1 Юни, 2021 10:43 5 175 17

Китайските производители на електромобили събират инвестиции, за да се противопоставят на Tesla

  • електромобили-
  • китай-
  • tesla

През 2021 г. продажбите на електрически автомобили в Китай ще нараснат 1.5 пъти, а до 2025 година пазарният им дял ще достигне 20%

Китайските производители на електромобили събират инвестиции, за да се противопоставят на Tesla - 1

Досега американската компания Tesla остава лидер в продажбите на електрически превозни средства в Китай. През 2020 г. продажбите ѝ в Поднебесната държава възлизат на 147 445 електромобила. Сега, три от водещите производители на електрически превозни средства в Китай - Li Auto, NIO и Xpeng - планират да се противопоставят сериозно на доминацията на Tesla. За целта те ще направят вторично публично предлагане на част от своите акции, като това трябва да стане още през 2021 г., съобщава Reuters, позовавайки се на източници, запознати с плановете на компаниите.

Всяка от трите компании планира да предостави най-малко 5% от акциите си, което предвид текущата им стойност на борсите в Ню Йорк ще позволи на производителите да наберат общо сума от над 5 млрд. щатски долара. При първоначалните им публични предлагания в САЩ през 2018-2020 те събраха 14.7 милиарда долара. Както отбелязва South China Morning Post, 2021 година трябва да бъде ключова за сектора на електрическите превозни средства в Китай. Според прогнозите на повечето експерти в индустрията продажбите на екологични автомобили в страната ще нараснат с 40% в сравнение с 2020 г. и ще достигнат 1,8 милиона бройки.

Анализаторите от изследователската фирма Canalys пък прогнозират 50% ръст. Според тях делът на електрическите превозни средства в общите продажби все още е 5%, но до 2025 г. тази цифра трябва да се увеличи до 20%. Досега американската Tesla остава лидер в продажбите на електрически превозни средства в Китай. И продължава да напредва с голяма разлика. През 2020 г. продажбите ѝ в Китай възлизат на 147 445 единици, докато Li Auto са продали 32 624 електрически автомобила, NIO - 43 728, а Xpeng - 27 041. Тоест, обемите на Tesla са над 40% по-високи от общите доставки на китайски производители.

През февруари 2021 г., според The ​​Wall Street Journal, позовавайки се на Китайската асоциация на производителите на леки автомобили, страната отчита повече от четирикратно увеличение на общите продажби в сравнение със същия период на миналата година, до 1,18 милиона бройки. От тях 97 000 са електрически превозни средства. Това е седем пъти повече от февруари 2020 г., но в сравнение с януари 2021 г. цифрата се оказва с 38% по-малка. Това се обяснява с факта, че от началото на годината Tesla намали с 30% цената на кросоувъра Model Y, произведен в Шанхай, което предизвика еуфория сред китайските купувачи.

Поради това, според South China Morning Post, доставките на Li Auto през февруари са паднали с 57% в сравнение с януари до 2300 броя, на NIO - с 23% до 5578 бройки и на Xpeng - с 63% до 2 223 броя. Според анализаторите китайските производители могат да използват средствата, събрани на борсата в Хонконг, за разработване на нови технологии и разширяване на дилърската мрежа, което трябва да им помогне да се преборят с Tesla за дял в най-големия пазар на електрически превозни средства в света.

Междувременно собствените акции на Tesla отново бележат рязък спад. От последния връх, записан на 26 януари, ценните книжа се котираха на $ 880, а сега са около $ 560. По този начин, като се има предвид спадът от 4% на 8 март, общият спад в стойността на акциите на Tesla от предишния връх вече надхвърли 35%. Пазарната капитализация на компанията през този период е намаляла с 308 млрд. долара и вече е 540 млрд. Дали цените ще се държат по същия начин този път все още е съмнително: както отбелязва Forbes, настоящият спад в котировките на Tesla се извършва на фона на общото охлаждане на интереса към технологичните запаси.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мдаааа

    17 7 Отговор
    Айде китайците започват прозиводство на "килограм" Краварите пак ша риват като за телефоните

    Коментиран от #10

  • 2 Калата

    8 0 Отговор
    Страхотен анализ
  • 3 гара гура

    10 5 Отговор
    На милиард и половина население - продадени 147 445 тесли , са капка в морето. От сатистическа гледна точка резултата клони към грешка.

    Коментиран от #6, #7

  • 4 сектант

    5 6 Отговор
    китайските производители като спрат чиповете и ще видите как добрите стари прости двг автомобили ще си вземат пазарния дял обратно

    Коментиран от #5

  • 5 стар майстор

    14 1 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    От гледна точка на простотата ,електричките имат много по малко части. Особено такива които подлежат на износване.
    Друг е въпросът че автомобилите почнаха да ги правят като пералните , телефоните , телевизорите ...... - да си изкарат гаранцията.
    Всичко вече се прави "непригодно" за ремонт.

