Ако „суперпикапът“ в топ-версията с три двигатели развива 1000 к.с., то при SUV-то със същия брой електродвигатели максималната мощност е „само“ 830 к.с., но с подобен въртящ момент. В резултат на това пикапът се оказа с половин секунда по-бърз от изцяло пътническата версия по отношение на ускорение от нула до сто. Защо се получава така изясни изданието Muscle Cars & Trucks в интервю с представител на компанията.
Главният инженер на съживения "Hammer" Ал Опенхайзер обясни пред репортерите, че всъдеходът е с 51 см по-къс от пикапа, а междуосието е намалено с почти 23 см. Следователно SUV-то се оказва по-маневрено, но батерията му е сглобена от по-малко клетъчни блокове, което се отразява на общата мощност. Дизайнерът отбелязва още, че платформата Ultium позволява да "се играе с модулите", но разработчиците не са искали да жертват обема на товарното отделение и плоския му под.
Според инженера концернът не съжалява, че са ограничили мощността на петвратия Hummer EV до 830 конски сили, тъй като не много двигатели с вътрешно горене могат да се похвалят с такива показатели. Като пример, нека припомним, че Dodge Durango SRT Hellcat, считан за най-мощния сериен кросоувър в света, има 6,2-литров компресорен V8 двигател и развива 720 к.с. В същото време Ал Опенхайзер не изключва възможността в бъдеще електрическият Hummer да бъде направен още по-мощен, но първо самите клетки на батериите трябва да станат по-компактни и ефективни.