Всъщност само на пръв поглед фаровете на автомобила не изискват никакви специални познания, за да ги използваме. Много от вас са запознати с тези неща, но сега ще се опитаме да разкажем за онези, които не са, как правилно да се управляват външните осветителни устройства на превозните средства в екстремни ситуации.
Според принципа: колкото повече, толкова по-добре, със сериозното влошаване на видимостта, много водачи включват всички светлини, включително и дългите. Но често получава „пелена“ пред колата, и не се вижда нищо на повече от пет метра от капака. Това става най-често в случаите, когато видимостта е намалена поради гъста мъгла над пътя или обилен снеговалеж.
Имайте предвид, че не говорим за градски условия, когато наоколо има много улични светлини, а за ситуация, когато шофираме извън града и просто няма други източници на светлина, различни от фаровете на автомобила. При такива условия способността за правилно използване на фаровете може да се окаже от ключово значение.
При обилен снеговалеж или дъжд всичко е ясно: плътно летящи водни капки или снежинки блокират видимостта на водача и в същото време не позволяват на фаровете да осветяват напред. Мъглата всъщност е съставена от същите частици вода, само че те са толкова малки, че не падат директно на земята.
Ако действаме първосигнално и в името на подобряването на видимостта от шофьорската седалка, просто включим най-мощния източник на светлина в автомобила, ще получим точно обратния резултат от очаквания.
Ярките лъчи ще се блъснат в множество частици вода във въздуха и съответно ще се отразят ярко от тях, образувайки белезникава светлинна стена в непосредствена близост до автомобила. В същото време например, водачът може да не забележи камиона, който е на 10 метра от предната броня.
Следователно при описаните условия трябва да шофирате само с къси фарове. Първо, те са по-малко ярки и не създават такава „стена“ като дългите. И второ, "късите", обикновено не са насочени високо и в далечината, а към участък от пътя по-близо до колата.
Съответно се получава не толкова плътна "пелена" и така можете да виждате пътната обстановка по-добре. В този смисъл е най-добре, ако имате такива, да използвате габарити и фарове за мъгла.
Те обикновено са разположени близо до земята, светят изключително над повърхността ѝ, не много напред и отстрани - това, което е необходимо за не бавно шофиране в условия, когато видимостта е силно намалена. Тъй като фаровете за мъгла, поради местоположението си, бързо се покриват с кал, в случай на силна мъгла или снеговалеж, трябва да използвате и "късите".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 UллаFF
12:57 06.01.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 АА1
Коментиран от #8
13:13 06.01.2021
4 qwerty
13:58 06.01.2021
5 Гошо Монтана
14:28 06.01.2021
6 отегчен
14:32 06.01.2021
7 БАЙ Х@Й
14:39 06.01.2021
8 Наркос
До коментар #3 от "АА1":
Знаеш ли каква играчка е да свалиш и да полираш правилно фаровете отвън и отвътре...повечето пъти проблема е от вътре заради серии от конденз , слънце и прахови частици. Спрейвете на пазара не държат дълго, нищо общо със заводските . После трябва да разглабяш и повтаряш през 4 месеца. Най-добре е да се купуват чисто нови и забравяш за 2-3 годиниКоментиран от #12, #14
14:41 06.01.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Мисля, че
вписват в "дизайна" на автомобила да му го.....
16:35 06.01.2021
12 АА1
До коментар #8 от "Наркос":
Не е чак такава играчка-без да сваляш фаровете, първо си купуваш една финна полир-паста, продават я в Практикер, взимаш си и финна шкурка-има около 10 модела с номера отзад и започваш. Измиваш добре фаровете, подсушаваш и с малко паста и шкурка, започва се с по-едрата към по финната, полираш. Малко вода поливаш, полираш. Ако имаш малък флекс, слага се мека шайба от дунапрен и пак-малко вода, малко паста и полиране. След 5 мин сменяш шкурката с по-финна и така до края-с най-финната. Цялата операция трае 30-40 мин на фар. И ето един трик: пастата за зъби също полира фаровете. Но трябва много полиране на ръка. И съвет-никога не пипай рефлектора отвътре. Той не се полира!Коментиран от #13
19:51 06.01.2021
13 Голям Слон
До коментар #12 от "АА1":
...и след 6 месеца същата процедура. Полирането би трябвало да бъде последвано от залепването на фолио. Има скъпи и хубави фолиа, които решават проблема за поне 3-4 години. Ако пък нямате проблем, купувате чисто нови фарове. Желателно оригинални, ако не афтърмаркетски. Аз с такива на една от колите карам 5-та година без проблеми.12:46 07.01.2021
14 kkk
До коментар #8 от "Наркос":
Много ви кефи да говорите наизуст като нямате и 2лв. в джоба. Добре дошъл си да ми покажеш как купуваш НОВИ фарове за кола набор 2005г. Колата струва има-няма 6 бона, фаровете са би-ксенон и завиващи- последно ги гледах преди 2-3 години и ЕДИНИЯТ струваше над 2300лв. и китайски заместители НЯМА, просто модела вече е стар и не е интересен.Същият фар напълно успешно се сваля, разглобява, полира, възстановява се рефлектор, чисти се лупа и т.н. + фолио разбира се- стават по-добре от нови за около 200лв. на фар, но дори и това ви е скъпо на скъсаняци като теб... И като бонус- китайски лампи ксенон за 20лв./бр. светят по един начин и горят за 6 месеца, Осрам за 150лв./бр. светят в ПЪТИ по-добре и дори след 3г. още си работят безгрижно
Коментиран от #16
16:16 07.01.2021
15 XFR
За съжаление голяма част от новите коли със заводски лед светлини също заслепяват.
Та ... вечерно време трябва с предпазни очила за електрожен да се кара.
Коментиран от #17, #19
16:37 07.01.2021
16 Голям Слон
До коментар #14 от "kkk":
Осрам в България конкретно работят с почти 100% производствен брак. Дори и да купиш компоненти произведени от марката, но не в България, качеството им вече е плачевно. Не знам защо си мислиш, че няма заместители на фарове за автомобили от преди 15 години, но си сериозно в грешка. Онзи ден ми пристигнаха фарчетата на Depot за w220-ката. 450 лева! Общо, разбира се. Имаше и някакви красиви афтърмаркети за по 700-800 комплекта. Оригиналните естествено са дърво. Но 450, пък било и 800 пак си е нормална цена. Не всички са неплатежоспособни. Пишеш доста презрително. Недей..16:55 07.01.2021
17 Голям Слон
До коментар #15 от "XFR":
От алито не знам какво са пазарували, но карачите на задни лампи за мъгла стават вече болшинство. Без оглед на метеорологичните условия :-)) Няма значение и в коя част от денонощието. 30 години "демокрация" не простиха на българина.Коментиран от #18
16:58 07.01.2021
18 XFR
До коментар #17 от "Голям Слон":
Това също да ... и другата крайност .. Черни стопове дето , ако нещо свети въобще, го виждаш малко преди да го изтряскаш17:05 07.01.2021
19 type-R
До коментар #15 от "XFR":
Ами в Германия затова забраниха със закон продажбата на LED крушки. Отвори немския амазон и дори собствения им производител Осрам не си продава там ЛЕД крушките. А къде отидоха толкова хубавите жълти фарове за мъгла? Жертва на рекламата за "кристално" бяла светлина (как така светлината може да бъде "кристална" много ми е любопитно...:D) Да, ама не. В лошо време е по-добре светлината да е леко жълта, дори за здравето на очите също е по-добра....16:08 08.01.2021