    Коментиран от #12

  • 6 Зависи от гледната точка

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "гара гура":

    Статистически погледнато, През 2020 г. продажбите ѝ в Китай възлизат на 147 445 единици, докато Li Auto са продали 32 624 електрически автомобила, NIO - 43 728, а Xpeng - 27 041.

    Тоест Tesla е продала 40% повече от следващите трима взети заедно. Това е статистиката и няма статистическа грешка!

    А това, че 1 на 10 000 китаеца миналата година са си купили Тесла, ако ти се струва малко, означава че ако всеки един от десет хиляди българи си беше купил чисто нова Тесла, в България трябваше да са продадени 700 броя, а в България няма толкова на каквато и да е било възраст, да не говорим за модел 2020. Къде са китайците, къде сме ние.
  • 7 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "гара гура":

    Я да видим "статистико" кое клони към нула !! Първо тоя милиард и половина купува малко повече от едни 350 милиона население в САЩ и то повече като бройки , щото средната цена е почти ТРИ ПЪТИ по-ниска от тази в САЩ !! Тоест като пари американския автопазар все още е най-големия в света и то в пъти !! Както и при електрониката впрочем , Китай продавал най-много смартфони , ама по 100 долара парчето , че и по-малко , а в Европа и САЩ средната цена е над 300 , тоест пак много повече в пари !! Второ като гледам всичките китайци накуп не могат продаде и половината бройки на Тесла , при положение , че също цените са им наполовина , а на някои и три пъти по-ниски !! И трето , което всъщност е най-плашещото за тях , НАЙ-ПРОДАВАНИЯ модел за миналата и тази година от ВСИЧКИ въобще е модел на друг американски производител , ГМ и отново електричка !!! Това достатъчна статистика ли ти е ???

    Коментиран от #9, #16

  • 8 Грета Тунберг

    5 1 Отговор
    Тесла продавала най много в Китай.А аз чакам гост трети ден да пристигне от Норвегия.Още го няма.

    Коментиран от #14

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 кажи де

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "Мдаааа":

    Ти остави краварите,кажи къде са ушанките ??? Колко електричеки автомобила са произвели ????
  • 11 DrivingPleasure

    6 8 Отговор
    тя т'слата осевен в Китай другаде май не продава. Към момента имат производствени мощности за над милион и половина автомобила - едва продават половин
  • 12 номад

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "стар майстор":

    абс точно казано всичко се вдигна коли да прави сони ,гугъл и кви ли не фирми дето преди 3 год не са си и помисляли
  • 13 Ти да видиш!

    3 5 Отговор
    Сега разбрахте ли, защо изведнъж в Китай се появи този черен пиар срещу Тесла и толкова се раздуха онази новина с лудата жена, която скачаше върху стъкления покрив на Модел 3 на изложението с тениска на която пише "спирачките не работят и искаше да получи ОЩЕ ЕДНА чисто нова Тесла модел 3, без да връща старата или поне да я представи в избран от нея сервиз в който да се установи има или няма проблеми със спирачките.

    Оказва се, че въпреки значително по-високите цени, китайците предпочитат Тесла пред родните марки.

    Коментиран от #15

  • 14 TSLA

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Грета Тунберг":

    Към Терминал 2 беше полета, ма нищо - другия път, Гретхен
  • 15 TSLA

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Ти да видиш!":

    Китайките предпочитат и американски мъже пред родните - по-дълъг им е.. пробега. Безпредметно е това напъване - с напъни не расте!
  • 16 жоро

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Теслата продавана в Китай е произведена в ... Китай. То и затова е конкурентна на китайския пазар.

    Коментиран от #17

  • 17 гарга

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "жоро":

    Зaвoдът в Шaнxaй мoжe дa пpoизвeждa пo 500 xил. aвтoмoбилa гoдишнo, a ĸъм мoмeнтa пpoизвeждa 450 xил. Моdеl 3 и Моdеl Y. Bъзмoжнo e ĸaпaцитeтът дa бъдe paзшиpeн c oщe 200-300 xил. aвтoмoбилa, cпopeд изтoчници. Toвa щe ce cлyчи чpeз eвeнтyaлнo изгpaждaнe нa пpoизвoдcтвeни мoщнocти въpxy зeмя, ĸoятo ĸoмпaниятa вeчe пpитeжaвa, нo ĸъм мoмeнтa ce изпoлзвa зa пapĸинг.

    Теѕlа ycпя дa гeнepиpa $3 млpд. пpиxoди в Kитaй зa пъpвoтo тpимeceчиe нa 2021 г., oĸoлo 30% oт oбщитe пpиxoди нa ĸoмпaниятa.