25 Май, 2021 15:10 8 949 70

Tesla ще плати на своите клиенти по $ 16 хиляди заради бавно зареждане

  • tesla-
  • съд-
  • реиение

Засега говорим само за Tesla Model S и Model X, които са оборудвани с батерия от 85 киловатчаса

Tesla ще плати на своите клиенти по $ 16 хиляди заради бавно зареждане - 1

В Норвегия съдът осъди Tesla да плати на собствениците на американски електрически автомобили по $ 16 хиляди. Това съобщава изданието Electrek. Според тях причината за съдебното решение е твърде бавното зареждане на батериите в автомобилите на станциите Supercharger след актуализация на софтуера. Освен това шофьорите също се оплакват от намаляване на автономния пробег на техните електрически автомобили.

Засега говорим само за Tesla Model S и Model X, които са оборудвани с батерия от 85 киловатчаса. Както разказва пред изданието един от собствениците на Tesla, произведена през 2014 година, първоначално колата му можела да измине 397 километра с едно зареждане. След актуализацията водачът твърди, че тази цифра е спаднала до 349 километра.

На свой ред говорител на Tesla заяви, че една от целите на програмата за надграждане е "да защити батерията и да увеличи нейния живот". Според него именно това е довело до намаляване на автономния пробег. Той добави, че проблемът засяга само "малък процент от собствениците" на електромобили Tesla.

В момента в Норвегия има около 10 хиляди собственици на американски електрически автомобили. Дали Tesla ще обжалва решението на съда, все още не е известно. Трябва да отбележим още, ч към днешна дата подобни искове се разглеждат и от съдилища в други държави.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ...

    6 2 Отговор
    А дано , ама надали ... !
  • 2 Реалист

    11 4 Отговор
    160 милиона долара обезщетение само в Норвегия. Тесла ще обжалва.
  • 3 Мислещ

    19 3 Отговор
    Хаха, също като при телефоните, ъпдейтваш и не знаеш какъв проблем ще те изненада (Обикновено именно влошена автономия на батериите). Ама при телефоните поне можеш да не ъпдейтваш, а гаранционна теслА...голяма теслаА отвсякъде.
  • 4 DrivingPleasure

    21 5 Отговор
    На печелившите честито, това са великите вечни батерии дето изкарвали по Нстотин милиона километра... ама трябвало да ги пазиш :)
  • 5 пешо

    9 2 Отговор
    от което теслите веднага ще започнат да се зареждат по-бърже!
    пък и за норвежците 16 големи гущера не са кой знае колко пари. ;)

    Коментиран от #10

  • 6 Хайл

    11 5 Отговор
    А тесльо кво стана 🤣🤣🤣🤣
  • 7 Jacques Yves Moineau

    19 4 Отговор
    Най добре да си държат теслите в гаража за да има по дълъг живот батерията.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Бреееееее!

    9 0 Отговор
    Ако можеше и моята бензиностанция така че зареждам 80 литра за 5 минути....
  • 10 DrivingPleasure

    10 4 Отговор

    До коментар #5 от "пешо":

    Ама за друсльо 160 милиончета са повече от печалбата му за година :) А ако се включат и други собственици може да стане и милиард и шестотин

    Коментиран от #20

  • 11 Блаблабла

    5 16 Отговор
    Тесла е най-продавания електромобил в Норвегия с близо 70 хиляди бройки и продължава да е една от най-продаваните! О станалото е блаблабла!

    Коментиран от #22

  • 12 Шокиран

    15 7 Отговор
    Поло 1.4 тди дизел, 2009 г., минава 700 км в София и резервоарът се допълва с 28 литра обикновен дизел догоре.
    Общо събира 45 литра дизел, може да мине и 1000 км с едно зареждане.
    За какво ги рекламират тези електрически коли?
    Всичко е измама!!!

