ФАКТИ.БГ

Електромобилите Tesla поевтиняват значително

Това ще стане, благодарение на технология, закупена от Мъск за 3 долара

Публикувана: 17 Май, 2021 14:06
42 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10182
Електромобилите Tesla поевтиняват значително
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 31 гласа.

Процесът на поевтиняване на електрическите превозни средства на Tesla е свързан преди всичко с разработки и придобивания, направени от подразделението на компанията, което проектира свои акумулаторните комплекти.

Ръководителят на компанията Илон Мъск, който представи батерията Tesla 4680, уверено обяви перспективите за значително намаляване на цената на автомобилите Tesla. Технологиите, базирани на три заявки за патент на канадската компания Springpower International, които бяха закупени от Tesla за 3 долара, станаха основа за подобно оптимистично изявление.

През януари патентите, закупени две седмици преди Battery Day 2020, бяха регистрирани под марката Tesla, без да се споменава Springpower. Компанията притежава малък завод за производство на батерии в Канада и сега е ефективно придобита от Tesla, както се вижда от прехвърлянето на много служители на Springpower в компанията на Мъск.

Патентните заявки за $3 ще позволят на Tesla да интегрира нови технологии в производството на марката 4680, представена на Battery Day 2020. Спецификациите на 4680 ще позволят 500% повече съхранение на енергия в сравнение с подобни съвременни батерии. В резултат на това пробегът на електрическите превозни средства ще се увеличи с 6 пъти.

Патентите на Springpower ще помогнат за намаляване на разходите за батерията чрез повторно използване на отпадъчните води от процеса на производство на катоден материал. Трябва да се отбележи, че съвременните технологии генерират до 4 000 галона (15 000 литра) амоняк, метални частици и токсични химикали за всеки тон произведен катоден материал. Рециклирането на тези материали изисква огромни инвестиции.

Патентите на Springpower за повторно използване на водата без отпадъчни води ще намалят оперативните разходи с повече от 75%. Ще бъде реализиран и технологичен процес, който ще позволи използването на метален прах от рециклирани батерии на електрически превозни средства и мрежови батерии.

Много служители на Springpower се преместиха в Tesla през последните няколко месеца, обявявайки това в LinkedIn. Например, Ян Лю, един от авторите на патентите, сега е инженер-изследовател в Tesla, а партньорът му Амрит Боган е химик на процеса.

Фактическото поемане на Tesla от Springpower не само ще спести на Мъск милиарди долари в производството на електрически превозни средства, но ще намали и екологичния отпечатък от процеса на производство на батерии и значително ще намали цената на автомобилите. Това обаче не е бърз процес.

Според Мъск компанията ще може да усети предимствата на технологията само след година и половина и ще са необходими три години, за да изпълни плановете за пускане на автомобил Tesla за 25 000 долара.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 31 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
dnbf
1 Отговор
е една дума б.оклук

Оценка:
-42 +16

групата "Bellingcat" е ЦРУ
2 Отговор
Ей голямо лъгане ей.... Ако сега телата има 300 км... 6 пъти повече.... 1800 км с едно зареждане е абсурд

Коментиран от #7, #8, #32


Оценка:
-29 +35

DrivingPleasure
3 Отговор
Абе сериозно, има ли още балъци да му се ловят на простотиите на тоя индивид?! Толкоз ще поевтинеят че за няколко месеца два или три пъти им вдигнаха цените... и пак нямат печалба от автомобилите а само от странична дейност :)
Вече стана досадно да му слушаме глупостите!

Оценка:
-39 +26

Turbo
4 Отговор
Пак обещания от Тесла ТВ.Ще ще ще някъде в далечното бъдеще.Споменава се и за вредното производство на батерии.Тези ще ни изтровят.

Коментиран от #42


Оценка:
-27 +20

pokoloko
5 Отговор
айде ГОСТа да почва да защитава екологичността им, нещо май се прави че не е прочел статията 🤣

Оценка:
-11 +12

пешо
6 Отговор
"съвременните технологии генерират до 4 000 галона (15 000 литра) амоняк, метални частици и токсични химикали за всеки тон произведен катоден материал"

альоу, феновете на "зеления" транспорт!

