водкаджийска СТОМАНА.....

Коментиран от #51


Оценка:
-18 +56

ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
11 Отговор
Аз правя нещо ПРОООстичко-прост човек,прости неща прави....Свалям и слагам акумулатора при паркиране ,за 30г съм сменил 3акумулатора....

Коментиран от #48


Оценка:
-35 +21

Джони
12 Отговор
Продава се листова изолация KFlex с лепилен слой, кому са нужни подобни простотии с вестници ?

Коментиран от #37, #39


Оценка:
-10 +56

гост
13 Отговор
Ние тук в Норвегия слагаме под акумулатора един леген и през два часа сменяме водата с гореща, а най големите тарикати слагат едно нагревателче във водата и не е необходимо да стават нощем. Тъй като от три години имам Тесла, не ми се налага да правя това, хахахахах

Коментиран от #14, #23, #24


Оценка:
-74 +12

Мурко
14 Отговор

До коментар #13 от "гост":


имаш на теслата дръжката.

Коментиран от #18


Оценка:
-4 +111

Не става ли
15 Отговор
Просто да запалите огън под колата?

Оценка:
-9 +35

16
Този коментар е премахнат от модератор.
Керпеден
17 Отговор
Най добрата термоизолация е почти както някои колеги са я описали, но с едно допълнение. Около акумулатора и отдолу, вестник няколко слоя, върху вестника, алуминиево фолио, а алуминиевото фолио се минава с 2-3 пласта изолирбанд, отгоре, капак от стиропор. Тази комбинация значително подобрява коефициентът на топлопроводност λ, а е и по безопасна

Коментиран от #22


Оценка:
-13 +24

гост
18 Отговор

До коментар #14 от "Мурко":


Много си завистлив,това не е добро качество, изчисти душата си и Господ ще те възнагради

Коментиран от #29


Оценка:
-31 +7

Инженера
19 Отговор
Изолирайте си с фибран и фолио главите !
Дано ви затоплят мозъците и започнете да мислите нормално

Оценка:
-7 +55

Роко
20 Отговор
Аз пък пращам котката да спи върху акомулатора,ама тя като заспи и пада и вече не иска да ходи там.

Оценка:
-1 +52

vili
21 Отговор
Понеже живеем в 2021 г. , пък и вече почти никой не чете вестници,
препоръчвам на всички автолюбители да си купят 0,5 кв. изолация от микропореста гума. Използва се за изолация на тръби ,въздуховоди и т.н. Има я и самозалепваща в най различни дебелини. Изолира колкото тухла 4 ка и струва20лв.м .А вестниците да си ги четат.

Оценка:
-4 +45

Джони
22 Отговор

До коментар #17 от "Керпеден":


Абе Керпеден. Ако миш-маша дето си описал ПОДОБРЯВА топлопроводимостта, както твърдиш за къф чеп го слагаш. Тук идеята е да се изолира, не да се охлажда по бързо.

Коментиран от #26


Оценка:
-5 +23

Дизела
23 Отговор

До коментар #13 от "гост":


Виждал си ти Норвегия само на картата.Теслата ти е от железарията!

Оценка:
-2 +61

Motorhead
24 Отговор

До коментар #13 от "гост":


Обади се на Мъски да сложи изолация на батериите на Тесла.

Коментиран от #27


Оценка:
-2 +29

гост
25 Отговор
Много коли си пристигат с калъфи на акумулатора или пък са затворени в пластмасови кутии. Да, изолацията ще помогне за по-бавната загуба на топлина към обкръжаващия въздух, но няма да направи чудо. Ако няма генериране на топлина, то при достатъчно дълъг престой течността ще замръзне със или без увиване. Може да замръзне не на 5ти час, а на 6ти час след спиране, но пак ще стане, ако този час прави разлика, тогава е ефективно, да.

Оценка:
-7 +32

Керпеден
26 Отговор

До коментар #22 от "Джони":


Овчи, в случая се търси изолация, така че “подобрява” означава че се намалява и забавя охлаждането на акумулатора поради по-ниска ламбда

Коментиран от #44


Оценка:
-11 +6

гост
27 Отговор

До коментар #24 от "Motorhead":


С много невежество се сблъсквам тук, защо Илон да слага вестници и ламарина при положение че е предвидено подгряване на батериите при ниски температури, хахахах

Коментиран от #28


Оценка:
-18 +5

Дизела
28 Отговор

До коментар #27 от "гост":


Видяхме как работи подгряването в Канада.