    Коментиран от #19, #30

  • 13 Блаблабла

    15 6 Отговор
    Сега прочетох цялата статия във факти! Пълно с грешни данни! В Норвегия собствениците на Тесла не са 10 хиляди, а близо 70 хиляди! А засегнатите от бавното зареждане са 30 човека (или поне те са съдили Тесла и те ще получат пари)! Така, че си прегледайте информацията преди да я пускате!

    Коментиран от #17

  • 14 Блаблабла

    12 5 Отговор
    Ми другата грешка! Ставало въпрос за Модел С и Х? Как ще става въпрос за Х с батерия 85 кВч, като Модел Х, няма с 85 кВч? Става въпрос само за коли от 2013 до 2015 година (Модел Х излиза 2017) с батерия 85 кВч, които след ъпдейт през 2019 им се намаля скоростта на зареждане! 30 човека са предявили иск! И са спечелили!
  • 15 Блаблабла

    9 2 Отговор
    И да допълня, че са осъдени или да върнат старите настройки на батерията или да платят 160 хиляди крони! Така, че може и да не платят, а да върнат настройките! Все още не са коментирали, имат срок!
  • 16 Turbo

    8 3 Отговор
    Теслю нещо се дуеше за гига мега пробега с едно зареждане на Теслъта хахахахаха то какво излезе 349 км с едно зареждане хахахаха отдавна му препоръчвам на наш теслю да прочете по форумите на собствениците на Тесла какъв реален пробег имат хахахаха наш теслю вапулг не вдява

    Коментиран от #18, #39

  • 17 Plameni

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Блаблабла":

    гост, ти от тия които съдят Тесла ли си ? Нали имаш Тесла модел S в Норвегия

    Коментиран от #27

  • 18 Мммммм

    3 6 Отговор

    До коментар #16 от "Turbo":

    Пич, тук става въпрос за 85 кВч батерия! С първите ел. мотори!
  • 19 Баварец

    5 5 Отговор

    До коментар #12 от "Шокиран":

    Просто е, за да има какво да дишат децата ти! Ама трябва малко да се напрегнеш, да помислиш?

    Коментиран от #24, #25, #28

  • 20 Баварец

    5 9 Отговор

    До коментар #10 от "DrivingPleasure":

    Мисля, че под този Ник, се крие човек от Перник с димяща 2-ка, който притреперва само при мисълта, че утре 2-ката отива на вторични суровини и трябва велосипед или електрически автомобил! А гроздето кисело по!

    Коментиран от #21

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Хайл

    7 4 Отговор

    До коментар #11 от "Блаблабла":

    В момента в Норвегия има около 10 хиляди собственици на американски електрически автомобили....Тесльо къде са другите 60 000...а пак да прочетеш РЕАЛНИТЕ ЦИФРИ ПО ГОРЕ...освен бляблябля друго от теб няма офчо

    Коментиран от #23

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Хайл

    3 4 Отговор

    До коментар #23 от "Блаблабла":

    Дай имена и адреси да проверим ЛЪЖЕЦ ДОЛЕН...ФАКТИ КАЗВА ИСТИНАТА ЛЪЖЛЬО ТЕСЛАРЕВ и бляблябля само

    Коментиран от #29

  • 27 Хайл

    3 3 Отговор

    До коментар #17 от "Plameni":

    Има дръжка от тесла 🤣
  • 28 Turbo

    6 4 Отговор

    До коментар #19 от "Баварец":

    Марш на село да дишаш чист въздух тесльо хахахахахаха дъртия баварец нов внос дето го караш ,екологичен ли е ? хахахахахаха много джендъри еколози се навъдихте.
  • 29 Блаблабла

    4 2 Отговор

    До коментар #26 от "Хайл":

    Данни от 18 март! 60 хиляди Тесла регистрирани! Tesla Model 3 25 137
    Tesla Model S 21 123
    Tesla Model X 13 833
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Иват

    6 0 Отговор

    До коментар #25 от "Хайл":

    Литият се добива най-вече в Перу и Чили. Това, за което говориш, е кобалт. С него се тровят в Африка...