Оценка:
-15 +29

Кракра
7 Отговор

До коментар #2 от "групата "Bellingcat" е ЦРУ":


Когато са създадени първите електрически коли, пробегът им на батерии е бил от порядъка на 40-50 км и тогава хората пак са казвали - 6 пъти повече... 300 км... с едно зареждане е абсурд. ;-)

Коментиран от #9


Оценка:
-11 +43

моряка
8 Отговор

До коментар #2 от "групата "Bellingcat" е ЦРУ":


Може и повече да навърти ако някой го дърпа на буксир.

Оценка:
-16 +10

DrivingPleasure
9 Отговор

До коментар #7 от "Кракра":


и 1500 години по-късно... вече правят по 300 - точно толкова ще трябва да чакате и за ушесторяването на тия 300. Две хиляди сто и някоя година може би... а чио ти Илончо, останал само един гол чип през това време още ще ръси кретенизми да надъхва фенчетата ;)

Коментиран от #11


Оценка:
-29 +16

Иван
10 Отговор
Както на Тесла, така и на другите марки ел.мобили цената се срива и то много по бързо от нормалните автомобили, причината е края на гаранцията и евентуален проблем който трябва да се отстрани в оторизиран сервиз.
Аз живея в Норвегия и тук асоциацията на собствениците на ел.мобили настояваше 1вият голям извън гаранционен ремонт да го плати държавата. Обикновено един ремонт е от между 80 000 и 120 000крони. Това е 1/3 от цената на е-голф или като тук разсъждават перфектната сума за стартиране на лизинг за нов автомобил.
Туй е залято с BMW i3, E-golf, Nissan, Tesla и абсолютно никой не ги купува защото знае какво може да изяде след 2 /4 месеца ползване.

Коментиран от #13


Оценка:
-17 +13

DrivingPleasure
11 Отговор

До коментар #9 от "DrivingPleasure":


*150 години по-късно (грешчица)

Коментиран от #23


Оценка:
-15 +7

12345
12 Отговор
Илончо се чуди как да вдигне цената на акцийте си. ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ. А цените на Теслите растат ли растат, а продажбите ....

Оценка:
-17 +9

бай Даньо
13 Отговор

До коментар #10 от "Иван":


Иване , не е толкова страшно. Не съм див фен на Теслите но литиевите батерии имат межди 400 и 800 цикъла заряд - разряд тоест при 400 цикъл с по 300 мили пробег са 120 000 мили. Теслите са градски коли ( не ходиш да прекосяваш континента не ходиш по планини с тях, ходиш на работа) и не минават повече от 10 000 мили на година ( до работа и обратно 200 дена по 50 мили ). Тоест средно след 6 години - 60 000, теслата остава с половината от номиналния пробег на батерията. Ако се окаже че Мъск е избрал от по добрите батерии ( 800 цикъла ) нямаш никаква драма до 240 000 мили ( Крайслерите и Шевролетите на 60 000 са за боклука) . Ако отделна клетка се развали ( това ще се случи не цялата батерия да умре от раз) има компании които ги поправят за няколко хиляди без да се налага смяна на цялата батерия . Поправянето е много лесно и вероятно ще поевтинее драматично като се появи конкуренция. Със много прецизни волтметри се измерва коя клетка е "мъртва" и се прекъсва ( с клещи-секачки, ха-ха-ха ! ) връзката и с останалата верига да не и пречи. Толкова, дори не се сменя нищо. Не съм фен на Мъск , голям мошеник е тоя, но електрическите коли са тука да останат и тоя има голяма заслуга.

