Tesla Model Y Comact Cross, представен през 2019 г., можеше да бъде пуснат без волан. Според Business Insider, цитирайки книга на американския репортер Тим Хигинс за Tesla, по време на процеса на разработка възникват разногласия между директора на компанията Илон Мъск и инженерите, ръководени от Дъг Фийлд. В резултат на това моделът все пак получава волан, въпреки плана на Мъск - но Фийлд загуби мястото си в компанията.
Мъск вярвал, че моделът Y просто няма да се нуждае от волан. Моделът трябвало да бъде оборудван с автопилот, който според прогнозата му следвало да се появи до пролетта на 2020 година. Инженерите на компанията, водени от Дъг Фийлд, обаче не споделят мнението на шефа. В резултат на това те проектират колата зад гърба на Мъск, като същевременно добавят традиционния волан.
В същото време Фийлд се оплака от желанието на Мъск да се намесва във всички процеси на разработка и да контролира всичко до най-малките детайли. Спор между Фийлд и Мъск доведе до оставката на главния инженер в средата на 2018 година.
Ръководителят на Tesla е уверен, че благодарение на развитието на автономните системи, воланът вече няма да е необходим. Това обаче изисква "преходен период" за използването на роботизирани коли, които все още се тестват.
„Веднага щом регулаторите ни позволят да премахнем волана, ще го направим“, каза Мъск още през 2019 г.
Към днешна дата усъвършенстваната система за пълно самостоятелно управление на Tesla е достъпна само в бета версия. Нещо повече, нейното тестване се извършва, наред с други неща, от собственици на електрически автомобили, за което компанията е атакувана от експерти, които се страхуват за безопасността както на самите шофьори, така и на хората около тях - в края на краищата, автопилотът се тества на обикновени пътища. Самият Мъск признава, че технологията далеч не е перфектна.