    Коментиран от #32

  • 32 Айде айде

    5 3 Отговор

    До коментар #31 от "Иват":

    Не е важно какво копаят, на човека му липсват негри! Замечтал се е!
  • 33 Маde in Bg

    6 5 Отговор
    Мнението ми бе положително за ' Tesla" много ми харесваше ,но сега след толкова проблемни екземпляри ,се чудя как някой би си купил тази кола! Аз лично в момента по мога да разчитам на Индийската Тата 😄,защото "Tesla" си излиза май истинска тесла😀😀😀

    Коментиран от #34

  • 34 Нищо нищо

    4 4 Отговор

    До коментар #33 от "Маde in Bg":

    Те и без твоята покупка ще се справят!

    Коментиран от #35

  • 35 Turbo

    6 6 Отговор

    До коментар #34 от "Нищо нищо":

    Разбира се,че ще се справят.Ще си платят по 16000 $ на човек.Друг път да не лъжат клиентите.Точно затова има спад в продажбите на Тесла в Норвегия хахахаха вече не са първи в продажбите на електромобили.

    Коментиран от #36

  • 36 Хахахаха

    5 6 Отговор

    До коментар #35 от "Turbo":

    Сериозно ли? Тесла Модел 3 на първо място за периода от януари до март с 2566 продажби. На второ място, Тойота Рав 4 с 2469 продажби и т. н.! За периода от януари до март Модел 3 е най-продаваната кола в Норвегия (не само електричка)!

    Коментиран от #43

  • 37 Гост

    7 2 Отговор
    От ден на ден лъсват все повече от лъжите на Илон.
  • 38 Дедо Клец

    3 1 Отговор
    Още утре отивам,и си купувам Тесла не им знам моделите,и не се интересувам........ама по 16000 доларчета,на всяко бавно зареждане???
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Иван

    4 3 Отговор

    До коментар #40 от "TSLA":

    Аз чешки владея писмено и говоримо, но отивам на ПЪРВАТА СМЯНА и ето ти колата, карай я. За карането, карам. За конекторите сам трябваше да се уча кое как. Да, ама останалите си карат малки бензинови шкодички и си правят по 40-50 поръчки на смяна, аз търся като гламав в Интернет къде да заредя. Те ползвали и чип за регистрация, на мен никой нищо не ми е казвал. А интервюто беше - искате ли да работите? Започвайте!
  • 43 Plameni

    3 4 Отговор

    До коментар #36 от "Хахахаха":

    Абе миналата година Тесла е била на шесто място по продажби на автомобили в Норвегия , дори при електрическите не е била на първо място

    Коментиран от #44, #45, #46

  • 44 Дори да е така

    2 3 Отговор

    До коментар #43 от "Plameni":

    Норвегия е една изключително малка страна. Важното е че Тесла е лидер в продажбите на електромобили в световен мащаб, което е по-важно от норвежкия пазар.
  • 45 Хахахаха

    2 2 Отговор

    До коментар #43 от "Plameni":

    Написах ти от януари до март е най-продаваната кола! Също Модел 3 беше най-продаваната кола 2019 година!
  • 46 Хахахаха

    3 1 Отговор

    До коментар #43 от "Plameni":

    А миналата година беше на второ място при електромобилите след Ауди Е-трон!
  • 47 Хихи

    1 2 Отговор
    И между другото, поръчките за Сайбъртрък са минали 1 млн.!

    Коментиран от #48

  • 48 много си тъп Саше

    2 2 Отговор

    До коментар #47 от "Хихи":

    Докато пуснат кибер грозника може и повече заявки да съберат.За коя година го отложиха,2030?Сигурно слепите и глопави хора се увеличават.

    Коментиран от #49

  • 49 А ти си "много умен"

    1 3 Отговор

    До коментар #48 от "много си тъп Саше":

    Тесла сайбъртрък поне не са започнали да го произвеждат, за разлика от ID3, който го произвеждаха цяла година, за да го пуснат в продажба през декември месец миналата година и да симулират огромно търсене с 24 хиляди продажби, които се оказаха, че са всичките заявки за три години от представянето.