Коментиран от #14, #16


Оценка:
-6 +23

Питам
14 Отговор

До коментар #13 от "бай Даньо":


Това ако всеки път чакаш батерията да се разреди напълно и тогава да я заредиш. Ако я дозареждам всяка нощ както правя с мобилния телефон какво става? Знаещ

Коментиран от #15


Оценка:
-8 +7

бай Даньо
15 Отговор

До коментар #14 от "Питам":


Нищо не става два разряда-заряда на 50 % са ефективно за живота на батерията същото като един пълен цикъл отгоре до долу. Не точно но за опростяване на нещата е вярно, защото ако не зареждаш батерията до 100% и разреждаш до 0% я караш да работи в далеч по добър режим да кажем караш между 10% и 90% ти гарантирам поне 600 цикъла ... Между другото това правят и почти всички тесладжии, никой не е луд и много от тях са технически грамотни, гарантирано поне сравнително интелигентни ... все пак "евтината" тесла е $50К в Америка.

Коментиран от #28


Оценка:
-6 +10

DrivingPleasure
16 Отговор

До коментар #13 от "бай Даньо":


Това е торията - практиката е нещо друго и до момента показва, че трудно изкарват дори гаранцията си тия батерии.

Коментиран от #18


Оценка:
-10 +6

незнайко
17 Отговор
Още малко и батериите с течен електролит ще заменят сегашните и всичко ще си дойде на мястото . Наливаш електлолит и караш . Отиваш на електростанцията източват електролита и наливат нов !!! За електромобилите това ще е бъдещето . За телефоните и сегашните батерии са достатъчни .

Оценка:
-9 +2

бай Даньо
18 Отговор

До коментар #16 от "DrivingPleasure":


Ти колко Тесли си "изхарчил" , че ми разглаголиш от практическа гледна точка!?

Коментиран от #20


Оценка:
-3 +6

Поглед
19 Отговор
Не съм спец по електромобилите, но масавотото печатане на пари от всички ЦБ за да се справят с абсурдните икономически решения ме кара да имам мрачната прогноза, че след няколко години за 25000 $ може да се вземе голямо Биг Мак меню, без допълнително сос барбекю. Но не ме радва това което виждам...

Оценка:
-6 +7

DrivingPleasure
20 Отговор

До коментар #18 от "бай Даньо":


Вече има доста инфо натрупано за батерии сменяни още под гаранция, последните няколко теста и то на новите модели 3 и Y също показаха деградация на батериите и вероятната смяна при около 180 хил км и даже под 180 хил - тоест пак в гаранция.

Заряда в лаборатори при контролираните условия е едно - в реалната експлоатация променливите са много и не се получава теорията.

Оценка:
-4 +2

Вълко Червенков
21 Отговор
Илон Мъск разби на пух и прах картела между петролните компании и големите автомобилни производители по Света.Особенно неприятно бяха изненадани германците,които си бяха въобразили,че ще продължат да продават мърлявите си дизели още десетилетия наред.Сега са принудени да наливат десетки милиарди за да наваксат изоставането.Китайците се усетиха и вместо да развиват ДВГ,вложиха всичко в електрическите коли и вече искараха на пазара кола с пробег от 1000 километра.Който още не е схванал необратимоста на процеса,изпада зад борда.

Оценка:
-11 +17

бай Даньо
22 Отговор
Това отдолу е стандартната гаранция на Теслите. Малко ли е? И гаранцията е за гаранция ако нещо се случи се сменя. Ти какви машини познаваш без да се развалят!? Германските таралясници?
А стига си мрънкал!
------------------------------------------------------------------
Model S
Model X 8 years or 150,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
Model 3 Standard Range 8 years or 100,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
Model 3 Long Range
Model 3 Performance
Model Y Long Range
Model Y Performance 8 years or 120,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.

Коментиран от #36


Оценка:
-5 +8

23
Този коментар е премахнат от модератор.
Пешо
24 Отговор
После не се чудете, защо е напълно възможно продажбите на Тесла наистина да се увеличават с 50% годишно до 2030 година и тогава да произвеждат батерии достатъчни за 20 милиона автомобила. Цената е определяща за приемането на електромобилите.