Коментиран от #30


Оценка:
-5 +23

Мурко
29 Отговор

До коментар #18 от "гост":


както е казано в Библията:Блажени са веурещите:

Оценка:
-3 +17

гост
30 Отговор

До коментар #28 от "Дизела":


Видял си Канада значи, а дали можеш да я намериш на картата, хахах

Коментиран от #31, #32, #55


Оценка:
-19 +6

Що ве
31 Отговор

До коментар #30 от "гост":


ти да не си обиколил света?

Коментиран от #46


Оценка:
-5 +16

Тебе ти
32 Отговор

До коментар #30 от "гост":


се представям като пъпчиво IT програмисче висящо на компа и на заплата от Факти.

Коментиран от #33, #47


Оценка:
-2 +19

Дизела
33 Отговор

До коментар #32 от "Тебе ти":


Грешиш!Теслю живее в Норвегия и има Тесла от железарията!

Оценка:
-1 +19

Капиталист
34 Отговор
На младини като пътувахме с мотор слагахме вестници под пуловера.Пазеше от студения вятър,като дигнеш повече от педесе си вардеше добре!

Коментиран от #52


Оценка:
-3 +34

Йозеф
35 Отговор
Аз съм с 2 акумулатора и в гараж, грижи нямам.

Оценка:
-2 +19

животновъд
36 Отговор
АМАН от академици и професори! 99% малограмотни коментатори. Каква изолация ще запази акумулаторът ти ако е колата е 10-15-20 часа навън?

Коментиран от #43


Оценка:
-3 +26

къде се продава
37 Отговор

До коментар #12 от "Джони":


Оди си я купи в тундрата...

Оценка:
-3 +3

Валери
38 Отговор

До коментар #8 от "гост":


Много студено това колко е ? Защото.аз живея в Естония и при нас от нова година до.сега на топлото е -10 гр. За студено през ноща и сутрин е около -20 .и това е постоянно вече 23 дена . Та за това питам де
...

Коментиран от #45


Оценка:
-2 +18

39
Този коментар е премахнат от модератор.
В.В.П.
40 Отговор
80 те ,завивах акумулатора с конци за изтриване на ръце.и го облепях със тиксо.Вършеше работа.и през 90 те.После зимата омекна,пък и акумулатора го сменям по често .Колата е важно нещо,бягаш ,тичаш,работа,клиенти ,хора,деца..А сега си карам колелото.

Оценка:
-2 +8

авто
41 Отговор
"Публикувано във факти.бг: А това може да се случи във всяка батерия, защото този разтвор от вода и киселина"-много умно,като цалата тази руска простотия,но отдавна не всяка батерия е с този разтвор.

Оценка:
-7 +14

Помиярски работи
42 Отговор
Като каталяса отиваш и купуваш нов Те искат да го карат десет години с маймунски трикове

Коментиран от #54


Оценка:
-12 +13

Дизела
43 Отговор

До коментар #36 от "животновъд":


Колите на 90%от хората не са в гараж!Хайде хващай след козите и не умувай!

Оценка:
-8 +6

44
Този коментар е премахнат от модератор.
гост
45 Отговор

До коментар #38 от "Валери":


Аз живея в Норвегия, в момента през деня е -20, а през нощта -30-33

Оценка:
-7 +5

гост
46 Отговор

До коментар #31 от "Що ве":


Работата ми е такава че постоянно пътувам, яд ли те е?

Коментиран от #49


Оценка:
-8 +3

гост
47 Отговор

До коментар #32 от "Тебе ти":


програмиСче? Хахахахахахах

Оценка:
-6 +3

Зюмбюл
48 Отговор

До коментар #11 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":


И ний така прайми бате!Свалями и зимами и после хората слагат други!

Оценка:
-1 +9

Дизела
49 Отговор

До коментар #46 от "гост":


Къде пътуваш умнико,като си цял ден по форумите? Най-вероятно си тинейджър и си цял ден вкъщи пред компютъра.Виждал си Норвегия на картата и Тесла на картинка хахахаха

Коментиран от #58, #59


Оценка:
-1 +16

Ха ха-ха
50 Отговор

До коментар #3 от "Haha":


Иди да си избършеш сополите, а довечера като си легнеш си изпий мляко.

Оценка:
-3 +2

Много ми е интересно
51 Отговор

До коментар #10 от "Дискавари нали пресичаше":


Ти от къде се пръкна бе неграмотник.

Оценка:
-1 +4

Ние от
52 Отговор

До коментар #34 от "Капиталист":


Село караме мотора само лятото и то голи. А ти слагаи вестници и гледай да не паднеш.

Оценка:
-3 +2

Хееейх
53 Отговор
Аз живея на северния полюс, там няма нищо за коли да не говорим, даже интернет няма.

Оценка:
-2 +2

Помисли Помияр
54 Отговор

До коментар #42 от "Помиярски работи":


Говориме за минусови температури за по голямата част от годината, иди да си купиш бонбони.