    Когато и да започне производството на cyber truck, поне първите им милион продажби са вече осигурени предварително. Постижение с което не може да се похвали нито един автомобилен производител в световен мащаб. Не могат да се похвалят дори с една трета от тези заявки за цялата автомобилна история, а ти си плямпай каквото си искаш!

    Коментиран от #50

  • 50 много си тъп Саше

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "А ти си "много умен"":

    Сравняваш произведени и продадени id3 със заявки за Сайбъртрък,които ще ще ще бъдат произведени някога си в далечното бъдеще намси коя година.Заявките за Сайбъртрък са около 500 хиляди,не надувай бройката,данни има в нета предостатъчно всеки може да провери.

    Коментиран от #54, #55

  • 51 гост

    0 3 Отговор
    Изчаках всички петролопитеци от групичката да си излеят простотията , не че ще им помогне и ще добавя само една дребна подробност !!! От всичките хиляди притежатели се намерили 30 (тридесет) дето били "недоволни" , обаче забележете , присъдили са им със зор обезщетение около 15% от цената , а на Фолксваген искаха и получиха ОБРАТНО изкупуване на колите по цена на нови !!!

    Коментиран от #52

  • 52 Хайл

    1 2 Отговор

    До коментар #51 от "гост":

    Така е,от 31 продадени-30 за брак...б а си едиота дето си тръгнал да я ремонтираш хахахаха реве ли ти се тесльо??? Зад твоето "хахахаха" се крият толкова мъки и сълзи ама няма на кой да я пробуташ пък и БОГ високо,мъск далеко и на кой да се оплачеш...и арменския поп не иска да ти чуе простотиите 🤣🤣🤣
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Тъп е този, който не може да провери

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "много си тъп Саше":

    И сам казваш, че има достатъчно информация в нета, но въпреки това вместо да провериш тази информация говориш по инерция каквото ти се иска, а не каквито са фактите. Още преди повече от година бяха 650 хиляди заявки, така че не знам от кога ти е информацията, но по последна информация са милион заявки.

    Понеже ти е трудно търсенето на английски, ще ти помогна с готово заглавие, което можеш да потърсиш в google и да прочетеш статията: Tesla has over 1 million Cybertruck reservations in latest tally

    Както виждаш още заглавието говори достатъчно.

    Коментиран от #56, #57, #58

  • 55 Сравнение

    0 1 Отговор

    До коментар #50 от "много си тъп Саше":

    Напротив! Сравнявам произведени и продадени за една година Volkswagen id3. Производството им започна през октомври месец 2019 година, а за цялата 2020 година произведоха и продадоха по-малко, отколкото Тесла модел 3 се продават за месец. Завода в който ще се произвежда пикапа на Тесла все още не е построен и надали производството ще започне тази година, но съм абсолютно сигурен, че за 2022 година, от пикапа ще бъдат продадени повече бройки, отколкото са продадените Volkswagen id3 от началото на производството през 2019 година до края на 2022 година.
  • 56 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #54 от "Тъп е този, който не може да провери":

    650 хил.си искат парите,а не че са дали заявки.колкото и да те боли тия тримата си ги искат с лихвите от 2015 г.вземи да провеиш
  • 57 Хайл

    3 2 Отговор

    До коментар #54 от "Тъп е този, който не може да провери":

    Тримата норвежци
  • 58 много си тъп Саше

    3 2 Отговор

    До коментар #54 от "Тъп е този, който не може да провери":

    След многократно отлагане, представянето на Сайбъртрък се състои през 2019 година.Производството няма да започне преди 2022 година, защото както сам казваш завода още не е построен.Няма толкова много луди,които биха чакали с години за кола.Хората се отказват и си искат парите обратно.Аз лично чакам около три месеца за доставка на новата си кола.
    Един милион Тесли Сайбъртрък колко години ще са нужни за да се произведат?С три модела за 2020 година Тесла произведе около 500 хиляди електромобила.Значи ще им трябват поне още две три години за да си изпълнят поръчката,някъде след 2025 година.Няма да намериш толкова луди да чакат толкова много време.Тези хора трябва да са абсолютно слепи,за да харесат тази грозна кола.

