Процесът на поевтиняване на електрическите превозни средства на Tesla е свързан преди всичко с разработки и придобивания, направени от подразделението на компанията, което проектира свои акумулаторните комплекти.
Ръководителят на компанията Илон Мъск, който представи батерията Tesla 4680, уверено обяви перспективите за значително намаляване на цената на автомобилите Tesla. Технологиите, базирани на три заявки за патент на канадската компания Springpower International, които бяха закупени от Tesla за 3 долара, станаха основа за подобно оптимистично изявление.
През януари патентите, закупени две седмици преди Battery Day 2020, бяха регистрирани под марката Tesla, без да се споменава Springpower. Компанията притежава малък завод за производство на батерии в Канада и сега е ефективно придобита от Tesla, както се вижда от прехвърлянето на много служители на Springpower в компанията на Мъск.
Патентните заявки за $3 ще позволят на Tesla да интегрира нови технологии в производството на марката 4680, представена на Battery Day 2020. Спецификациите на 4680 ще позволят 500% повече съхранение на енергия в сравнение с подобни съвременни батерии. В резултат на това пробегът на електрическите превозни средства ще се увеличи с 6 пъти.
Патентите на Springpower ще помогнат за намаляване на разходите за батерията чрез повторно използване на отпадъчните води от процеса на производство на катоден материал. Трябва да се отбележи, че съвременните технологии генерират до 4 000 галона (15 000 литра) амоняк, метални частици и токсични химикали за всеки тон произведен катоден материал. Рециклирането на тези материали изисква огромни инвестиции.
Патентите на Springpower за повторно използване на водата без отпадъчни води ще намалят оперативните разходи с повече от 75%. Ще бъде реализиран и технологичен процес, който ще позволи използването на метален прах от рециклирани батерии на електрически превозни средства и мрежови батерии.
Много служители на Springpower се преместиха в Tesla през последните няколко месеца, обявявайки това в LinkedIn. Например, Ян Лю, един от авторите на патентите, сега е инженер-изследовател в Tesla, а партньорът му Амрит Боган е химик на процеса.
Фактическото поемане на Tesla от Springpower не само ще спести на Мъск милиарди долари в производството на електрически превозни средства, но ще намали и екологичния отпечатък от процеса на производство на батерии и значително ще намали цената на автомобилите. Това обаче не е бърз процес.
Според Мъск компанията ще може да усети предимствата на технологията само след година и половина и ще са необходими три години, за да изпълни плановете за пускане на автомобил Tesla за 25 000 долара.