Оценка:
-3 +3

свирчо
55 Отговор

До коментар #30 от "гост":


Ами така е в Канада, сериозно. Колите се продават с вграден нагревател в двигателя, който затопля маслото. При необходимост, да речем под -25 С, го включваш към мрежата (110.В) и за няколко часа пали от половин оборот. Е, ако няма проблем с паленето по принцип. А се продават и "одеялца" за акумулаторите, пак на 110 В.
Ако паркинга на блока има места, които не са под земята, то за всяко паркомясто има изведен контакт.

Оценка:
-0 +12

Последствия
56 Отговор
В България не го правете! Няма такъв студ, който да оправдае късото съединение от фолиото при неправилно поставяне или от насрещния въздушен поток!

Коментиран от #57


Оценка:
-2 +10

Последствия
57 Отговор

До коментар #56 от "Последствия":


Освен това, изолирането пази донякъде от студ, но и толкова от топло, когато двигателят работи!

Оценка:
-0 +5

домакин
58 Отговор

До коментар #49 от "Дизела":


Браво право в десетката!👍💯+++....👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Коментиран от #64


Оценка:
-2 +4

гост
59 Отговор

До коментар #49 от "Дизела":


Коментарът ти е прекрасна илюстрация на факта че на България се гледа като на външната тоалетна на Европа. простотията и злобата ви дърпат назад, на последно място във всички класации

Коментиран от #62


Оценка:
-6 +3

Съдията Дред
60 Отговор
Пък аз, понеже не ми се занимава с простотии, си държа колата в гараж. Пали без проблем, през деня навън няма как да изстине за няколко часа.

Оценка:
-2 +2

Дядо Коледа
61 Отговор
Ех, какво му трябва на северният човек.Шейна, назобеният елен Рудолф, който да вижда изодзаде си Снежанка с голямата факла

Оценка:
-2 +1

МААТРИАЛА
62 Отговор

До коментар #59 от "гост":


ТИ СИ ДРЪПНАЛ НАПРЕД ТЕБ НЕ ДОГОНЯТ

Оценка:
-3 +2

АЛБАНЕЦ
63 Отговор
А язе сутрин се облекчавам на кумулатора и го стоплям с 36градуса и цел ден нема проблем

Оценка:
-2 +4

гост
64 Отговор

До коментар #58 от "домакин":


“Домакин”, май се харесахте с “Дизела”, ще ходите ли заедно на прайдпарада?

Оценка:
-2 +1

бай Ставри
65 Отговор
Някой запитва ли се, защо такива "хитрости" идват само от северна Азия? Защо шофьорите в Аляска, Норвегия, Швеция, нямат проблеми с колите си и в най-студените зими.

Оценка:
-2 +9

видял
66 Отговор
преди двайст и косур години си купих къща в Канада. Харесах си ДОДЖ Стратус, средна кола. Чак след 5бгодини, като изтече ресурса на акумулатора, разбрах къде е. В левия подкалник, пред колелото. Никакви грижи и през най-студените зими. През деня, разбира се не е в гараж, а на открит паркинг

Оценка:
-4 +3

Гена
67 Отговор
е щомм е РУСКИ ще е най-добрия на свеета

Оценка:
-1 +2

Дядо Митко
68 Отговор
А с парцали от стара ватенка става ли ?

Оценка:
-1 +6

Голям Слон
69 Отговор

До коментар #8 от "гост":


Така правих още преди 20 години :-) Сега вече нямам този проблем. Акумулаторите на всики коли са ми в багажниците. Но това с фибрана работеше.

Коментиран от #70


Оценка:
-0 +3

Винкело
70 Отговор

До коментар #69 от "Голям Слон":


Искаш да кажеш, че удължаваш кабелите от кбемите до багажника ли? Леле, това е много хитро! Само че няма ли опасност нещо да пламне, знам ли - там съпротивление на удължения кабел,техничарски подробности някакви?

Коментиран от #71


Оценка:
-0 +0

Голям Слон
71 Отговор

До коментар #70 от "Винкело":


:-) За всеки случай купувам автомобили, на които акумулаторите са им в багажниците :-)))

Оценка:
-0 +0

Чичо
72 Отговор
Руснаците слагат на акумулатора калъф от материя която не си влияе от масло, гориво или киселина от акумулатора има и с подгряване. А има и от нигорима материя одеало с което завиват мотора за по-бовно истинаване. В гугъла вапищети типло одеало и ке видите

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Кънчо Стойчев
Коментар на Кънчо Стойчев - заместник-председател на УС на АИКБ и председател на Съюз "Произведено в България"
Правенето на бизнес в България е като да плуваш в басейн със сярна киселина."

Още бисери
ТОП 5