Оценка:
-4 +5

kjl
25 Отговор
Този е хванал цаката на по-простоватичките и като Боко лъже всеки ден. Днеска едно, утре друго, ама все опашата лъжа. Няма лошо, не е луд тоя дето яде баницата.

Коментиран от #26


Оценка:
-9 +7

По простоватичките като тебе
26 Отговор

До коментар #25 от "kjl":


От години вярват, че Тесла ще фалира всеки момент, защото Илон Мъск лъже, а ракетите на spacex били компютърна анимация и не били реални. Даже почти съм убеден, че не вярвате че Илон Мъск съществува и си мислите, че е плод на въображението на ЦРУ, ФБР и американското правителство.

Оценка:
-7 +9

журналистика
27 Отговор
Нищо подобно не е обявявано! На BatteryDay се каза, че с новите 4680 батерии ще се постигне 16% по-висок капацитет за същото тегло на батериите. Къде са 16%, къде са 500%? Отделно производството им ще е с около 23% по-евтино. Останалото е измислица на журналистите.

Коментиран от #31


Оценка:
-1 +14

чул недочул
28 Отговор

До коментар #15 от "бай Даньо":


$35000 долара струва базовия Model 3. Но ако искаш ела в Щатите, веднага ще ти я продам за $50 000.

Коментиран от #33


Оценка:
-4 +6

kjl
29 Отговор
Изобщо не говорим за Илон или подобни. В мига в който печатниците на ФЕД замлъкнат, всички компании които работят на загуба от създаването си или последните 20 години са на дотации, тръгват към забвението барабар с империята. Не обиждам хитреца Мъск, той просто се възползва от момента.

Оценка:
-3 +5

Димов
30 Отговор
В заглавието пише, че "поевтиняват" - сякаш вече е факт, а в пояснението пак пише, че е поредното ЩЕ.

Оценка:
-0 +4

Не е измислица на журналистите
31 Отговор

До коментар #27 от "журналистика":


Измислиците обикновено са умишлени а в случая става въпрос за елементарна некадърност. Батериите наистина ще предлагат пет пъти повече енергия, но не защото са с по-добра енергийна плътност, просто защото са с пет пъти по-голям размер.

Оценка:
-1 +3

гост
32 Отговор

До коментар #2 от "групата "Bellingcat" е ЦРУ":


Статията е написана глупаво, общото увеличение сбор от проценти и е към 25% увеличаване на пробега. Това, което драстично се намалява, са емисиите при производството и работната температура, което е много важно. Мъск е предприемач, а тези хора правят точно това, уповават се на усета си и изкупуват други компании, които са се посветили на конкретен проблем. Не е нужно да е учен, а да си намери учени, които да рабоят с него по зададените цели и да решават проблемите. Тесла вече са стадарт в САЩ, има много и са по-евтини за период от 5г. сравнено с нормалните коли, доказано е, по-безопасни са и са много по-тихи и щадящи здравето. Хак им на германците, че спъват Тесла заради глупости, само и само да не произвеждат скоро коли в Европа. ФВ се движи, но използва стара техника и бъгав софтуер. Цена и търсене се определя от иновации, каквито само Тесла има.

Оценка:
-2 +4

бай Даньо
33 Отговор

До коментар #28 от "чул недочул":


Ако отидеш в момента на уеб сайта на тесла базовия модел без д аси сложил никакви опции почва от $39 490 (мени се като борсова котировка, Мъски ви играе зомбите фъндък да не прифърча..) , но никой не купува базов модел , дори боята да не е базова ( бяла) и отива хиляда нагоре... автопилота е към 8 000 , продажна такса към 10% И понеже се чака на опашка към 2 месеца от поръчка до доставка ако го искаш "мъжко и днес" дилъри спекуланти продават нови тесли за още 5 000 отгоре абе като цигули от мототехника на една година е по скъпо от нова от магазина ... Ако имаш някоя тройка за $35 000 давай я насам.