    Коментиран от #59

  • 59 Очевидно има достатъчно

    0 2 Отговор

    До коментар #58 от "много си тъп Саше":

    Които са готови да чакат. Това е първият автомобил от този вид и не се знае дали скоро ще има втори. Пикапите са работните автомобили на американците и само от ford f150 се продават по около милион годишно. Tesla cyber truck на практика е вечен камион. Никога няма да ръждяса или да се надере или огъне. Освен това само с част от капацитета на батерията, ще може да захранва мощни машини по цял ден без да бръмчи дизелов генератор, който да ги вкарва в преразход, защото трябва да бръмчи дори когато машината не работи и не ползва ток. Фермерите могат да си захранват електрически помпи за поливане на къра и да дърпат ремаркета с тонове продукция по-трудни и или стръмни терени, за които бензинов или дизелов пикап не може и да мечтае. Разбира се че ще си изчакат реда. Вероятно капацитета на производство ще е около половин милион годишно, тоест ще чакат още две години.

    Точно както всички си чакат електрическите камиони и не се отказват, а заявките се увеличават и за тях.

    Коментиран от #60

  • 60 Дизела

    2 0 Отговор

    До коментар #59 от "Очевидно има достатъчно":

    Пикапи да искаш на пазара.Има такова разнообразие,да се чудиш кой да избереш.Да не би да има дефицит за да чакам пет шест години за кола,при това супер грозна?Това може да го направи само някой теслар вярващ на гуру Мъск.Друсльото пак ще ви излъже,пикапа няма да се появи и през 2022 г.

    Коментиран от #61

  • 61 Препоръчай друга марка

    0 2 Отговор

    До коментар #60 от "Дизела":

    Щом казваш че пазарът е пълен с неръждаеми пикапи, които минават 800 км за 20 долара, които могат да теглят 6,5 тона ремарке, имат вграден компресор с голям дебит и могат безшумно да захранват с ток цял ден мощни електрически машини, предложи някой друг модел освен Tesla cyber truck?

    За ускорение не питам, въпреки че няма да се учудя някои от клиентите да го предпочитат пред другите пикапи и заради ускорението от три секунди до 100.

    Относно грозотата, ти кадито по красота ли го избира? Това ли беше най-красивия автомобил на пазара, когато го купуваше? Кога смяташ да го сменяш и имаш ли 100 долара излишни, ако си харесаш баничарка на porsche, която ще излезе след три години и ще струва 40000 лв, за да си запазиш ред?

    Коментиран от #62

  • 62 Дизела

    1 1 Отговор

    До коментар #61 от "Препоръчай друга марка":

    Не си спомням някъде да съм твърдял да търся неръждаем грозен пикап,захранващ с ток и въздух под налягане мощни машини,ускоряващ за три секунди,влачещ ремарке.Критериите за избор на пикап за мен са съвсем други.Тези,които си изброил са абсолютно безполезни.На който му трябва въздух или ток ще си купи компресор или генератор за ток.Няма смисъл да ги разнася непрекъснато със себе си.Това грозилище какъв товарен обем има?Може ли да качи два европалета?Можеш ли да изминеш хиляда километра за 12 часа?Можеш за два дена с преспиване по зарядните станции.

    Коментиран от #63

  • 63 Ти не търсиш

    2 1 Отговор

    До коментар #62 от "Дизела":

    Но един милион други търсят точно такъв пикап и ще си го купят!

