ФАКТИ.БГ

Кога късите светлини осветяват пътя по-добре от дългите?

Публикувана: 6 Януари, 2021 12:49
19 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7806
Кога късите светлини осветяват пътя по-добре от дългите?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.4 от 11 гласа.

Всъщност само на пръв поглед фаровете на автомобила не изискват никакви специални познания, за да ги използваме. Много от вас са запознати с тези неща, но сега ще се опитаме да разкажем за онези, които не са, как правилно да се управляват външните осветителни устройства на превозните средства в екстремни ситуации.

Според принципа: колкото повече, толкова по-добре, със сериозното влошаване на видимостта, много водачи включват всички светлини, включително и дългите. Но често получава „пелена“ пред колата, и не се вижда нищо на повече от пет метра от капака. Това става най-често в случаите, когато видимостта е намалена поради гъста мъгла над пътя или обилен снеговалеж.

Имайте предвид, че не говорим за градски условия, когато наоколо има много улични светлини, а за ситуация, когато шофираме извън града и просто няма други източници на светлина, различни от фаровете на автомобила. При такива условия способността за правилно използване на фаровете може да се окаже от ключово значение.

При обилен снеговалеж или дъжд всичко е ясно: плътно летящи водни капки или снежинки блокират видимостта на водача и в същото време не позволяват на фаровете да осветяват напред. Мъглата всъщност е съставена от същите частици вода, само че те са толкова малки, че не падат директно на земята.

Ако действаме първосигнално и в името на подобряването на видимостта от шофьорската седалка, просто включим най-мощния източник на светлина в автомобила, ще получим точно обратния резултат от очаквания.

Ярките лъчи ще се блъснат в множество частици вода във въздуха и съответно ще се отразят ярко от тях, образувайки белезникава светлинна стена в непосредствена близост до автомобила. В същото време например, водачът може да не забележи камиона, който е на 10 метра от предната броня.

Следователно при описаните условия трябва да шофирате само с къси фарове. Първо, те са по-малко ярки и не създават такава „стена“ като дългите. И второ, "късите", обикновено не са насочени високо и в далечината, а към участък от пътя по-близо до колата.

Съответно се получава не толкова плътна "пелена" и така можете да виждате пътната обстановка по-добре. В този смисъл е най-добре, ако имате такива, да използвате габарити и фарове за мъгла.

Те обикновено са разположени близо до земята, светят изключително над повърхността ѝ, не много напред и отстрани - това, което е необходимо за не бавно шофиране в условия, когато видимостта е силно намалена. Тъй като фаровете за мъгла, поради местоположението си, бързо се покриват с кал, в случай на силна мъгла или снеговалеж, трябва да използвате и "късите".

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.4 от 11 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
UллаFF
1 Отговор
Във всички други случаи може да е вярно освен в леглото - късото няма да те огрее никога.

Оценка:
-7 +8

2
Този коментар е премахнат от модератор.
АА1
3 Отговор
Най-добре фаровете светят, ако са пластмасови и са полирани. На много от моделите коли след 2003г.нагоре, фаровете са покрити с мръсотия и са се образували пластове от кир. Повечето водачи го виждат това, но не го правят. Ксенона вярно осветява пътя добре, основно нощем, когато няма мъгла, но като знаем цената на брой ксенонова крушка-боли. Лично аз карам автомобил със стъклени фарове, на които монтирах подсилен "Осрам +50" с бяла светлина и съм доволен. Важното обаче е да се шофира по-внимателно нощем, да се сменят светлините, за да не заслепяваме отсрещната кола и да ползваме халогените, когато е мъгливо и не познаваме пътя.

Коментиран от #8


Оценка:
-2 +22

qwerty
4 Отговор
Колата ми е с ксенонови фарове(къси светлини) може би над 6000К, но според мен те имат недостатък - светят до определено разстояния и след това е като отрязано. За първи път карам автомобил с такива светлини и след година все още не мога да му свикна. Когато пусна дългите, които са халогени и ми се струва, че светлината се разсейва в по-широк диапазон и ми е по-комфортно, но просто при нашите двупосочни пътища преча на водачите в насрещното.

Оценка:
-1 +9

Гошо Монтана
5 Отговор
Кога дългите са изгоряли. Я съм калибровал единия фар за лов на патици

Оценка:
-4 +3

отегчен
6 Отговор
Голяма статия за елементарна истина. Много по-важно е времето между видян обект и достигането на автомобила до него. Т.е. скоростта. Да е такава, че да можеш да спреш.

Оценка:
-1 +12

БАЙ Х@Й
7 Отговор
‼ Добре е да има статия и за водачите които карат с включена задна светлина за мъгла в хубава ясна вечер И ВАДЯТ ОЧИТЕ НА ТЕЗИ СЛЕД ТЯХ‼

Оценка:
-4 +21

Наркос
8 Отговор

До коментар #3 от "АА1":


Знаеш ли каква играчка е да свалиш и да полираш правилно фаровете отвън и отвътре...повечето пъти проблема е от вътре заради серии от конденз , слънце и прахови частици. Спрейвете на пазара не държат дълго, нищо общо със заводските . После трябва да разглабяш и повтаряш през 4 месеца. Най-добре е да се купуват чисто нови и забравяш за 2-3 години

Коментиран от #12, #14


Оценка:
-2 +6

9
Този коментар е премахнат от модератор.
10
Този коментар е премахнат от модератор.
Мисля, че
11 Отговор
Първо: Късите светлини не са насочени на никъде, просто крушката има една "тенекийка", която оставя в сянка долната половина на рефлектора. Така свети само горната половина на фара и насочва светлината към земята. Затова когато автомобила отсреща минава през нервности фаровете проблясват, защото за момент се открива гоната половина на фара! Второ: нещо, което малко хора знаят-мъглата стои на около 20см над асфалта. Помагат само фаровете за мъгла, които са в спойлера, защото светят в участъка без мъгла. Всичко останало наречено фар за мъгла е лай лай кучка. Особенно тези интегрирани в основните фарове. Равносилно е на фар за дълги светлини. Затова на габарити и фаровете в спойлера. За съжаление и те станаха панаиржийски. Имаше фарове, които светеха на тясна ивица и в страни, чак в нивите. И пак се намират ама не се
вписват в "дизайна" на автомобила да му го.....