Коментиран от #35


Оценка:
-0 +1

жп ж ожх
34 Отговор
най поевтиня напоследък жизнения стандарт на бг те а в картофите има толква химия че се мре от тях

Оценка:
-0 +2

алоу
35 Отговор

До коментар #33 от "бай Даньо":


Пак повтарям, за глухите, базовия модел който можеш да си купиш е $35 000 (Tesla Model 3 Standard Range) - от представителство на марката или след обаждане на местния дилър. Този който е на сайта не е най-базовия (Tesla Model 3 Standard Range Plus)!

Коментиран от #37, #39


Оценка:
-2 +0

БПФ
36 Отговор

До коментар #22 от "бай Даньо":


Перко - няма друга кола, която толкова често да се поврежда като тая... дето дори почти няма движещи се части в двигателя !!! Има случаи когато тия таралясници се разпадат дори в движение - вътре има части, закрепени с тиксо. Ако палячото мъск му се наложи да направи нормален автомобил, той най-вероятно дори няма да тръгне !!!
То темата - ще паднат ама друг път - въобще някой гледа ли с какво бясно темпо поскъпват суровините - мед, никел, литий и т.н.? Отделно в Чили пак дойдоха на власт комунистите и искат да национализират мините - а Чили е страната №1 в добива на мед и литий... как може суровините от което нещо се произвежда, да поскъпнат двойно (че и повече), а цената да падне... двойно - и то при положение, че досега тия брички се произвеждат без печалба - защото Теслата няма нито цент печалба от основна дейност в историята си?

Не знам как още има хора да му се връзват на тоя измамник и палячо.

Коментиран от #38


Оценка:
-6 +3

бай Даньо
37 Отговор

До коментар #35 от "алоу":


Алоу, на моята планета (третата от слънцето) е така:

Tesla Model 3
Rear-Wheel Drive
Standart Range Plus $39 490
Dual Motor All-Wheel Drive
Long Range $48 490
Performance $56 990

Как е на твоята планета!?

Оценка:
-2 +1

бай Даньо
38 Отговор

До коментар #36 от "БПФ":


Защо с бутонките напред!? Още от първия пост заявих че не харесвам Мъски, а последното нещо е "да му се връзвам". Но Мъск направи път където нямаше, не може да му се отрече. Не знам дали ще се учудиш но съм на твое мнение че Теслата се разваля много повече от колкото трябва за електрическа кола. Инак като цяло надеждността на Тесла не е толкова зле има Крайслери който чисто нови от дилъра се развалят повече от 10 годишен Лексъс.

Оценка:
-0 +4

бай Даньо
39 Отговор

До коментар #35 от "алоу":


Даже сега обърнах внимание каква глупост си написал. Тесла няма дилърска мрежа. Тесла има само шоу руми от моловете. Тесла се купува от уеб сайта. Има малки независими дилъри прекупвачи който спекулират с това че се чака 2 месеца за Тесла след като я поръчаш на сайта и могат да ти я продадат сега за + $5000 отгоре на базовата цена, каквато и да е тоя определен модел.

Оценка:
-0 +3

гошо
40 Отговор
Поредната ЦРУ фирма,наред с гугъл,майкрософт и др.

Коментиран от #41


Оценка:
-0 +2

Киро казана
41 Отговор

До коментар #40 от "гошо":


Гоше мини на Линукс със Мозила като мене и си смени Айфоня със Хуавей тогава ще мрънкаш срещу сащ, Наздраве де!

Оценка:
-0 +1

Баварец
42 Отговор

До коментар #4 от "Turbo":


Ти си се отровил от пушилки вече, споко!
За Мъск така говореха и през 2010 -11-12 и хоп Модел С, после Х, У, 3 и яка пазарна капитализация. Та, молим, изчекайте!

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Соломон Паси
Председателят на Атлантическия клуб в България и бивш външен министър Соломон Паси коментира по bTV случая със сваления от Турция руски военен самолет близо до границата със Сирия:
Русия има, така да се каже, доста либерално отношение към чуждите граници."

Още бисери
ТОП 5