    Иначе товари значително повече от баничарката ти. Дори със затворена щора на товарното пространство, има около 3 кубика товарен обем, при затворен капак легена му има размери 1,90м х 2,16м, което е площта на повече от четири европалета, но има възможност да носи палети и върху отворения заден капак. Носи 1,5 тона. И това докато отпред пътувате 6 човека.

    Компресора си го има заради въздушното окачване, а инвертора заради електродвигателите.

    Пробега му е 800км с едно зареждане, зареждането става с поне 250 киловата, тоест около 10 минути за 200км пробег, колкото не ти достига за деня. Сложи ги 2 пъти по 10 минути за да ти останат 200км като се прибереш. Максималната скорост е 210км/ч - бавно ли ти се струва? Ускорението за 3 секунди. И това по документи. Ако го караш като бабичка със средна скорост 60км/ч, както караш Кадито, ще минеш 1000км с едно зареждане без проблеми.

    Коментиран от #64, #70

  • 64 Кади

    1 1 Отговор

    До коментар #63 от "Ти не търсиш":

    Фолксваген Кади макси по каталог е 4,2 кубика.Цена около 45 000 50 000 лева.Вървят като изтребители.Само булен музък може да сравнява Кади с Тесла,която даже още не се произвежда. Всичко от Теслата още не изпитано и само реклама.

    Коментиран от #65, #66

  • 65 А колко европалета товари?

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "Кади":

    За половин милион километра колко пари ще отидат само в гориво? Дизела има разход 4,5 литра на 100 - дали го кара като изтребител, при положение, че дори празен му дават над 5 на сто разход по каталог?

    Иначе съм съгласен, че за всеки бизнес си има подходящ автомобил. В случая и за всяка държава също. Но не е нормално, под всяка статия независимо дали за микробус, седан, комби или двуместен спортен автомобил, да пишеш че твоето Кади ти върши най-добра работа всички трябва да си купят такова независимо за какво им е необходим автомобила и с какво се занимават! Като гледам в Щатите най-използвания автомобил е пикапа, а не баничарката, особено пък Кади.

    На колко курса ще прекара 5 палета с плочки 300 килограма всеки с Кадито, ако курса му е 1000 км и колко ще му струва? Май 12-те часа няма да му стигнат, а пикапа на 11-я час ще се е върнал със стоката?

    Коментиран от #67

  • 66 Забравих да спомена

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "Кади":

    Цената на пикапа започва от 39900 долара, преди отстъпките, тоест в Щатите е по-евтин от Кади в България, а там доходите са значително по-високи. Затова никой не купува най-евтината версия. Тоест цената не е определяща при избора.
  • 67 Кади

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "А колко европалета товари?":

    Който вози плочки си купува камион.Разхода на Кади макси е 4,8 л на 100 .Много ясно че Кади не се продава в САЩ.В Европа е най продавания пикап.40 000$ са около 64 000 лв.Като сложиш екстрите цената ще хвръкне над 50 000 $ или 80 000 лв.Цената на Кади е наполовина.

    Коментиран от #68

  • 68 Сметки без кръчмар

    0 1 Отговор

    До коментар #67 от "Кади":

    Колко струва само горивото за 500 000 км? На един милион и 600 хиляди километра ще е първата профилактика на двигателите на пикапа. На кадито кога е първата профилактика? Колко му струват консумативите по двигателя за половин милион километра?

    Колко години ще му служи и ще се наложи да го сменя? Пикапа на практика е вечен. Шасито е цяла отливка от алуминий а купето от 3 мм неръждаема ламарина. Батерии за три милиона километра. За три милиона километра дизела ще смени пет шест броя кадита.

    Май не са чак толкова прости американците, а?

    Коментиран от #69

  • 69 Дизела

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "Сметки без кръчмар":

    На практика вечен ама таратанци.Батериите са с гаранция 180 000 км.Трите милиона километра са тесларска фантазия.Само с разликата от цената ще мина около 400 000 км.Цената на колата много удобно я забравяш.Уморен съм не ми се спори с недорасли ке леши.
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.