Оценка:
-4 +6

АА1
12 Отговор

До коментар #8 от "Наркос":


Не е чак такава играчка-без да сваляш фаровете, първо си купуваш една финна полир-паста, продават я в Практикер, взимаш си и финна шкурка-има около 10 модела с номера отзад и започваш. Измиваш добре фаровете, подсушаваш и с малко паста и шкурка, започва се с по-едрата към по финната, полираш. Малко вода поливаш, полираш. Ако имаш малък флекс, слага се мека шайба от дунапрен и пак-малко вода, малко паста и полиране. След 5 мин сменяш шкурката с по-финна и така до края-с най-финната. Цялата операция трае 30-40 мин на фар. И ето един трик: пастата за зъби също полира фаровете. Но трябва много полиране на ръка. И съвет-никога не пипай рефлектора отвътре. Той не се полира!

Коментиран от #13


Оценка:
-2 +3

Голям Слон
13 Отговор

До коментар #12 от "АА1":


...и след 6 месеца същата процедура. Полирането би трябвало да бъде последвано от залепването на фолио. Има скъпи и хубави фолиа, които решават проблема за поне 3-4 години. Ако пък нямате проблем, купувате чисто нови фарове. Желателно оригинални, ако не афтърмаркетски. Аз с такива на една от колите карам 5-та година без проблеми.

Оценка:
-0 +0

kkk
14 Отговор

До коментар #8 от "Наркос":


Много ви кефи да говорите наизуст като нямате и 2лв. в джоба. Добре дошъл си да ми покажеш как купуваш НОВИ фарове за кола набор 2005г. Колата струва има-няма 6 бона, фаровете са би-ксенон и завиващи- последно ги гледах преди 2-3 години и ЕДИНИЯТ струваше над 2300лв. и китайски заместители НЯМА, просто модела вече е стар и не е интересен.

Същият фар напълно успешно се сваля, разглобява, полира, възстановява се рефлектор, чисти се лупа и т.н. + фолио разбира се- стават по-добре от нови за около 200лв. на фар, но дори и това ви е скъпо на скъсаняци като теб... И като бонус- китайски лампи ксенон за 20лв./бр. светят по един начин и горят за 6 месеца, Осрам за 150лв./бр. светят в ПЪТИ по-добре и дори след 3г. още си работят безгрижно

Коментиран от #16


Оценка:
-2 +6

XFR
15 Отговор
Вечерно време е ад да се кара ... особено при дъжд. Масово фаровете са не регулирани. Родния шофер забил какво намери от алито ... кой лед кой ксенон ... блести залепява и не му пука. Но ... като няма кой да следи.
За съжаление голяма част от новите коли със заводски лед светлини също заслепяват.
Та ... вечерно време трябва с предпазни очила за електрожен да се кара.

Коментиран от #17, #19


Оценка:
-0 +7

Голям Слон
16 Отговор

До коментар #14 от "kkk":


Осрам в България конкретно работят с почти 100% производствен брак. Дори и да купиш компоненти произведени от марката, но не в България, качеството им вече е плачевно. Не знам защо си мислиш, че няма заместители на фарове за автомобили от преди 15 години, но си сериозно в грешка. Онзи ден ми пристигнаха фарчетата на Depot за w220-ката. 450 лева! Общо, разбира се. Имаше и някакви красиви афтърмаркети за по 700-800 комплекта. Оригиналните естествено са дърво. Но 450, пък било и 800 пак си е нормална цена. Не всички са неплатежоспособни. Пишеш доста презрително. Недей..

Оценка:
-1 +1

Голям Слон
17 Отговор

До коментар #15 от "XFR":


От алито не знам какво са пазарували, но карачите на задни лампи за мъгла стават вече болшинство. Без оглед на метеорологичните условия :-)) Няма значение и в коя част от денонощието. 30 години "демокрация" не простиха на българина.

Коментиран от #18


Оценка:
-0 +4

XFR
18 Отговор

До коментар #17 от "Голям Слон":


Това също да ... и другата крайност .. Черни стопове дето , ако нещо свети въобще, го виждаш малко преди да го изтряскаш

Оценка:
-2 +6

type-R
19 Отговор

До коментар #15 от "XFR":


Ами в Германия затова забраниха със закон продажбата на LED крушки. Отвори немския амазон и дори собствения им производител Осрам не си продава там ЛЕД крушките. А къде отидоха толкова хубавите жълти фарове за мъгла? Жертва на рекламата за "кристално" бяла светлина (как така светлината може да бъде "кристална" много ми е любопитно...:D) Да, ама не. В лошо време е по-добре светлината да е леко жълта, дори за здравето на очите също е по-добра....

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Мирослав Найденов
Земеделският министър обяснява новите изисквания към свинефермите
Трябва да има играчки, за да могат прасетата да си играят с тях и да се избегне канибализъм"

Още бисери
ТОП 5